Vindflöjlar
-
Vindflöjlar
Tänk att det finns så stor del av F1-fans som är vindflöjlar. När Ferrari & Schumacher vinner så håller dom stenhårt på Ferrari. Men när sedan Alonso vinner ett lopp och leder F1 så är man helt plötsligt Alonsofans.
Helt enkelt ett gäng fegisar som alltid vill förknippas med framgång!
Helt enkelt ett gäng fegisar som alltid vill förknippas med framgång!
-
-
- Varnad
-
-
Själv hatade jag Alfonso redan under sin tid hos Minardi. Mina känslor för honom har bara tilltagit i styrka.
Fisichella har jag gillat sen många år. När han harvade i en Jordan var han även då min hjälte. Nu har han vunnit i hälften av ge F1 lopp han deltagit i i år.
Kimi var en potentiell favorit. Det har hans tidigare landsman (numera statslös) helt tagit ur mig. Nu sitter jag bara och håller tummarna att det skall gå så illa som möjligt för honom. Inte så mycket för kimi´s skull som för hans tidigare landsmans (den tidigare beskrivne statslöse med främlingspass) vars kall här i livet verkar vara att så mycket som möjligt smutskasta F1 sportens mest legendariska stall och deras 7 faldige (varav 5 i rad) världsmästare.
Fisichella har jag gillat sen många år. När han harvade i en Jordan var han även då min hjälte. Nu har han vunnit i hälften av ge F1 lopp han deltagit i i år.
Kimi var en potentiell favorit. Det har hans tidigare landsman (numera statslös) helt tagit ur mig. Nu sitter jag bara och håller tummarna att det skall gå så illa som möjligt för honom. Inte så mycket för kimi´s skull som för hans tidigare landsmans (den tidigare beskrivne statslöse med främlingspass) vars kall här i livet verkar vara att så mycket som möjligt smutskasta F1 sportens mest legendariska stall och deras 7 faldige (varav 5 i rad) världsmästare.
-
-
Hillfan har jag alltid varit och kommer alltid att vara. Allt sedan 1992 har jag varit ett fan av Hill, och det är egentligen den enda föraren jag verkligen har varit ett fan av.Jari skrev:Men vänta nu, var inte du Hillfan när han låg på topp och Villeneuvefan, när han låg på topp också?
Sist vill jag minnas att du var Montoyafan, men han har ju visat sig vara grymt mycket långsammare än Kimi hittills.
(jo, jag vet att han har fler poäng)
Villeneuvefan är jag också - alltsedan 1994 när han debuterade i CART. Är fortfarande ett fan av killen, även om jag är den första att medge att han är totalt kass i år.
Montoyafan sedan hans F3000-dagar. Hur man inte kan gilla en kille som varvar hela fältet i Pau två ggr och kör om på gräset på Hockenheim är för mig en gåta. Han har dessutom 8 ggr fler poäng än Kimi i år för övrigt ... men det är sant, slutresultatet är visst ointressant
Alonsofan sedan F3000-dagarna.
Mika Häkkinen gillade jag skarpt, redan innan debuten med Lotus. Tyvärr gillar du också Häkkinen vilket är tråkigt.
Hade säkert gillat Kimi också, men pga dig är det omöjligt.
Något mer du ville?
-
- Varnad
-
- Utvisad
-
-
Är fortfarande tung S-kummilover trots att jag anser att Maestro borde ha lagt hjälmen på hyllan efter sjätte titeln.
Är inget benhårt fan av någon annan förare. Men Ralf, Button och Webber har jag vissa sympatier för.
Alonso tycker jag varken bu eller bä om. Han är dock en jäkligt bra racerförare Förare som jag ogillar och hoppas det ska gå dåligt för är JPM, Kimi och Villy (kan det gå sämre än vad det gör för honom nu? ).
Är inget benhårt fan av någon annan förare. Men Ralf, Button och Webber har jag vissa sympatier för.
Alonso tycker jag varken bu eller bä om. Han är dock en jäkligt bra racerförare Förare som jag ogillar och hoppas det ska gå dåligt för är JPM, Kimi och Villy (kan det gå sämre än vad det gör för honom nu? ).
"Jag kan se en fredsälskande kultur framför mig, och hur enkelt vi erövrar dem" - Hernán Cortez
-
Jag hejar på alla som slår Sckummi.
Annars är det dåligt med sympatierna, men lite gillar jag Ville, även om jag inte direkt tycker att han tillhör nån av de absoluta toppförarna just nu...
Jag gillar även när Rubens vinner så att man får se honom löjla sig vid prisutdelningen - verkligen rolig... Men jag kan stå ut så länge han kommer före Sckummi.
Dessutom gråter jag inte direkt när det går dåligt för Fisi - maken till överskattad förare får man leta efter. Kimi har jag väl egentligen inget emot, men efter all finsknationalistisk yra, speciellt ifrån en statslös, så sprider sig en viss glädje när det går illa för honom också. (jag har redan börjat ogilla Kovalainen...)
/"Skadeglädje är den enda sanna glädjen"
Annars är det dåligt med sympatierna, men lite gillar jag Ville, även om jag inte direkt tycker att han tillhör nån av de absoluta toppförarna just nu...
Jag gillar även när Rubens vinner så att man får se honom löjla sig vid prisutdelningen - verkligen rolig... Men jag kan stå ut så länge han kommer före Sckummi.
Dessutom gråter jag inte direkt när det går dåligt för Fisi - maken till överskattad förare får man leta efter. Kimi har jag väl egentligen inget emot, men efter all finsknationalistisk yra, speciellt ifrån en statslös, så sprider sig en viss glädje när det går illa för honom också. (jag har redan börjat ogilla Kovalainen...)
/"Skadeglädje är den enda sanna glädjen"
-
Det ska bli skönt när Stor_Hakan lägger av så man kan börja hålla på Ferrari igen (förutsatt att Half inte hamnar där).EnzoF1 skrev:Och jag håller på Ferrari i vått och torrt, även om jag hade en speciell plats för Irvine även tiden efter Ferrari.
Irvine är nog favoritföraren genom åren, men hjärtat ligger hos Ferrari, precis som det ska göra hos ett äkta F1-fan...
-
-
Re: Vindflöjlar
Jag håller alltid på Schumi. Och det kommer jag göra så länge han håller på. Även om han skulle sluta sämre än sist i mästerskapet.Sami skrev:Tänk att det finns så stor del av F1-fans som är vindflöjlar.
Except For Ending Slavery, Fascism, Nazism, and Communism, WAR has Never Solved Anything.
-
-
- Varnad
-
Jag höll på Damon Hill först, sen Eddie Irivne. Efter det velar jag lite. Jag har ingen klar favorit.
En fundering bara. Är det helt fel att vara vindflöjel? Måste man hålla på samma förare och/eller stall i ur och skur?. Om man håller på ett stall eller förare som man sedan tycker blir sunkigare och sunkigare, är det inte normalt att hitta en ny favorit som man beundrar? Är man en sämre supporter då? Huvudsaken är väl att man gillar och njuter av Formel 1?
Annat är väl lixom med sporter där man håller på ett lag. Ett lag som kommer från orten där man bor, eller nära. Men då är det mer orten än laget man håller på. För i dagens lagelitidrott (hmm ska det ordet särskrivas kanske) kommer ju få eller inga från orten.
//Hood
En fundering bara. Är det helt fel att vara vindflöjel? Måste man hålla på samma förare och/eller stall i ur och skur?. Om man håller på ett stall eller förare som man sedan tycker blir sunkigare och sunkigare, är det inte normalt att hitta en ny favorit som man beundrar? Är man en sämre supporter då? Huvudsaken är väl att man gillar och njuter av Formel 1?
Annat är väl lixom med sporter där man håller på ett lag. Ett lag som kommer från orten där man bor, eller nära. Men då är det mer orten än laget man håller på. För i dagens lagelitidrott (hmm ska det ordet särskrivas kanske) kommer ju få eller inga från orten.
//Hood
-
-
Alonso är min personliga favorit i år. Jag tycker inte att är för lik Schumi, snarare ännu värre om man ser till presskonferenserna. Att man ser mycket Alonso-fans vill jag inte hålla med om, visst finns det många, men de är inte alls lika samlade och organiserade som Ferrari. Dessutom finns det knappast några veteraner bland hans fans.
/Viktor
-
-
Det är upp till var och en. Men att vilja heja på den föraren som är bäst , såna "supportrar" man vill bara ta del av framgången. Riktiga supportrar hejar på sin favorit i ur och skur (SUPPORTers= Stöd/stötta). Jag vet inte varför man byter bara till den som är bäst för tillfället, vad är det som är kul med det?, förklara det för mig nån.Hood skrev:Är man en sämre supporter då?
//Hood
-
-
-
-
-
Spamma nu inte sönder min fina tråd om kappvändare. Med en massa tjafs om en föredetting som Alesi. Den här tråden är skapad så att Vindflöjarna kan komma med diverse försvarstal om att de minsann inte alls vänder kappan efter vinden och hur de minsann höll på Alonso långt före denne till och med hade börjat med racing.
-
-
-
-
-
Du menar den som visades i bild under loppet, eller om det var kvalet? Det måste ju ha varit Renaultanställda. Det såg liksom för perfekt ut för att vara simpla F1-fans.Sami skrev:I Sepang fanns det helt plötsligt ett stort blått hav på läktarna. Det blåa havet lär växa om Renault fortsätter sina framgångar.
-
-
-
Menar du att dom hade Renaultanställda som statister under loppet för estetikens skull?ANFRAN skrev:Du menar den som visades i bild under loppet, eller om det var kvalet? Det måste ju ha varit Renaultanställda. Det såg liksom för perfekt ut för att vara simpla F1-fans.Sami skrev:I Sepang fanns det helt plötsligt ett stort blått hav på läktarna. Det blåa havet lär växa om Renault fortsätter sina framgångar.
-
Alla Kimi-fans är vindflöjlar och medgångssupportrar. Tror inte de visste ens att killen fanns innan Peter Sauber tvingades anställa honomSami skrev:
Spamma nu inte sönder min fina tråd om kappvändare. Med en massa tjafs om en föredetting som Alesi. Den här tråden är skapad så att Vindflöjarna kan komma med diverse försvarstal om att de minsann inte alls vänder kappan efter vinden och hur de minsann höll på Alonso långt före denne till och med hade börjat med racing.
-
- Utvisad
Word!
LuckyStrike1 skrev:Alla Kimi-fans är vindflöjlar och medgångssupportrar. Tror inte de visste ens att killen fanns innan Peter Sauber tvingades anställa honomSami skrev:
-
- Utvisad
-
Jag hade faktiskt sett honom köra Formel-Renault ett par gånger på eurosport. Förövrigt så höll jag inte på honom det året han körde för Sauber . Jag höll på Mika Häkkinen & McLarenLuckyStrike1 skrev:Alla Kimi-fans är vindflöjlar och medgångssupportrar. Tror inte de visste ens att killen fanns innan Peter Sauber tvingades anställa honomSami skrev:
Men så är jag kanske inget renodlat Kimi-Fan heller.
-
-
-
-
-
-
-
-
-