Wirdheims test med BAR

Kungaklassen av motorsport...
KGB

Inlägg av KGB »

Tror tyvärr du är alldeles för realistisk :(

Kan i mina ögon inte bero på något annat än att BW som bäst kan ta ett testkontrakt med BAR.
Användarens profilbild
Superfan

Inlägg av Superfan »

Peevo skrev:Sluta håna Kraschuma Sato :)

Jag tycker att det är åt helvete att dom lät Björn köra i nån spemagernervöskilles lilla formgjutna säte. Honda och kompani är maktmissbrukare. Det är synd att det hela tiden är pengar som styr....
...lär behövas Honda-pengar nästa år med en adrenalinstinn Sato i bilen.
Hur många chassis tar BAR med till Melbourne? 10-12 stycken? :wink:

Sato är säkert snabb, men det ger inga VM-poäng och placeringar i Konstruktörs-VM. Antagligen därför som Richards hellre ser BW i stolen, men så lär det inte bli. Detta är ENBART politik. När kraschade BW på eget bevåg senast? Har han nånsin gjort det? En sak är nog säker, BAR:s mekar lär inte jubla imorgon när Sato konfirmeras. Dom lär få jobba dygnet runt under GP-helgerna 2004.... :D
"If I was forced to take one lap of F1, and only one.... with me into the grave, without ANY doubt what would be Ayrton Sennas first lap at European GP - Donington Park, 11th April 1993"

Murray Walker
Användarens profilbild
Hampus

Inlägg av Hampus »

Well, jag är fortfarande pessimistisk när det gäller Björn Wirdheim. För lite $$$ och för mycket otur (i samband med tester) gör att ett förarkontrakt med ett F1-stall inte är särskilt realistiskt idag.

Förhoppningsvis får han ett testkontrakt med ett stall som testar hyfsat mycket i alla fall.

Förresten, om Firman fortsätter att köra för Jordan, vem får han då som stallkamrat? Vad säger ryktena om denna race-sits?
Användarens profilbild
frongor

Inlägg av frongor »

Det ser onekligen lovande ut att Richards ska hålla löftet han gav till Taku innan förra säsongen... Jag vet inte hur mycket pengar som är inblandat i det hela, men är syftet något gott har jag inget emot politik och köpeplatser i f1.. Det tror jag inte ni skulle ha heller om det var Skanska som la upp motsvarande mängd pengar.

Borde inte ett stall egentligen tjäna mer på en förare som kör lite vårdslöst och sätter bilen i räcket lite titt som tätt och som varvar det med oväntat bra prestationer.. Istället för en som ligger på jämna varvtider i mitten av fältet.. Går imål ofta och tar någon enstaka poäng.. Jag menar för sponsorerna??

Inlägg av Gonzo »

frongor skrev:Det ser onekligen lovande ut att Richards ska hålla löftet han gav till Taku innan förra säsongen... Jag vet inte hur mycket pengar som är inblandat i det hela, men är syftet något gott har jag inget emot politik och köpeplatser i f1.. Det tror jag inte ni skulle ha heller om det var Skanska som la upp motsvarande mängd pengar.

Borde inte ett stall egentligen tjäna mer på en förare som kör lite vårdslöst och sätter bilen i räcket lite titt som tätt och som varvar det med oväntat bra prestationer.. Istället för en som ligger på jämna varvtider i mitten av fältet.. Går imål ofta och tar någon enstaka poäng.. Jag menar för sponsorerna??
I princip är jag emot att man kan köpa sin förarplats, eftersom kopplingen mycket pengar och förarskicklighet finns inte! Med detta säger jag dock inte att alla som köper sig är dåliga, men titta bara i år, när förare som ex Kiesa och Zsolt börjar härja på banorna och skickligare förare står o knackar på så börjar det spåra ur om det fortsätter såhär.

I förlängningen, ska F1 bli en b-förarserie med de bästa bilarna???

Så principiellt så är jag emot att byggjätten betalar ex en plats för Wirdheim, hoppas han kan ta sig in pga sin talang istället, naivt, ja troligen.

Ingen kan väl ännu på säkra grunder säga hur bra Wirdheim skulle kunna bli som F1 förare än, men hans talang är vida uppmärksammad, så där fattas nog inget!!

MEN..........Samtidigt är skillnaden i skicklighet så marginell idag så att bilen är mer avgörande för placeringen, sätt nästan vilken som helst av förarna på gridden i en Ferrari, Mclaren eller Williams och de börjar vinna lopp, kanske inte lika många men det blir svårt att leda i bevis.

Jo sponsorerna kanske skulle tjäna mer enligt din teori, vem vet? men det kan inte vara huvudsyftet, då F1 inte finns till för sponsorernas skull eller iaf inte borde det enligt mig. Dock finns ett starkt beroende mellan dem.

:)
Användarens profilbild
M100R

Inlägg av M100R »

Då skulle det vara klart enligt AtlasF1. :shake: :x
Tyvärr var det mer realistiskt än pessimistiskt!
The older I get the faster I was
Användarens profilbild
JockeJ71

Inlägg av JockeJ71 »

det är officiellt klart på BAR:s hemsida.
Takuma Sato ersätter JV.
Användarens profilbild
Hampus

Inlägg av Hampus »

Trist men han blir nog inte långvarit i den sitsen. Tror INTE han kör hela säsongen ut.
Användarens profilbild
LOL

Inlägg av LOL »

Ja försöker inte FIA ordna reglerna så att teamen skall spara pengar?
Ett godkännade av Sato lär ju inte vara ett steg i rätt riktning iallafall.

De kanske tycker att de behöver testa pacecaren lite oftare och få flaggvakterna lite mer med i racen 2004, vem vet....

/ :D
"Slits inte däcken på grund av att dom trycks mot banan?" (TV4:s Artur Ringart, Spaniens GP i Formel 1, högst oväntad fråga till sin bisittare.)
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Hampus skrev:Trist men han blir nog inte långvarit i den sitsen. Tror INTE han kör hela säsongen ut.
Nejdå, Takuma Sato kommer att bjuda på härlig racing. :up:
Användarens profilbild
frongor

Inlägg av frongor »

Visst kommer han det!! Jag vill inte spekulera i poäng, kvalplatser eller annat irrelevant... men underhållning kommer det att bli. :up:

Inlägg av manson »

frongor skrev:Det ser onekligen lovande ut att Richards ska hålla löftet han gav till Taku innan förra säsongen... Jag vet inte hur mycket pengar som är inblandat i det hela, men är syftet något gott har jag inget emot politik och köpeplatser i f1.. Det tror jag inte ni skulle ha heller om det var Skanska som la upp motsvarande mängd pengar.

Kan kanske stämma, men då får de där "oväntat bra prestationerna" allt vara fler än ett lopp per år på Suzuka :P