Vem har snackat om kvalitetsbil? Trodde vi pratade om Lada.Razor skrev:kvalitetsbil
Motormännens nybilsenkät
-
- Inlägg: 196
- Blev medlem: tis jun 21, 2005 11:53
- Ort: Oben...
-
- Inlägg: 8384
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Nära, men ändå inte
-
- Inlägg: 196
- Blev medlem: tis jun 21, 2005 11:53
- Ort: Oben...
-
- Inlägg: 155
- Blev medlem: mån jul 25, 2005 18:08
- Ort: Boden
Hull och hår? svälja? Hmm, de som kör BMW, tex jag, har varken bakåtvänd keps eller läst broschyrer.. Det är oftast så att man fastnar för BMW när man en gång haft dem. Vad som ligger bakom det är, att oavsett modell du väljer får du körglädje. För körglädje behöver inte finnas bara för att man har en stor motor under huven, vilket vissa bilfabrikanter verkar tro.. Men jag sticker inte under stolen att BMW kostar att köpa nya, och reparera, men även Volvo har svindyra reparationer idag på deras verkstäder!EnzoF1 skrev:Men nu läser du mina inlägg som Jari gör. Jag skriver ju tvärtom att jag kan tänka mig många andra märken och är runt och testar och bildar mig en uppfattning. Snarare är det ju BMW-killarna (med bakvänd keps) som okritiskt hyllar sina bilar. Du är den ende BMWägare jag känner som säger nåt kritiskt om sin bil. Dessutom älskar jag knappast min Volvo, jag tycker bara den är en riktigt bra familjebil, ja i princip utan konkurrens i klassen. Sedan finns det många andra bilar som är jättebra, men jag sväljer för den skull varken BMW eller Volvos broschyrer med hull och hår som en del verkar göra.LuckyStrike1 skrev:EnzoF1 skrev: Snälla nu Anders, blir inte personlig för att alla inte råka älska BMW okritiskt som du. Det är inget fel på BMW sådär, men det känns lite patetiskt att BMW-förare ständigt försvarar sina bilar med näbbar och klor.
Du menar som du försvarar Volvo me näbbar och klor och helt okritiskt älskar din Volvo?
Klirr Klirr klirrr
Vad var det?
Enzo står ute i glashuset och kastar stenar
Sen har alla bilar sina typiska fel... Volvo fattar eld utan anledning, Passat tappar bromsförmågan, Citroen får elfel, och ja, BMW har sina komfortstag i hjulupphängningen som måste bytas förr eller senare.
-
- Utvisad
- Inlägg: 8219
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Men nu är du där igen och påstår att man får körglädje oavsett modell. Det är ju den inställningen som är så typisk för BMW-ägarna. Körglädje är som någon ovan skrev högst subjektiv. Visst har jag kört BMW som har gett mig körglädje, men jag har även kört BMW som inte gett mig minsta körglädje. Detsamma gäller de flesta bilmärken. Det är just denna religiösa inställning som jag opponerar mig mot.Tomas_Boden skrev:Hull och hår? svälja? Hmm, de som kör BMW, tex jag, har varken bakåtvänd keps eller läst broschyrer.. Det är oftast så att man fastnar för BMW när man en gång haft dem. Vad som ligger bakom det är, att oavsett modell du väljer får du körglädje. För körglädje behöver inte finnas bara för att man har en stor motor under huven, vilket vissa bilfabrikanter verkar tro.. Men jag sticker inte under stolen att BMW kostar att köpa nya, och reparera, men även Volvo har svindyra reparationer idag på deras verkstäder!EnzoF1 skrev:Men nu läser du mina inlägg som Jari gör. Jag skriver ju tvärtom att jag kan tänka mig många andra märken och är runt och testar och bildar mig en uppfattning. Snarare är det ju BMW-killarna (med bakvänd keps) som okritiskt hyllar sina bilar. Du är den ende BMWägare jag känner som säger nåt kritiskt om sin bil. Dessutom älskar jag knappast min Volvo, jag tycker bara den är en riktigt bra familjebil, ja i princip utan konkurrens i klassen. Sedan finns det många andra bilar som är jättebra, men jag sväljer för den skull varken BMW eller Volvos broschyrer med hull och hår som en del verkar göra.LuckyStrike1 skrev:
Du menar som du försvarar Volvo me näbbar och klor och helt okritiskt älskar din Volvo?
Klirr Klirr klirrr
Vad var det?
Enzo står ute i glashuset och kastar stenar
Sen har alla bilar sina typiska fel... Volvo fattar eld utan anledning, Passat tappar bromsförmågan, Citroen får elfel, och ja, BMW har sina komfortstag i hjulupphängningen som måste bytas förr eller senare.
Sedan finns det ju vissa här som bara gissar mer bergsäkert tonfall, men det är ju en annan sak. Jag själv har t.ex. svårt att finna körglädje när slagen i växelpaken är för långa, vilket t.ex. 5-serien lider av. Känns närmast som en gammal amazon även den mekaniska känslan är trevlig. Det som sedan slår mig är just hur många BMW-ägare inte verkar våga prova andra bilar, t.ex. Alfa som ju enligt mig har mycket mer körglädje än motsvarande BMW, men det är enligt mig. Jag inser att vissa självklart lägger in märkestillhörigheten i begreppet körglädje och det är OK för mig. Men ska man komma och hävda att bilarna är bättre bör man kanske ha lite mer på fötterna i en diskussion. Egentligen vill jag inte diskutera de subjektiva aspekterna då de som sagt är personliga. För mig t.ex. är ett rejält vridmoment viktigt för körglädjen. Jag vill även sitta bra. Toppfarten är t.ex. inte så viktig för mig, dvs, så länge bilen klarar av att gå i runt 200 så räcker det egentligen ganska bra. Jag vågar nog påstå att jag oftast, i 99% av min körning till och med ligger under 160 km/h och därför premierar jag egenskaperna upp till den farten högre. Därför hoppas jag att BMW börjar tillverka sina mindre sexor med turbo som de provat ut. Tyvärr ligger det en del politik i detta inom BMW så vi får väl se om de dyker upp. Men en 2,5 literssexa med turbo skulle vara mumma anser jag och råda bot på det klena vridmoment som BMW:s sexor lider av. Sedan är ju jag inte nån stor vän av Bangles design, däremot är E34 sedan och E38 riktigt eleganta, men sedan dess har det gått urför, men det är ju min subjektiva bedömning. En objektiv sak är dock att en rak bakstam på en kombi ger bättre lastutrymme, något de flesta moderna kombibilar idag saknar...
Sedan är det väl knappast en överraskning av en stor del av de BMW man ser på gatan framförs av yngre män, såväl med svensk som med utländsk härkomst, i bakåtvändkepsgenerationen om vi säger så... BMW har ju trots allt en ganska negativ stämpel bland gemene man. Men detta kan man ju självklart inte belasta bilen i sig för.
Sedan kan man diskutera BMW:s säkerhetsfilosofi, att inte erbjuda pisksnärtsskydd annat än som extrautrustning för över 20000:- är enbart en skandal.
Men men, vill du föra en vettig diskussion om ämnet är du välkommen, vill du föra den på sandlådenivå får du vända dig till Jari!
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
Dessutom F1-världens störste fegis.
Dessutom F1-världens störste fegis.
-
- Varnad
- Inlägg: 9645
- Blev medlem: sön jan 02, 2005 13:06
- Ort: Stockholms skärgård
-
- Inlägg: 239
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
Instämmer! Jag har visserligen aldrig ägt en BMW, men när det gäller ren körglädje kan jag inte tänka mig något bättre än Alfa. Det handlar inte nödvändigtvis om vilken bil som är snabbast rakt fram, accelererar bäst eller ens vilken bil som går att köra snabbast i kurvorna, utan mer om responsen man får från bilen när man gasar, bromsar, styr och växlar. För att inte tala om motorljudet eller responsen från omgivningen, som när en söt tjej går förbi bilen på stan och kommenterar: "Snygg Alfa...!" Som sagt, körglädje är ett subjektivt ämne och det finns säkert massor av andra bilar som är roliga, men personligen håller jag Alfa Romeo högst!Razor skrev:Engelska bilar har jag ingen större erfarenhet av, men jag har trots allt haft tre Alfor och de var alla tre roligare att köra än de BMW som jag har kört. (inkl M3)
Inget ont om BMW, jag har egentligen ett ganska gott öga till dem, men de slår inte Alforna i körglädje.
-
- Varnad
- Inlägg: 9645
- Blev medlem: sön jan 02, 2005 13:06
- Ort: Stockholms skärgård
-
- Inlägg: 155
- Blev medlem: mån jul 25, 2005 18:08
- Ort: Boden
Hmm, jag antar att det var menat till mig... Jag har aldrig upplevt att 5 serien har några såna slag, jag har haft 7 st 5 serie, från 80 talare till 90 talare.. Men jag syftar mycket på Getrag lådor som sitter i tex Alpina. Jag har dessutom haft över 30 andra bilar, och jag har provat det mesta i bilväg, förutom alla "Superbilar" som Ferrari f40. Och jag anser att de som inte vågar prova andra bilar är Mercedes ägarna.EnzoF1 skrev:Men nu är du där igen och påstår att man får körglädje oavsett modell. Det är ju den inställningen som är så typisk för BMW-ägarna. Körglädje är som någon ovan skrev högst subjektiv. Visst har jag kört BMW som har gett mig körglädje, men jag har även kört BMW som inte gett mig minsta körglädje. Detsamma gäller de flesta bilmärken. Det är just denna religiösa inställning som jag opponerar mig mot.Tomas_Boden skrev:Hull och hår? svälja? Hmm, de som kör BMW, tex jag, har varken bakåtvänd keps eller läst broschyrer.. Det är oftast så att man fastnar för BMW när man en gång haft dem. Vad som ligger bakom det är, att oavsett modell du väljer får du körglädje. För körglädje behöver inte finnas bara för att man har en stor motor under huven, vilket vissa bilfabrikanter verkar tro.. Men jag sticker inte under stolen att BMW kostar att köpa nya, och reparera, men även Volvo har svindyra reparationer idag på deras verkstäder!EnzoF1 skrev: Men nu läser du mina inlägg som Jari gör. Jag skriver ju tvärtom att jag kan tänka mig många andra märken och är runt och testar och bildar mig en uppfattning. Snarare är det ju BMW-killarna (med bakvänd keps) som okritiskt hyllar sina bilar. Du är den ende BMWägare jag känner som säger nåt kritiskt om sin bil. Dessutom älskar jag knappast min Volvo, jag tycker bara den är en riktigt bra familjebil, ja i princip utan konkurrens i klassen. Sedan finns det många andra bilar som är jättebra, men jag sväljer för den skull varken BMW eller Volvos broschyrer med hull och hår som en del verkar göra.
Sen har alla bilar sina typiska fel... Volvo fattar eld utan anledning, Passat tappar bromsförmågan, Citroen får elfel, och ja, BMW har sina komfortstag i hjulupphängningen som måste bytas förr eller senare.
Sedan finns det ju vissa här som bara gissar mer bergsäkert tonfall, men det är ju en annan sak. Jag själv har t.ex. svårt att finna körglädje när slagen i växelpaken är för långa, vilket t.ex. 5-serien lider av. Känns närmast som en gammal amazon även den mekaniska känslan är trevlig. Det som sedan slår mig är just hur många BMW-ägare inte verkar våga prova andra bilar, t.ex. Alfa som ju enligt mig har mycket mer körglädje än motsvarande BMW, men det är enligt mig. Jag inser att vissa självklart lägger in märkestillhörigheten i begreppet körglädje och det är OK för mig. Men ska man komma och hävda att bilarna är bättre bör man kanske ha lite mer på fötterna i en diskussion. Egentligen vill jag inte diskutera de subjektiva aspekterna då de som sagt är personliga. För mig t.ex. är ett rejält vridmoment viktigt för körglädjen. Jag vill även sitta bra. Toppfarten är t.ex. inte så viktig för mig, dvs, så länge bilen klarar av att gå i runt 200 så räcker det egentligen ganska bra. Jag vågar nog påstå att jag oftast, i 99% av min körning till och med ligger under 160 km/h och därför premierar jag egenskaperna upp till den farten högre. Därför hoppas jag att BMW börjar tillverka sina mindre sexor med turbo som de provat ut. Tyvärr ligger det en del politik i detta inom BMW så vi får väl se om de dyker upp. Men en 2,5 literssexa med turbo skulle vara mumma anser jag och råda bot på det klena vridmoment som BMW:s sexor lider av. Sedan är ju jag inte nån stor vän av Bangles design, däremot är E34 sedan och E38 riktigt eleganta, men sedan dess har det gått urför, men det är ju min subjektiva bedömning. En objektiv sak är dock att en rak bakstam på en kombi ger bättre lastutrymme, något de flesta moderna kombibilar idag saknar...
Sedan är det väl knappast en överraskning av en stor del av de BMW man ser på gatan framförs av yngre män, såväl med svensk som med utländsk härkomst, i bakåtvändkepsgenerationen om vi säger så... BMW har ju trots allt en ganska negativ stämpel bland gemene man. Men detta kan man ju självklart inte belasta bilen i sig för.
Sedan kan man diskutera BMW:s säkerhetsfilosofi, att inte erbjuda pisksnärtsskydd annat än som extrautrustning för över 20000:- är enbart en skandal.
Men men, vill du föra en vettig diskussion om ämnet är du välkommen, vill du föra den på sandlådenivå får du vända dig till Jari!
Och ja, vrid är viktigt... Det är ju ett gammalt talesätt att Vrid vinner tävlingar, och hästkrafter säljer bilar. Jag kör ju bland annat amerika v8 till, så vrid finns.. Visst har BMW lidit av det, tills du får upp varven i 6an.. Det är ju en ren varvningsmaskin, med underbart ljud därtill. Man får förstås gå på de starkare över 2.5 liter för att få mer vrid. Turbon BMW hade på 70 talet var ju inte helt fel, provat de maskinerna? Och att jag finner körglädje i olika bilar är ju bra, jag kan hitta ett sätt att ta ut det roliga de har att erbjuda..
Men det är absolut inget fel på vridet i Alpinorna och i v8orna.. Sen är jag inte heller så fascinerad av den senaste BMW designen, men det gör inte bilen sämre hanterlig.. Det enda är, att diskutera bilar är som att diskutera politik, är ju så mycket delade meningar. Hmm, bakåtvänd keps, det är i sthlm va? Och det är en jäkla skillnad på de ägarna och de högre uppåt i landet...
-
- Varnad
- Inlägg: 9645
- Blev medlem: sön jan 02, 2005 13:06
- Ort: Stockholms skärgård
-
- Inlägg: 8027
- Blev medlem: mån apr 19, 2004 17:07
- Ort: Solna
Vad är det som gör en framhjulsdriven bil tråkig?Jari skrev:Det verkar som om vi har lite olika syn på körglädje. För mig kan en framhjulsdriven bil aldrig vara roligast...
Är det att sladda med bilen som gör den roligare? Varför bryr sig däcksföretagen om att gör däcken så bra som möjligt när galningar vill ha släpp???????
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
-
- Inlägg: 8384
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Nära, men ändå inte
-
- Inlägg: 180
- Blev medlem: lör aug 20, 2005 01:30
- Ort: Stockholm
-
- Inlägg: 8384
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Nära, men ändå inte
-
- Varnad
- Inlägg: 9645
- Blev medlem: sön jan 02, 2005 13:06
- Ort: Stockholms skärgård
Du är sydeurope och begriper inte det där att vi i Norden har vinter halva året. Hemmafruar i Finland kör med sladd och det ärvs vidare i generna. Det är därför till och med finska hemmafruar kör bättre än italienare.Gösta skrev:Vad är det som gör en framhjulsdriven bil tråkig?Jari skrev:Det verkar som om vi har lite olika syn på körglädje. För mig kan en framhjulsdriven bil aldrig vara roligast...
Är det att sladda med bilen som gör den roligare? Varför bryr sig däcksföretagen om att gör däcken så bra som möjligt när galningar vill ha släpp???????
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
-
- Inlägg: 8384
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Nära, men ändå inte
-
- Varnad
- Inlägg: 9645
- Blev medlem: sön jan 02, 2005 13:06
- Ort: Stockholms skärgård
Pulka, skidor, snöskoter, MC, bil...Razor skrev:Vad har det med körglädje att göra?
Vill man halka omkring på snön så är en pulka ett bättre alternativ. Betydligt billigare också.
Alla är de leksaker som är skitkul på snö och is.
Det är mycket roligare att kunna styra både med gas och ratt, därav namnet körglädje.
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
-
- Inlägg: 8384
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Nära, men ändå inte
-
- Varnad
- Inlägg: 9645
- Blev medlem: sön jan 02, 2005 13:06
- Ort: Stockholms skärgård
-
- Inlägg: 8384
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Nära, men ändå inte
-
- Inlägg: 8027
- Blev medlem: mån apr 19, 2004 17:07
- Ort: Solna
Trodde att Nokian Häääkkapelitääää byggde världens bästa vinterdäck just för att förhindra att de finska hemmafruarna halkade omkring på de finska grusvägarna. Har inte sett någon snö här i sthlm sen i Mars. Det är några månader kvar till snön kommer. Kanske importerar ni Finländare snö från era forna herrar i öster så att hemmafruarna skall kunna halka omkring??Jari skrev:Du är sydeurope och begriper inte det där att vi i Norden har vinter halva året. Hemmafruar i Finland kör med sladd och det ärvs vidare i generna. Det är därför till och med finska hemmafruar kör bättre än italienare.Gösta skrev:Vad är det som gör en framhjulsdriven bil tråkig?Jari skrev:Det verkar som om vi har lite olika syn på körglädje. För mig kan en framhjulsdriven bil aldrig vara roligast...
Är det att sladda med bilen som gör den roligare? Varför bryr sig däcksföretagen om att gör däcken så bra som möjligt när galningar vill ha släpp???????
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
-
- Inlägg: 9131
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Det är klart att bilar skall vara bakhjulsdrivna för att ha någonting med glädje att göra - styrning fram och drivning bak.
Amazon och bubbla är inte direkt under av exakthet i styrning och styrkänsla, vilket är minst lika bra att ha på vinterväglag som på asfalt. Men båda har ju varit framgångsrika på tävlingsbanor, så helt fel är de inte. Dock inte riktigt av helt modernt snitt.
I gott sällskap:
Här är en resultatlista:
1. Paul Hawkins #1 Lola-Chevy T70Mk3A
2. David Prophet #5 Ford GT40 Coupe
3. Ed Nelson #4 Ford GT40 Coupe
4. Jack Holme #12 Lotus Elan S2
5. Rollo Feilding #6 Ferrari 250LM
6. Tony Dean/Basil van Rooyen #8 Porsche 906
7. Arnold Chatz/D. Clapham #22 Volvo 122S
Serien är Springbok Series for sportscars, som alltså dominerades av bilar som GT40, Lolas, Lotus, Ferrari och Porsche, samt förare som Jackie Ickx, Patrick Depailler och Mike Hailwood, men av någon anledning var det ett par stycken som körde med amazoner också, så förakta inte amazon. Det var en vinterserie som gick i Angola, Syd-Afrika och Mozambique.
Lite
mer info.
Amazon och bubbla är inte direkt under av exakthet i styrning och styrkänsla, vilket är minst lika bra att ha på vinterväglag som på asfalt. Men båda har ju varit framgångsrika på tävlingsbanor, så helt fel är de inte. Dock inte riktigt av helt modernt snitt.
I gott sällskap:
Här är en resultatlista:
1. Paul Hawkins #1 Lola-Chevy T70Mk3A
2. David Prophet #5 Ford GT40 Coupe
3. Ed Nelson #4 Ford GT40 Coupe
4. Jack Holme #12 Lotus Elan S2
5. Rollo Feilding #6 Ferrari 250LM
6. Tony Dean/Basil van Rooyen #8 Porsche 906
7. Arnold Chatz/D. Clapham #22 Volvo 122S
Serien är Springbok Series for sportscars, som alltså dominerades av bilar som GT40, Lolas, Lotus, Ferrari och Porsche, samt förare som Jackie Ickx, Patrick Depailler och Mike Hailwood, men av någon anledning var det ett par stycken som körde med amazoner också, så förakta inte amazon. Det var en vinterserie som gick i Angola, Syd-Afrika och Mozambique.
Lite
mer info.
-
- Inlägg: 9131
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
-
- Inlägg: 196
- Blev medlem: tis jun 21, 2005 11:53
- Ort: Oben...
alfa sudd sudda bort din sura min (d v s inte din razor utan den som inte trodde på framhjulsdrivna bilar som kul)...Razor skrev:Av mina Alfor så var det en framhjulsdriven som var roligast, och inte hade den flest hästkrafter av Alforna heller.Gösta skrev:Vad är det som gör en framhjulsdriven bil tråkig?
-
- Inlägg: 8384
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Nära, men ändå inte
-
- Inlägg: 196
- Blev medlem: tis jun 21, 2005 11:53
- Ort: Oben...
-
- Utvisad
- Inlägg: 8219
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Jag är ju lite kontroversiell och vill gärna framhäva fyrhjulsdrift som roligast och bäst på halka... näst bäst är framhjulsdrift och sämst är bakhjulsdrift...
Och då har jag ägt bilar av alla framdrivningstyper... jag gillar inte att gissa med bergsäkert tonfall heller.
Jag vågar nästa sätta en krona på att Jari aldrig kört en Alfa av modernare snitt (eller BMW heller för den delen )
Jag kanske kommer med en överaskning inom kort också, men det får anstå till nästa helg eller så... (häcken full i veckan...)
Och då har jag ägt bilar av alla framdrivningstyper... jag gillar inte att gissa med bergsäkert tonfall heller.
Jag vågar nästa sätta en krona på att Jari aldrig kört en Alfa av modernare snitt (eller BMW heller för den delen )
Jag kanske kommer med en överaskning inom kort också, men det får anstå till nästa helg eller så... (häcken full i veckan...)
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
Dessutom F1-världens störste fegis.
Dessutom F1-världens störste fegis.
-
- Utvisad
- Inlägg: 8219
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Om du hade mer än rudimentära kunskaper i bilkörning så skulle du veta att man kan styra även framhjulsdrivna bilar med gas och ratt... men har man inte kommit längre i sin körning än att sladda med cykelbakhjulet på grus så fattar man väl inte detta...Jari skrev:Pulka, skidor, snöskoter, MC, bil...Razor skrev:Vad har det med körglädje att göra?
Vill man halka omkring på snön så är en pulka ett bättre alternativ. Betydligt billigare också.
Alla är de leksaker som är skitkul på snö och is.
Det är mycket roligare att kunna styra både med gas och ratt, därav namnet körglädje.
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
Dessutom F1-världens störste fegis.
Dessutom F1-världens störste fegis.
-
- Varnad
- Inlägg: 9645
- Blev medlem: sön jan 02, 2005 13:06
- Ort: Stockholms skärgård
Det roligaste man kan ha med en framhjulsdriven bil är att rycka i kryckan.
Att köra fyrhjulsdrivet är visserligen kul, men jag betvivlar att du vågar köra med den attack som krävs för att det ska bli riktigt roligt. En bakhjulsdriven bil är rolig redan i lägre farter.
Åtminstone har du inga 550 Hk på din hisingstraktor för att riktigt släppa loss.
Att köra fyrhjulsdrivet är visserligen kul, men jag betvivlar att du vågar köra med den attack som krävs för att det ska bli riktigt roligt. En bakhjulsdriven bil är rolig redan i lägre farter.
Åtminstone har du inga 550 Hk på din hisingstraktor för att riktigt släppa loss.
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
-
- Inlägg: 8027
- Blev medlem: mån apr 19, 2004 17:07
- Ort: Solna
Din upfattning om kul bilkörning är att sladda omkring på allmänna vägar????????Jari skrev:Det roligaste man kan ha med en framhjulsdriven bil är att rycka i kryckan.
Att köra fyrhjulsdrivet är visserligen kul, men jag betvivlar att du vågar köra med den attack som krävs för att det ska bli riktigt roligt. En bakhjulsdriven
Hur vore det om du som yrkeschaufför tog ett litet ansvar för det du gör? Se till så att du har ordentliga däck på bilen så att du inte får sladd, se till att du har en framhjulsdriven / fyrhjulsdriven bil för att minimera risken att sladd upstår.
Du låter som "boban". Där det roligaste är att sladda med bilen och köra 200 km / h på nynäsvägen.
OERHÖRT KORKAT ATT LÄSA. JAG BLIR ARG PÅ MÄNNISKOR MED DEN INSTÄLLNINGEN TILL TRAFIKSÄKERHET.
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
-
- Inlägg: 9131
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Tja, kör man med forcerade sladdar med bakhjulsdrivna bilar så går det att göra kontrollerat i låga hastigheter.
Förutom gas, ratt och krycka så kan man sladda/styra med framhjulsdrivna bilar m.h.a. vänsterbroms, vilket även går fort, om man behärskar det.
Själv har jag aldrig ägt någon framhjulsdriven bil och hoppas verkligen att jag slipper. Ingen fyrhjulsdriven heller, för den delen. Har dock kört massor, både i jobbet och föräldrars.
Vad det gäller bankörning så har det inte så himla stor betydelse var det driver, om man inte har en massa hk, utan den stora njutningen där ligger på andra plan, även om jag tycker att det är ett litet extra plus med bakhjulsdrift. Det går ju inte så fort att åka omkring och sladda.
Förutom gas, ratt och krycka så kan man sladda/styra med framhjulsdrivna bilar m.h.a. vänsterbroms, vilket även går fort, om man behärskar det.
Själv har jag aldrig ägt någon framhjulsdriven bil och hoppas verkligen att jag slipper. Ingen fyrhjulsdriven heller, för den delen. Har dock kört massor, både i jobbet och föräldrars.
Vad det gäller bankörning så har det inte så himla stor betydelse var det driver, om man inte har en massa hk, utan den stora njutningen där ligger på andra plan, även om jag tycker att det är ett litet extra plus med bakhjulsdrift. Det går ju inte så fort att åka omkring och sladda.
-
- Inlägg: 8027
- Blev medlem: mån apr 19, 2004 17:07
- Ort: Solna
AndersF1 skrev:Tja, kör man med forcerade sladdar med bakhjulsdrivna bilar så går det att göra kontrollerat i låga hastigheter.
Förutom gas, ratt och krycka så kan man sladda/styra med framhjulsdrivna bilar m.h.a. vänsterbroms, vilket även går fort, om man behärskar det.
Själv har jag aldrig ägt någon framhjulsdriven bil och hoppas verkligen att jag slipper. Ingen fyrhjulsdriven heller, för den delen. Har dock kört massor, både i jobbet och föräldrars.
Vad det gäller bankörning så har det inte så himla stor betydelse var det driver, om man inte har en massa hk, utan den stora njutningen där ligger på andra plan, även om jag tycker att det är ett litet extra plus med bakhjulsdrift. Det går ju inte så fort att åka omkring och sladda.
Varför investera en massa pengar i avancerade däck och bilar med avancerade hjulupphängningar när det man vill är att sladda?????
Köp dig en bakhjulsdriven Moskwitc med regumerade däck av märket sava. Då har du både bakhjulsdrift och noll grepp. Underbart??????
Vad jag vet så äger du en svindyr avancerad BMW och sparar inte på däckskontot. Varför denna bil och däck? BMW och Good Year / Pirelli / Michelin (eller vad du nu har)har gjort allt för att du inte skall sladda omkring!!
Motsägelsefullt.
Varför inte åka till Liseberg, dom har jättebra karuseller där. Känns som vilken vurpa som helst. Säkert för både dig som förare och mig som medtrafikant!!!
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
-
- Varnad
- Inlägg: 9645
- Blev medlem: sön jan 02, 2005 13:06
- Ort: Stockholms skärgård
Det finns ingen karusell på Liseberg som är lika rolig som vinterväglag och en bakhjulsdriven bil. Ju bättre däck desto säkrare.
Poängen, för både din och min trafiksäkerhet är att jag vet vad som händer när man går över dessa gränser och det är fler än en gång varje vinter som jag räddar livet på någon jävel som inte klarar av att kontrollera sin bil i vinterväglag.
En sak till, en framhjulsdriven och en fyrhjulsdriven bil varnar ibland för sent om att det verkligen är halt och ett utbrott blir därför ofta mer oväntat och därför också okontrollerat medan en bakhjulsdriven bil kanske släpper ifrån sig varningar redan i lägre farter och även med yviga sladdar kan vara väl så underhållande och kontrollerbara.
Antisladd och antispinn och ABS i all ära, och speciellt fyrhjulsdrift kan invagga i falsk säkerhet. Det driver på bra framåt, men det tar precis lika lång tid att få hejd på den som alla andra typer av framdrivna bilar.
Poängen, för både din och min trafiksäkerhet är att jag vet vad som händer när man går över dessa gränser och det är fler än en gång varje vinter som jag räddar livet på någon jävel som inte klarar av att kontrollera sin bil i vinterväglag.
En sak till, en framhjulsdriven och en fyrhjulsdriven bil varnar ibland för sent om att det verkligen är halt och ett utbrott blir därför ofta mer oväntat och därför också okontrollerat medan en bakhjulsdriven bil kanske släpper ifrån sig varningar redan i lägre farter och även med yviga sladdar kan vara väl så underhållande och kontrollerbara.
Antisladd och antispinn och ABS i all ära, och speciellt fyrhjulsdrift kan invagga i falsk säkerhet. Det driver på bra framåt, men det tar precis lika lång tid att få hejd på den som alla andra typer av framdrivna bilar.
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
-
- Inlägg: 8027
- Blev medlem: mån apr 19, 2004 17:07
- Ort: Solna
[quote="Jari"]Det finns ingen karusell på Liseberg som är lika rolig som vinterväglag och en bakhjulsdriven bil. Ju bättre däck desto säkrare.
Poängen, för både din och min trafiksäkerhet är att jag vet vad som händer när man går över dessa gränser och det är fler än en gång varje vinter som jag räddar livet på någon jävel som inte klarar av att kontrollera sin bil i vinterväglag.
quote]
Så genom att sladda runt på allmänna vägar räddar du liv. Intressant.
Varför anstränger sig bilindustrin och däcksindustrin med att ha ABS, ESP, och vad elektoniken nu kan heta, samt kommer med det ena däcket som överträffar det andra gällande grepp i vinterväglag när galningar som du och några nyblivna körkortsinnehavare till upplever sladdandet som höjden av lycka????????
Själv har jag en framhjulsdriven bil, bra sommardäck och utmärkta vinterdäck, ABS och antispinn. Har nu kört ca 110.000 mil sen senaste kollisionen. Den skedde för övrigt med min bakhjulsdrivna Opel Rekort 1700 av 73 års modell, 1982.
Poängen, för både din och min trafiksäkerhet är att jag vet vad som händer när man går över dessa gränser och det är fler än en gång varje vinter som jag räddar livet på någon jävel som inte klarar av att kontrollera sin bil i vinterväglag.
quote]
Så genom att sladda runt på allmänna vägar räddar du liv. Intressant.
Varför anstränger sig bilindustrin och däcksindustrin med att ha ABS, ESP, och vad elektoniken nu kan heta, samt kommer med det ena däcket som överträffar det andra gällande grepp i vinterväglag när galningar som du och några nyblivna körkortsinnehavare till upplever sladdandet som höjden av lycka????????
Själv har jag en framhjulsdriven bil, bra sommardäck och utmärkta vinterdäck, ABS och antispinn. Har nu kört ca 110.000 mil sen senaste kollisionen. Den skedde för övrigt med min bakhjulsdrivna Opel Rekort 1700 av 73 års modell, 1982.
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
-
- Inlägg: 155
- Blev medlem: mån jul 25, 2005 18:08
- Ort: Boden
-
- Inlägg: 155
- Blev medlem: mån jul 25, 2005 18:08
- Ort: Boden
Hmm, ni därnere gillar inte sladdar va? Ni ser det som nåt hemskt alltså? Jag började köra på sladd tidigt i norr, när jag var 5 började pappa lära mig länge på snöparkeringarna.. Jag anser att sladden är en intressant föreetelse som bör kunna behärskas så mjukt att man inte känner av den kommande retursladden, och så mjukt att man som medpassagerare inte märker av "stället" som pågått i 25 meter. Det ska helt enkelt kännas som en lugn tur på stan, och är man alltför rädd för diverse kast på vintern tror jag inte man bör köra bil.. Men det är min åsikt!Gösta skrev:Trodde att Nokian Häääkkapelitääää byggde världens bästa vinterdäck just för att förhindra att de finska hemmafruarna halkade omkring på de finska grusvägarna. Har inte sett någon snö här i sthlm sen i Mars. Det är några månader kvar till snön kommer. Kanske importerar ni Finländare snö från era forna herrar i öster så att hemmafruarna skall kunna halka omkring??Jari skrev:Du är sydeurope och begriper inte det där att vi i Norden har vinter halva året. Hemmafruar i Finland kör med sladd och det ärvs vidare i generna. Det är därför till och med finska hemmafruar kör bättre än italienare.Gösta skrev: Vad är det som gör en framhjulsdriven bil tråkig?
Är det att sladda med bilen som gör den roligare? Varför bryr sig däcksföretagen om att gör däcken så bra som möjligt när galningar vill ha släpp???????
Det är alltid de som fruktar det som hamnar i panik och krockar efter ett kast på e4an. Nu när jag flyttar ur landet kommer jag att sakna sladdandet på snö faktiskt. Men sladd är kul, om det inte ska behöva gå alltför fort runt en bana!
-
- Inlägg: 8027
- Blev medlem: mån apr 19, 2004 17:07
- Ort: Solna
Tomas_Boden skrev:Hmm, ni därnere gillar inte sladdar va? Ni ser det som nåt hemskt alltså?Gösta skrev:Trodde att Nokian Häääkkapelitääää byggde världens bästa vinterdäck just för att förhindra att de finska hemmafruarna halkade omkring på de finska grusvägarna. Har inte sett någon snö här i sthlm sen i Mars. Det är några månader kvar till snön kommer. Kanske importerar ni Finländare snö från era forna herrar i öster så att hemmafruarna skall kunna halka omkring??Jari skrev: Du är sydeurope och begriper inte det där att vi i Norden har vinter halva året. Hemmafruar i Finland kör med sladd och det ärvs vidare i generna. Det är därför till och med finska hemmafruar kör bättre än italienare.
och är man alltför rädd för diverse kast på vintern tror jag inte man bör köra bil..
. Men sladd är kul, om det inte ska behöva gå alltför fort runt en bana!
Om bilen sladdar på vintern betyder det att du har fel vinterbil, dåliga däck och är dålig förare. Det är ambitiösa förare som tror sig vara duktiga som utgör den största trafikfaran och gör våra försäkringspremier höga. Jag har ABS, antispinn, framhjulsdrift och mycket bra vinterdäck, dessutom anpassar jag farten till omständigheterna. Som sagt, har inte krockat på 20 år och inte kommit försent någonstans.
Men är man okunnig, överambitiös och vill visa hur duktig man är så skall man göra det på bana och inte köra rally i trafiken som Jari, Boban, Helgonet och du uppenbart gör. OERHÖRT ANSVARSLÖST AV ER.
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
-
- Inlägg: 9131
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Vad bygger det där på för statistiskt underlag, Gösta?
Efter tidigare diskussioner med Gösta kan jag konstatera att hans egna fördomar tenderar att förkläs till nån sorts statistisk fakta som inte har så mycket med verkligheten att göra...
På riktig vinterväg som ibland kan innebära ren is kan alla få sladd, oavsett bil eller däck. Likadant om man måste väja för djur, eller andra bilar som kommer farande. Folk som inte har lärt sig sladdandets goda konst blir då livsfarliga, så ut och lär dig sladda Gösta, så man inte tvingas möta dig med återkast på fel sida vägen.
Går väl oftast bra i Stockholm och Skåne med saltade vägar, men man vet aldrig och ibland kanske även du letar dig bort ifrån europavägarna. Man behöver ju inte öva på Nynäsvägen i full trafik.
Jag har haft körkort sedan 16 års ålder, 18 för bil, och alltså en bit över 20 års körkortsinnehav och har aldrig krockat, trots mängder av mil på hala vintervägar.
Däremot innebär inte sladda att man okontrollerat skall vända 180 grader, eller hur, Jari? (en till som har tillbringat för lite tid på glashala vintervägar )
Efter tidigare diskussioner med Gösta kan jag konstatera att hans egna fördomar tenderar att förkläs till nån sorts statistisk fakta som inte har så mycket med verkligheten att göra...
På riktig vinterväg som ibland kan innebära ren is kan alla få sladd, oavsett bil eller däck. Likadant om man måste väja för djur, eller andra bilar som kommer farande. Folk som inte har lärt sig sladdandets goda konst blir då livsfarliga, så ut och lär dig sladda Gösta, så man inte tvingas möta dig med återkast på fel sida vägen.
Går väl oftast bra i Stockholm och Skåne med saltade vägar, men man vet aldrig och ibland kanske även du letar dig bort ifrån europavägarna. Man behöver ju inte öva på Nynäsvägen i full trafik.
Jag har haft körkort sedan 16 års ålder, 18 för bil, och alltså en bit över 20 års körkortsinnehav och har aldrig krockat, trots mängder av mil på hala vintervägar.
Däremot innebär inte sladda att man okontrollerat skall vända 180 grader, eller hur, Jari? (en till som har tillbringat för lite tid på glashala vintervägar )
-
- Inlägg: 8384
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Nära, men ändå inte
Jag förstår fortfarande inte vad det har med körglädje att göra, då man ju som AF1 säger kan sladda med i princip vilken bil som helst på vinterväglag?
Att det är bra att behärska halt väglag kan väl knappast någon bestrida?
Att det är bra att behärska halt väglag kan väl knappast någon bestrida?
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
#88
Äntligen!
#88
Äntligen!
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Jag förstår inte heller vad en sladdande bakhjuldriven bil har med körglädje att göra.
Jag tror Razor beskrev det bra tidigare i den här diskussionen:
körglädje är att ha en bil som känns som en förlängning av en själv. En bil där man nästan innan det händer kan förutse vad som kommer att hända.
En bil med ett utmärkt chassi, bra kvitt styrrespons, bra fjädring, transmission där kraften snabbt kommer ner till hjulen och vidare till vägen. En bil som svarar snabbt och konsekvent på vad man än gör. Och det har inte att göra med om bilen är bakhjuldriven eller framhjuldriven. Det finns massor av bakhjuldrivna bilar som är långt mycket tråkigare att köra än många framhjuldrivna bilar.
Den bil jag har idag (BMW 320) är väldigt trevlig och rolig att köra. Men den Nissan Primera GT jag hade var minst lika rolig att köra: fantastiska vägegenskaper, styrrespons, chassi o.s.v. Jag håller nog den bilen som roligare att köra så att säga "aktivt" än BMW:n jag har idag.
Det anser jag vara körglädje, och på allmän väg bland andra trafikanter är det begränsat vad man kan uppleva. Då är det bana som gäller, och helt andra förutsättningar.
Jag tror Razor beskrev det bra tidigare i den här diskussionen:
körglädje är att ha en bil som känns som en förlängning av en själv. En bil där man nästan innan det händer kan förutse vad som kommer att hända.
En bil med ett utmärkt chassi, bra kvitt styrrespons, bra fjädring, transmission där kraften snabbt kommer ner till hjulen och vidare till vägen. En bil som svarar snabbt och konsekvent på vad man än gör. Och det har inte att göra med om bilen är bakhjuldriven eller framhjuldriven. Det finns massor av bakhjuldrivna bilar som är långt mycket tråkigare att köra än många framhjuldrivna bilar.
Den bil jag har idag (BMW 320) är väldigt trevlig och rolig att köra. Men den Nissan Primera GT jag hade var minst lika rolig att köra: fantastiska vägegenskaper, styrrespons, chassi o.s.v. Jag håller nog den bilen som roligare att köra så att säga "aktivt" än BMW:n jag har idag.
Det anser jag vara körglädje, och på allmän väg bland andra trafikanter är det begränsat vad man kan uppleva. Då är det bana som gäller, och helt andra förutsättningar.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Inlägg: 8027
- Blev medlem: mån apr 19, 2004 17:07
- Ort: Solna
Mitt inlägg har inget med statistik att göra. Det bygger på logik och erfarenhet.AndersF1 skrev:Vad bygger det där på för statistiskt underlag, Gösta?
Efter tidigare diskussioner med Gösta kan jag konstatera att hans egna fördomar tenderar att förkläs till nån sorts statistisk fakta som inte har så mycket med verkligheten att göra...
På riktig vinterväg som ibland kan innebära ren is kan alla få sladd, oavsett bil eller däck. Likadant om man måste väja för djur, eller andra bilar som kommer farande. Folk som inte har lärt sig sladdandets goda konst blir då livsfarliga, så ut och lär dig sladda Gösta, så man inte tvingas möta dig med återkast på fel sida vägen.
Går väl oftast bra i Stockholm och Skåne med saltade vägar, men man vet aldrig och ibland kanske även du letar dig bort ifrån europavägarna. Man behöver ju inte öva på Nynäsvägen i full trafik.
Jag har haft körkort sedan 16 års ålder, 18 för bil, och alltså en bit över 20 års körkortsinnehav och har aldrig krockat, trots mängder av mil på hala vintervägar.
Däremot innebär inte sladda att man okontrollerat skall vända 180 grader, eller hur, Jari? (en till som har tillbringat för lite tid på glashala vintervägar )
Du behöver inte vara orolig för att möta mig på vägarna, vi vistas inte på samma ställen du och jag.
Jag försöker att vidta de åtgärder jag rimligen kan för att undvika sladd. Som tidigare sagt, elektronisk hjälpmedel, bra bil, bra däck och allmän insikt av att jag inte är ensam på vägen.
Men fortsätt du att sladda omkring som vilken lättroad snorunge som helst och njut av det. Du är i gott sällskap av Jari, Boban, helgonet och några till.
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
-
- Inlägg: 8027
- Blev medlem: mån apr 19, 2004 17:07
- Ort: Solna
-
- Inlägg: 9131
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
-
- Inlägg: 8384
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Nära, men ändå inte
-
- Inlägg: 8384
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Nära, men ändå inte
Inte nödvändigtvis... ponera att du, samtidigt som du kör, känner glädje för att du tidigare under dagen t ex har stulit godis av ett litet barn; har det då med körglädje att göra?AndersF1 skrev:Är inte körglädje att känna glädje när man kör?
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
#88
Äntligen!
#88
Äntligen!
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Jo, och i så fall kan en CD med Lindemans bästa i stereon skänka en oerhörd körglädje.AndersF1 skrev:Är inte körglädje att känna glädje när man kör?
Även att köra iväg efter att ha snott pengar av en ensamstående trebarnsmamma kan skänka en oerhörd glädje, en körglädje. Fast inte för mamman förstås...
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Inlägg: 9131
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
OK, jag skäms, felformulerat. Tack alla Besserwisserkamrater.
Ett nytt försök:
Är inte körglädje att känna glädje för att man kör?
Sedan är frågan vilken bil som man känner störst körglädje i, för varje given situation.
Om man t.ex. är kanonfull och närmar sig en poliskontroll där de spärrat vägen för dig, så kan man känna större glädje i en 62 tons Scania än i en BMW eller Alfa.
På vinterväglag känner jag i regel större körglädje i en bakhjjulsdriven bil, speciellt om det skall busas lite.
Skulle jag tävla i rally skulle jag känna mer körglädje i en fyrhjulsdriven bil, eftersom det helt enkelt går fortare.
En framhjulsdriven bil vete tusan när jag skulle känna relativt högre grad av körglädje i. Möjligen när jag tänker på att jag fick en snabbare bil för pengarna, eftersom det är billigare att tillverka en framhjulsdriven bil.
Ett nytt försök:
Är inte körglädje att känna glädje för att man kör?
Sedan är frågan vilken bil som man känner störst körglädje i, för varje given situation.
Om man t.ex. är kanonfull och närmar sig en poliskontroll där de spärrat vägen för dig, så kan man känna större glädje i en 62 tons Scania än i en BMW eller Alfa.
På vinterväglag känner jag i regel större körglädje i en bakhjjulsdriven bil, speciellt om det skall busas lite.
Skulle jag tävla i rally skulle jag känna mer körglädje i en fyrhjulsdriven bil, eftersom det helt enkelt går fortare.
En framhjulsdriven bil vete tusan när jag skulle känna relativt högre grad av körglädje i. Möjligen när jag tänker på att jag fick en snabbare bil för pengarna, eftersom det är billigare att tillverka en framhjulsdriven bil.
-
- Inlägg: 8027
- Blev medlem: mån apr 19, 2004 17:07
- Ort: Solna
Jag spelade skjortan av en "bekant" i poker i går kväll. I morse när jag satte mig i min (enligt er bakhjulsfanatiker) tråkiga hisingentraktor så kände jag oerhörd glädje av att köra till jobbet. Om det var min bil eller gårdagens pokerförnedring av min "bekantskap" som gav denna ohejdade glädje vet jag inte. Men glad var jag.AndersF1 skrev:Är inte körglädje att känna glädje när man kör?
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
-
- Inlägg: 9131
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm