Vindflöjlar

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
Sami

Vindflöjlar

Inlägg av Sami »

Tänk att det finns så stor del av F1-fans som är vindflöjlar. När Ferrari & Schumacher vinner så håller dom stenhårt på Ferrari. Men när sedan Alonso vinner ett lopp och leder F1 så är man helt plötsligt Alonsofans. :o

Helt enkelt ett gäng fegisar som alltid vill förknippas med framgång!
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Själv har jag gillat Alonso sedan hans seger på Spa i F3000, och köpte ifjol min första Alonsokeps.

Schumacher har jag aldrig gillat, och Ferrarifan slutade jag med att vara när Jean Todt och Ross Brawn kom dig och det blev ett orangefärgat Benettonstall.

Viva Alonso :up:
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Men vänta nu, var inte du Hillfan när han låg på topp och Villeneuvefan, när han låg på topp också?
Sist vill jag minnas att du var Montoyafan, men han har ju visat sig vara grymt mycket långsammare än Kimi hittills.
(jo, jag vet att han har fler poäng)
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

I Sepang fanns det helt plötsligt ett stort blått hav på läktarna. Det blåa havet lär växa om Renault fortsätter sina framgångar.
Gösta

Inlägg av Gösta »

Själv hatade jag Alfonso redan under sin tid hos Minardi. Mina känslor för honom har bara tilltagit i styrka. :D

Fisichella har jag gillat sen många år. När han harvade i en Jordan var han även då min hjälte. Nu har han vunnit i hälften av ge F1 lopp han deltagit i i år. :D

Kimi var en potentiell favorit. Det har hans tidigare landsman (numera statslös) helt tagit ur mig. Nu sitter jag bara och håller tummarna att det skall gå så illa som möjligt för honom. Inte så mycket för kimi´s skull som för hans tidigare landsmans (den tidigare beskrivne statslöse med främlingspass) vars kall här i livet verkar vara att så mycket som möjligt smutskasta F1 sportens mest legendariska stall och deras 7 faldige (varav 5 i rad) världsmästare.
Gösta

Inlägg av Gösta »

Jari skrev: Sist vill jag minnas att du var Montoyafan, men han har ju visat sig vara grymt mycket långsammare än Kimi hittills.
Tycker han skött sig bra JPM. Även efter dagens lopp kommer han ha fler poäng än Kimi. :D
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Jari skrev:Men vänta nu, var inte du Hillfan när han låg på topp och Villeneuvefan, när han låg på topp också?
Sist vill jag minnas att du var Montoyafan, men han har ju visat sig vara grymt mycket långsammare än Kimi hittills.
Hillfan har jag alltid varit och kommer alltid att vara. Allt sedan 1992 har jag varit ett fan av Hill, och det är egentligen den enda föraren jag verkligen har varit ett fan av.

Villeneuvefan är jag också - alltsedan 1994 när han debuterade i CART. Är fortfarande ett fan av killen, även om jag är den första att medge att han är totalt kass i år.

Montoyafan sedan hans F3000-dagar. Hur man inte kan gilla en kille som varvar hela fältet i Pau två ggr och kör om på gräset på Hockenheim är för mig en gåta. Han har dessutom 8 ggr fler poäng än Kimi i år för övrigt ... men det är sant, slutresultatet är visst ointressant :D

Alonsofan sedan F3000-dagarna.

Mika Häkkinen gillade jag skarpt, redan innan debuten med Lotus. Tyvärr gillar du också Häkkinen vilket är tråkigt.

Hade säkert gillat Kimi också, men pga dig är det omöjligt.

Något mer du ville?
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Jag gillar inte Kimi, men håller på honom lite grann.
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Och jag håller på Ferrari i vått och torrt, även om jag hade en speciell plats för Irvine även tiden efter Ferrari.

Irvine är nog favoritföraren genom åren, men hjärtat ligger hos Ferrari, precis som det ska göra hos ett äkta F1-fan...
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Jag håller på Ferrari som stall, har gjort så sedan -79 och lär fortsätta med det, men jag håller på Alonso & Button som förare... blir lite jobbigt när de inte kör för mitt favoritstall.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

Är fortfarande tung S-kummilover trots att jag anser att Maestro borde ha lagt hjälmen på hyllan efter sjätte titeln.

Är inget benhårt fan av någon annan förare. Men Ralf, Button och Webber har jag vissa sympatier för.

Alonso tycker jag varken bu eller bä om. Han är dock en jäkligt bra racerförare :up: Förare som jag ogillar och hoppas det ska gå dåligt för är JPM, Kimi och Villy (kan det gå sämre än vad det gör för honom nu? :D ).
"Jag kan se en fredsälskande kultur framför mig, och hur enkelt vi erövrar dem" - Hernán Cortez
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Jag hejar på alla som slår Sckummi. :)
Annars är det dåligt med sympatierna, men lite gillar jag Ville, även om jag inte direkt tycker att han tillhör nån av de absoluta toppförarna just nu... :D

Jag gillar även när Rubens vinner så att man får se honom löjla sig vid prisutdelningen - verkligen rolig... :roll: Men jag kan stå ut så länge han kommer före Sckummi.

Dessutom gråter jag inte direkt när det går dåligt för Fisi - maken till överskattad förare får man leta efter. Kimi har jag väl egentligen inget emot, men efter all finsknationalistisk yra, speciellt ifrån en statslös, så sprider sig en viss glädje när det går illa för honom också. (jag har redan börjat ogilla Kovalainen...)

/"Skadeglädje är den enda sanna glädjen"
Användarens profilbild
groovesnus

Inlägg av groovesnus »

EnzoF1 skrev:Och jag håller på Ferrari i vått och torrt, även om jag hade en speciell plats för Irvine även tiden efter Ferrari.

Irvine är nog favoritföraren genom åren, men hjärtat ligger hos Ferrari, precis som det ska göra hos ett äkta F1-fan...
Det ska bli skönt när Stor_Hakan lägger av så man kan börja hålla på Ferrari igen (förutsatt att Half inte hamnar där).
SLC

Inlägg av SLC »

Är jag den enda som tycker att Alonso är alltför lik Schumacher..... på presskonferenserna..... samma haka och samma taskiga engelska och tråkiga svar :spec:

Måste man ha en Anabol-haka för att vinna F1?
Moderator-polis ;-)
Användarens profilbild
Pepparkvarnen

Re: Vindflöjlar

Inlägg av Pepparkvarnen »

Sami skrev:Tänk att det finns så stor del av F1-fans som är vindflöjlar.
Jag håller alltid på Schumi. Och det kommer jag göra så länge han håller på. Även om han skulle sluta sämre än sist i mästerskapet.
Except For Ending Slavery, Fascism, Nazism, and Communism, WAR has Never Solved Anything.
Användarens profilbild
Cuscino

Inlägg av Cuscino »

Skomakarn är min definitiva favorit. Finns ingen som kan preja en motståndare lika effektivt som han!
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Det finns gamla kamrater som också kan vara som vindflöjlar...
Tur att man själv aldrig gjorde sig skyldig till lögner eller svek i alla fall. Det skulle jag haft svårare att leva med.
Användarens profilbild
Hood

Inlägg av Hood »

Jag höll på Damon Hill först, sen Eddie Irivne. Efter det velar jag lite. Jag har ingen klar favorit.

En fundering bara. Är det helt fel att vara vindflöjel? Måste man hålla på samma förare och/eller stall i ur och skur?. Om man håller på ett stall eller förare som man sedan tycker blir sunkigare och sunkigare, är det inte normalt att hitta en ny favorit som man beundrar? Är man en sämre supporter då? Huvudsaken är väl att man gillar och njuter av Formel 1?

Annat är väl lixom med sporter där man håller på ett lag. Ett lag som kommer från orten där man bor, eller nära. Men då är det mer orten än laget man håller på. För i dagens lagelitidrott (hmm ska det ordet särskrivas kanske) kommer ju få eller inga från orten.

//Hood
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Jag är fortfarande Hillfan, det kommer jag alltid att vara.

Som Villeneuvefan stödjer jag fortfarande honom i ur och skur, och kommer alltid att göra, även om jag anser att hans prestationer så här långt i år fullkomligt suger.
DJmylongi

Inlägg av DJmylongi »

Alonso är min personliga favorit i år. Jag tycker inte att är för lik Schumi, snarare ännu värre om man ser till presskonferenserna. Att man ser mycket Alonso-fans vill jag inte hålla med om, visst finns det många, men de är inte alls lika samlade och organiserade som Ferrari. Dessutom finns det knappast några veteraner bland hans fans.
/Viktor
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

DJmylongi skrev:Dessutom finns det knappast några veteraner bland hans fans.
Hur menar du nu?
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
Kuopio

Inlägg av Kuopio »

Hood skrev:Är man en sämre supporter då?

//Hood
Det är upp till var och en. Men att vilja heja på den föraren som är bäst , såna "supportrar" man vill bara ta del av framgången. Riktiga supportrar hejar på sin favorit i ur och skur (SUPPORTers= Stöd/stötta). Jag vet inte varför man byter bara till den som är bäst för tillfället, vad är det som är kul med det?, förklara det för mig nån.
Användarens profilbild
woodi

Inlägg av woodi »

Är jag den ende som fortfarande bara håller på Alesi? :roll: :D
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Ni är väl tre stycken, om jag inte minns fel?

Äntligen!
Användarens profilbild
woodi

Inlägg av woodi »

Man vet aldrig med Chevan och AnFRAN, de kan vara som otrogna hundar ibland. :D
Chevan har setts med en Dekra keps på huvudet och AnFRAN med någon colombiansk hatt.

Vart är världen på väg egentligen? :o
Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

woodi skrev:Är jag den ende som fortfarande bara håller på Alesi? :roll: :D
Alesi var väl bara en målvakt? :D
"Jag kan se en fredsälskande kultur framför mig, och hur enkelt vi erövrar dem" - Hernán Cortez
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

:roll: :x
Spamma nu inte sönder min fina tråd om kappvändare. Med en massa tjafs om en föredetting som Alesi. Den här tråden är skapad så att Vindflöjarna kan komma med diverse försvarstal om att de minsann inte alls vänder kappan efter vinden och hur de minsann höll på Alonso långt före denne till och med hade börjat med racing. :saucy:
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Razor skrev:
Hur menar du nu?
Att Alonsofansen inte är gamla gubbar.
Användarens profilbild
woodi

Inlägg av woodi »

Sami skrev:en föredetting som Alesi

:crazy: :cplain:
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Bild

:D

Fan nu håller jag också på och spamma om den där föraren som är så yesterday! :computer:
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Sami skrev:
Razor skrev:
Hur menar du nu?
Att Alonsofansen inte är gamla gubbar.
Tack :)

Äntligen!
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Sami skrev:I Sepang fanns det helt plötsligt ett stort blått hav på läktarna. Det blåa havet lär växa om Renault fortsätter sina framgångar.
Du menar den som visades i bild under loppet, eller om det var kvalet? Det måste ju ha varit Renaultanställda. Det såg liksom för perfekt ut för att vara simpla F1-fans.
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

woodi skrev:Man vet aldrig med Chevan och AnFRAN, de kan vara som otrogna hundar ibland. :D
Chevan har setts med en Dekra keps på huvudet och AnFRAN med någon colombiansk hatt.

Vart är världen på väg egentligen? :o
Nej nej nej, det var en Williamskeps. Helt neutral. Inga stallorder där inte.
HASSE

Inlägg av HASSE »

Mika Hakkinnen gillade jag skarpt redan från början i Lotus. Av dagens förare har jag ingen direkt favorti Höll ett tag lite på Button men nu tycker jag han verkar lite snett ute.
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

ANFRAN skrev:
Sami skrev:I Sepang fanns det helt plötsligt ett stort blått hav på läktarna. Det blåa havet lär växa om Renault fortsätter sina framgångar.
Du menar den som visades i bild under loppet, eller om det var kvalet? Det måste ju ha varit Renaultanställda. Det såg liksom för perfekt ut för att vara simpla F1-fans.
:quest: Menar du att dom hade Renaultanställda som statister under loppet för estetikens skull? :o
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Sami skrev::roll: :x
Spamma nu inte sönder min fina tråd om kappvändare. Med en massa tjafs om en föredetting som Alesi. Den här tråden är skapad så att Vindflöjarna kan komma med diverse försvarstal om att de minsann inte alls vänder kappan efter vinden och hur de minsann höll på Alonso långt före denne till och med hade börjat med racing. :saucy:
Alla Kimi-fans är vindflöjlar och medgångssupportrar. Tror inte de visste ens att killen fanns innan Peter Sauber tvingades anställa honom :saucy:
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Word! :up:
LuckyStrike1 skrev:
Alla Kimi-fans är vindflöjlar och medgångssupportrar. Tror inte de visste ens att killen fanns innan Peter Sauber tvingades anställa honom :saucy:
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

HASSE skrev:Mika Hakkinnen gillade jag skarpt redan från början i Lotus. Av dagens förare har jag ingen direkt favorti Höll ett tag lite på Button men nu tycker jag han verkar lite snett ute.
Få se, var det 92 det, du var alltså 9-10 år då! Respekt! Du var säkert Mikafan före Jari...
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

LuckyStrike1 skrev:
Jag hade faktiskt sett honom köra Formel-Renault ett par gånger på eurosport. Förövrigt så höll jag inte på honom det året han körde för Sauber . Jag höll på Mika Häkkinen & McLaren :saucy:

Men så är jag kanske inget renodlat Kimi-Fan heller.
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Vindflöjel, med andra ord

Äntligen!
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Razor skrev:Vindflöjel, med andra ord
Nej, jag håller ju fortfarande på McLaren.
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Vindflöjel, beträffande förarsympatier

Äntligen!
Användarens profilbild
woodi

Inlägg av woodi »

Nån mer som håller på Alesi? :wink: :D
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Razor skrev:Vindflöjel, beträffande förarsympatier
:tong:

Nejdå, Häkkinen slutade ju.
mossa

Inlägg av mossa »

Heja Kimi
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

woodi skrev:Nån mer som håller på Alesi? :wink: :D
:roll:

Du vet väl att Häkkinen kommer att köra brallorna av Alesi i DTM. :sun:
DJmylongi

Inlägg av DJmylongi »

Razor skrev: Hur menar du nu?
Jag menade att eftersom Alonso är en hyfsat ny förare finns det ingen som har känt till och därmed kunnat supporta honom lika länge som t.ex. Alesi.
/Viktor
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Nej, det är sant... jag hörde talas om honom när han körde F3000; såg inte så värst mycket av honom till att börja med.
Han imponerade dock några gånger

Äntligen!
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Sista loppet han körde i F3000 som han vann - Spa - var ett av de mer imponerande. Snygg insats och han var nog bara 19 då

Sen året efter gjorde han väldigt bra ifrån sig i Minardi.
Användarens profilbild
gringo

Inlägg av gringo »

Precis som Enzo, jag håller Ferrari högst och även hos mig har Irv stannat som något speciellt. Gillar också Button som förare. Schumi kan jag liksom inte låta bli att förvånas över, han är helt enkelt en grym förare. Men, det finns fler.

Alesi var också en favorit när han körde!

/gringo