Kungaklassen av motorsport...
gringo
Inlägg: 1456 Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Ort: Hultsfred
Inlägg
av gringo » tor mar 21, 2002 12:00
Kolla på klippet och fundera hur många millimeter av spåren det finns kvar på det däcket. Skulle det inte bestraffas på något sätt?
http://www.f1-video.kiev.ua/Malaysia/Video/m-tyres.avi
/gringo
Marsupilami
Inlägg: 486 Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Inlägg
av Marsupilami » tor mar 21, 2002 13:30
Att köra med så dåliga däck är ett straff i sig självt.
Jag tror inte att de däcken är speciellt effektiva längre...
Cuscino
Inlägg: 972 Blev medlem: tor mar 07, 2002 01:00
Inlägg
av Cuscino » tor mar 21, 2002 16:17
Reglerna säger bara hur däcken ska se ut som nya samt att de ska vara homogena, dvs av samma "compound" rätt igenom.
Ozikahn
Inlägg: 1261 Blev medlem: tor feb 07, 2002 01:00
Ort: Syd
Inlägg
av Ozikahn » tor mar 21, 2002 16:25
nja det måste väl finnas lite kvar av skårorna för att bli godkända? Det har jag för mig att jag läst.
JBS
Inlägg: 5852 Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
Ort: Hemlis
Inlägg
av JBS » tor mar 21, 2002 16:42
Det beror på vilket stall som har dom slitna sulorna. Williams och mac får ha mönsterfritt, medan Ferrari måste ha mönster kvar. Förmodligen är detta ännu ett Ferrari-fusk som Fuskmacher har hittat på.
Jag kom inte sist!
formulis
Inlägg: 123 Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Inlägg
av formulis » tor mar 21, 2002 17:04
Fuscmacher
..den var rolig - tack JBS.
Får man använda den
..eller är det copyright?
AndersF1
Inlägg: 9131 Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
Ort: Stockholm
Inlägg
av AndersF1 » tor mar 21, 2002 17:22
formulis:
Allmänt vedertagna och korrekt beskrivande beteckningar kan man inte få copyright på.
Nisse
Inlägg: 3027 Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Ort: Ankeborg
Inlägg
av Nisse » tor mar 21, 2002 22:12
Typexempel på hur däcket ser ut, när nån "hämtat" upp gummirester och annat skräp. Skrapa lite på ytan så finns det snygga fina spår.
Cuscino
Inlägg: 972 Blev medlem: tor mar 07, 2002 01:00
Inlägg
av Cuscino » fre mar 22, 2002 07:42
On 2002-03-21 16:25, Ozikahn wrote:
nja det måste väl finnas lite kvar av skårorna för att bli godkända? Det har jag för mig att jag läst.
Tanken med regelskrivningen är att om man tvingas göra däcket homogent så ska man inte kunna göra ett däck som snabbt kan slitas ned till slicks för att sedan hålla. Av någon anledning verkar dock Michelin ha lyckats rätt bra med detta.