Michelin i Malaysia

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
gringo
Inlägg: 1456
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Ort: Hultsfred

Inlägg av gringo »

Kolla på klippet och fundera hur många millimeter av spåren det finns kvar på det däcket. Skulle det inte bestraffas på något sätt?

http://www.f1-video.kiev.ua/Malaysia/Video/m-tyres.avi

/gringo
Marsupilami
Inlägg: 486
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00

Inlägg av Marsupilami »

Att köra med så dåliga däck är ett straff i sig självt. :grin:
Jag tror inte att de däcken är speciellt effektiva längre...
Användarens profilbild
Cuscino
Inlägg: 972
Blev medlem: tor mar 07, 2002 01:00

Inlägg av Cuscino »

Reglerna säger bara hur däcken ska se ut som nya samt att de ska vara homogena, dvs av samma "compound" rätt igenom.
Ozikahn
Inlägg: 1261
Blev medlem: tor feb 07, 2002 01:00
Ort: Syd

Inlägg av Ozikahn »

nja det måste väl finnas lite kvar av skårorna för att bli godkända? Det har jag för mig att jag läst.
Användarens profilbild
JBS
Inlägg: 5852
Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
Ort: Hemlis

Inlägg av JBS »

Det beror på vilket stall som har dom slitna sulorna. Williams och mac får ha mönsterfritt, medan Ferrari måste ha mönster kvar. Förmodligen är detta ännu ett Ferrari-fusk som Fuskmacher har hittat på. :argue:
Jag kom inte sist!
formulis
Inlägg: 123
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00

Inlägg av formulis »

Fuscmacher :smile:..den var rolig - tack JBS.
Får man använda den :smile:..eller är det copyright?
Användarens profilbild
AndersF1
Inlägg: 9131
Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
Ort: Stockholm

Inlägg av AndersF1 »

formulis:
Allmänt vedertagna och korrekt beskrivande beteckningar kan man inte få copyright på. :smile:
Användarens profilbild
Nisse
Inlägg: 3027
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Ort: Ankeborg

Inlägg av Nisse »

Typexempel på hur däcket ser ut, när nån "hämtat" upp gummirester och annat skräp. Skrapa lite på ytan så finns det snygga fina spår. :wink:
Användarens profilbild
Cuscino
Inlägg: 972
Blev medlem: tor mar 07, 2002 01:00

Inlägg av Cuscino »

On 2002-03-21 16:25, Ozikahn wrote:
nja det måste väl finnas lite kvar av skårorna för att bli godkända? Det har jag för mig att jag läst.
Tanken med regelskrivningen är att om man tvingas göra däcket homogent så ska man inte kunna göra ett däck som snabbt kan slitas ned till slicks för att sedan hålla. Av någon anledning verkar dock Michelin ha lyckats rätt bra med detta.