Wirdheims test med BAR
-
- Inlägg: 734
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
-
- Inlägg: 768
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: Sveriges framsida!
...lär behövas Honda-pengar nästa år med en adrenalinstinn Sato i bilen.Peevo skrev:Sluta håna Kraschuma Sato
Jag tycker att det är åt helvete att dom lät Björn köra i nån spemagernervöskilles lilla formgjutna säte. Honda och kompani är maktmissbrukare. Det är synd att det hela tiden är pengar som styr....
Hur många chassis tar BAR med till Melbourne? 10-12 stycken?
Sato är säkert snabb, men det ger inga VM-poäng och placeringar i Konstruktörs-VM. Antagligen därför som Richards hellre ser BW i stolen, men så lär det inte bli. Detta är ENBART politik. När kraschade BW på eget bevåg senast? Har han nånsin gjort det? En sak är nog säker, BAR:s mekar lär inte jubla imorgon när Sato konfirmeras. Dom lär få jobba dygnet runt under GP-helgerna 2004....
"If I was forced to take one lap of F1, and only one.... with me into the grave, without ANY doubt what would be Ayrton Sennas first lap at European GP - Donington Park, 11th April 1993"
Murray Walker
Murray Walker
-
- Inlägg: 215
- Blev medlem: fre feb 22, 2002 01:00
Well, jag är fortfarande pessimistisk när det gäller Björn Wirdheim. För lite $$$ och för mycket otur (i samband med tester) gör att ett förarkontrakt med ett F1-stall inte är särskilt realistiskt idag.
Förhoppningsvis får han ett testkontrakt med ett stall som testar hyfsat mycket i alla fall.
Förresten, om Firman fortsätter att köra för Jordan, vem får han då som stallkamrat? Vad säger ryktena om denna race-sits?
Förhoppningsvis får han ett testkontrakt med ett stall som testar hyfsat mycket i alla fall.
Förresten, om Firman fortsätter att köra för Jordan, vem får han då som stallkamrat? Vad säger ryktena om denna race-sits?
-
- Inlägg: 783
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: Växjö
Det ser onekligen lovande ut att Richards ska hålla löftet han gav till Taku innan förra säsongen... Jag vet inte hur mycket pengar som är inblandat i det hela, men är syftet något gott har jag inget emot politik och köpeplatser i f1.. Det tror jag inte ni skulle ha heller om det var Skanska som la upp motsvarande mängd pengar.
Borde inte ett stall egentligen tjäna mer på en förare som kör lite vårdslöst och sätter bilen i räcket lite titt som tätt och som varvar det med oväntat bra prestationer.. Istället för en som ligger på jämna varvtider i mitten av fältet.. Går imål ofta och tar någon enstaka poäng.. Jag menar för sponsorerna??
Borde inte ett stall egentligen tjäna mer på en förare som kör lite vårdslöst och sätter bilen i räcket lite titt som tätt och som varvar det med oväntat bra prestationer.. Istället för en som ligger på jämna varvtider i mitten av fältet.. Går imål ofta och tar någon enstaka poäng.. Jag menar för sponsorerna??
____________
In med Sato!!
In med Sato!!
-
- Inlägg: 1217
- Blev medlem: sön aug 10, 2003 18:19
- Ort: Vettershagabron, precis vid kanten!
I princip är jag emot att man kan köpa sin förarplats, eftersom kopplingen mycket pengar och förarskicklighet finns inte! Med detta säger jag dock inte att alla som köper sig är dåliga, men titta bara i år, när förare som ex Kiesa och Zsolt börjar härja på banorna och skickligare förare står o knackar på så börjar det spåra ur om det fortsätter såhär.frongor skrev:Det ser onekligen lovande ut att Richards ska hålla löftet han gav till Taku innan förra säsongen... Jag vet inte hur mycket pengar som är inblandat i det hela, men är syftet något gott har jag inget emot politik och köpeplatser i f1.. Det tror jag inte ni skulle ha heller om det var Skanska som la upp motsvarande mängd pengar.
Borde inte ett stall egentligen tjäna mer på en förare som kör lite vårdslöst och sätter bilen i räcket lite titt som tätt och som varvar det med oväntat bra prestationer.. Istället för en som ligger på jämna varvtider i mitten av fältet.. Går imål ofta och tar någon enstaka poäng.. Jag menar för sponsorerna??
I förlängningen, ska F1 bli en b-förarserie med de bästa bilarna???
Så principiellt så är jag emot att byggjätten betalar ex en plats för Wirdheim, hoppas han kan ta sig in pga sin talang istället, naivt, ja troligen.
Ingen kan väl ännu på säkra grunder säga hur bra Wirdheim skulle kunna bli som F1 förare än, men hans talang är vida uppmärksammad, så där fattas nog inget!!
MEN..........Samtidigt är skillnaden i skicklighet så marginell idag så att bilen är mer avgörande för placeringen, sätt nästan vilken som helst av förarna på gridden i en Ferrari, Mclaren eller Williams och de börjar vinna lopp, kanske inte lika många men det blir svårt att leda i bevis.
Jo sponsorerna kanske skulle tjäna mer enligt din teori, vem vet? men det kan inte vara huvudsyftet, då F1 inte finns till för sponsorernas skull eller iaf inte borde det enligt mig. Dock finns ett starkt beroende mellan dem.
-
- Inlägg: 109
- Blev medlem: ons aug 14, 2002 02:00
- Ort: West coast
-
- Inlägg: 78
- Blev medlem: mån mar 11, 2002 01:00
- Ort: Arvika
-
- Inlägg: 215
- Blev medlem: fre feb 22, 2002 01:00
-
- Inlägg: 273
- Blev medlem: mån sep 01, 2003 09:31
- Ort: varande
Ja försöker inte FIA ordna reglerna så att teamen skall spara pengar?
Ett godkännade av Sato lär ju inte vara ett steg i rätt riktning iallafall.
De kanske tycker att de behöver testa pacecaren lite oftare och få flaggvakterna lite mer med i racen 2004, vem vet....
/
Ett godkännade av Sato lär ju inte vara ett steg i rätt riktning iallafall.
De kanske tycker att de behöver testa pacecaren lite oftare och få flaggvakterna lite mer med i racen 2004, vem vet....
/
"Slits inte däcken på grund av att dom trycks mot banan?" (TV4:s Artur Ringart, Spaniens GP i Formel 1, högst oväntad fråga till sin bisittare.)
-
- Inlägg: 3263
- Blev medlem: tor okt 24, 2002 02:00
- Ort: Malmö
-
- Inlägg: 783
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: Växjö
-
- Inlägg: 274
- Blev medlem: lör feb 15, 2003 01:00
- Ort: Karlskrona
Kan kanske stämma, men då får de där "oväntat bra prestationerna" allt vara fler än ett lopp per år på Suzukafrongor skrev:Det ser onekligen lovande ut att Richards ska hålla löftet han gav till Taku innan förra säsongen... Jag vet inte hur mycket pengar som är inblandat i det hela, men är syftet något gott har jag inget emot politik och köpeplatser i f1.. Det tror jag inte ni skulle ha heller om det var Skanska som la upp motsvarande mängd pengar.
Borde inte ett stall egentligen tjäna mer på en förare som kör lite vårdslöst och sätter bilen i räcket lite titt som tätt och som varvar det med oväntat bra prestationer.. Istället för en som ligger på jämna varvtider i mitten av fältet.. Går imål ofta och tar någon enstaka poäng.. Jag menar för sponsorerna??