Brasilien EJ live på TV4+

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
Superfan

Brasilien EJ live på TV4+

Inlägg av Superfan »

:down: ...enligt deras tablå eftersändning av kvalet lördag 23.40.
Racet söndag startar 19.00. Fyran plus sänder kl 19.25-20.45... suck, vad skall man säga, snacka om att göra allt för att slippa tittare.
Var inte tanken att visa allt live i fyran plus för att man inte ville lägga det i ordinarie fyrans kvällsutbud? Tidigare löften verkar inte vara nåt värda. Nu tycks man prioritera bundesligafotboll FÖRE Brasilens GP.

Jag och många med mig som har tillgång till andra kanaler väljer naturligtvis dessa istället. En jäkla tur man satte upp en extraparabol för Astra/Hotbird....
"If I was forced to take one lap of F1, and only one.... with me into the grave, without ANY doubt what would be Ayrton Sennas first lap at European GP - Donington Park, 11th April 1993"

Murray Walker
Användarens profilbild
Jobe

Inlägg av Jobe »

Läser du andra topics än de som du skriver själv? :D
Användarens profilbild
Superfan

Inlägg av Superfan »

:D ...jorå, det händer! När jag skrev hade din inte poppat upp ännu...
"If I was forced to take one lap of F1, and only one.... with me into the grave, without ANY doubt what would be Ayrton Sennas first lap at European GP - Donington Park, 11th April 1993"

Murray Walker
Användarens profilbild
Viktor

Inlägg av Viktor »

Det finns en ännu äldre :)
viewtopic.php?t=2883

/Viktor
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Jobe skrev:Läser du andra topics än de som du skriver själv? :D
Exakt, jobe, har du kollat in Viktors länk? :D
Användarens profilbild
jajo

Inlägg av jajo »

Jag får in RTL Television, RTL2 och Super RTL. Kan man se F1 på någon av dessa kanaler?
/Jan
Användarens profilbild
Superfan

Inlägg av Superfan »

jajo! RTL sänder denna säsong tydligen från lördagens fria (5/4 kl 17.45) uppvärmning, kval, diverse studioinförmtrl och racet på söndag förstås.

Tablåer här: http://www.rtl.de/rtlworld.html?page=ht ... lor=366CC9

Dock får du stå ut med reklamavbrott som ibland kan vara 7-8 min långa.
Kolla även denna topic för info om andra kanaler:

https://f1.tauzero.se/?https://f1.tauze ... 4fdd1ba364

Murray Walker
Användarens profilbild
jajo

Inlägg av jajo »

Tack, har man haft tillgång till Canal Digital förr om åren så har man inte behövt bry sig om sådan här skit.
/Jan
Användarens profilbild
Freddan

Inlägg av Freddan »

:down: :down: :down: :down: :down: :down: TV4 skiter som vanligt i oss f1 fans. Bundesliga före formel 1??? Hallå???!! Vad tänker de med??

:evil: TV4 SUGER!!!! :evil:
-Red Bull Racing
A.Berglund

Inlägg av A.Berglund »

Vi sänder Brasiliens GP direkt- men inte hela loppet från start. Eftersom loppet och den tyska fotbollsmatchen från Bundesliga går in i varandra- tidsmässigt- så bandar vi starten av F-1 loppet och sänder det bandet direkt efter fotbollen. Sedan går vi DIREKT in i loppet. Ni kommer tyvärr att missa en del av loppet direkt- men större delen går att följa i TV4 plus och det är betydligt bättre än de halvtimmes sammandrag som TV4 har visat från loppet de senaste sex åren.
Hälsningar
Artur Ringart
TV4 plus

Kan man fortfarande se RTL analogt på Astra?
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

[quote="Freddan"]:down: :down: :down: :down: :down: :down: TV4 skiter som vanligt i oss f1 fans. Bundesliga före formel 1??? Hallå???!! Vad tänker de med??
quote]

Jag tycker att alla vi som skriver och läser här på Forza ska slänga ut våra datorer genom fönstrena i ren protest! :crazy:
Molgan

Inlägg av Molgan »

Kan man fortfarande se RTL analogt på Astra?
Det går fint. En begagnad analog parabol och mottagare får man för några hundralappar.
Användarens profilbild
llowgren

Inlägg av llowgren »

"19:20 Sportbaren
Direktsänd sporttalkshow kring dagens matcher och annan aktuell sport med inbjudna gäster. Programledare: Harald Treutiger och Suzanne Sjögren. [2975438] "

Sånt här är ju jätte viktigt :roll:

Håller med tv4+ suger fetast :x
Tifosipower

Inlägg av Tifosipower »

Jag tycker att alla vi som skriver och läser här på Forza ska slänga ut våra datorer genom fönstrena i ren protest! :crazy:
Om det e nån som har en bra dator. säg åt mig innan du slänger ut den :crazy: :wor:
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Sami skrev:
Freddan skrev::down: :down: :down: :down: :down: :down: TV4 skiter som vanligt i oss f1 fans. Bundesliga före formel 1??? Hallå???!! Vad tänker de med??
quote]

Kan vi inte slänga ut Arthur Ringart genom ett fönster i protest istället?
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
Reodor

Inlägg av Reodor »

Är det någon som är förvånad över TV4's agerande egentligen? :zz:
Forza Il Tempo Gigante
JS

Inlägg av JS »

TV4 vill bara sälja mer reklam därför slänger de in skitprogram som Sportbaren imellan. Förstår inte varför de inte i så fall kan sända hela loppet i efterhand. Varför måste det kortas ner? Om man tagit beslutet att köra i efterhand så kan man väl i så fall visa hela loppet och då gärna presskonferensen också...
TV4 är ett sjunkande skepp i allt de gör kolla bara på tittarsiffrorna. Synd bara för Janne Blomkvist, Calle Rosenblad och Eje Elgh som gör ett kanon jobb och har verkligen gjort F1 sändningarna till en höjdpunkt med bra kommenterande. Att A Ringart och Björn nånting har fått hålla på i 6 år är den största gåtan...
Bense

TV4+

Inlägg av Bense »

Mina mail till fyran:
Men.........varför sänder Ni F1-kvalet i Brasilien i efterhand???? MITT
I NATTEN....
Buuuuu....dåligt!!!!!!!!!!javascript:emoticon(':x')

Fyran's svar:
"Hej,

Vi sänder Brasiliens GP direkt- men inte hela loppet från start. Eftersom loppet och den tyska fotbollsmatchen från Bundesliga går in i varandra- tidsmässigt- så bandar vi starten av F-1 loppet och sänder det bandet direkt efter fotbollen. Sedan går vi DIREKT in i loppet. Ni kkmmer tyvärr att missa en del av loppet direkt- men större delen går att följa i TV4 plus och det är betydligt bättre än de halvtimmes sammandrag som TV4 har visat från loppet de senaste sex åren."javascript:emoticon(':up:')

Mitt svar till fyran:
"Hej,
Tack för svaret!
Att Ni inte sänder loppet från början hade jag totalt missat och det gör mig bestört!! Varför går fotboll jämt före....??
Dessutom har ju fyran två kanaler och det borde vara möjligt att sända starten och första delen av F1 loppet i den ena och fotbollen i den andra.
Visst är det bättre att få se detta än en halvtimmes sammandrag, helt klart, och det är ju bra att det är bättre men det vore bättre om det var bra!!!! Jag har vant mig vid Canal Digital's sändningar med "Supersignal" och det har gjort mig bortskämd. Där startade sändningarna 45 min för loppet med en massa intervjuer och sedan sände man tills publiken var på väg hem, båda fria träningarna, kvalet......allt live. Men tyvärr så finns ju inte denna möjligheten kvar eftersom Mr Eccelstone hade en annan vilja!!! Det enda vettiga alternativet är RTL, men tyvärr är mina kunskaper i tyska starkt begränsade för att inte säga i det närmaste obefintliga......
Summa sumarium, Ja det är bra det är bättre men det hade varit bättre om det varit bra! Ni är knappt ens i närheten....."

(Saknar Supersignal!!)
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

LuckyStrike1 skrev: Kan vi inte slänga ut Arthur Ringart genom ett fönster i protest istället?
Han skulle ju kunna slå ihjäl sig!
RALLYTOK

Inlägg av RALLYTOK »

Varför denna bestörtning ????
Vem vill se Kimi förstöra ytterligare en helg TV4 + ha fattat ett bra beslut sänd skiten sent när alla ha ha gått lagt sig.... :D :D :D
Användarens profilbild
Freddan

Inlägg av Freddan »

Och jag som trodde att Arthur var på vår sida? Snacka om att slicka chefernas rövar i sin iver att komma upp i karriären.

Varför inte kämpa lite? Säg till att om vi ska ha en bred publik i motorsport måste vi våga satsa. Fotboll finns i var enda kanal, inget nytt på den horisonten. Vi snackar sexton(!) f1 tävlingar per år. Att inte kunna planera in dessa är riktigt dåligt och visar bara vilken inställning kanalen har till F1. Hade det funnits pengar i korpfotboll hade tv4 visat även detta och flyttat, komprimerat och skickat f1 så lång bort från "bästa sändningstid" som möjligt. Vi ska vara glada att de överhuvudtaget visar "skiten". Varför inte visa alla lopp mellan 23.00-01.00 på söndagarna? Hellre det än att tv4 ska kapa och visa lite här och där.

När tv4+ började sända körde de en trailer som visade all den sport de skulle visa i rutan. Kommentarerna i trailern haglade om brasse fotboll, bundesliga live jäää jäää. Sen kom en bild på f1 bil. Helt tyst från kommentatorn. Säger väl allt om fyrans inställning till F1. Det hade ju känts skönare om gubben i rutan sagt "TV4 plus ska visa alla lopp live med försnack, analyser och massor av tekniksnack!!! F1 i TV4 plus, missa inte en sekund!!"
När händer det?
När helvetet fryser till!!!!
-Red Bull Racing
TAB666

Inlägg av TAB666 »

Håller med freddan. Skandal när det bara är 16 omgångar som ska sändas under ett år.

Och kan någon förklara varför man kör någon jävla komediserie som ingen hört talas om + repris av The Osbournes istället för kvalet live ?????
Det skulle jag villja ha ett bra svar på.
RALLYTOK

Inlägg av RALLYTOK »

Osbourne jäklig rolig dokusåpa å bundesliga följe jag stenhårt tycker att det är ett bra beslut de ha tagit på tv4 + :D :D :D
Användarens profilbild
frongor

Inlägg av frongor »

Tv4 gör ju verkligen bort sig. Tycker synd om blomman som är en seriös kille som tvingas arbeta för en kanal som nästan aktivt arbetar för att minska f1-intresset istället för tvärt om.. Jag lider med er som skaffade tv4+ för f1.

Själv har jag tur och sitter på ett viasatpaket beskåda dansk viasatsport/3+. De sänder fredagens förkval, lördagens kval, och söndagens race direkt. Små korta reklamavbrott med det tål man.