Säsongen 2012

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
Krassegrand
Inlägg: 863
Blev medlem: tis jun 15, 2010 16:34

Inlägg av Krassegrand »

Var det inte en av de största pucklarna?

Jörgen
Har följt F1 sedan 70-talet!
Crazy F1
Inlägg: 4027
Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
Ort: Växjö

Inlägg av Crazy F1 »

Jag tycekr framvingen ser astung ut...
Användarens profilbild
PC:
Inlägg: 1564
Blev medlem: ons jul 02, 2003 11:03

Inlägg av PC: »

Crazy F1 skrev:Jag tycekr framvingen ser astung ut...
Tvärtom. Den skall vara lätt när det går som fortast...
När en man ljuger, dör en liten del av världen...
Användarens profilbild
Cheever
Inlägg: 8583
Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
Ort: Stockholm

Inlägg av Cheever »

Mercan har ju negativt språng, jag undrar jag om man kommaer att vänja sig vid dissa missfoster lika snabbt som man vant sig vid förändringar förr om åren...
I was misled and that is the way it went
Användarens profilbild
platt
Inlägg: 3718
Blev medlem: fre dec 02, 2005 22:47
Ort: Spånga

Inlägg av platt »

Cheever skrev:Mercan har ju negativt språng, jag undrar jag om man kommaer att vänja sig vid dissa missfoster lika snabbt som man vant sig vid förändringar förr om åren...
Aldrig!
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
Användarens profilbild
REP
Inlägg: 259
Blev medlem: fre okt 19, 2007 17:14
Ort: Uppsala

Inlägg av REP »

Brawn stallet vann med dubbla difussor när andra stall inte hade det. Det som Button vann världsmästerskap, som exempel.

Jag tycker ser närmare mer tävling inom F1 om att hitta kryphål inom FIA reglementet. Det är mer tävling mellan stallet än förarna !

När man ser inledande träningsvarver före F1 tävling, då är det mycket mygel och dölja innovationer. Vissa kan fritt hoppa över träningsvarv och göra en viss dag när andra stall är inte med. Mercedes stallet tog det chansen.

Inte bra utveckling. Förarna blir mera som piloter nu för tiden. :-?
Det är mer teknisk än F1 förare, mycket pengar bakom det !
Användarens profilbild
Jögga
Inlägg: 985
Blev medlem: lör sep 01, 2007 13:59

Inlägg av Jögga »

REP skrev:Brawn stallet vann med dubbla difussor när andra stall inte hade det. Det som Button vann världsmästerskap, som exempel.

Jag tycker ser närmare mer tävling inom F1 om att hitta kryphål inom FIA reglementet. Det är mer tävling mellan stallet än förarna !

När man ser inledande träningsvarver före F1 tävling, då är det mycket mygel och dölja innovationer. Vissa kan fritt hoppa över träningsvarv och göra en viss dag när andra stall är inte med. Mercedes stallet tog det chansen.

Inte bra utveckling. Förarna blir mera som piloter nu för tiden. :-?
Det är mer teknisk än F1 förare, mycket pengar bakom det !
Ganska exakt så lät det i början på 1990-talet också, och under 2000-talet. Inget nytt under solen ;)
Användarens profilbild
Krassegrand
Inlägg: 863
Blev medlem: tis jun 15, 2010 16:34

Inlägg av Krassegrand »

Jag tror inte att det är större skillnader mellan stallen nu än det har varit under vissa perioder tidigare. Det infördes ju en 107% regel redan för många år sedan och den är ju kvar men det är nästan aldrig någon som inte startar på grund av den regeln idag. Det säger mig att det är jämnare idag åtminstone vad det gäller varvtider.

Jörgen
Har följt F1 sedan 70-talet!
Användarens profilbild
Jögga
Inlägg: 985
Blev medlem: lör sep 01, 2007 13:59

Inlägg av Jögga »

När 107%-regeln infördes första gången så hände det ofta att förare inte fick starta. Vi hade ju stall som Forti t.ex som inte var så vassa.

Den regel som infördes ifjol är ju helt tandlös eftersom dom som inte klarat gränsen ändå fått starta, så var det inte förr. Åtminstone inte i samma utsträckning.
Användarens profilbild
Krassegrand
Inlägg: 863
Blev medlem: tis jun 15, 2010 16:34

Inlägg av Krassegrand »

Jögga skrev:Den regel som infördes ifjol är ju helt tandlös eftersom dom som inte klarat gränsen ändå fått starta, så var det inte förr. Åtminstone inte i samma utsträckning.
De har fått starta för att det har funnits särskilda skäl till att de inte satt en godkänd tid.

Jörgen
Har följt F1 sedan 70-talet!
Användarens profilbild
LuckyStrike1
Inlägg: 13935
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Ort: Storstaden

Inlägg av LuckyStrike1 »

Krassegrand skrev:Jag tror inte att det är större skillnader mellan stallen nu än det har varit under vissa perioder tidigare. Det infördes ju en 107% regel redan för många år sedan och den är ju kvar men det är nästan aldrig någon som inte startar på grund av den regeln idag. Det säger mig att det är jämnare idag åtminstone vad det gäller varvtider.

Jörgen
Det är snarare att det fanns i några år efter att aldrig funnits tidigare. Sedan togs den bort i många år innan den återinfördes igen alldeles nyligen.

Ett F1 utan 107 % regel skulle jag misstänka är vanligare än ett F1 med 107 %-regel.

Ser man på utvecklingen från slutet av 90-talet fram till idag så har väl skillnaderna mellan botten och toppen snarast ökat i och med att HRT, Virgin och Lotus/Caterham kom in. Då gick det tillbaka tills hur det såg ut innan biltillverkarna klev in och dominerade F1.

Ett tag där, trots Ferrraridominans, så var det ju väldigt jämnt mellan snabbaste och långsammaste bil. Inga pay-drivers i traditionell mening var det heller.

Där har det också skett en tillbakagång efter att många tillverkare lämnade F1 som aktiva team och privatteam med små resurser fyllde upp.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
PC:
Inlägg: 1564
Blev medlem: ons jul 02, 2003 11:03

Inlägg av PC: »

Krassegrand skrev:
Jögga skrev:Den regel som infördes ifjol är ju helt tandlös eftersom dom som inte klarat gränsen ändå fått starta, så var det inte förr. Åtminstone inte i samma utsträckning.
De har fått starta för att det har funnits särskilda skäl till att de inte satt en godkänd tid.

Jörgen
Ja... att de inte är snabba nog...
När en man ljuger, dör en liten del av världen...
Användarens profilbild
Krassegrand
Inlägg: 863
Blev medlem: tis jun 15, 2010 16:34

Inlägg av Krassegrand »

Ja just det!
Jag tänker särskilt på när Alonso krashade på fredag morgon och inte satte en enda tid i Q1 och trots det fick han starta!
Eller var det inte så Du menade?

Jörgen
Har följt F1 sedan 70-talet!
Användarens profilbild
Jögga
Inlägg: 985
Blev medlem: lör sep 01, 2007 13:59

Inlägg av Jögga »

Krassegrand skrev:Ja just det!
Jag tänker särskilt på när Alonso krashade på fredag morgon och inte satte en enda tid i Q1 och trots det fick han starta!
Eller var det inte så Du menade?

Jörgen
Det är ju lite skillnad på att ge dispens till den förare som toppat både FP1 och FP2, och kanske även FP3 om han inte satt bilen i muren, jämfört med HRT som inte klarat 107% på något pass men ändå får dispens.

Regeln finns ju där för att ha en gräns för hur långsamma bilar man tillåter i rejs, inte för att hindra tillräckligt snabba förare/stall att delta för att dom missar kvalet efter krasch.
Användarens profilbild
Krassegrand
Inlägg: 863
Blev medlem: tis jun 15, 2010 16:34

Inlägg av Krassegrand »

Jögga skrev:...som inte klarat 107% på något pass men ändå får dispens.
Har det hänt? Då har jag missat det, och då håller jag med Dig! Finns det en regel där så ska den gälla!

Jörgen
Har följt F1 sedan 70-talet!
Användarens profilbild
Silverkatten
Inlägg: 590
Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00

Inlägg av Silverkatten »

Hände väl typ varje gång någon var långsam förra året. 107% som den har används är helt meningslös, men det är väl pengar som styr antar jag.
Användarens profilbild
LuckyStrike1
Inlägg: 13935
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Ort: Storstaden

Inlägg av LuckyStrike1 »

Vet ni ens hur många gånger förra säsongen en förare missade 107%-regeln i kvalet och gjorde det för att de var just så långsamma, och inte på grund av tekniska problem under kvalet?
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
Bopper
Inlägg: 1364
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Ort: Vimmerby

Inlägg av Bopper »

Australien: Båda HRT-bilarna
Monaco: Båda HRT-bilarna
Kanada: d'Ambrosio, Virgin
Belgien: Båda HRT-bilarna och d'Ambrosio, Virgin
Indien: Glock, Virgin

Monaco ska väl kanske inte räknas, eftersom ingen av HRT-bilarna körde kvalet.
Om de hade tekniska problem under kvalet i de andra loppen låter jag vara osagt.

Men enda gången nån inte fick starta pga. 107%-regeln var väl i Australien?
Keep on Boppin´
Användarens profilbild
LuckyStrike1
Inlägg: 13935
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Ort: Storstaden

Inlägg av LuckyStrike1 »

Vid de andra tillfällena hade de tekniska problem vill jag minnas vilket var anledningen till att de missade 107 % i kvalet. Antingen problem under kvalet eller under träningarna.

Regler är bra, men lika bra är att regler inte är svart- och vita utan att det finns en flexibilitet inbyggd. Jag tror inte F1 på något vis blev sämre för att de tilläts starta i flera av de där racen.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
Bopper
Inlägg: 1364
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Ort: Vimmerby

Inlägg av Bopper »

Krassegrand skrev:
Jögga skrev:...som inte klarat 107% på något pass men ändå får dispens.
Har det hänt? Då har jag missat det, och då håller jag med Dig! Finns det en regel där så ska den gälla!

Jörgen
I Australien körde HRT knappt några träningar och klarade därmed inte 107% på någon träning, men man fick heller inte starta i racet.

Nåt liknande hände i Monaco, där de var sämre än 107% på alla träningar, men kunde inte köra kvalet pga. tekniska problem och fick ändå starta.

I övrigt tror jag alla som startat i race under 2011 klarat 107% i kval ELLER under träning.
Keep on Boppin´
Användarens profilbild
Bopper
Inlägg: 1364
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Ort: Vimmerby

Inlägg av Bopper »

LuckyStrike1 skrev:Vid de andra tillfällena hade de tekniska problem vill jag minnas vilket var anledningen till att de missade 107 % i kvalet. Antingen problem under kvalet eller under träningarna.
Jag säger inte att du har fel, men de satte ju ändå en tid under kvalet och var ofta nån sekund över 107%, så det kan ju inte varit några jättestora problem de hade.

Fast som du skriver, ibland får man nog se mellan fingrarna om de presterat under träningarna. Det betyder ju ganska mycket för de här småstallen om de inte får starta i nåt race kan jag tänka mig.
Keep on Boppin´
Användarens profilbild
Silverkatten
Inlägg: 590
Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00

Inlägg av Silverkatten »

Tekniska bekymmer som i att de har byggt en långsam bil tex.
Användarens profilbild
Jögga
Inlägg: 985
Blev medlem: lör sep 01, 2007 13:59

Inlägg av Jögga »

LuckyStrike1 skrev:Vid de andra tillfällena hade de tekniska problem vill jag minnas vilket var anledningen till att de missade 107 % i kvalet. Antingen problem under kvalet eller under träningarna.

Regler är bra, men lika bra är att regler inte är svart- och vita utan att det finns en flexibilitet inbyggd. Jag tror inte F1 på något vis blev sämre för att de tilläts starta i flera av de där racen.
Som jag skrev så är det skillnad på att ha tillräckligt bra fart i bilen och missa i kvalet på grund av tekniska problem och att helt enkelt inte ha farten.

Regeln finns där för att inte allt för långsamma bilar ska starta i rejset, inte för att hindra tillräckligt snabba förare. Det är inget fel på regeln i sig, det finns utrymme för undantag, men då undantagen blir regel är det lika bra att ta bort regeln som ändå inte används. Lite som med stallorder kan jag tycka.
Crazy F1
Inlägg: 4027
Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
Ort: Växjö

Inlägg av Crazy F1 »

http://www.planetf1.com/news/3213/75546 ... river-Now-

Jag tror detta är en mycket bra beskrivning på varför schumi inte slagit rosberg ännu. Han är inte lika snabb som innan, Patresser säger att innan "var han skillnaden som gjorde en okej bil snabb" det är han inte längre. Och det räcker med några hundradelar perkurva. På ett varv blir det några tiondelar och det räcker gott och väl att ta dig från en en av de absolut bästa till en okej förare.
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad
Inlägg: 9645
Blev medlem: sön jan 02, 2005 13:06
Ort: Stockholms skärgård

Inlägg av Jari »

Oj, en sån insikt! Du har nu nått nådens år 2005 enligt min tideräkning!;)
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Användarens profilbild
Krassegrand
Inlägg: 863
Blev medlem: tis jun 15, 2010 16:34

Inlägg av Krassegrand »

EN VECKA KVAR!!!!!!! :dance:
Har följt F1 sedan 70-talet!
Användarens profilbild
platt
Inlägg: 3718
Blev medlem: fre dec 02, 2005 22:47
Ort: Spånga

Inlägg av platt »

Krassegrand skrev:EN VECKA KVAR!!!!!!! :dance:
ja!
Det är nog det som snurrar i huvet nu. först Singapore nu japan 2011
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
Användarens profilbild
Jögga
Inlägg: 985
Blev medlem: lör sep 01, 2007 13:59

Inlägg av Jögga »

Krassegrand skrev:EN VECKA KVAR!!!!!!! :dance:
Till vad?
Användarens profilbild
Krassegrand
Inlägg: 863
Blev medlem: tis jun 15, 2010 16:34

Inlägg av Krassegrand »

Jögga skrev:
Krassegrand skrev:EN VECKA KVAR!!!!!!! :dance:
Till vad?
öhh...
Tills det är en vecka kvar till premiären! nej vänta tills Kimi Räikkönen ska vara med i Top Gear på BBC2 :P

Jörgen

Fan det var som när man tror att det är fredag på torsdagen!
Har följt F1 sedan 70-talet!
Användarens profilbild
Jögga
Inlägg: 985
Blev medlem: lör sep 01, 2007 13:59

Inlägg av Jögga »

Krassegrand skrev:
Jögga skrev:
Krassegrand skrev:EN VECKA KVAR!!!!!!! :dance:
Till vad?
öhh...
Tills det är en vecka kvar till premiären! nej vänta tills Kimi Räikkönen ska vara med i Top Gear på BBC2 :P

Jörgen

Fan det var som när man tror att det är fredag på torsdagen!
Ja, justis :wall:
Det få man ju inte missa. Undrar om han också kör vilse, som Schumi gjorde :D
Användarens profilbild
Krassegrand
Inlägg: 863
Blev medlem: tis jun 15, 2010 16:34

Inlägg av Krassegrand »

Kan Du se BBC?
Kolla på Kimi's forum, någon ska lägga upp programmet någonstans.

Jörgen
Har följt F1 sedan 70-talet!
Användarens profilbild
Jögga
Inlägg: 985
Blev medlem: lör sep 01, 2007 13:59

Inlägg av Jögga »

Krassegrand skrev:Kan Du se BBC?
Kolla på Kimi's forum, någon ska lägga upp programmet någonstans.

Jörgen
Nja, inte live men..... ;)
Användarens profilbild
Krassegrand
Inlägg: 863
Blev medlem: tis jun 15, 2010 16:34

Inlägg av Krassegrand »

BBC kommer förresten inte att sända Australiens GP direkt men som eftersändning, jag vet dock inte vilken tid än.

Jörgen
Har följt F1 sedan 70-talet!
Användarens profilbild
Jögga
Inlägg: 985
Blev medlem: lör sep 01, 2007 13:59

Inlägg av Jögga »

Som tur är har jag Viasat Motor, så jag lär se det live :up:
Crazy F1
Inlägg: 4027
Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
Ort: Växjö

Inlägg av Crazy F1 »

:D Bra grejer med VIASAT!

Fick senaste numret av autosport idag och där var det lite intervjuer med frida, eja och janne och även lite annan bra fakta. Måste säga att jag var positivt överraskad!
Crazy F1
Inlägg: 4027
Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
Ort: Växjö

Inlägg av Crazy F1 »

Det verkar som många team tror det kommer bli jämnt i år och att Lotus och Merceders inte är så långt bakom rb och Maccarna....Jag tycker mer det känns som spel för galleriet för att hålla upp humöret i teamen.
Användarens profilbild
PC:
Inlägg: 1564
Blev medlem: ons jul 02, 2003 11:03

Inlägg av PC: »

Crazy F1 skrev:Det verkar som många team tror det kommer bli jämnt i år och att Lotus och Merceders inte är så långt bakom rb och Maccarna....Jag tycker mer det känns som spel för galleriet för att hålla upp humöret i teamen.
Då underskattar du nog nyttan av en hypereffektiv diffusor som RB hade fördel av förra året och som Brawn hade -09...
När en man ljuger, dör en liten del av världen...
Användarens profilbild
Jögga
Inlägg: 985
Blev medlem: lör sep 01, 2007 13:59

Inlägg av Jögga »

Det kan säkert svänga en del, men Adrian brukar ju vara finurlig när det gäller att bygga effektiva räserbilar. Chansen finns dock att dom (RBR) får svårare än i fjol, vilket vore bra för serien. Att dom faller igenom som BrawnGP tror jag dock inte på.
Crazy F1
Inlägg: 4027
Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
Ort: Växjö

Inlägg av Crazy F1 »

Men det verkar ju som att RB har någon ny variant på detta som ingen annan har och då är det ju ännu mer kört än förra året...
Användarens profilbild
PC:
Inlägg: 1564
Blev medlem: ons jul 02, 2003 11:03

Inlägg av PC: »

Jögga skrev:Det kan säkert svänga en del, men Adrian brukar ju vara finurlig när det gäller att bygga effektiva räserbilar. Chansen finns dock att dom (RBR) får svårare än i fjol, vilket vore bra för serien. Att dom faller igenom som BrawnGP tror jag dock inte på.
Det var väl egentligen inte Brawn som föll igenom, snarare var det de andra teamen som kom ifatt.
När en man ljuger, dör en liten del av världen...
Användarens profilbild
PC:
Inlägg: 1564
Blev medlem: ons jul 02, 2003 11:03

Inlägg av PC: »

Crazy F1 skrev:Men det verkar ju som att RB har någon ny variant på detta som ingen annan har och då är det ju ännu mer kört än förra året...
Nu har ju FIA mer eller mindre sett till att avgaserna inte skall kunna ha någon större inverkan på aerodynamiken, vilket var RBs stora fördel under föregående säsong. RBs avgasdrivna diffusorpaket var bra mycket svårare att kopiera än Brawns dubbeldäckare, så jag tror (hoppas...) att skillnaden på topp- och mellan-teamen inte kommer vara lika stor i år...
När en man ljuger, dör en liten del av världen...
Crazy F1
Inlägg: 4027
Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
Ort: Växjö

Inlägg av Crazy F1 »

Sant PC men vad är det för något som de nu har gjort då i RB? De har ju trots allt täckt över baken på bilen väldigt fort och ryktet säger ju att de gör något liknande som ska förbättra downforcen.
Användarens profilbild
Jögga
Inlägg: 985
Blev medlem: lör sep 01, 2007 13:59

Inlägg av Jögga »

PC: skrev:
Jögga skrev:Det kan säkert svänga en del, men Adrian brukar ju vara finurlig när det gäller att bygga effektiva räserbilar. Chansen finns dock att dom (RBR) får svårare än i fjol, vilket vore bra för serien. Att dom faller igenom som BrawnGP tror jag dock inte på.
Det var väl egentligen inte Brawn som föll igenom, snarare var det de andra teamen som kom ifatt.
Det var egentligen inte det, men det var på BrawnGP man såg hur viktig uppdateringar under säsong är.
Användarens profilbild
PC:
Inlägg: 1564
Blev medlem: ons jul 02, 2003 11:03

Inlägg av PC: »

Crazy F1 skrev:Sant PC men vad är det för något som de nu har gjort då i RB? De har ju trots allt täckt över baken på bilen väldigt fort och ryktet säger ju att de gör något liknande som ska förbättra downforcen.
Vad jag har förstått så blåser man avgaserna på den övre bärarmen. Men eftersom utformningen på denna är väldigt begränsad så är det långt ifrån lika effektivt som att driva en Gurneyflap uppe på diffusorn, exempelvis... dessutom enklare för andra att kopiera.

Eller så har den gode Adrian hittat på något helt annat...
När en man ljuger, dör en liten del av världen...
Fp730a
Inlägg: 380
Blev medlem: fre jan 30, 2004 14:57
Ort: Västerås - Sweden

Inlägg av Fp730a »

Vad händer i Ferrari?
Användarens profilbild
Jögga
Inlägg: 985
Blev medlem: lör sep 01, 2007 13:59

Inlägg av Jögga »

Dom har väl som vanligt på senare år byggt en "aggressiv" bil som visar sig inte funka så bra som dom hoppas ;)
Crazy F1
Inlägg: 4027
Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
Ort: Växjö

Inlägg av Crazy F1 »

tack för den infon PC, jag är inte så insatt i hur det faktiskt fungerar.


Jögga, jag tror att Ferrari har problem faktiskt inte så att de kommer vara efter Merceders eller Lotus men sett med deras mått mätt så kommer de inte kunna vara med i toppen som de var i början av 2000talet. De har ju inte Brawn/Byrne/Schumacherkombinationen längre. Jag måste dock säga att jag trodde att kombinationen med Alonso skulle vara nästan lika bra.
Användarens profilbild
Jögga
Inlägg: 985
Blev medlem: lör sep 01, 2007 13:59

Inlägg av Jögga »

Crazy F1 skrev:
Jögga, jag tror att Ferrari har problem faktiskt inte så att de kommer vara efter Merceders eller Lotus men sett med deras mått mätt så kommer de inte kunna vara med i toppen som de var i början av 2000talet. De har ju inte Brawn/Byrne/Schumacherkombinationen längre. Jag måste dock säga att jag trodde att kombinationen med Alonso skulle vara nästan lika bra.
Den nya kombinationen kan säkert bli, om inte lika bra så i alla fall kamp om titlar, men många är ju nya utöver Alonso. Det jag inte gillar är att dom inte vidareutvecklade den bil dom hade i slutet på 2010 som funkade bra, utan valde att "helt" börja från skratch. Vi såg ju ifjol hur bra det gick med bara en seger.
Fp730a
Inlägg: 380
Blev medlem: fre jan 30, 2004 14:57
Ort: Västerås - Sweden

Inlägg av Fp730a »

Läste att dom siktade in sig i år på att "kunna ta poäng" ? Känns väll som en skandalöst dålig målsättning för att vara Ferrari...?!..
Fp730a
Inlägg: 380
Blev medlem: fre jan 30, 2004 14:57
Ort: Västerås - Sweden

Inlägg av Fp730a »

Läste att dom siktade in sig i år på att "kunna ta poäng" ? Känns väll som en skandalöst dålig målsättning för att vara Ferrari...?!..