Crazy F1 skrev:Inte för att jag håller med om det du säger Salo men om vi pånerar att du har rätt så är det ju rätt intressant att tänka att schumacher skulle behandlats med andra regler än de andra och det för mig vidare till nästa fråga....varför skulle FIA tassa på tårna för honom!?!?!
Den enda anledningen jag kan komma på är att de anser att han är bäst och att han är så pass värdefull för sporten att de ändrar reglerna så att de passar honom. Visserligen skulle jag absolut gjort det om jag varit Max Mosley och fått bestämma, men inte ens han(som har fullt upp med sina bondagelekar) är väl så dum att han skulle särbehandla någon på det sättet. FIA måste följa de REGLER de satt upp oavsett vem föraren de utreder är.
Sedan har jag även ett svagt minne av att FIA ändrade reglerna för att en viss förare och ett visst stall kammade hem i stort sett allting under en femårsperiod...vem var det de ville stoppa??? Schumacher och de lyckades de ju med 2005 så att de skulle särbehandla honom och Ferrari köper jag inte riktigt.
Inte ANDRA regler men en betydligt generösare bedömning, FIA måste självklart följa de regler man satt upp men de bedömer också från fall till fall vad för straff som skall utdömas.
Straffen känns lite godtyckliga när någon fluktar lite på grannen så blir teamet diskad från hela mästerskapet och 100 miljoner i böter, men fejkade resultat det renderar endast i en tillrättavisning.
Visst Schumacher fick sitt drive-through men hade han fått det varvet innan så hade resultatet av straffet varit helt annorlunda. När reglerna nu såg ut som de gjorde vid tillfället och tävlingen var så långt gången så skulle det renderat i ett tidstillägg som motsvara en drive-through och inte i något som var helt verkningslöst.
FIA och Ferrari satt inte de i egna förhandlingar gällande Formula1 framtid, Concorde avtal o.s.v. sen när man var överrens om upplägget så fick de övriga komma in?
Men vi släpper detta nu, jag gillar bara INTE Schumacher av vad vi kan kalla personliga skäl och nu skall han sitta i en Mercedes vilket svider alldeles extra.
Jag är inte ung nog för att veta allt...