Malaysias GP på TV4 Plus???

Kungaklassen av motorsport...
A.Berglund

Malaysias GP på TV4 Plus???

Inlägg av A.Berglund »

I måndags läste jag på TV4:s hemsida att kvalet från Malaysias GP skulle sändas live på TV4 Plus, när jag nu läser på TV4:s hemsida (Torsdag) står det att kvalet kommer att eftersändas på TV4 Plus ock inte alls kommer att sändas live vad är rätt och vad är fel?

Jag trodde att TV4 Plus skulle sända alla kval live förutom dom som sänds i TV4, men så är tydligen inte fallet:x
Joakim Quensel

Inlägg av Joakim Quensel »

Välkommen till formuet! :moon:
Joakim Quensel

Inlägg av Joakim Quensel »

Oj då, fel smiley, den här skulle det vara... :wave:
Martin_Granberg

Inlägg av Martin_Granberg »

Joakim Quensel skrev:Oj då, fel smiley, den här skulle det vara... :wave:
Jo, det var ett annorlunda välkomnande :)

Ang TV4+ och vad som är rätt eller fel verkar det inte vara ngn som vet. Troligtvis är det bäst att lita på tablån och hitta alternativ kanal.

/Martin
Användarens profilbild
Blomman

Inlägg av Blomman »

Kvalet går eftersänt 14.30 i +kanalen, Loppet Live 07.55 i +kanalen och i efterhand i sin helhet 13.55 i vanliga fyran.

Om jag hade varit den som bestämt hade det förstås varit annorlunda.

Janne Blomqvist kommentator TV4
Användarens profilbild
Viktor

Inlägg av Viktor »

Blomman skrev:Kvalet går eftersänt 14.30 i +kanalen
Fast på hemsidan står det 14:15. Men det kan väll ändras igen, det har ju ändrats några gånger tidigare och det är ju mer än 24 timmar kvar tills dess.

/Viktor
Användarens profilbild
Blomman

Inlägg av Blomman »

Förlåt... 14.15 är rätt!!

JB
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

Jag lider med dig Janne! Hoppas nu att alla andra kvalen kommer att sändas live eftersom de inte är nattsändningar. Tyvärr så verkar det som om Ferrari är överlägsna igen, i alla fall har jag det intrycket efter att ha sett fredagens förkval.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Ja usch ja , det såg alldeles för lätt ut för Ferrari imorse. Men hoppet är det sista som överger en så ...

Ang TV4 så känns det ialla fall skönt att äntligen ha någon på plats där som både kan kommentera F1, kan F1 och intresserar sig för F1. ôkar ju chanserna lite att vi ska kunna se kvalen live också och kanske även fredagskvalen nån gång i framtiden? Fredagskvalen är ju det som nu är det intressanta kvalet eftersom de kan köra maximalt då, utan en massa bensin i tankarna o.s.v.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
regenmeister

Inlägg av regenmeister »

Det var bara lätt för Schumi, barren var ju långt efter och inte överlägsen Montoya och McLaren. :)
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Som Ferrari räknar jag bara Schumacher. Barrichello ryktas också vara en Ferrariförare, men honom räknar jag mest som en övervärderad andreförare som snart är ute ur F1 cirkusen. ;)

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

LuckyStrike1 skrev:Som Ferrari räknar jag bara Schumacher.
Hehe, Lucy :D

Om Preussen sades det att det inte var ett land med en armé utan en armé med ett land. På samma sätt kan man säga att Williams, McLaren mfl är stall med förare medan Schumacher är en förare med ett stall :)
Uffe

Inlägg av Uffe »

Alternativ kanal kan vara RTL som sänder en massa från varje tävling, bla kvalet live.
Paintball, The ultimate adrenalinerush sport in the world!
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Men inte fredagskvalet, väl?

För övrigt kan ju med Lemons analogi sägas att RTL är reklam med lite F1-inslag...
Frippe

tv4+

Inlägg av Frippe »

ViasatsportDK och RTL sänder kvalen (Fre.Lörd.)LIVE. :bang:
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Lemon skrev:
LuckyStrike1 skrev:Som Ferrari räknar jag bara Schumacher.
Hehe, Lucy :D

Om Preussen sades det att det inte var ett land med en armé utan en armé med ett land. På samma sätt kan man säga att Williams, McLaren mfl är stall med förare medan Schumacher är en förare med ett stall :)
Jaaaa???? ¨Ferrari satsar ju bara på Schumacher, vilket också visar sig i valet av Barrichello som deras andra förare (och andreförare). Ville de ha två världsmästarförare skulle Rubens inte vara i det stallet, och utan Schumachers hjälp skulle han knappast klara av särskilt mycket på egen hand heller.

Så - idag var Ferraribilen och Schumacher överlägsna, Rubens var Rubens och Rubens är aldrig överlägsen.

Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

Du har inga höga tankar om Rubens, Lucy. Det var förmodligen bara nått nackstöd eller liknande som skavde lite grann :oops:
TAB666

Inlägg av TAB666 »

Bah ! Jag som åker till Alperna och inte kan se kvalet. Om det vore live hade det inte varit något problem.

Blomman kan du förklara varför 4:an gör så här ???

SAmma tv4+ som säger att Rbuens vunnit ett race ... och det var tyskland 00. Tycker dom borde ha lite bättre koll på det där.
Lovar att dom skulle säga rätt om hur många mål som Henke Larson gjorde som 7 åring i BK missabollen :roll:
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Lemon skrev:Du har inga höga tankar om Rubens, Lucy. Det var förmodligen bara nått nackstöd eller liknande som skavde lite grann :oops:
Ja stackarna ... det skavde lite i nyckelbenet så det var lika bra att köra in i muren.

Tänk, Rubens nyckelben måste vara mycket känsligare än alla andras nyckelben eftersom han var den enda som kraschade pga av HANS :roll:

Rubens har jag för övrigt aldrig haft särskilt höga tankar om - killen blev utskåpad av Irvine som i sig inte var särskild märkvärdig. Den som mest är imponerad av Rubens är nog Rubens själv (och Schumacher som slipper ha nån som säger emot honom på Ferrarimötena) ;)

Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

Är det någon mer än jag som har problem med bilden på TV4+? Det flimmrar en skylt var femte sekund som säger att chatten är stängd och en del annat skräp. Vansinnigt irriterande :x Har inget problem med någon annan Com.hem kanal.
Användarens profilbild
Viktor

Inlägg av Viktor »

Inget sådant via CanalDigital för mig.

/Viktor
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Ett par svart rutor nån sekund med missad sändning, men annars inget problem via CD för mig.
Tyvärr ser jag inte direkt fram mot den lokala producenten i Malaysia. Kan ju inte ens skilja på DC och Räkan i kvalet...
PeppeF1

Inlägg av PeppeF1 »

Det enda positiva med att eftersända kvalet är att man slipper vänta så fruktansvärt länge tills loppet... :rock:
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Har inga som helst problem med TV4 +, varken via Canal Digital eller UPC.

Hansson

Inlägg av Hansson »

Bra bild med Com Hem i Malmö.
Användarens profilbild
Bopper

Inlägg av Bopper »

LuckyStrike1 skrev:Har inga som helst problem med TV4 +, varken via Canal Digital eller UPC.
Har du 2 st TV4+??? :o Orättvist!!! :x
Keep on Boppin´
PeppeF1

Inlägg av PeppeF1 »

Är det sändningsstörningar eller, hörs ett konstigt ljud lite då och då och bilden blir sådär smågrön. :evil:
Användarens profilbild
Nisse

Inlägg av Nisse »

Tycker att 4+ gör det bästa de kan med bilderna som de får och Blomman, Calle och :elk: finns det inte mycket att klaga på. Däremot så är bildproduktionen en katastrof när man är bortskämd av Canal Digitals sändningar från en svunnen tid. :shake:
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Jo, verkligen. Tycker åtminstone att de skulle släpa med sig CD-producenten som var suverän. En annan sak jag saknar förutom bättre kameraföljning, produktion och fler kanaler är intervjuerna ifrån depån. Snälla CD, kom tillbaks. :wor: Men å andra sidan räcker CD-pengarna till en halv omgång däck. :)
PeppeF1

Inlägg av PeppeF1 »

Hoppas Rosenblad slutar snacka om de fantastiska krafterna och vilken exakt fart man har på vissa ställen, han har tjatat om det i två hela lopp nu. :wor:
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Äh. Rosenblad fortsätter att sköta sig - jag har haft lite svårt för honom förr. Jag tycker han gjorde en fläckfri insats i dag igen. :up:
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Även lördagskvalet till Brasiliens GP tycks eftersändas i TV4+, klockan 23.40-00.40 på lördagen.
Användarens profilbild
Viktor

Inlägg av Viktor »

:down: :down:
Nu börjar jag tvivla på om TV4 kommer att visa några kval live. Att först gåut och lova att allt ska visas live och sedan ändra det till eftersänt en efter en. :x

/Viktor
Användarens profilbild
Viktor

Inlägg av Viktor »

Enligt TV4+ tablå på TV4's sida så ska Brasiliens GP visas under 1 timme mellan 19:45 och 20:45, dvs eftersänt sammandrag inklämt mellan 2 fotbolls program. Ska maila TV4 och fråga vad det är som gäller, eller om Janne kan svara. Jag har svårt att tänka mig att TV4 inte skulle visa loppet direkt, men jag är inte längre säker.

/Viktor
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

En ren spekulation från min sida är att kvalen i Europa kommer att direktsändas. Då behöver man inte "störa" programmen runt 18-21 och man behöver heller inte hålla igång sändningar på tidiga morgnar när man annars inte skulle visa något i kanalen. Men det är som sagt bara gissningar från min sida.
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Eh, om de ska prioritera tyska och brasilianska fotbollsmatcher - som verkligen är ett par i mängden - framför F1... ja, då är det illa.
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Börjar inte Brasiliens GP 19.00? Då har det ju inte ens slutat när de börjar sammandraget kl. 19.45. De kanske bara tänker sända slutet av loppet?
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Ja, tydligen. Jag som dessutom hatar tysk fotboll.
Användarens profilbild
Viktor

Inlägg av Viktor »

AndersF1 skrev:Börjar inte Brasiliens GP 19.00? Då har det ju inte ens slutat när de börjar sammandraget kl. 19.45. De kanske bara tänker sända slutet av loppet?
Jo, det börjar 19.00. De kan tänkasig att de sänder 15 minuter sammandrag av den första timmen (eller ännu mindre) och sedan går över live. Som sag, jag har mailat dem och hoppas på svar imorgon, återkommer då.

/Viktor
Användarens profilbild
manson

Inlägg av manson »

Måste säga att jag tycker Calle och Blomman sköter kommentarerna bra! Personligen tycker jag det är skönt att bara höra Älgen komma med några få inlägg istället för att ösa ur sig floskler som tidigare säsonger...
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Viktor skrev:Enligt TV4+ tablå på TV4's sida så ska Brasiliens GP visas under 1 timme mellan 19:45 och 20:45, dvs eftersänt sammandrag inklämt mellan 2 fotbolls program.
Men om du går in på Sporten -> Motorsport -> TV-TIDER så står det att sändningen från Brasiliens GP börjar 18.55 och om nästa program börjar 20.45 så borde tiden räcka tillför hela loppet.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
Viktor

Inlägg av Viktor »

Razor skrev: Men om du går in på Sporten -> Motorsport -> TV-TIDER så står det att sändningen från Brasiliens GP börjar 18.55 och om nästa program börjar 20.45 så borde tiden räcka tillför hela loppet.
Jag vet, men på den sidan (Sporten -> Motorsport -> TV-TIDER) så stog det att kvalet skulle vara direkt fram till igår och det stog även att kvalet till Malaysia skulle vara direkt fram till i fredags eller torsdags. Då visade det sig att tablån var rätt och den sidan var fel. Men som sagt, jag tror och hoppas att det är fel men man kan inte vara säker.

/Viktor
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Det verkar som att de har satt någon PRAO-elev på att fixa TV-tablåerna hos TV4... eller så har de hyrt in folk från Eurosport :crazy:
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
Viktor

Inlägg av Viktor »

Nu har svaret kommit och det är F1 som får stryka på foten för fotbollen :dwn: :dwn:
Hejsan
Vi kommer att sända kvalet fördröjt- senare samma kväll som det har ägt rum. Själva loppet krockar med en fotbollsmatch i tyska Bundesliga. Vi kommer därför att sända starten bandad plus de inledande varven- sedan klipper vi direkt till loppet. Vi ligger troligtvis direkt från kl 19.20-19.25.
För övrigt har vi INTE lovat något . Vi har haft planer och intentioner- men som i all annan verksamhet måste vi ta hänsyn till vilka villkor vi har att arbeta under. Det gör bl.a. annat att vi tvingas göra på detta sätt den här gången.
Hälsningar
Artur Ringart
TV4 plsu
/Viktor
Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

Fy fan vad ruttet :down: :x

Tips på andra kanaler som man kan få in i kabelnätet som sänder F1 live. Rai Uno?
Användarens profilbild
Bopper

Inlägg av Bopper »

Artur Ringart :roll:
kan han inte ens stava till plus? :shake:
Keep on Boppin´
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Uruselt det här! :down: Som tur är får jag in Viasat Sport DK som sänder båda kvalen live, samt TV3 + Danmark som sänder loppet live.

Finska MTV3 sänder väl också loppet live, och jag antar att RTL sänder det live mitt ibland alla reklamavbrott?

Själv kommer jag att se loppet live på TV3 + Danmark om jag kan leva med reklamavbrotten var 20:e minut ....

Flytta på F1 till förmån för tysk bundesliga fotboll efter att ha gått ut innan säsongen och slagit sig för bröstet för att man visar alla lopp live .... :shake:

Fy fan TV4 :down: :down: :x

PeppeF1

Inlägg av PeppeF1 »

F1'en lär nog locka mer tittare än tyska ligan också så... :down: :x
Hasse M

Inlägg av Hasse M »

Fyfan!! :down: :finger: :evil: :x :cry:

Bara att inse.. fotboll är mer värt i det här jävla landet! :/
Användarens profilbild
Hannu#111

Inlägg av Hannu#111 »

Tysk fotboll dessutom :down:

Illa TV4+