Kul
-
- Inlägg: 8027
- Blev medlem: mån apr 19, 2004 17:07
- Ort: Solna
-
- Inlägg: 797
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: 08 land :)
-
- Inlägg: 269
- Blev medlem: tis okt 14, 2003 17:54
- Ort: Växjö
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Nej, fyfan... det är jävligt synd om de tillresta fansen.
Tärnström
Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Publiken på plats är det stora förlorarna.
Jag som inte ens är där, och har fäljt F1 sedan 1980 funderar på att sluta följa eländet nu. Det är väl en förhastad reaktion, men det här skadar sporten.
Jag som inte ens är där, och har fäljt F1 sedan 1980 funderar på att sluta följa eländet nu. Det är väl en förhastad reaktion, men det här skadar sporten.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Inlägg: 269
- Blev medlem: tis okt 14, 2003 17:54
- Ort: Växjö
-
- Inlägg: 135
- Blev medlem: tor apr 07, 2005 19:29
- Ort: Skövde
Helt rätt! Formel 1 och hela cirkusen är död nu.Budo skrev:Det här dödar sporten! Skadar är en underdrift.LuckyStrike1 skrev:Publiken på plats är det stora förlorarna.
Jag som inte ens är där, och har fäljt F1 sedan 1980 funderar på att sluta följa eländet nu. Det är väl en förhastad reaktion, men det här skadar sporten.
/Viktor
-
- Inlägg: 749
- Blev medlem: lör mar 09, 2002 01:00
- Ort: Mölndal
I Indianapolis är det Kul
Om man har Bridgestonhjul
För Michelin är det bara strul
De får lägga på en annan sul
För Michelin hjälper inga gamla meriter.
Nu går jag ut och tittar på hunden när han skiter.
Om man har Bridgestonhjul
För Michelin är det bara strul
De får lägga på en annan sul
För Michelin hjälper inga gamla meriter.
Nu går jag ut och tittar på hunden när han skiter.
Meningen med livet: Att ha jävligt skôjj!!!
http://www.racedog.ws/Motorcalendar.htm
http://www.racedog.ws/Motorcalendar.htm
-
- Inlägg: 22
- Blev medlem: tor mar 03, 2005 20:25
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Jag blev förvirrad när jag slog över till NASCAR - det var ju massor av bilar på banan? Hopplöst att följa med.
Näää, det är bättre i F1: två röda, två gula och två svarta. Lätt att följa, lätt att få en överblick.
Näää, det är bättre i F1: två röda, två gula och två svarta. Lätt att följa, lätt att få en överblick.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Inlägg: 22
- Blev medlem: tor mar 03, 2005 20:25
-
- Inlägg: 9131
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Publiken får ju en mer minnesvärd upplevelse än vad de kan tänka sig.
Det här kommer de att komma ihåg om 20 år.
Så länge man inte testar däcken på den aktuella banan innan så har jag ändå en viss förståelse att Michelin kan misslyckas. Det är inte alltid teorin stämmer med verkligheten och speciellt i år när Michelinstallen inte testar så mycket. Att utveckla nåt på gränsen utan att testa misslyckas ibland + shit happens. Det konstiga är kanske att de inte tänkt igenom den här situationen innan.
En lösning vore ju att tillåta nya däck, men ge alla stall som byter en drive-through.
Varför gjorde inte FIA ett undantag?
Vad hjälper det att klaga på Michelin? De lär knappast ha gjort så här med vilje, utan teknikutveckling är inte alltid bergsäkert.
Det här kommer de att komma ihåg om 20 år.
Så länge man inte testar däcken på den aktuella banan innan så har jag ändå en viss förståelse att Michelin kan misslyckas. Det är inte alltid teorin stämmer med verkligheten och speciellt i år när Michelinstallen inte testar så mycket. Att utveckla nåt på gränsen utan att testa misslyckas ibland + shit happens. Det konstiga är kanske att de inte tänkt igenom den här situationen innan.
En lösning vore ju att tillåta nya däck, men ge alla stall som byter en drive-through.
Varför gjorde inte FIA ett undantag?
Vad hjälper det att klaga på Michelin? De lär knappast ha gjort så här med vilje, utan teknikutveckling är inte alltid bergsäkert.
-
- Inlägg: 18
- Blev medlem: lör jun 18, 2005 16:03
- Ort: Stockholm
Skandal, ja för i helvete, men knappast någons fel. Olyckliga omständigheter och Michelin kunde naturligtvis ha gjort bättre ifrån sig, men som föregående skribent påpekade: teknikutveckling är inte alltid bergsäker. Det förstörde min, och en rackarns massa amerikanska fans söndag, men man får väl se det positivt... Vi kommer att få höra en förare på presskonferensen som vi inte hört förut. Jordan och Minardi får poäng!
<----- Danica Patrick - äkta feministiskt initiativ
-
- Inlägg: 135
- Blev medlem: tor apr 07, 2005 19:29
- Ort: Skövde
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
I alla fall de som är kvar på bananAndersF1 skrev:Publiken får ju en mer minnesvärd upplevelse än vad de kan tänka sig.
Det här kommer de att komma ihåg om 20 år.
Så länge man inte testar däcken på den aktuella banan innan så har jag ändå en viss förståelse att Michelin kan misslyckas. Det är inte alltid teorin stämmer med verkligheten och speciellt i år när Michelinstallen inte testar så mycket. Att utveckla nåt på gränsen utan att testa misslyckas ibland + shit happens. Det konstiga är kanske att de inte tänkt igenom den här situationen innan.
En lösning vore ju att tillåta nya däck, men ge alla stall som byter en drive-through.
Varför gjorde inte FIA ett undantag?
Vad hjälper det att klaga på Michelin? De lär knappast ha gjort så här med vilje, utan teknikutveckling är inte alltid bergsäkert.
Jag kan också förstå att det är svårt att göra det fel Michelin har gjort. Men Bridgestone klarade det å andra sidan.
FIA borde ha varit lite mer flexibla iofs. Men grundproblemet är ju inte något FIA har gjort, utan att Michelin har misslyckats med sina däck. På sätt och vis tycker jag att FIA gjort rätt som inte gick med på en chikan vilket var lösningen.
Men det här belyser ju grundproblemet i Formel 1: att det är så mkt politik inblandat att det här med att vara logisk och hitta kompromisser inte går i F1 idag.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Inlägg: 9131
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Grundproblemet är inte Michelins misslyckande, för det är inte precis oväntat att nån av däckstillverkarna i ett däckskrig misslyckas, när man inte kan testa däcken under de rätta förhållandena innan, utan grundproblemet är att det får sådana följder. Liknande hände ju t.ex. med bromsarna i GP2, men där bytte man bromsar på alla bilar, vilket inte hade gått i F1 om nåt stall hade haft andra bromsar.
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Det är sant - det känns som att kompromisser inte finns i F1:s maktspel.
Man har en beslutsmodell som inte klarar av "oväntade" saker, som kräver ett tänkande utanför de fastställda ramarna utan kräver snabb anpassnign och flexibilitet.
Man har en beslutsmodell som inte klarar av "oväntade" saker, som kräver ett tänkande utanför de fastställda ramarna utan kräver snabb anpassnign och flexibilitet.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Inlägg: 534
- Blev medlem: mån dec 16, 2002 01:00
- Ort: Sveriges Chicago
Man behöver en ledare med fast hand som kan slå näven i bordet och säga hur det ska vara. De som sen inte gillar det kan ta sina hundramiljoners budgetar och bege sig någon annanstans.LuckyStrike1 skrev:Det är sant - det känns som att kompromisser inte finns i F1:s maktspel.
Man har en beslutsmodell som inte klarar av "oväntade" saker, som kräver ett tänkande utanför de fastställda ramarna utan kräver snabb anpassnign och flexibilitet.
-
- Inlägg: 2144
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
Har man inte en plan B så är man inte förberedd och ska inte ha förtroendet. NASCAR och Bill France Jr har ställts inför kriser som liknar detta. Skillnaden i NASCAR är att om ett stall inte ställt upp på gridden och tävlat så i ett lopp när de förväntas göra det så kan det stallet lägga ned verksamheten sedan.LuckyStrike1 skrev:Det är sant - det känns som att kompromisser inte finns i F1:s maktspel.
Man har en beslutsmodell som inte klarar av "oväntade" saker, som kräver ett tänkande utanför de fastställda ramarna utan kräver snabb anpassnign och flexibilitet.
De takterna visar inte FIA och FOM. De kan inte hantera situationen och har inte makt över sina deltagare - stall eller leverantörer.
/Jan
-
- Inlägg: 290
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: Göteborg
-
- Inlägg: 32
- Blev medlem: lör mar 05, 2005 11:36
- Ort: Hörby
Något positivt...
Hej,
Ur all denna ska av förödelse och fjasko, kanske det kommer något bra...
Hur det än är, så har FIA fått sej en tankeställare...
...plus att har börjat snackas om att inte förlänga Michelins kontrakt, och skulle detta nu vara sant. Så innebär det att vi kommer att se en enda däckleverantör nästa år. Yhiiipiii !!
Äntligen säger jag... Då kan ingen skylla på däcken, vi får ner kostnaderna i F1, genom indre tester. Plus att vi antagligen aldrig kommer att uppleva detta igen. I och med att den däckleverantören inte behöver ligga och balansera på "gränsen"... Gött !!
MVH
Balder
Ur all denna ska av förödelse och fjasko, kanske det kommer något bra...
Hur det än är, så har FIA fått sej en tankeställare...
...plus att har börjat snackas om att inte förlänga Michelins kontrakt, och skulle detta nu vara sant. Så innebär det att vi kommer att se en enda däckleverantör nästa år. Yhiiipiii !!
Äntligen säger jag... Då kan ingen skylla på däcken, vi får ner kostnaderna i F1, genom indre tester. Plus att vi antagligen aldrig kommer att uppleva detta igen. I och med att den däckleverantören inte behöver ligga och balansera på "gränsen"... Gött !!
MVH
Balder
// Det besvärliga med livet är att det finns så många vackra kvinnor - och så lite tid. //