Rykten inför 2003
-
- Inlägg: 2984
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Tänkte vi kunde diskutera lite "silly season" här på Forza!
Detta är vad jag känner till. fet=klar
Repsol Honda:
Rossi, Nicky Hayden
Telefonica Movistar Honda:
Kato, Gibernau
Camel Honda Pons:
Biaggi, Ukawa
Pramac Honda Brigdestone (Kanemoto?)
Makoto Tamada
WCM Harris:
Chris Burns, Ralf Waldmann
Fortuna Yamaha
Checa, Melandri
Gauloises Tech 3 Yamaha:
Jacque, Barros
D'Antin Yamaha:
Nakano
Aprilia:
Colin Edwards, Haga
Marlboro Ducati:
Bayliss, Capirossi
Suzuki:
Roberts, Hopkins
Kawasaki:
Andrew Pitt, McCoy
Proton KR:
Aoki, McWilliams
*************************
WSB:
Fila Ducati:
Hodgson, Xaus
GSE Ducati:
Toseland, Walker
Alstare Suzuki:
Lavilla. GSXR1000
Kawasaki:
Ställer ej upp!. Rykten säger dock att Kawasaki Italien kommer att bli inofficiellt fabriksteam.
Foggy Petronas:
Corser, Haydon
Ducati Satellitteam:
Chili, Laconi
*************************
AMA:
American Honda:
Ben Bostrom, Miguel DuHamel
Blimpie Suzuki:
Mat Mladin, Aaron Yates, Ben Spies
Austin Bleu Bayou Ducati:
Gobert
Kawasaki:
Eric Bostrom
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: Loranga den 2003-01-29 13:08 ]</font>
Detta är vad jag känner till. fet=klar
Repsol Honda:
Rossi, Nicky Hayden
Telefonica Movistar Honda:
Kato, Gibernau
Camel Honda Pons:
Biaggi, Ukawa
Pramac Honda Brigdestone (Kanemoto?)
Makoto Tamada
WCM Harris:
Chris Burns, Ralf Waldmann
Fortuna Yamaha
Checa, Melandri
Gauloises Tech 3 Yamaha:
Jacque, Barros
D'Antin Yamaha:
Nakano
Aprilia:
Colin Edwards, Haga
Marlboro Ducati:
Bayliss, Capirossi
Suzuki:
Roberts, Hopkins
Kawasaki:
Andrew Pitt, McCoy
Proton KR:
Aoki, McWilliams
*************************
WSB:
Fila Ducati:
Hodgson, Xaus
GSE Ducati:
Toseland, Walker
Alstare Suzuki:
Lavilla. GSXR1000
Kawasaki:
Ställer ej upp!. Rykten säger dock att Kawasaki Italien kommer att bli inofficiellt fabriksteam.
Foggy Petronas:
Corser, Haydon
Ducati Satellitteam:
Chili, Laconi
*************************
AMA:
American Honda:
Ben Bostrom, Miguel DuHamel
Blimpie Suzuki:
Mat Mladin, Aaron Yates, Ben Spies
Austin Bleu Bayou Ducati:
Gobert
Kawasaki:
Eric Bostrom
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: Loranga den 2003-01-29 13:08 ]</font>
-
- Inlägg: 271
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
- Ort: Ume
-
- Inlägg: 2984
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
-
- Inlägg: 5852
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Hemlis
-
- Inlägg: 2984
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
-
- Inlägg: 271
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
- Ort: Ume
-
- Inlägg: 2984
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
-
- Inlägg: 2984
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Nu börjar en hel del hända. Nicky Hayden har skrivit på för...Honda! Honda lyckas ännu en gång att skaffa en superförare till kungaklassen, förra gången hämtade man ju Rossi från Aprilia i 250. Dessutom kommer Ben Bostrom att köra AMA (Am. mästerskapen) för Honda.
Detta kommer förhoppningsvis att göra att fler kontrakt skrivs, nu när bilden kanske börjar klarna.
Detta kommer förhoppningsvis att göra att fler kontrakt skrivs, nu när bilden kanske börjar klarna.
-
- Inlägg: 3633
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
-
- Inlägg: 2984
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
-
- Inlägg: 2984
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
-
- Inlägg: 3633
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
-
- Inlägg: 2984
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Har lagt till kategorier för WSB och AMA nu. Superbike-VM ser ut att bli en riktig lökserie till 2003. I samma stund som Petronas annonserade att man drog ur sig ur GP-satsningen och i stället skulle satsa på WSB utgick jag från att man hade dragit en riktig nitlott. Det verkar som om jag får rätt, då GP attraherar flera nya tillverkare, medan WSB verkar gå i graven (i sitt nuvarande format).
Rent principellt tycker jag också att WSB skall köras av hojar som i grunden finns på gatan. Med andra ord skall man höja homologiseringsgränsen, och inte tillåta specialbyggen på 75 ex. Specialbyggen hör hemma i GP.
Rent principellt tycker jag också att WSB skall köras av hojar som i grunden finns på gatan. Med andra ord skall man höja homologiseringsgränsen, och inte tillåta specialbyggen på 75 ex. Specialbyggen hör hemma i GP.
-
- Inlägg: 910
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: Grebbestad Sweden
Nu e det klart med Loris och Ducce..
On announcing his decision, Loris Capirossi said, "I have spent three very happy and successful years with the West Honda Pons team and now I feel it is time to move on. For sure I shall miss the team, as it has been the best team I have ridden in during my career but I am relishing the new challenge offered to me by Ducati. The prospect of being the number one rider with such a prestigious Italian constructor as Ducati is a great honour for any Italian rider and I am looking forward to the prospect of being involved in the development of such an exciting new project. I would like to express my sincerest thanks to Sito, Antonio Cobas, Santi Mulero and the rest of my mechanics for all their support over the last three years. I will certainly miss them all."
Lite annat nytt..
To further development of the ever-improving YZR-M1, Yamaha will increase its current four-stroke contingent by two machines for the final three rounds of the 2002 calendar - the Malaysian, Australian, and Valencia MotoGPs. The two additional factory YZR-M1s will run under the Gauloises Yamaha Tech 3 insignia, with one machine apiece going to Tech 3 team riders Shinya Nakano (2001 MotoGP Rookie of The Year) and 2000 GP250 World Champion Olivier Jacque.
The Gauloises Yamaha Tech 3 team will continue with its current fleet of YZR500 two-strokes - which will take in the Rio, Brazil (September 19-21) and Motegi, Japan (October 4-6) rounds.
//mopar
On announcing his decision, Loris Capirossi said, "I have spent three very happy and successful years with the West Honda Pons team and now I feel it is time to move on. For sure I shall miss the team, as it has been the best team I have ridden in during my career but I am relishing the new challenge offered to me by Ducati. The prospect of being the number one rider with such a prestigious Italian constructor as Ducati is a great honour for any Italian rider and I am looking forward to the prospect of being involved in the development of such an exciting new project. I would like to express my sincerest thanks to Sito, Antonio Cobas, Santi Mulero and the rest of my mechanics for all their support over the last three years. I will certainly miss them all."
Lite annat nytt..
To further development of the ever-improving YZR-M1, Yamaha will increase its current four-stroke contingent by two machines for the final three rounds of the 2002 calendar - the Malaysian, Australian, and Valencia MotoGPs. The two additional factory YZR-M1s will run under the Gauloises Yamaha Tech 3 insignia, with one machine apiece going to Tech 3 team riders Shinya Nakano (2001 MotoGP Rookie of The Year) and 2000 GP250 World Champion Olivier Jacque.
The Gauloises Yamaha Tech 3 team will continue with its current fleet of YZR500 two-strokes - which will take in the Rio, Brazil (September 19-21) and Motegi, Japan (October 4-6) rounds.
//mopar
"Ropen skalla - Alfa åt alla!"
-
- Inlägg: 2984
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
https://f1.tauzero.se/?url=news&id=2360&dept=OTHER
https://f1.tauzero.se/?url=news&id=2356&dept=OTHER
+
Kawasaki kör på Motegi med Akira Ryo:
https://f1.tauzero.se/?url=news&id=2361&dept=OTHER
-
- Inlägg: 910
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: Grebbestad Sweden
-
- Inlägg: 2984
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
-
- Inlägg: 3633
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
-
- Inlägg: 910
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: Grebbestad Sweden
-
- Inlägg: 2984
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Uppdaterat lite mer. Dock bara sådant som är känt sen en tid tillbaka.
Det verkar dessutom bli en hel del wild-cards i loppen framöver. I nästa GP (Pacific GP, Motegi) kommer Kawasaki att debutera med sin ZX-RR med Akira Yanagawa i sadeln. Dessutom ställer upp Yamaha upp med Wataru Yoshikawa på en M1.
I loppet därefter (Malaysias GP) ställer Yanagawa (Kawasaki) och Ryo (Suzuki) upp.
I Australien blir det Yanagawa och Itoh. Itoh kommer att köra en tvåtaktare (NSR) för Team Kanemoto.
Sista loppet går i Valencia, där finns nog Kawasaki och Ryo också med. En liten gissning kan också vara att vi får se Troy Bayliss på Ducati, då Superbike-VM är avslutat då.
Det verkar dessutom bli en hel del wild-cards i loppen framöver. I nästa GP (Pacific GP, Motegi) kommer Kawasaki att debutera med sin ZX-RR med Akira Yanagawa i sadeln. Dessutom ställer upp Yamaha upp med Wataru Yoshikawa på en M1.
I loppet därefter (Malaysias GP) ställer Yanagawa (Kawasaki) och Ryo (Suzuki) upp.
I Australien blir det Yanagawa och Itoh. Itoh kommer att köra en tvåtaktare (NSR) för Team Kanemoto.
Sista loppet går i Valencia, där finns nog Kawasaki och Ryo också med. En liten gissning kan också vara att vi får se Troy Bayliss på Ducati, då Superbike-VM är avslutat då.
-
- Inlägg: 271
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
- Ort: Ume
-
- Inlägg: 2984
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
-
- Inlägg: 271
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
- Ort: Ume
-
- Inlägg: 2984
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
-
- Inlägg: 2984
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
-
- Inlägg: 27
- Blev medlem: tis nov 05, 2002 01:00
-
- Inlägg: 2984
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
-
- Inlägg: 27
- Blev medlem: tis nov 05, 2002 01:00
det är klart för McCoy och Pitt.
här kan ni läsa lite om det
http://www.crash.net/motogp/home.asp?ch ... guage_id=1
här kan ni läsa lite om det
http://www.crash.net/motogp/home.asp?ch ... guage_id=1
-
- Inlägg: 2984
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Det mesta verkar bli klart nu, till och med Hondas soppiga teamsituation med en rad olika team och sponsorer hit och dit. Dock är det ju inte klart var Hayden skall köra, vem som blir Rossis teamkamrat (troligtvis just Hayden). Sen är jag helt övertygad om att Brigdestone vill ha en Honda, kanske med vd Goorbergh i sadeln. Det finns ju minst tre Hondor lediga från fabrik.
vd Goorbergh väntar dessutom på svar från Suzuki, han har meddelat dem sina önskemål och han verkar vilja köra för dem.
Något mer? Däcken kanske, mitt favoritsamtalsämne. Tror ni Dunlop kan komma tillbaka? Man var ju bra med på försäsongstesterna, men sedan bar det utför. Skulle det vara en idé för t.ex Kawasaki att prova köra på Brigdestone istället?
vd Goorbergh väntar dessutom på svar från Suzuki, han har meddelat dem sina önskemål och han verkar vilja köra för dem.
Något mer? Däcken kanske, mitt favoritsamtalsämne. Tror ni Dunlop kan komma tillbaka? Man var ju bra med på försäsongstesterna, men sedan bar det utför. Skulle det vara en idé för t.ex Kawasaki att prova köra på Brigdestone istället?
-
- Inlägg: 2984
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
-
- Inlägg: 27
- Blev medlem: tis nov 05, 2002 01:00
-
- Inlägg: 2984
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
-
- Inlägg: 910
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: Grebbestad Sweden
-
- Inlägg: 84
- Blev medlem: tor mar 21, 2002 01:00
-
- Inlägg: 84
- Blev medlem: tor mar 21, 2002 01:00
-
- Inlägg: 27
- Blev medlem: tis nov 05, 2002 01:00
-
- Inlägg: 2984
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
-
- Inlägg: 27
- Blev medlem: tis nov 05, 2002 01:00
-
- Inlägg: 2984
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
-
- Inlägg: 271
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
- Ort: Ume
-
- Inlägg: 84
- Blev medlem: tor mar 21, 2002 01:00
Han är britt, är 22-23 år gammal och har de senaste åren kört i brittiska Superstock-mästerskapet. Blev 2:a förra säsongen tror jag.
Tuff uppgift, men Burns har ju allt att vinna på att få vara i "finrummet". Det skall bli kul att se vem deras andreförare blir, rimligen någon med internationell erfarenhet.
Tuff uppgift, men Burns har ju allt att vinna på att få vara i "finrummet". Det skall bli kul att se vem deras andreförare blir, rimligen någon med internationell erfarenhet.