Schumacher klar för Mercedes

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Schumacher klar för Mercedes

Inlägg av JTarnstrom »

Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.

Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Haha, har du läst vad det står där nu?
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Ja, vad dårå?

Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

KUl titel på tråden när det står nothing but dreams och highly unlikely om den eventualiteten...
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Jag håller fast vid min teori att när stora företag börjar dementera, då är sanningen oftast den motsatta. Jag håller med om att det kanske inte låter så sannolikt att Schumacher kommer att köra för Mercedes men jag frågar mig ändå varför Mercedes väljer att ens uttala sig i frågan när de lika gärna skulle kunna hålla käften. Att uttala sig är bara att bidra till rökutvecklingen och där det finns rök... Ja, ni vet.

Det finns dock ett antal faktorer som talar för Schumacher i Mercedes:

- Ross Brawn
- Mercedes. Jag tror att Schumachers hjärta ändå klappar märket och han har Mercedes att tacka en hel del för.
- ett heltyskt team
- jag tror att han skulle få större utväxling för sina kunskaper i Mercedes än i Ferrari.

Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

JTarnstrom skrev:Jag håller fast vid min teori att när stora företag börjar dementera, då är sanningen oftast den motsatta. Jag håller med om att det kanske inte låter så sannolikt att Schumacher kommer att köra för Mercedes men jag frågar mig ändå varför Mercedes väljer att ens uttala sig i frågan när de lika gärna skulle kunna hålla käften. Att uttala sig är bara att bidra till rökutvecklingen och där det finns rök... Ja, ni vet.

- Ross Brawn
“There’s nothing to the rumours except a fantasy of the media,” //Brawn
- Mercedes. Jag tror att Schumachers hjärta ändå klappar märket och han har Mercedes att tacka en hel del för.
Han är anställd av Ferrari fortfarande och de flesta av hans fans vill nog fortsätta att se honom som det.
- ett heltyskt team
Med arabiska pengar? Var det inte du som tyckte att en överdriven nationalism inte var av godo? Tror du det blir bättre på tyska?
- jag tror att han skulle få större utväxling för sina kunskaper i Mercedes än i Ferrari.
Att föra en diskussion om en förare (nej, han är faktiskt inget annat) som skall vara bättre än Mercvedes samlade ingenjörskunskaper på att bygga bilar tänker jag inte ens bemöta.
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Att Tärnan anger att en av faktorerna som talar för Schumacher i Mercedes är att man vill ha ett heltyskt team står ju inte i något motsatsförhållande till hans åsikter om överdriven nationalism?
Jari skrev:Att föra en diskussion om en förare (nej, han är faktiskt inget annat) som skall vara bättre än Mercvedes samlade ingenjörskunskaper på att bygga bilar tänker jag inte ens bemöta.
Det är det väl ingen som har påstått heller men tydligen så anser du att hojåkarna kan utveckla hojar men det verkar ju inte gälla F1-förare enligt dig.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Mercedes gjorde väl sina uttalanden i de här intervjuerna som inte bara handlar om Schumachers framtid. Om det nu är så att Schumacher inte är aktuell, hur borde de då ha svarat på frågorna? "Inga kommentarer"? ;)

http://www.bild.de/BILD/sport/motorspor ... acher.html

http://www.bild.de/BILD/sport/motorspor ... ahren.html
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Jari skrev:
JTarnstrom skrev:Jag håller fast vid min teori att när stora företag börjar dementera, då är sanningen oftast den motsatta. Jag håller med om att det kanske inte låter så sannolikt att Schumacher kommer att köra för Mercedes men jag frågar mig ändå varför Mercedes väljer att ens uttala sig i frågan när de lika gärna skulle kunna hålla käften. Att uttala sig är bara att bidra till rökutvecklingen och där det finns rök... Ja, ni vet.

- Ross Brawn
“There’s nothing to the rumours except a fantasy of the media,” //Brawn
Han är anställd av Ferrari fortfarande och de flesta av hans fans vill nog fortsätta att se honom som det.
- ett heltyskt team
Med arabiska pengar? Var det inte du som tyckte att en överdriven nationalism inte var av godo? Tror du det blir bättre på tyska?
Att föra en diskussion om en förare (nej, han är faktiskt inget annat) som skall vara bättre än Mercvedes samlade ingenjörskunskaper på att bygga bilar tänker jag inte ens bemöta.
Det handlar inte så mycket om Schumachers ingenjörskunskaper som hans kunskaper i vad som krävs för att få teamet att jobba ihop - hur måste teamet fungera för att han, som förare, ska kunna göra sitt jobb på ett optimalt sätt.

I vanlig ordning måste du lära dig göra skillnad på budbärare och budskap. För mig personligen betyder inte nationaliteten något speciellt, men det betyder inte att jag kan tycka att nästa års fajt mellan England och Tyskland kan vara av godo för sporten. Jag håller inte på någon speciell i det fallet utan jag gottar mig mest åt att det finns en dramaturgi i det scenariot som jag tror kommer att skapa ett större publikt intresse.
Senast redigerad av JTarnstrom den mån nov 23, 2009 14:30, redigerad totalt 1 gång.

Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Man får ju förstå spekulationerna.

När man till och med drar in Maestro i dem så inser man ju att de förare som är tillgängliga idag är iskallare än en beg. M5 på Blocket.

Klart Mersa vill ha Schumi, vilket stall vill inte det?
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.

Dessutom F1-världens störste fegis.
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

ANFRAN skrev:Mercedes gjorde väl sina uttalanden i de här intervjuerna som inte bara handlar om Schumachers framtid. Om det nu är så att Schumacher inte är aktuell, hur borde de då ha svarat på frågorna? "Inga kommentarer"? ;)

http://www.bild.de/BILD/sport/motorspor ... acher.html

http://www.bild.de/BILD/sport/motorspor ... ahren.html
Man kan ju ha en strategi klar på förhand som gör att frågan undviks på ett bättre sätt. Tvingas man in i ett hörn där man måste svara "ingen kommentar" så har man förlorat fajten om kontrollen över informationen. Om Mercedes från början hade gått ut med att inga kommentarer om förare kommer att göras öht så säger "ingen kommentar" just ingenting. Men om man har fått andra frågor om förare och sedan, när det kommer till Schumacher, tvingas svara "ingen kommentar" eller göra andra undvikande kommentarer som avviker från policyn att inte uttala sig om förare öht, så ser det ju konstigt ut. Jag tycker med andra ord att Mercedes sätt att svara på frågorna verkar en aning ogenomtänkt.

Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Lite mer rykten:

http://www.skysports.com/story/0,19528, ... 43,00.html

Jag tror nog att det jobbas på en deal mellan Mercedes och Schumacher. Annars hade det varit enklare att bara förneka ryktena helt och hållet. Visserligen kan det vara ett sätt att spela ut Schumacher mot Räikkönen för att sätta press på Kimi men det anser jag mer osannolikt än att Schumacher skulle vara på gång för Mercedes. Snacka om besvikelse om alla förväntar sig att Schumacher ska köra och så är det Kimi som är klar istället. Det är också en anledning till att jag tror att samtal verkligen pågår mellan Mercedes och Schumacher. Skulle det inte göra det har man allt att vinna på att förneka ryktet i sin helhet.

Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

En annan faktor som talar för Schumacher är att ägarna bakom Mercedes inte är helt nöjda med beslutet att köra igång eget stall. Det finns även ett stort fackligt motstånd. I det avseendet behövs Schumacher, dels för den enorma pr som hans medverkan kommer att ge upphov till, dels för att han är en publik figur som är mer oantastlig än en Räikkönen. Schumacher kan blidka opinionen på ett sätt som Kimi aldrig kommer att kunna göra.

PeppeF1

Inlägg av PeppeF1 »

Det låter som att du inte tycker det är lika osannolikt som för en vecka sedan.
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

PeppeF1 skrev:Det låter som att du inte tycker det är lika osannolikt som för en vecka sedan.
Nej, inte nu längre efter att ha sett hur Mercedes hanterar frågan medialt.

Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Låt säga att kontraktet mellan Schumacher och MErcedes redan är klart, då svarar man inte "inga kommenterarer", och man vågar kanske inte ta risken att heller förneka saken fullt ut eftersom minsta läcka skulle sänka trovärdigheten i de uttalandena. Men om man uttalar sig lite svävande, som Mercedes och Schumachers presstaleskvinna har gjort, så lämnar man fortfarande omgivningen svävande i en viss osäkerhet. Jag tror att saken redan är klar - kontraktet mellan Mercedes och Schumacher är underskrivet.

Användarens profilbild
Pepparkvarnen

Inlägg av Pepparkvarnen »

Except For Ending Slavery, Fascism, Nazism, and Communism, WAR has Never Solved Anything.
Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

Det vore självklart en PR-kupp av otroligt proportioner och om han är långsam kan han alltid få lite ont i nacken.

Men vad ska Mercedes säga? De verkade inte vilja ha Button - så antingen är de aningslösa eller så hade de det klart eller så...möjligheterna är många.

Och att de svarar rätt svävande - ja vad ska de säga? De hade inte direkt förväntat sig att en hel F1-mediavärld skulle vara på dem om Schumacher ska köra eller ej.

Det som talar för är att han innerst inne är otroligt sugen på att köra F1.

Det som talar mot är att han är smart. Han har en del att förlora. Personligen tror jag inte han var så snabb som han önskade när han testade Ferrarin heller för då hade han inte haft så ont i nacken.

Andra saker som talar emot är när Haug sa något om att man har drömmar men att man inte kan få alla - eller något sånt. Det lät som att frågan hade varit uppe men att det inte var aktuellt.

Jag tror inte på det förrän jag ser det. Bästa silly season nånsin. Så nu strejkar jag snart. Väck mig när ni vet vem som kör var. Blir ju knappt överraskad om de presenterar Mika Häkkinen.
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

El Scorcho skrev:Det vore självklart en PR-kupp av otroligt proportioner och om han är långsam kan han alltid få lite ont i nacken.

Men vad ska Mercedes säga? De verkade inte vilja ha Button - så antingen är de aningslösa eller så hade de det klart eller så...möjligheterna är många.

Och att de svarar rätt svävande - ja vad ska de säga? De hade inte direkt förväntat sig att en hel F1-mediavärld skulle vara på dem om Schumacher ska köra eller ej.
Mercedes och Schumacher hade kunnat gå ut med varsin pressrelease. Ett officiellt uttalande hade satt stopp för ryktesspridningen. Det hade varit så enkelt att göra det - om det hade varit sant. Nu kommer kommentarerna enbart i samband med frågor från journalister och de stjäl rampljuset från andra saker som Mercedes gärna skulle vilja lyfta fram.

Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

Jag tror inte Mercedes direkt säger nej tack till all den gratisreklam som det här ryktet innebär.

Dum fråga - nån som vet varför Schumacher såg Mercedesklädd ut i Race of Champions...vet - riktigt dum fråga...han hade nån overall som var svart och vit. Tyskland eller?
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Varför skulle Schumacher låta sig utnyttjas i marknadsföringssyfte utan att få betalt? Han skulle kunna sätta stopp för ryktet på en gång.

Användarens profilbild
Silverkatten

Inlägg av Silverkatten »

:D Nja, inte så troligt. men lite kul.

Det som är synd är ju att föraren som MGP väljer kommer ses som en Badoer. Åtminstone om de låter rycktet frodas ännu mer.

Schumacher har alltid sen sin pensionering haft den där overallen, i såna där sammanhang.
Användarens profilbild
olag

Inlägg av olag »

Kan inte skomakaren vara aktuell som teamboss?
FIA = Ferrari International Assistance
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Jag skulle kunna tänka mig att Schumacher får en andel i teamet mot att han kör en säsong. Tillsammans med Mercedes och Brawn kan han få en helt annan roll än vad som är möjligt i Ferrari. Hur stor han än är så är han inte större än Ferrari och det tror jag gör att han inte har samma möjligheter att utvecklas.

Användarens profilbild
Silverkatten

Inlägg av Silverkatten »

Nej, sannolikt inte de har ju redan Fry och Brawn. Och Haug.
Fredrik i Trollhättan

Inlägg av Fredrik i Trollhättan »

El Scorcho skrev:Det som talar för är att han innerst inne är otroligt sugen på att köra F1.

Det som talar mot är att han är smart. Han har en del att förlora. Personligen tror jag inte han var så snabb som han önskade när han testade Ferrarin heller för då hade han inte haft så ont i nacken.
Jag tror inte Schumacher är så rädd för att förlora. Särskilt om det är ett tag sedan han var på topp. Han skulle ju ha ett ganska angenämt läge. Går det långsamt så kan han skylla på gammal kropp och går det bra blir han gud...igen.

Att han ställer upp på sånt här tycker jag är ett bevis på att han inte är feg...

http://www.formula1.com/news/headlines/ ... 10233.html

Han gillar att tävla helt enkelt.
Gösta

Inlägg av Gösta »

Fredrik i Trollhättan skrev:..... blir han gud...igen.

.
Förstår inte detta!

Är man 7 faldig världsmästare i motorsportens kungaklass så är man en racinggud. Han var det då, han är det nu och han kommer alltid att vara det. Vad menar du med "igen"????? :o
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Jag har svårt att tro att Schumacher känner sig nöjd med att testköra lite sportvagnar för Ferraris räkning. Han vill göra något rejält och i Ferraris F1-team verkar det inte finnas någon plats för honom annat än som rådgivare. Tillsammans med Brawn kan man ju tänka sig att Schumacher kan hitta en roll som han på sikt känner är mer utvecklande.

Fredrik i Trollhättan

Inlägg av Fredrik i Trollhättan »

Gösta skrev:

.
Förstår inte detta!

Är man 7 faldig världsmästare i motorsportens kungaklass så är man en racinggud. Han var det då, han är det nu och han kommer alltid att vara det. Vad menar du med "igen"????? :o
Jag menar att han är en ikon redan och skulle han göra en comeback i F1 med bra resultat skulle han, om möjligt, bli en ännu större ikon. Och racinggud.
Tänk dig själv om han skulle tvåla till både Alonso, Massa och Hamilton samt få Rosberg att se ut som en Badoer...
Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

Jag tror fortfarande att ni drömmer och att Mercedes och Schumacher är smartare än så här.
Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

Fredrik i Trollhättan skrev:
Gösta skrev:

.
Förstår inte detta!

Jag menar att han är en ikon redan och skulle han göra en comeback i F1 med bra resultat skulle han, om möjligt, bli en ännu större ikon. Och racinggud.
Tänk dig själv om han skulle tvåla till både Alonso, Massa och Hamilton samt få Rosberg att se ut som en Badoer...
Problemet är att han kanske ser ut som Badoer i stället.
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Jag är helt övertygad om att Schumacher är fit for fight. Annars hade inte Luca tjatat om sin tredje bil även efter det att det blev klart att Kimi inte skulle bli kvar i Ferrari. Om det är smart eller ej av Mercedes att stoppa in Schumacher bakom ratten är en annan femma. Om han är motiverad tror jag definitivt att han håller tillräckligt hög klass för att vara konkurrenskraftig. Jag tror inte att han är sämre än Button i dagsläget, snarare tvärtom. Han är en mer komplett förare och kunde Button ta titeln så kan Schumacher också göra det. Det vore en sjuhelsikes utmaning men den är genomförbar. Det lilla han möjligen tappar i fysik gentemot konkurrenterna kompenseras mer än väl av erfarenhet. Man kan ju jämföra med andra, mer fysiskt krävande sporter som boxning, mma etc. Där finns exempel på fajters som har gjort comeback och lyckats vara konkurrenskraftiga åldern till trots.

Användarens profilbild
thedude

Inlägg av thedude »

Helt klart hade det varit kul ifall Schumacher gjorde comeback.
Tror också han hade klarat sig bra gentemot konkurrenterna.
Han var ju väldigt duktig och gjorde väldigt sällan några missar.
Dock körde han lite fult emellanåt. Under några år så var det
han och Häkkinen som dominerade racen. Resten av start fältet
var bara statister. Dock tror jag det var större skillnad mellan
bilarnas prestanda. Då var det Mclaren och Ferrari som var en klass
för sig. Men efter regeländringar genom åren så är det väldigt
tajt mellan stallen. Tycker kvalen har varit kul detta året,några
hundra delar kan vara toppen eller botten.
The Dude
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Jag gillar Schumi lika illa som Kimi, men vafan, man måste ha någon som man vill se åka på stryk, annars är det inget kul.

Ändå kan jag uppskatta när de är som bäst. Kimis Spa-körning var bland de bättre upplevelserna i år. Ofta tror jag att många tycker den typen av race är rätt trista men jag gillar att se när en förare klarar att genomföra ett prickfritt race från början till slut och maximera resultatet. Schumi har gjort det massvis med gånger.

Användarens profilbild
Dagon

Inlägg av Dagon »

JTarnstrom skrev:Jag gillar Schumi lika illa som Kimi, men vafan, man måste ha någon som man vill se åka på stryk, annars är det inget kul.

Ändå kan jag uppskatta när de är som bäst. Kimis Spa-körning var bland de bättre upplevelserna i år. Ofta tror jag att många tycker den typen av race är rätt trista men jag gillar att se när en förare klarar att genomföra ett prickfritt race från början till slut och maximera resultatet. Schumi har gjort det massvis med gånger.
Ta bara Schumis körning på Spa 2002 där han satte snabbaste varv gång på gång efter vartannat. Kommer ihåg att jag och en polare bara satt och skrattade över alla snabbaste varv han satte efter vartannat. Det är den Schumi jag helst minns.
Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

Ja tänk Mansells dominanta inledning på säsongen 1992. Fasen vad härligt det var.
Användarens profilbild
Lenny

Inlägg av Lenny »

El Scorcho skrev:Jag tror fortfarande att ni drömmer och att Mercedes och Schumacher är smartare än så här.
Tills vidare tror jag så också..

Kanske beror det på att man svävade lite på moln ett tag, när det stod klart att han skulle ersätta Massa,, och så blev det inget...
Saknar de gamla mästarna...
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Jag tror att Mercedes är smarta. De är inte ute efter Schumacher för att han ska komma tillbaka i samma gamla storform som han var tidigare. De vill ha honom av följande skäl:

- satsningen på F1 är kritiserad från fackligt håll och från Daimler
- med en förare av Heidfelds kaliber bredvid Rosberg har de en uppställning som inte motsvarar de interna förväntningarna - och inte heller de externa

Schumacher skulle göra satsningen på F1 oantastlig i Tyskland. Det skulle bli mycket svårt för opinionen att verka för att Mercedes ska dra sig ur F1. Även om Schumacher bara skulle vara en skugga av sitt forna jag skulle han förmodligen vara i klass med både Rosberg och Heidfeld - men med en sjuhelvetes stjärnglans.

Användarens profilbild
Lenny

Inlägg av Lenny »

Tror också att Schumacher är MBs givna förstaval, men vill han verkligen starta upp karriären igen?

Sen finns det ju en annan som börjar få lite stjärnglans, och han heter ju inte Heidfeld i efternamn..
Saknar de gamla mästarna...
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Lenny skrev:
Sen finns det ju en annan som börjar få lite stjärnglans, och han heter ju inte Heidfeld i efternamn..
Vem tänker du på, Vettel?

Jag tror att Vettel är det enda alternativet till Schumacher. Räikkönen skulle säkert fylla Mercedes behov av förare men inte i övrigt. De har förlorat Button, vilket förmodligen var en massiv förlust, och en pinsamhet som de tvingades servera styrelsen bara dagar efter att de tagit över stallet. Button var en reklampelare som hette duga. En tillgång som fanns i stallet när de tog över men som bara försvann ur deras grepp till McLaren, stallet de just hade lämnat. Att då ta in Räikkönen som ersättare, en förare som helst inte visar sig i pr-sammanhang och som precis har fptt kicken av Ferrari, det blidkar inte styrelsen. Vettel eller Schumacher är det enda som kan rädda Mercedes.

Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

För några dagar sen hade jag skrivit nåt sånt här: Det låter lite konstigt att de skulle behöva blidka sin styrelse några dagar efter att de har köpt in sig i F1. Det borde rimligen ha varit förankrat och så fort borde de inte ändra sig. Självklart har de gjort sig av med Button med flit eftersom Mercedes har superkoll och vill ha in en annan förare i stället - typ Schumacher eller Kimi.

Men senaste dagarna så har jag börjat tvivla på det. Starkt. Det känns som de inte har bestämt sig. Det känns tyvärr som att miljardindustrin som är F1 inte alls är så proffsig som jag har trott. De verkar inte ha det här klart än helt enkelt så för varje dag som går så ja - du kan ha rätt. De har gått in i det här och alla är inte med på tåget.

Jag hoppas det går bra nästa år för Mercedes - och jag tror det kan göra det - OM...och det är ett jätte OM Ross Brawn får fria händer. Det sista Mercedes behöver är att styras från ett styrelserum.
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

El Scorcho skrev:För några dagar sen hade jag skrivit nåt sånt här: Det låter lite konstigt att de skulle behöva blidka sin styrelse några dagar efter att de har köpt in sig i F1. Det borde rimligen ha varit förankrat och så fort borde de inte ändra sig. Självklart har de gjort sig av med Button med flit eftersom Mercedes har superkoll och vill ha in en annan förare i stället - typ Schumacher eller Kimi.

Men senaste dagarna så har jag börjat tvivla på det. Starkt. Det känns som de inte har bestämt sig. Det känns tyvärr som att miljardindustrin som är F1 inte alls är så proffsig som jag har trott. De verkar inte ha det här klart än helt enkelt så för varje dag som går så ja - du kan ha rätt. De har gått in i det här och alla är inte med på tåget.

Jag hoppas det går bra nästa år för Mercedes - och jag tror det kan göra det - OM...och det är ett jätte OM Ross Brawn får fria händer. Det sista Mercedes behöver är att styras från ett styrelserum.
Alla stora stall med externa ägarintressen styrs av styrelser. Det är ju per definition det som en styrelse finns till för. Mercedes styrelse har säkert fattat ett beslut som de står fast vid, men frågan är om styrelsen var helt enig. Åtmisntone knorras det från Daimler. Om det knorret hördes på Mercedes styrelsemöte har jag ingen aning om. Det skrevs dock en del om detta i internationell press och det tyder på att beslutet har förorsakat en del oro i de egna leden. Den oron lär ju inte minskas när det visar sig att det första som händer är att guldklimpen Button försvinner till McLaren av alla stall - det är ju ridå för den nya stalledningen.

Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Artikel på Pitpass om Mercedes:

http://www.pitpass.com/fes_php/pitpass_news_item.php

Allt är inte frid och fröjd, med andra ord. Jag kan ha missuppfattat artikeln och det kan istället vara Daimlers styrelse som inte är ense. MEn jag vet inte riktigt hur organisationen ser ut. Mercedes har nog inga övriga ägare och i så fall består väl styrelsen enbart av Daimler- och fackfolk. Något tjall är det i alla fall.

Skulle de sedan inte lyckas hålla nere kostnaderna så blir det nog inte muntert.

De är i desperat behov av Schumacher, skulle jag vilja säga.

Oroväckande att stödet för affären inom Daimler är så svagt. Faktiskt, att det tar sig sådana uttryck som det gör ger inga bra vibbar inför framtiden.

Användarens profilbild
Pepparkvarnen

Inlägg av Pepparkvarnen »

JTarnstrom skrev:Artikel på Pitpass om Mercedes:

http://www.pitpass.com/fes_php/pitpass_news_item.php

Allt är inte frid och fröjd, med andra ord. Jag kan ha missuppfattat artikeln och det kan istället vara Daimlers styrelse som inte är ense. MEn jag vet inte riktigt hur organisationen ser ut. Mercedes har nog inga övriga ägare och i så fall består väl styrelsen enbart av Daimler- och fackfolk. Något tjall är det i alla fall.

Skulle de sedan inte lyckas hålla nere kostnaderna så blir det nog inte muntert.

De är i desperat behov av Schumacher, skulle jag vilja säga.

Oroväckande att stödet för affären inom Daimler är så svagt. Faktiskt, att det tar sig sådana uttryck som det gör ger inga bra vibbar inför framtiden.
Det är ju för väl att länken inte fungerar så man slipper läsa eländet.
Except For Ending Slavery, Fascism, Nazism, and Communism, WAR has Never Solved Anything.
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

Enligt den artikeln är det en "inflytelserik" representant för facket som har uttalat sig och babblat. Ingen i ledningen, ingen beslutsfattare, ingen som har någonting att säga till om, ingen...

Jag tror att Sylten har nyhetstorka och fått en mätt tysk att babbla lite, konstigt för han verkar veta vad han pratar om, men den där atikeln var väldigt märklig och liknar något från svallerpressen enligt mig.
I was misled and that is the way it went
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Jag ska säga att jag har läst ytterligare ett uttalande i en artikel jag hittade på googles nyhetssajt, men jag har inte kunnat hitta den igen.

Användarens profilbild
PC:

Inlägg av PC: »

Ross Brawn köper nog tillbaka hela paketet lagom till nästa säsong för 1€ och tävlar i eget namn... :D
När en man ljuger, dör en liten del av världen...
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

JTarnstrom skrev:Jag tror att Mercedes är smarta. De är inte ute efter Schumacher för att han ska komma tillbaka i samma gamla storform som han var tidigare. De vill ha honom av följande skäl:

- satsningen på F1 är kritiserad från fackligt håll och från Daimler
- med en förare av Heidfelds kaliber bredvid Rosberg har de en uppställning som inte motsvarar de interna förväntningarna - och inte heller de externa

Schumacher skulle göra satsningen på F1 oantastlig i Tyskland. Det skulle bli mycket svårt för opinionen att verka för att Mercedes ska dra sig ur F1. Även om Schumacher bara skulle vara en skugga av sitt forna jag skulle han förmodligen vara i klass med både Rosberg och Heidfeld - men med en sjuhelvetes stjärnglans.
Eller så finns det F1-fans som inser att Schumi är en föredetting och vill ha en snabb potentiell vinnare som Kimi i stället, men att de inte är överens med Robertson ännu?
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Det är så jävla skönt att både Kimi och Kovalainen är iskalla på marknaden just nu. Överskattade "has been" båda två.

Samtidigt är det ett dåligt betyg till dagens tillgängliga förare om man måste vända sig till en 41åring som inte kört på tre år för att hitta nån bättre.

Synd att Schumi la av, jag tror han tagit minst dubbelt så många poäng som Kimi.
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.

Dessutom F1-världens störste fegis.