Rykten inför 2003

MotoGP, Roadracing, Speedway, Cross, m.m.
Loranga

Inlägg av Loranga »

Tänkte vi kunde diskutera lite "silly season" här på Forza! :smile:

Detta är vad jag känner till. fet=klar

Repsol Honda:
Rossi, Nicky Hayden

Telefonica Movistar Honda:
Kato, Gibernau

Camel Honda Pons:
Biaggi, Ukawa

Pramac Honda Brigdestone (Kanemoto?)
Makoto Tamada

WCM Harris:
Chris Burns, Ralf Waldmann

Fortuna Yamaha
Checa, Melandri

Gauloises Tech 3 Yamaha:
Jacque, Barros

D'Antin Yamaha:
Nakano

Aprilia:
Colin Edwards, Haga

Marlboro Ducati:
Bayliss, Capirossi

Suzuki:
Roberts, Hopkins

Kawasaki:
Andrew Pitt, McCoy

Proton KR:
Aoki, McWilliams

WSB:

Fila Ducati:
Hodgson, Xaus

GSE Ducati:
Toseland, Walker

Alstare Suzuki:
Lavilla. GSXR1000

Kawasaki:
Ställer ej upp!. Rykten säger dock att Kawasaki Italien kommer att bli inofficiellt fabriksteam.

Foggy Petronas:
Corser, Haydon

Ducati Satellitteam:
Chili, Laconi

AMA:

American Honda:
Ben Bostrom, Miguel DuHamel

Blimpie Suzuki:
Mat Mladin, Aaron Yates, Ben Spies

Austin Bleu Bayou Ducati:
Gobert

Kawasaki:
Eric Bostrom

<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: Loranga den 2003-01-29 13:08 ]</font>
tl1000s

Inlägg av tl1000s »

Hur blir det för Aprilia nästa år kommer dom att köra i egen regi eller blir det något av de etablerade teamen som får ta hand om tävlandet?
Loranga

Inlägg av Loranga »

Har uppdaterat lite nu.
Tror nog att Aprilia vill köra sitt huvudteam i egen regi...men vet inget...
Loranga

Inlägg av Loranga »

Och lite mer uppdaterat...
Användarens profilbild
JBS

Inlägg av JBS »

En fråga bara, är Stiggys karriär över? Vad har han gjort i år? Skulle han inte hopap in i ett 250 team i några lopp?
Jag kom inte sist!
Loranga

Inlägg av Loranga »

Ring och fråga honom...................
tl1000s

Inlägg av tl1000s »

Stiggy har ju kört racer fyrtacktare "BMW" :smile: med Randy Mamola och diverse andra kändisar.MUZ som han skulle vara test förare för fick slut på pengar innan deras racer var klar tror jag så där blev det nog inget kört!

<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: tl1000s den 2002-09-06 12:57 ]</font>
Loranga

Inlägg av Loranga »

Rätt intressant Silly Season det här, totalt annorlunda mot ifjol, då fjolåret helt handlade om huruvida vissa förare skulle åka två- eller fyrtakt. I övrigt såg teamen väldigt lika ut jämfört med 2001. Till 2003 verkar det dock bli en riktig omkastning, både med förare och motorcyklar. :rock:
Loranga

Inlägg av Loranga »

Nu börjar en hel del hända. Nicky Hayden har skrivit på för...Honda! Honda lyckas ännu en gång att skaffa en superförare till kungaklassen, förra gången hämtade man ju Rossi från Aprilia i 250. Dessutom kommer Ben Bostrom att köra AMA (Am. mästerskapen) för Honda.

Detta kommer förhoppningsvis att göra att fler kontrakt skrivs, nu när bilden kanske börjar klarna.
regenmeister

Inlägg av regenmeister »

Hoppas anledningen till att Kato inte nämndes var att han redan tillhörde Honda innan han kom till kungaklassen...
Loranga

Inlägg av Loranga »

Hur då tänkte du, regen?
Loranga

Inlägg av Loranga »

Hmmm...nu när Honda snuvade Hayden framför näsan på Yamaha, undrar om Yamaha kan vara intresserade av Eric Bostrom, som har varit nästan lika snabb som Hayden, fast på en betydligt långsammare maskin...bara spekulationer från min sida.
Loranga

Inlägg av Loranga »

Ändrat. Det är inte alls klart vilket team Hayden skall köra för, det är endast klart att han skall köra RC211V.
regenmeister

Inlägg av regenmeister »

Tänkte att Kato också hör till kategorin bra förare i Honda, men de har ju inte snuvat något annat stall på honom eftersom han väl åkt Honda ända sen han satt i barnvagnen.
Loranga

Inlägg av Loranga »

Har lagt till kategorier för WSB och AMA nu. Superbike-VM ser ut att bli en riktig lökserie till 2003. I samma stund som Petronas annonserade att man drog ur sig ur GP-satsningen och i stället skulle satsa på WSB utgick jag från att man hade dragit en riktig nitlott. Det verkar som om jag får rätt, då GP attraherar flera nya tillverkare, medan WSB verkar gå i graven (i sitt nuvarande format).

Rent principellt tycker jag också att WSB skall köras av hojar som i grunden finns på gatan. Med andra ord skall man höja homologiseringsgränsen, och inte tillåta specialbyggen på 75 ex. Specialbyggen hör hemma i GP.
Användarens profilbild
mopar

Inlägg av mopar »

Nu e det klart med Loris och Ducce..

On announcing his decision, Loris Capirossi said, "I have spent three very happy and successful years with the West Honda Pons team and now I feel it is time to move on. For sure I shall miss the team, as it has been the best team I have ridden in during my career but I am relishing the new challenge offered to me by Ducati. The prospect of being the number one rider with such a prestigious Italian constructor as Ducati is a great honour for any Italian rider and I am looking forward to the prospect of being involved in the development of such an exciting new project. I would like to express my sincerest thanks to Sito, Antonio Cobas, Santi Mulero and the rest of my mechanics for all their support over the last three years. I will certainly miss them all."

Lite annat nytt..

To further development of the ever-improving YZR-M1, Yamaha will increase its current four-stroke contingent by two machines for the final three rounds of the 2002 calendar - the Malaysian, Australian, and Valencia MotoGPs. The two additional factory YZR-M1s will run under the Gauloises Yamaha Tech 3 insignia, with one machine apiece going to Tech 3 team riders Shinya Nakano (2001 MotoGP Rookie of The Year) and 2000 GP250 World Champion Olivier Jacque.

The Gauloises Yamaha Tech 3 team will continue with its current fleet of YZR500 two-strokes - which will take in the Rio, Brazil (September 19-21) and Motegi, Japan (October 4-6) rounds.

//mopar

"Ropen skalla - Alfa åt alla!"
Loranga

Inlägg av Loranga »

Användarens profilbild
mopar

Inlägg av mopar »

Du menar att jag är sen? :wink:

Sorry

//mopar
Loranga

Inlägg av Loranga »

Ingen fara :cool2:

Vad tycker du (och ni andra) om nyheterna då? Tror ni att Ducati blir framgångsrika?
regenmeister

Inlägg av regenmeister »

Man kan ju alltid hoppas, hade helst sett Rossi i Ducce men det kanske händer såsmåningom.
Melandri kanske kan göra Loris sällskap.
Användarens profilbild
mopar

Inlägg av mopar »

Ja Loris e duktig, Ducce e duktiga och cykeln ser förbaskat bra ut på ducces site.. Sedan är den ju Italiensk och det e ju Loris ock.. så visst blir det bra :smile:

//mopar
Loranga

Inlägg av Loranga »

Uppdaterat lite mer. Dock bara sådant som är känt sen en tid tillbaka.

Det verkar dessutom bli en hel del wild-cards i loppen framöver. I nästa GP (Pacific GP, Motegi) kommer Kawasaki att debutera med sin ZX-RR med Akira Yanagawa i sadeln. Dessutom ställer upp Yamaha upp med Wataru Yoshikawa på en M1.
I loppet därefter (Malaysias GP) ställer Yanagawa (Kawasaki) och Ryo (Suzuki) upp.
I Australien blir det Yanagawa och Itoh. Itoh kommer att köra en tvåtaktare (NSR) för Team Kanemoto.
Sista loppet går i Valencia, där finns nog Kawasaki och Ryo också med. En liten gissning kan också vara att vi får se Troy Bayliss på Ducati, då Superbike-VM är avslutat då.
tl1000s

Inlägg av tl1000s »

Såg påMCN att det rycktades att Edwards skulle kanske åka Pramac Honda i team med Biaggi.
Loranga

Inlägg av Loranga »

Hehe, det ryktet uppkom när en deltagare i nyhetsgruppen rec.motorcycles.racing skrev en fake-nyhet om ämnet. Några timmar senare var "nyheten" ute... :smile:

Men skulle det av en tillfällighet visa sig vara sant så är det bara att gratulera Honda. Yamaha skriver väl på med Poggiali istället...
tl1000s

Inlägg av tl1000s »

Nu har Kenny Roberts skrivit på ett nytt kontrakt med Suzuki som löper över två år.
Loranga

Inlägg av Loranga »

Sant.
Det står i pressreleasen att Kenny skall vara en väldigt bra utvecklingsförare. Kan tänka mig det, då han fick fart på Suzukin mellan 1998-1999.

<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: Loranga den 2002-10-03 15:54 ]</font>
Loranga

Inlägg av Loranga »

Helt sanslös silly season. Honda verkar inte ha klart med ett enda satellitteam (det enda som är klart är att Rossi kör i Hondas fabriksteam). Dock har ju en del förare kontrakt med Honda, så det vill väl till att teamen skapas...
Loranga

Inlägg av Loranga »

Uppdaterad
el toro

Inlägg av el toro »

Yamaha tech 3
Barros-klar
Olivier Jacque-klar

Kawasaki
McCoy-klar
andrew Pitt-klar

Loranga

Inlägg av Loranga »

Ah, ok! Tack för infon.
Jacque och Barros hade jag glömt att markera som klara.
Det verkar också som om det är klart med McCoy och Pitt, märkligt att inte Kawa har skickat ut någon pressrelease.
el toro

Inlägg av el toro »

det är klart för McCoy och Pitt.
här kan ni läsa lite om det

http://www.crash.net/motogp/home.asp?ch ... guage_id=1
Loranga

Inlägg av Loranga »

Det mesta verkar bli klart nu, till och med Hondas soppiga teamsituation med en rad olika team och sponsorer hit och dit. Dock är det ju inte klart var Hayden skall köra, vem som blir Rossis teamkamrat (troligtvis just Hayden). Sen är jag helt övertygad om att Brigdestone vill ha en Honda, kanske med vd Goorbergh i sadeln. Det finns ju minst tre Hondor lediga från fabrik.

vd Goorbergh väntar dessutom på svar från Suzuki, han har meddelat dem sina önskemål och han verkar vilja köra för dem.

Något mer? Däcken kanske, mitt favoritsamtalsämne. Tror ni Dunlop kan komma tillbaka? Man var ju bra med på försäsongstesterna, men sedan bar det utför. Skulle det vara en idé för t.ex Kawasaki att prova köra på Brigdestone istället?
JGM

Inlägg av JGM »

Hopkins är klar för Suzuki
http://www.crash.net/motogp
Loranga

Inlägg av Loranga »

Tackar
Jag var just inne på Jurgen van den Goorberghs hemsida...
Trots att jag endast kan lite nederländska märkte jag hans besvikelse ganska tydligt...
el toro

Inlägg av el toro »

uppdatering!

repsol honda
Nicky Hayden-klar

pramac honda
Ukawa-klar

Loranga

Inlägg av Loranga »

Tackar!

Nu är det snart klart med platserna och förarna, verkar det som.
Användarens profilbild
mopar

Inlägg av mopar »

Vincent kör KTM 125 nästa säsong, hyfsad värvning.

//mopar
Loranga

Inlägg av Loranga »

"Money talks, bullshit walks"
JGM

Inlägg av JGM »

Hislop har skrivit på för ngt yammateam i BSB, är alltså inte aktuell för ngt med WCM
Loranga

Inlägg av Loranga »

Fixat
Loranga

Inlägg av Loranga »

Har uppdaterat WCM-HArris.
JGM

Inlägg av JGM »

Laconi har skrivit på ett" Letter of intent " med NCR Ducati.
De ska köra med f.d HM plants -01 998F
el toro

Inlägg av el toro »

Yamaha D'Antin-Nakano
sover du(loranga) eller?? :crazy:
Loranga

Inlägg av Loranga »

Jullov :razz:
Loranga

Inlägg av Loranga »

Något nytt på ryktesfronten? Har haft jullov nu... :smile:
el toro

Inlägg av el toro »

Nä,inte vad jag vet!Jag vet att WCM letar och att de själva inte tror på :up: år 2003..
el toro

Inlägg av el toro »

nu så,WCM-Chris Burns
Loranga

Inlägg av Loranga »

Lycka till säger jag bara :smile:

Lade även till Pramac Honda Bridgestone - Makoto Tamada.
Det verkar som om West stannar som sponsor hos Honda Pons.
tl1000s

Inlägg av tl1000s »

hmmm vem är Chris Burns kan inte påstå att jag känner igen namnet är det någon Engelsk filur eller?
JGM

Inlägg av JGM »

Han är britt, är 22-23 år gammal och har de senaste åren kört i brittiska Superstock-mästerskapet. Blev 2:a förra säsongen tror jag.
Tuff uppgift, men Burns har ju allt att vinna på att få vara i "finrummet". Det skall bli kul att se vem deras andreförare blir, rimligen någon med internationell erfarenhet.