Kul

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
Husa

Kul

Inlägg av Husa »

Ferrari 1 & 2 nån som sätter emot :down: :down: :down: :down: :down: :down: :down: :down: :down: :tong:
Gösta

Inlägg av Gösta »

Detta är helt jävla underbart. Bara att få vara med om denna praktskandal är lysande. :up:
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Ankan

Inlägg av Ankan »

Gösta skrev:Detta är helt jävla underbart. Bara att få vara med om denna praktskandal är lysande. :up:
Kan inte mer än o hålla med :lol: :lol: :lol: :lol:

Skönt att mitt Ferrari inte står i skotgluggen idag 8) trots att dom suger i år :D
Budo

Inlägg av Budo »

Jag lovar att det snart kommer någon och skyller på Ferrari-FIA. :)
Användarens profilbild
Husa

Inlägg av Husa »

Nä bara tragiskt
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Jamen lägg ner ert löjliga martyrskap nu :down: herrejösses .... :roll:
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Nej, fyfan... det är jävligt synd om de tillresta fansen.

Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.

Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Publiken på plats är det stora förlorarna.

Jag som inte ens är där, och har fäljt F1 sedan 1980 funderar på att sluta följa eländet nu. Det är väl en förhastad reaktion, men det här skadar sporten.

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Budo

Inlägg av Budo »

LuckyStrike1 skrev:Publiken på plats är det stora förlorarna.

Jag som inte ens är där, och har fäljt F1 sedan 1980 funderar på att sluta följa eländet nu. Det är väl en förhastad reaktion, men det här skadar sporten.
Det här dödar sporten! Skadar är en underdrift.
DJmylongi

Inlägg av DJmylongi »

Budo skrev:
LuckyStrike1 skrev:Publiken på plats är det stora förlorarna.

Det här dödar sporten! Skadar är en underdrift.
Helt rätt! Formel 1 och hela cirkusen är död nu.
/Viktor
Användarens profilbild
SunnyRikard

Inlägg av SunnyRikard »

I Indianapolis är det Kul
Om man har Bridgestonhjul

För Michelin är det bara strul
De får lägga på en annan sul

För Michelin hjälper inga gamla meriter.
Nu går jag ut och tittar på hunden när han skiter.
Meningen med livet: Att ha jävligt skôjj!!!
http://www.racedog.ws/Motorcalendar.htm
Användarens profilbild
Husa

Inlägg av Husa »

Försöker se det positivt det är nascar på viasat sport 3
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Jag blev förvirrad när jag slog över till NASCAR - det var ju massor av bilar på banan? Hopplöst att följa med.

Näää, det är bättre i F1: två röda, två gula och två svarta. Lätt att följa, lätt att få en överblick.

Användarens profilbild
Husa

Inlägg av Husa »

Jo lite jobbigt är det ska bli kul att höra presskonferensen efter "loppet"
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Publiken får ju en mer minnesvärd upplevelse än vad de kan tänka sig. :D
Det här kommer de att komma ihåg om 20 år.

Så länge man inte testar däcken på den aktuella banan innan så har jag ändå en viss förståelse att Michelin kan misslyckas. Det är inte alltid teorin stämmer med verkligheten och speciellt i år när Michelinstallen inte testar så mycket. Att utveckla nåt på gränsen utan att testa misslyckas ibland + shit happens. Det konstiga är kanske att de inte tänkt igenom den här situationen innan.
En lösning vore ju att tillåta nya däck, men ge alla stall som byter en drive-through.

Varför gjorde inte FIA ett undantag?
Vad hjälper det att klaga på Michelin? De lär knappast ha gjort så här med vilje, utan teknikutveckling är inte alltid bergsäkert.
Användarens profilbild
Macho Woman

Inlägg av Macho Woman »

Skandal, ja för i helvete, men knappast någons fel. Olyckliga omständigheter och Michelin kunde naturligtvis ha gjort bättre ifrån sig, men som föregående skribent påpekade: teknikutveckling är inte alltid bergsäker. Det förstörde min, och en rackarns massa amerikanska fans söndag, men man får väl se det positivt... Vi kommer att få höra en förare på presskonferensen som vi inte hört förut. Jordan och Minardi får poäng! :roll:
<----- Danica Patrick - äkta feministiskt initiativ
DJmylongi

Inlägg av DJmylongi »

Tänk vilken prestige det blir för (trean just nu) Monteiro eller vem det blir som får stå på pallen och sitta på presskonferens.

Det ska bli intressant att se hur det här kommer att se ut på pallen sen. Blir det överhuvudtaget någon prisutdelning eller skumpa?
/Viktor
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

AndersF1 skrev:Publiken får ju en mer minnesvärd upplevelse än vad de kan tänka sig. :D
Det här kommer de att komma ihåg om 20 år.

Så länge man inte testar däcken på den aktuella banan innan så har jag ändå en viss förståelse att Michelin kan misslyckas. Det är inte alltid teorin stämmer med verkligheten och speciellt i år när Michelinstallen inte testar så mycket. Att utveckla nåt på gränsen utan att testa misslyckas ibland + shit happens. Det konstiga är kanske att de inte tänkt igenom den här situationen innan.
En lösning vore ju att tillåta nya däck, men ge alla stall som byter en drive-through.

Varför gjorde inte FIA ett undantag?
Vad hjälper det att klaga på Michelin? De lär knappast ha gjort så här med vilje, utan teknikutveckling är inte alltid bergsäkert.
I alla fall de som är kvar på banan ;)

Jag kan också förstå att det är svårt att göra det fel Michelin har gjort. Men Bridgestone klarade det å andra sidan.

FIA borde ha varit lite mer flexibla iofs. Men grundproblemet är ju inte något FIA har gjort, utan att Michelin har misslyckats med sina däck. På sätt och vis tycker jag att FIA gjort rätt som inte gick med på en chikan vilket var lösningen.

Men det här belyser ju grundproblemet i Formel 1: att det är så mkt politik inblandat att det här med att vara logisk och hitta kompromisser inte går i F1 idag.

Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Grundproblemet är inte Michelins misslyckande, för det är inte precis oväntat att nån av däckstillverkarna i ett däckskrig misslyckas, när man inte kan testa däcken under de rätta förhållandena innan, utan grundproblemet är att det får sådana följder. Liknande hände ju t.ex. med bromsarna i GP2, men där bytte man bromsar på alla bilar, vilket inte hade gått i F1 om nåt stall hade haft andra bromsar.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Det är sant - det känns som att kompromisser inte finns i F1:s maktspel.

Man har en beslutsmodell som inte klarar av "oväntade" saker, som kräver ett tänkande utanför de fastställda ramarna utan kräver snabb anpassnign och flexibilitet.

GMD

Inlägg av GMD »

LuckyStrike1 skrev:Det är sant - det känns som att kompromisser inte finns i F1:s maktspel.

Man har en beslutsmodell som inte klarar av "oväntade" saker, som kräver ett tänkande utanför de fastställda ramarna utan kräver snabb anpassnign och flexibilitet.
Man behöver en ledare med fast hand som kan slå näven i bordet och säga hur det ska vara. De som sen inte gillar det kan ta sina hundramiljoners budgetar och bege sig någon annanstans.
Användarens profilbild
jajo

Inlägg av jajo »

LuckyStrike1 skrev:Det är sant - det känns som att kompromisser inte finns i F1:s maktspel.

Har man inte en plan B så är man inte förberedd och ska inte ha förtroendet. NASCAR och Bill France Jr har ställts inför kriser som liknar detta. Skillnaden i NASCAR är att om ett stall inte ställt upp på gridden och tävlat så i ett lopp när de förväntas göra det så kan det stallet lägga ned verksamheten sedan.

De takterna visar inte FIA och FOM. De kan inte hantera situationen och har inte makt över sina deltagare - stall eller leverantörer.

/Jan
Användarens profilbild
Freddan

Inlägg av Freddan »

Första och enda gången som Ferrari vinner ett lopp i år.

Mest tråkigt för fansen som åkt dit. Jag tror det blir svårt att arrangera ett lopp i USA nästa år. Vem vill åka dit och få uppleva 2005 års skit?
-Red Bull Racing
Användarens profilbild
Balder

Något positivt...

Inlägg av Balder »

Hej,

Ur all denna ska av förödelse och fjasko, kanske det kommer något bra...
Hur det än är, så har FIA fått sej en tankeställare...
...plus att har börjat snackas om att inte förlänga Michelins kontrakt, och skulle detta nu vara sant. Så innebär det att vi kommer att se en enda däckleverantör nästa år. Yhiiipiii !!
Äntligen säger jag... Då kan ingen skylla på däcken, vi får ner kostnaderna i F1, genom indre tester. Plus att vi antagligen aldrig kommer att uppleva detta igen. I och med att den däckleverantören inte behöver ligga och balansera på "gränsen"... Gött !!

MVH

Balder :)
// Det besvärliga med livet är att det finns så många vackra kvinnor - och så lite tid. //