Inte fan vet jag hur det går ihop? Jag är inte ett mattegeni. Du får väl räkana på det.AndersF1 skrev:Hur går det här ihop?Gösta skrev: De inledande loppen 1994 så tror jag att Maestro tog en poäng eller två mer än Senna,
[...]
1994 så inledde Maestro med 3 segrar och Senna med 3 DNF.
Schumacher klar för Mercedes
-
- Inlägg: 8027
- Blev medlem: mån apr 19, 2004 17:07
- Ort: Solna
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
-
- Inlägg: 4027
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
- Ort: Växjö
Olag, du har det inte lätt. Jag tycker också det är tugt, visserligen vet jag vem jag ska hålla på men att Alonso sitter i en Ferrari känns mycket lustigt, de är ju MS i som ska köra den bilen i mina ögon.
Jag och en vän som håller på ferrari kommer säga upp bekantskapen från o med den 16 mars, de fungerar inte att han håller på ferrari o ja på ms De var smidigt då ms körde ferrari för då höll vi på samma team
Jag och en vän som håller på ferrari kommer säga upp bekantskapen från o med den 16 mars, de fungerar inte att han håller på ferrari o ja på ms De var smidigt då ms körde ferrari för då höll vi på samma team
-
- Inlägg: 5539
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
Det var precis så jag menade. Men chansen att han ska lyckas tror jag är lika liten som att Alonso ska kunna vända Ferraris kräftgång till en VM-titel redan 2010. Den enda som kan hota Hamilton nästa år är Vettel, om Renaultmotorerna håller, och jag kommer väl hålla en tumme för att en viss Nico Rosberg får sitt riktiga genombrott...Cheever skrev:Kan eventuell vara så att ANFRAN menar att det vore illa om han vann VM efter sin comeback, och det kan jag hålla med om. Inte för att parkeringsmästaren är i närheten av Prosts klass.PC: skrev:Tja hakan får vi väl hoppas har växt färdigt i alla fall...Pastis skrev: Öhh, du menar att hans näsa ska växa, eller?
-
- Inlägg: 259
- Blev medlem: fre okt 19, 2007 17:14
- Ort: Uppsala
Schumi är smart att välja Mercedes istället för Ferrari !
Därför att Mercedes motor är just nu bäst före alla andra motortillverkarna.
Visst har ju McLaren samma motor, jag misstänker att Mercedes motortillverkaren prioriterar sina bästa motorer just för Mercedes stallet !
Man vet ju aldrig bakom kulisserna, därför har Schumi skaffat fördelarna !
Han kan rent av bli världsmästaren igen om inte någon annan stall kan få fram mycket bra motor.
Därför att Mercedes motor är just nu bäst före alla andra motortillverkarna.
Visst har ju McLaren samma motor, jag misstänker att Mercedes motortillverkaren prioriterar sina bästa motorer just för Mercedes stallet !
Man vet ju aldrig bakom kulisserna, därför har Schumi skaffat fördelarna !
Han kan rent av bli världsmästaren igen om inte någon annan stall kan få fram mycket bra motor.
-
- Inlägg: 149
- Blev medlem: sön sep 16, 2007 17:05
- Ort: Rotebro
Massa Massa Massa Massa punkt slut
Det blir inte Schumi ,Alonso ,Hamilton ,el gode button som tar VM-titeln 2010.Massa kommer köra 8or runt gubbarna det är jag helt säker på.Ferarri har legat lågt med rapporter om nya 010an.Leder inte Massa VM tabellen 1juni ska jag springa Stockholm-Maraton i Slalompjäxor.
Varvrekord i Roslagstullsrondellen 2010 Tid 5,838sek.
-
- Inlägg: 223
- Blev medlem: tor dec 11, 2003 14:12
Läste någonstans att Ross sa att man tidigt slutade att utveckla årets bil för att den var tillräckligt bra och ledningen var betryggande till förmån för 2010:an vilket skall vara betydligt snabbare i vindtunneln...Ross har ju varit med förut så jag tror att de har en bra bil på GCrazy F1 skrev:REP, skulle merceders motron vara bäst i fältet eller?
Brawn bilen var ju dock rätt kass på slutet och det är det som oroar mig...
-
- Inlägg: 1564
- Blev medlem: ons jul 02, 2003 11:03
...och nu får han ju hjälp av Tidernas Bästa Bilbyggare. Det fixar sig nog...F1-fan skrev:Läste någonstans att Ross sa att man tidigt slutade att utveckla årets bil för att den var tillräckligt bra och ledningen var betryggande till förmån för 2010:an vilket skall vara betydligt snabbare i vindtunneln...Ross har ju varit med förut så jag tror att de har en bra bil på GCrazy F1 skrev:REP, skulle merceders motron vara bäst i fältet eller?
Brawn bilen var ju dock rätt kass på slutet och det är det som oroar mig...
När en man ljuger, dör en liten del av världen...
-
- Inlägg: 4027
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
- Ort: Växjö
-
- Inlägg: 1564
- Blev medlem: ons jul 02, 2003 11:03
-
- Inlägg: 46
- Blev medlem: sön mar 18, 2007 16:17
-
- Inlägg: 198
- Blev medlem: ons dec 01, 2004 12:11
-
- Inlägg: 4027
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
- Ort: Växjö
Kanotisten där är jag nog beredd att hålla med dig. Kommer han tillbaka och inser efter halva säsongen att han är LÅNGT efter så kommer de säkert kännas tragiskt men går de bra så kommer de nog vara en helt annan känsla, åtminstånde hos mig.
Jag skulle dock kunna tänka mig att alla schumihatare blir glada om han misslyckas och tvärtom om han lyckas.
I vilken fall så är jag glad för att kunna få se honom i bilen igen och dettta gynnar formel 1 mycket. Ingen har väl lyckats ge sporten så mycket uppmärksamhet som schumacher.
Jag skulle dock kunna tänka mig att alla schumihatare blir glada om han misslyckas och tvärtom om han lyckas.
I vilken fall så är jag glad för att kunna få se honom i bilen igen och dettta gynnar formel 1 mycket. Ingen har väl lyckats ge sporten så mycket uppmärksamhet som schumacher.
-
- Inlägg: 5539
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
-
- Inlägg: 198
- Blev medlem: ons dec 01, 2004 12:11
-
- Inlägg: 4027
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
- Ort: Växjö
AnFRAN, och vad menar du med det....menar du att jag inte behöver skriva att jag hoppas de ska gå bra för honom eller?
Kanotisten, ja men då är du ju en av få som kan se objektivt på saken även om du inte tycker om mannen som ska ratta bilen. Vissa är ju bara bittra och de spelar säkert ingen roll om schumi skulle ge hela sin lön till sjuka barn för han skulle fortfarande vara en lika stor skitstövel för det...
Kanotisten, ja men då är du ju en av få som kan se objektivt på saken även om du inte tycker om mannen som ska ratta bilen. Vissa är ju bara bittra och de spelar säkert ingen roll om schumi skulle ge hela sin lön till sjuka barn för han skulle fortfarande vara en lika stor skitstövel för det...
-
- Inlägg: 1564
- Blev medlem: ons jul 02, 2003 11:03
Eftersom väldigt få av oss här, jag skulle nog gissa på ingen, känner von K personligen så är det lite svårt att uttala sig huruvida han utanför banan är en skitstövel eller ej.Crazy F1 skrev:: Vissa är ju bara bittra och de spelar säkert ingen roll om schumi skulle ge hela sin lön till sjuka barn för han skulle fortfarande vara en lika stor skitstövel för det...
På banan däremot så är det en annan femma och det är denna personlighet vi "bittra" inte gillar...
När en man ljuger, dör en liten del av världen...
-
- Inlägg: 196
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
Allt det där är trams bara för att Schumacher har haft ögonen på sig för att han är så framgångsrik som han är.
Nämn en annan förare som inte har gjort någonting på banan som kan tolkas vara en ljusskygg manöver.
Det finns ingen sådan på den här nivån så jag förstår inte vad folk babblar om...antagligen bara för babblandets skull tror jag!!
Nämn en annan förare som inte har gjort någonting på banan som kan tolkas vara en ljusskygg manöver.
Det finns ingen sådan på den här nivån så jag förstår inte vad folk babblar om...antagligen bara för babblandets skull tror jag!!
-
- Inlägg: 8583
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Nämn några andra förare förutom Senna som fuskat medvetet istället, då blir perspektivet annorlunda. Det är knappast speciellt smickrande för honom att jämföras med andra när det gäller fusk och eller fula manövrar. Visst han har vunnit allt, men med vilka medel? Och eftersom han blivit upptäckt och straffad en del gånger, hur många gånger har han inte blivit upptäckt?Flatspot skrev:Allt det där är trams bara för att Schumacher har haft ögonen på sig för att han är så framgångsrik som han är.
Nämn en annan förare som inte har gjort någonting på banan som kan tolkas vara en ljusskygg manöver.
Det finns ingen sådan på den här nivån så jag förstår inte vad folk babblar om...antagligen bara för babblandets skull tror jag!!
Det finns knappast en enda förare som inte haft ögonen på sig så det är bara BS av stora mått. PC: har helt rätt.
I was misled and that is the way it went
-
- Inlägg: 196
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
Okay..
Jag saxar det här:
Penalties
Penalties may be imposed on drivers for numerous offenses, including starting prematurely, speeding in the pitlane, causing an accident, blocking unfairly, or ignoring flags of any color. There are four types of penalty which a driver may incur for violation of on-track rules:
* The drive-through penalty requires the driver to enter the pitlane, drive through it while obeying its speed limit, and exit without stopping. Drive-through penalties are normally imposed for minor offences, for example crossing the white line at the end of the pit lane before passing over the end of the line, kerb-hopping at chicanes, ignoring yellow flags,or cutting corners. As a drive through penalty does not require the driver to stop at their pit, it is less costly to a driver's race times than a stop-go penalty.
* The ten-second (or "stop-go") penalty requires the driver to enter the pitlane, stop at his pit for ten seconds, and exit again. As the stop is designed to punish the driver for an offence, team mechanics are forbidden to work on the offending car at any time while the driver is serving the penalty. Stop-go penalties are generally imposed for more serious offences, such as jump starts, pit lane speeding, ignoring blue flags or unfair blocking. The ten second halt makes a stop-go penalty much more costly to a driver's race times that a drive-through penalty.
* A more extreme penalty may be imposed for more severe infractions: adding ten places to the driver's grid position at the next grand prix, e.g. if he qualified in pole position he would start the race eleventh from the front.
* The most severe penalty in common use is a black flag, which may be imposed for ignoring penalties or for technical irregularities of any sort; it signifies that the driver has been disqualified from the race and his results for that race will not count toward the championship.
* If the black flag is not considered sufficient for the offense that the driver has committed, they may be banned for a number of races after the event.
* The most extreme punishment of all (used for seriously endangering the life of another driver) is to be excluded from the drivers world championship that year. Such cases may, of course, also be taken to court.
For the drive-through and stop-go penalties, a driver has three laps from the time his team hears of the penalty to enter the pits; if he does not pit within three laps, he will be black-flagged. If he incurs a penalty within the last five laps of the race, he need not pit at all; instead, twenty-five seconds will be added to his total race time.
Och jag säger en gång till...vilken förare har inte någon gång blivit bestraffad för något av ovanstående?
Jag medger gärna att Schumacher gjort en del ojust men han är knappast ensam om det i världen.
Bara ta en sådan sak om att ändra spår mer än en gång på en raka (blockering alltså) det gör ju var och varannan förare och om det inte är hämmande för ett race så vette fan...en sån grej har ju betydelse i långa loppet med.
Jag saxar det här:
Penalties
Penalties may be imposed on drivers for numerous offenses, including starting prematurely, speeding in the pitlane, causing an accident, blocking unfairly, or ignoring flags of any color. There are four types of penalty which a driver may incur for violation of on-track rules:
* The drive-through penalty requires the driver to enter the pitlane, drive through it while obeying its speed limit, and exit without stopping. Drive-through penalties are normally imposed for minor offences, for example crossing the white line at the end of the pit lane before passing over the end of the line, kerb-hopping at chicanes, ignoring yellow flags,or cutting corners. As a drive through penalty does not require the driver to stop at their pit, it is less costly to a driver's race times than a stop-go penalty.
* The ten-second (or "stop-go") penalty requires the driver to enter the pitlane, stop at his pit for ten seconds, and exit again. As the stop is designed to punish the driver for an offence, team mechanics are forbidden to work on the offending car at any time while the driver is serving the penalty. Stop-go penalties are generally imposed for more serious offences, such as jump starts, pit lane speeding, ignoring blue flags or unfair blocking. The ten second halt makes a stop-go penalty much more costly to a driver's race times that a drive-through penalty.
* A more extreme penalty may be imposed for more severe infractions: adding ten places to the driver's grid position at the next grand prix, e.g. if he qualified in pole position he would start the race eleventh from the front.
* The most severe penalty in common use is a black flag, which may be imposed for ignoring penalties or for technical irregularities of any sort; it signifies that the driver has been disqualified from the race and his results for that race will not count toward the championship.
* If the black flag is not considered sufficient for the offense that the driver has committed, they may be banned for a number of races after the event.
* The most extreme punishment of all (used for seriously endangering the life of another driver) is to be excluded from the drivers world championship that year. Such cases may, of course, also be taken to court.
For the drive-through and stop-go penalties, a driver has three laps from the time his team hears of the penalty to enter the pits; if he does not pit within three laps, he will be black-flagged. If he incurs a penalty within the last five laps of the race, he need not pit at all; instead, twenty-five seconds will be added to his total race time.
Och jag säger en gång till...vilken förare har inte någon gång blivit bestraffad för något av ovanstående?
Jag medger gärna att Schumacher gjort en del ojust men han är knappast ensam om det i världen.
Bara ta en sådan sak om att ändra spår mer än en gång på en raka (blockering alltså) det gör ju var och varannan förare och om det inte är hämmande för ett race så vette fan...en sån grej har ju betydelse i långa loppet med.
-
- Inlägg: 3531
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Tittente
-
- Inlägg: 1564
- Blev medlem: ons jul 02, 2003 11:03
Babbel var det, ja...Flatspot skrev:Allt det där är trams bara för att Schumacher har haft ögonen på sig för att han är så framgångsrik som han är.
Nämn en annan förare som inte har gjort någonting på banan som kan tolkas vara en ljusskygg manöver.
Det finns ingen sådan på den här nivån så jag förstår inte vad folk babblar om...antagligen bara för babblandets skull tror jag!!
När en man ljuger, dör en liten del av världen...
-
- Inlägg: 4027
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
- Ort: Växjö
De intressanta i frågan tycker jag att många blir sura på Schumacher för att han han gjort saker, de är väl för fan domarna som dömmer och förarnas uppgift att hålla sig inom dem och går de över dem så blir de bestraffade. De är väl rätt lågiskt. Att blir förbannad på en förare för att han gör något som är inom regelboken men som inte anses snyggt är väl ändå en skillnad. Man blir inte absolut bäst av att köra med silkesvantarna på man måste ligga på gränsen och i bland så går man kanske tyvärr över den jag säger inte att det är rätt men det händer. Men Schumi har väl inte vunnit en titel på något som han blivit "dömd" för utan han har ju snarare förlorat på det.
94- han vann trots att han blev avstängd ett antal lopp
97 diskad för att han körde osjysst ingen mer kommentar behövs.
06- monaco förlorar kanske vmtiteln pga att han får starta sist istället för 1a, kostar honom säkert minst 6 poäng troligtvis fler. (detta anser jag inte vara rätt eftersom jag anser inte att han gjorde det med flit men återigen, domaren dömer)
Sedan vet jag att teamet Benetton och ferrari varit inblandade i saker men det är ju inte schumis fel utan TEAMET.
Alla teamen i fronten ligger ju på gränsen, titta på Williams som körde med en extra broms pedal tills de blev upptäckta , titta på Renault som körde med otillåtna stötdämpare samt även Maclaren hade väl några osjysstheter för sig också. Ferrari hade ju några badgeboard som var på gränsen i malaysia. Med andra ord, alla teamen ligger på gränsen och går ibland över den, de är ju så sporten fungerar och vill man vinna för det är ju det som allt handlar om så måste man ligga PÅ GRÄNSEN!
Många andra förare har legat på gränsen men jag antar att det som gör schumi så lite omtyckt bland många är kanske att han vunnit så mycket och det svider väl.
94- han vann trots att han blev avstängd ett antal lopp
97 diskad för att han körde osjysst ingen mer kommentar behövs.
06- monaco förlorar kanske vmtiteln pga att han får starta sist istället för 1a, kostar honom säkert minst 6 poäng troligtvis fler. (detta anser jag inte vara rätt eftersom jag anser inte att han gjorde det med flit men återigen, domaren dömer)
Sedan vet jag att teamet Benetton och ferrari varit inblandade i saker men det är ju inte schumis fel utan TEAMET.
Alla teamen i fronten ligger ju på gränsen, titta på Williams som körde med en extra broms pedal tills de blev upptäckta , titta på Renault som körde med otillåtna stötdämpare samt även Maclaren hade väl några osjysstheter för sig också. Ferrari hade ju några badgeboard som var på gränsen i malaysia. Med andra ord, alla teamen ligger på gränsen och går ibland över den, de är ju så sporten fungerar och vill man vinna för det är ju det som allt handlar om så måste man ligga PÅ GRÄNSEN!
Många andra förare har legat på gränsen men jag antar att det som gör schumi så lite omtyckt bland många är kanske att han vunnit så mycket och det svider väl.
-
- Inlägg: 4027
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
- Ort: Växjö
Salo, är det moraliskt fel att utnyttja det regelverk som finns?
Sedan om du minns loppet så vet inte schumacher om att han har vunnit loppen fören han är framme i depån, de ser man ju tydligt på bilderna, han är ju jätteförvånad. Så där är de väl rätt svårt att beskylla honom för att fuskat medvetet eller haft dålig moral.
Sedan om du minns loppet så vet inte schumacher om att han har vunnit loppen fören han är framme i depån, de ser man ju tydligt på bilderna, han är ju jätteförvånad. Så där är de väl rätt svårt att beskylla honom för att fuskat medvetet eller haft dålig moral.
-
- Inlägg: 8027
- Blev medlem: mån apr 19, 2004 17:07
- Ort: Solna
När man tävlar så följer man regelboken, regelboken är giltig för alla. Moraluppfattningen är subjektiv, det som är rätt för dig kanske är fel för mig eller vice versa. Förstår inte riktigt vad du menar! Skall man följa reglerna eller en moral som inte är definierad när man tävlar i F1???????Salo skrev:Ta målgång under sitt Drive-through straff tydligen var det vid tillfället inte fel enligt reglerna men hur var det med moralen det saknar den karln totalt
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
-
- Inlägg: 4027
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
- Ort: Växjö
På tal om moral, vem minns inte Canadas överkörning på foppa i vm för några år sedan. Foppa och sverige blev helt paralyserade av tacklingen och sen så kunde canada vinna ganska enkelt mot sverige. Den tacklingen var kanske inte det mest moraliskt snygga men det var ju fan så smart eftersom canada vann VMguld. Och de var ju där för att just vinna! Jag undrar vad man hade sagt i Canada om man åkt hem och sagt att man inte vill tackla någon eller spela hårt för att de är moraliskt fel eller för att man då kanske råkar trampa någon på tårna....Jag tror inte att Canada hade varit den hockeynation de varit då om jag ska vara ärlig.
-
- Inlägg: 977
- Blev medlem: ons okt 08, 2008 00:12
Världsmästerskapet i formel1 gäller vem som får flest poäng. Håller man sig inte till reglerna får man bestraffning och därmed färre poäng.
VM i sjysta killen avgörs i en annan kanal. Damon Hill och Mika Häkkinen och Hamilton ligger bra till.
Senna och Schumacher är av samma sort. Vill vinna till varje pris.
VM i sjysta killen avgörs i en annan kanal. Damon Hill och Mika Häkkinen och Hamilton ligger bra till.
Senna och Schumacher är av samma sort. Vill vinna till varje pris.
-
- Inlägg: 8583
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Det är inte lätt att förklara för någon som inte förstår, sa en vis man till Plex en gång, han sa även de bevingade, "ju mer jag tränar ju mer tur har jag".
Ni pratar om att bryta regelverk och ligga på gränsen, en srtor idrottsman ligger alltid på gränsen, det kan även hända att han går över gränsen. Det gäller inte riktigt Schumacher, låt oss ta ett exempel:
Silverstone och depåhistorien - lysande, ett av de bättre dragen i F1 under modern tid. Trots att jag ville att han skulle ha sitt straff kan man inte annat än beundra, i detta fallet var det väl Brawn (men det krävs en som skall göra det också), till det beslutet.
Där försvann kryphålet i regelverket efteråt - men det var ett skolexempel och lätt att åtgärda. Hans många andra manövrar på banan är mer i gråzon.
Men det ni yrar om att ligga på gränsen om är åtminstone inte det jag menar. Det jag menar är det som fick honom att parkera i monaco, det som fick honom att köra in i Ville. Har ni sett intervjun med honom när han erkänner påkörningen? Den talar för sig själv. Schumacher är genuint ohederlig när det gäller att köra F1- Det finns inga regler i världen som kan stoppa det. Vill man vara en skitstövel och göra livet surt för sina medtävlare kan ingen bandomare i världen sätta stopp för det. Har man dessutom en gubbe som tjänar mer pengar än han kan räkna på det hela får dom inte heller göra det korrekt.
Att säga att Schumacher tänjde på gränsen är som att säga att Mülegg tänjde på gränsen. Jämför gärna med Gunde eller Koch - sportsmän som utvecklade sporten istället för att bara se till sitt eget bästa.
Visst Schumacher hade aldrig vunnit det han gjort om han inte hade kunnat ratta en F1:a det är inte det det handlar om. Killen kan köra bil, det det hela handlar om och det "ni" (som inte är bittra och inåtvända) inte rikigt vill förstå är att han MEDVETET satt andra förares säkerhet i fara enbart för egen vinnings skull och med medel främmande för många andra förare. Det är DET som gör att åtminstone jag ogillar honom och helst inte hade sett honom tillbaka på en bana igen. Han bryter oskrivna lagar som ingen någonsin skulle behöva skriva det kan ingen bandomare i världen döma bort.
Gott nytt år
Ni pratar om att bryta regelverk och ligga på gränsen, en srtor idrottsman ligger alltid på gränsen, det kan även hända att han går över gränsen. Det gäller inte riktigt Schumacher, låt oss ta ett exempel:
Silverstone och depåhistorien - lysande, ett av de bättre dragen i F1 under modern tid. Trots att jag ville att han skulle ha sitt straff kan man inte annat än beundra, i detta fallet var det väl Brawn (men det krävs en som skall göra det också), till det beslutet.
Där försvann kryphålet i regelverket efteråt - men det var ett skolexempel och lätt att åtgärda. Hans många andra manövrar på banan är mer i gråzon.
Men det ni yrar om att ligga på gränsen om är åtminstone inte det jag menar. Det jag menar är det som fick honom att parkera i monaco, det som fick honom att köra in i Ville. Har ni sett intervjun med honom när han erkänner påkörningen? Den talar för sig själv. Schumacher är genuint ohederlig när det gäller att köra F1- Det finns inga regler i världen som kan stoppa det. Vill man vara en skitstövel och göra livet surt för sina medtävlare kan ingen bandomare i världen sätta stopp för det. Har man dessutom en gubbe som tjänar mer pengar än han kan räkna på det hela får dom inte heller göra det korrekt.
Att säga att Schumacher tänjde på gränsen är som att säga att Mülegg tänjde på gränsen. Jämför gärna med Gunde eller Koch - sportsmän som utvecklade sporten istället för att bara se till sitt eget bästa.
Visst Schumacher hade aldrig vunnit det han gjort om han inte hade kunnat ratta en F1:a det är inte det det handlar om. Killen kan köra bil, det det hela handlar om och det "ni" (som inte är bittra och inåtvända) inte rikigt vill förstå är att han MEDVETET satt andra förares säkerhet i fara enbart för egen vinnings skull och med medel främmande för många andra förare. Det är DET som gör att åtminstone jag ogillar honom och helst inte hade sett honom tillbaka på en bana igen. Han bryter oskrivna lagar som ingen någonsin skulle behöva skriva det kan ingen bandomare i världen döma bort.
Gott nytt år
I was misled and that is the way it went
-
- Inlägg: 4443
- Blev medlem: sön jul 28, 2002 02:00
- Ort: Norrköping
BSCheever skrev:Det är inte lätt att förklara för någon som inte förstår, sa en vis man till Plex en gång, han sa även de bevingade, "ju mer jag tränar ju mer tur har jag".
Ni pratar om att bryta regelverk och ligga på gränsen, en srtor idrottsman ligger alltid på gränsen, det kan även hända att han går över gränsen. Det gäller inte riktigt Schumacher, låt oss ta ett exempel:
Silverstone och depåhistorien - lysande, ett av de bättre dragen i F1 under modern tid. Trots att jag ville att han skulle ha sitt straff kan man inte annat än beundra, i detta fallet var det väl Brawn (men det krävs en som skall göra det också), till det beslutet.
Där försvann kryphålet i regelverket efteråt - men det var ett skolexempel och lätt att åtgärda. Hans många andra manövrar på banan är mer i gråzon.
Men det ni yrar om att ligga på gränsen om är åtminstone inte det jag menar. Det jag menar är det som fick honom att parkera i monaco, det som fick honom att köra in i Ville. Har ni sett intervjun med honom när han erkänner påkörningen? Den talar för sig själv. Schumacher är genuint ohederlig när det gäller att köra F1- Det finns inga regler i världen som kan stoppa det. Vill man vara en skitstövel och göra livet surt för sina medtävlare kan ingen bandomare i världen sätta stopp för det. Har man dessutom en gubbe som tjänar mer pengar än han kan räkna på det hela får dom inte heller göra det korrekt.
Att säga att Schumacher tänjde på gränsen är som att säga att Mülegg tänjde på gränsen. Jämför gärna med Gunde eller Koch - sportsmän som utvecklade sporten istället för att bara se till sitt eget bästa.
Visst Schumacher hade aldrig vunnit det han gjort om han inte hade kunnat ratta en F1:a det är inte det det handlar om. Killen kan köra bil, det det hela handlar om och det "ni" (som inte är bittra och inåtvända) inte rikigt vill förstå är att han MEDVETET satt andra förares säkerhet i fara enbart för egen vinnings skull och med medel främmande för många andra förare. Det är DET som gör att åtminstone jag ogillar honom och helst inte hade sett honom tillbaka på en bana igen. Han bryter oskrivna lagar som ingen någonsin skulle behöva skriva det kan ingen bandomare i världen döma bort.
Gott nytt år
Except For Ending Slavery, Fascism, Nazism, and Communism, WAR has Never Solved Anything.
-
- Inlägg: 8583
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
-
- Varnad
- Inlägg: 9645
- Blev medlem: sön jan 02, 2005 13:06
- Ort: Stockholms skärgård
Ett par skitstövel på det så hade vi haft ännu en klassisk krönika!Cheever skrev:Det är inte lätt att förklara för någon som inte förstår, sa en vis man till Plex en gång, han sa även de bevingade, "ju mer jag tränar ju mer tur har jag".
Ni pratar om att bryta regelverk och ligga på gränsen, en srtor idrottsman ligger alltid på gränsen, det kan även hända att han går över gränsen. Det gäller inte riktigt Schumacher, låt oss ta ett exempel:
Silverstone och depåhistorien - lysande, ett av de bättre dragen i F1 under modern tid. Trots att jag ville att han skulle ha sitt straff kan man inte annat än beundra, i detta fallet var det väl Brawn (men det krävs en som skall göra det också), till det beslutet.
Där försvann kryphålet i regelverket efteråt - men det var ett skolexempel och lätt att åtgärda. Hans många andra manövrar på banan är mer i gråzon.
Men det ni yrar om att ligga på gränsen om är åtminstone inte det jag menar. Det jag menar är det som fick honom att parkera i monaco, det som fick honom att köra in i Ville. Har ni sett intervjun med honom när han erkänner påkörningen? Den talar för sig själv. Schumacher är genuint ohederlig när det gäller att köra F1- Det finns inga regler i världen som kan stoppa det. Vill man vara en skitstövel och göra livet surt för sina medtävlare kan ingen bandomare i världen sätta stopp för det. Har man dessutom en gubbe som tjänar mer pengar än han kan räkna på det hela får dom inte heller göra det korrekt.
Att säga att Schumacher tänjde på gränsen är som att säga att Mülegg tänjde på gränsen. Jämför gärna med Gunde eller Koch - sportsmän som utvecklade sporten istället för att bara se till sitt eget bästa.
Visst Schumacher hade aldrig vunnit det han gjort om han inte hade kunnat ratta en F1:a det är inte det det handlar om. Killen kan köra bil, det det hela handlar om och det "ni" (som inte är bittra och inåtvända) inte rikigt vill förstå är att han MEDVETET satt andra förares säkerhet i fara enbart för egen vinnings skull och med medel främmande för många andra förare. Det är DET som gör att åtminstone jag ogillar honom och helst inte hade sett honom tillbaka på en bana igen. Han bryter oskrivna lagar som ingen någonsin skulle behöva skriva det kan ingen bandomare i världen döma bort.
Gott nytt år
Håller med på varje ord och mening.
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
-
- Inlägg: 8027
- Blev medlem: mån apr 19, 2004 17:07
- Ort: Solna
Så mycket dynga och inget blev sagt.Cheever skrev:Det är inte lätt att förklara för någon som inte förstår, sa en vis man till Plex en gång, han sa även de bevingade, "ju mer jag tränar ju mer tur har jag".
Ni pratar om att bryta regelverk och ligga på gränsen, en srtor idrottsman ligger alltid på gränsen, det kan även hända att han går över gränsen. Det gäller inte riktigt Schumacher, låt oss ta ett exempel:
Silverstone och depåhistorien - lysande, ett av de bättre dragen i F1 under modern tid. Trots att jag ville att han skulle ha sitt straff kan man inte annat än beundra, i detta fallet var det väl Brawn (men det krävs en som skall göra det också), till det beslutet.
Där försvann kryphålet i regelverket efteråt - men det var ett skolexempel och lätt att åtgärda. Hans många andra manövrar på banan är mer i gråzon.
Men det ni yrar om att ligga på gränsen om är åtminstone inte det jag menar. Det jag menar är det som fick honom att parkera i monaco, det som fick honom att köra in i Ville. Har ni sett intervjun med honom när han erkänner påkörningen? Den talar för sig själv. Schumacher är genuint ohederlig när det gäller att köra F1- Det finns inga regler i världen som kan stoppa det. Vill man vara en skitstövel och göra livet surt för sina medtävlare kan ingen bandomare i världen sätta stopp för det. Har man dessutom en gubbe som tjänar mer pengar än han kan räkna på det hela får dom inte heller göra det korrekt.
Att säga att Schumacher tänjde på gränsen är som att säga att Mülegg tänjde på gränsen. Jämför gärna med Gunde eller Koch - sportsmän som utvecklade sporten istället för att bara se till sitt eget bästa.
Visst Schumacher hade aldrig vunnit det han gjort om han inte hade kunnat ratta en F1:a det är inte det det handlar om. Killen kan köra bil, det det hela handlar om och det "ni" (som inte är bittra och inåtvända) inte rikigt vill förstå är att han MEDVETET satt andra förares säkerhet i fara enbart för egen vinnings skull och med medel främmande för många andra förare. Det är DET som gör att åtminstone jag ogillar honom och helst inte hade sett honom tillbaka på en bana igen. Han bryter oskrivna lagar som ingen någonsin skulle behöva skriva det kan ingen bandomare i världen döma bort.
Gott nytt år
Det finns ingen sport som övervakas så mycket som F1, ingen sport som har så omfattande regelverk som F1. Vad ni inte förstår, ni bittra och inåtvända att allt som inte utryckligen är förbjudet är tillåtet.
Jerez bestraffades Maestro för, därmed är saken ur värden.
Monaco som jag (och en majoritet med mig) anser inte var något straffbart bestraffades Maestro också för.
Han är en sjufalldig WDC, och du Chev är bara bitter och inåtvänd för att inte en sopa som Alesi fick några framgångar att tala om.
Jari är sur bitter och inåtvänd för att fyllekimi sparkades ut, inte bara ut ur Ferrari utan ut ur hela F1 cirkusen (årets i särklass bästa händelse inom idrottsvärlden) UNDERBART.
Så om ni två, frallan och några invandrade finländare lutar er tillbaka och försöker njuta av nästa sässong som kommer bli helt sagolik.
Alonso i Ferrari.
Maestro i sammarbete med Brawn.
Kimi ute ur F1. x 1000
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
-
- Inlägg: 223
- Blev medlem: tor dec 11, 2003 14:12
Blanda inte in Hamilton ihop med Mika HFredrik i Trollhättan skrev:Världsmästerskapet i formel1 gäller vem som får flest poäng. Håller man sig inte till reglerna får man bestraffning och därmed färre poäng.
VM i sjysta killen avgörs i en annan kanal. Damon Hill och Mika Häkkinen och Hamilton ligger bra till.
Senna och Schumacher är av samma sort. Vill vinna till varje pris.
Hamilton är rätt bra på att fuska och ljuga han med Inlyft på banan av en kran Tänk om det varit MS som gjort det...vilket rabalder!
Gena över chikaner och ljuga för domare och bedyra att man inte ljugit
-
- Inlägg: 4027
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
- Ort: Växjö
Och ändå har inte Hamilton varit i sporten så länge, tänk om några år
Cheever jag förstår vart du vill komma men du talar om att riskera adnra förares säkerhet så finns fe väl fler som är likadana, Damon hill vinglade ju rätt duktigt i Montreal 98 och Coulthard bromsade ju i regnet på en SPA då de var lika med Noll sikt för bakomvarande, samma DC som vinglande framochtillbaka med en trasig noskorn 99 i japan då Schumacher skulle varva honom, jag minns även Barrichello i Melbournse som byter spår under inbromsning och detta gör aatt Ralf SCH kör in i honom och om jag inte minns det hela fel så dog en banarbetare vid denna olyckan eller det var kanske då Villeneuve körde in i honom...
Vad jag vill ha sagt är inte att maestro inte kör tufft utan att i stort sett alla förare gör det och det är ju motorsport vi pratar om och då finns det ju risker.
Jag har sett intervjun från 97, vad är det som är så hemskt med den?
Gott nytt År
Cheever jag förstår vart du vill komma men du talar om att riskera adnra förares säkerhet så finns fe väl fler som är likadana, Damon hill vinglade ju rätt duktigt i Montreal 98 och Coulthard bromsade ju i regnet på en SPA då de var lika med Noll sikt för bakomvarande, samma DC som vinglande framochtillbaka med en trasig noskorn 99 i japan då Schumacher skulle varva honom, jag minns även Barrichello i Melbournse som byter spår under inbromsning och detta gör aatt Ralf SCH kör in i honom och om jag inte minns det hela fel så dog en banarbetare vid denna olyckan eller det var kanske då Villeneuve körde in i honom...
Vad jag vill ha sagt är inte att maestro inte kör tufft utan att i stort sett alla förare gör det och det är ju motorsport vi pratar om och då finns det ju risker.
Jag har sett intervjun från 97, vad är det som är så hemskt med den?
Gott nytt År
-
- Inlägg: 270
- Blev medlem: mån apr 06, 2009 23:31
- Ort: Sörmland
GOTT NYTT ÅR
Ser fram mot en intressant F1-säsong med Schumacher, Hamilton, Button och Alonso med Vettel som ett wildcard.
Kan bli en av de intressantare säsongerna på länge med världens bäste F1-förare Schumacher, Ferrari som måste visa att det var Kimi det var fel på och inte bilarna eller stallet (somdet aldrig är fel på). Button måste visa att han inte är andreförare hos McLaren efter Hamilton. Stackars Rosberg tappade lyskraften och hamnade i skuggan, Alonso kommer att få erfara hur det är att köra för Ferrari. Massa ja, stackarn, återigen andreförare. Vettel är beroende av Renaultmotorns tillförlitlighet och Renaults vara eller icke under året kommer att göra att de hamnar långt ned.
Nu ska jag titta på 1986 års säsong med intensiva kamper mellan F1-världens mest färgstarka förare, Prost, Piquet, Senna och Mansell. Kamperna dem emellan var inte alltid helt justa men loppen var intressanta och publiken kom för att se dem.
Ett riktigt F1-fan vill inte titta på Formel 1 med likadana bilar, likadana förare och likadana banor. Tråkigt och monotont, men det finns faktiskt en liknande serie, NASCAR heter den för de som gillar sånt. Runt runt i timmar, lite krascher och så målgång och någon som ser glad ut och så är det över...
Vi behöver intressanta och svåra banor, olika tekniklösningar och förarpersonligheter som ibland går över gränsen och väcker debatt. Inte hade den här forumet varit så aktiv om Schumacher hade varit en slätkammad figur, eller Kimi social begåvning som få?
Det är personligheterna som gör sporten, tekniska lösningar och svåra krävande banor. Annars får vi bara en cirkus som Indiens regering påstår att Formel 1 redan är och därför inte vill sponsra Force India. Cirkus för mig är hästar som springer runt runt, clowner och pajaser och någon som pratar strunt ibland.... oops vi kanske är där redan.
Ser fram mot en intressant F1-säsong med Schumacher, Hamilton, Button och Alonso med Vettel som ett wildcard.
Kan bli en av de intressantare säsongerna på länge med världens bäste F1-förare Schumacher, Ferrari som måste visa att det var Kimi det var fel på och inte bilarna eller stallet (somdet aldrig är fel på). Button måste visa att han inte är andreförare hos McLaren efter Hamilton. Stackars Rosberg tappade lyskraften och hamnade i skuggan, Alonso kommer att få erfara hur det är att köra för Ferrari. Massa ja, stackarn, återigen andreförare. Vettel är beroende av Renaultmotorns tillförlitlighet och Renaults vara eller icke under året kommer att göra att de hamnar långt ned.
Nu ska jag titta på 1986 års säsong med intensiva kamper mellan F1-världens mest färgstarka förare, Prost, Piquet, Senna och Mansell. Kamperna dem emellan var inte alltid helt justa men loppen var intressanta och publiken kom för att se dem.
Ett riktigt F1-fan vill inte titta på Formel 1 med likadana bilar, likadana förare och likadana banor. Tråkigt och monotont, men det finns faktiskt en liknande serie, NASCAR heter den för de som gillar sånt. Runt runt i timmar, lite krascher och så målgång och någon som ser glad ut och så är det över...
Vi behöver intressanta och svåra banor, olika tekniklösningar och förarpersonligheter som ibland går över gränsen och väcker debatt. Inte hade den här forumet varit så aktiv om Schumacher hade varit en slätkammad figur, eller Kimi social begåvning som få?
Det är personligheterna som gör sporten, tekniska lösningar och svåra krävande banor. Annars får vi bara en cirkus som Indiens regering påstår att Formel 1 redan är och därför inte vill sponsra Force India. Cirkus för mig är hästar som springer runt runt, clowner och pajaser och någon som pratar strunt ibland.... oops vi kanske är där redan.
-
- Inlägg: 4027
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
- Ort: Växjö
-
- Inlägg: 196
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
Gurney, väldigt bra inlägg!
Måste säga det att Kimi är en gudabenådad förare säkerligen väl så bra som Schumacher men att han inte kunde dela med sig till stallet bidrog till hans fall. Hade jag varit chef över Ferrari hade jag haft honom kvar och tagit in nån som kunde utveckla bilen istället som andraförare...=)
Alonso och Kimi i samma stall hade varit nått....
Massa ger jag inte mycket för.
Måste säga det att Kimi är en gudabenådad förare säkerligen väl så bra som Schumacher men att han inte kunde dela med sig till stallet bidrog till hans fall. Hade jag varit chef över Ferrari hade jag haft honom kvar och tagit in nån som kunde utveckla bilen istället som andraförare...=)
Alonso och Kimi i samma stall hade varit nått....
Massa ger jag inte mycket för.
-
- Inlägg: 590
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
Skulle nog helt klart sätta Hamilton i samma rum som Senna och Schumacher när det gäller fulhet. Minns hans knuffningar på Monza.Fredrik i Trollhättan skrev:Världsmästerskapet i formel1 gäller vem som får flest poäng. Håller man sig inte till reglerna får man bestraffning och därmed färre poäng.
VM i sjysta killen avgörs i en annan kanal. Damon Hill och Mika Häkkinen och Hamilton ligger bra till.
Senna och Schumacher är av samma sort. Vill vinna till varje pris.
Däremot så vet jag ingen annan förare som är så tänkande som Schumacher. Han försöker hela tiden skaffa sig en fördel och ger alltid allt för att vinna. Där påminner han nog lite om Alonso.
-
- Inlägg: 3531
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Tittente
Jag skrev ju att det just då tydligen var enligt reglerna men JAG tycker inte det var moralist rätt.Gösta skrev:När man tävlar så följer man regelboken, regelboken är giltig för alla. Moraluppfattningen är subjektiv, det som är rätt för dig kanske är fel för mig eller vice versa. Förstår inte riktigt vad du menar! Skall man följa reglerna eller en moral som inte är definierad när man tävlar i F1???????
Detta var bara en i mängden av händelser jag skippar torpederingen av Hill, Ville för de är solklara överträdelser. En annan händelse som fick mig att gå i taket var när han fastnar i en sandfolla i Tyskland och knuffas upp på banan igen, tydligen var även detta ok men ingen tidigare hade fått denna hjälpen vad jag vet (jaja jag kommer ihåg att även Hamilton fick hjälp men Schumacher var den första) Sen har vi Schumacher införande av zigzag starter hur många gånger får man byta spår? Tydligen just i starten får man byta två gånger och har man rödbil så var det obegränsat.
Bra skådespelare, ganska säker på att han viste vad han gjorde och vad det innebar.Crazy F1 skrev:Sedan om du minns loppet så vet inte schumacher om att han har vunnit loppen fören han är framme i depån, de ser man ju tydligt på bilderna, han är ju jätteförvånad.
Jag är inte ung nog för att veta allt...
-
- Inlägg: 196
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Jäkligt märkligt men av de fyra största under de senaste åren är det ingen som kan kallas för en riktig sportsman. Schumachers osportslighet ä oslagbar, Alonso är en ful fan som inte drar sig för att gå bakom ryggen på andra, Kimi är en ryggradslös skit, Lewis Hamiltons arroganta ego är större än jordklotet. Det finns ingen av dessa som jag gillar fullt ut. Lik förbannat vill jag se dem göra upp på banan för hur lika illa funtade de är i psyket, lika kapabla till fullständigt oöverträffade konster på banan är de.
Senast redigerad av JTarnstrom den tor dec 31, 2009 12:35, redigerad totalt 1 gång.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Inlägg: 4027
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
- Ort: Växjö
Tärnström rätt roligt skrivet faktistk, jag skrattar så jag dör hehe.
Och är det inte roligt att de blir lite debatt härinne(så länge de inte blir för mycket sandlådenivå), det har ju varit rätt dött under några års tid men jag har känslan av att de kommer bli helt annat liv i luckan då tidernas största.......fuskare är tillbaka
Och är det inte roligt att de blir lite debatt härinne(så länge de inte blir för mycket sandlådenivå), det har ju varit rätt dött under några års tid men jag har känslan av att de kommer bli helt annat liv i luckan då tidernas största.......fuskare är tillbaka
-
- Inlägg: 270
- Blev medlem: mån apr 06, 2009 23:31
- Ort: Sörmland
Enligt sir Stirling Moss finns det ingen riktig sportsman inom Formel1 sedan pengarna kom in i bilden, och det är lika inom alla sporter där pengarna är dominerande: Fotboll, hockey, friidrott mm. Han såg sin generation förare som de sista gentlemännen och sportsmännen inom Formel 1.JTarnstrom skrev:Jäkligt märkligt men av de fyra största under de senaste åren är det ingen som kan kallas för en riktig sportsman. Schumachers osportslighet ä oslagbar, Alonso är en ful fan som inte drar sig för att gå bakom ryggen på andra, Kimi är en ryggradslös skit, Lewis Hamiltons arroganta ego är större än jordklotet. Det finns ingen av dessa som jag gillar fullt ut. Lik förbannat vill jag se dem göra upp på banan för lika illa funtade de är i spyket, lika kapabla till fullständigt oöverträffade konster på banan.
Fast de var en bunt original hela högen, speciellt Mike Hawthorn som tyckte om practical jokes. Han och några vänner monterade ned en kollegas bil (privata) och bar upp den i hotellets hall, monterade den och skrattandens såg på när kollegan dagen efter fick se sina nya bil i korridoren. Noteras bör att det hr var dagen innan ett race.... med lite öl och cigarettkonsumtion.
-
- Inlägg: 159
- Blev medlem: ons sep 12, 2007 10:06
- Ort: Tyresö
-
- Inlägg: 4027
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
- Ort: Växjö
-
- Inlägg: 3531
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Tittente
Jag dömer inte han just för denna enstaka händelse och det är absolut inget fel att vara en bra skådespelareFlatspot skrev:Du är ganska säker och med det dömer du ut honom och det rimmar illa i mina öron.
Jag tog bara en incident i mängden där regeltolkningen gick hans väg och som inte redan ältas 100 tals gånger.
Jag är inte ung nog för att veta allt...
-
- Inlägg: 5539
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
Äh, trots allt så har vi [Schumacher] att tacka för ganska mycket. Som den här fantastiska startkraschen i GP2 till exempel!
http://www.youtube.com/watch?v=1zVUH4t2CUc
Förr i tiden gjorde ju förarna sitt bästa för att få en så bra start som möjligt. Sedan kom ett visst geni på att, om man svänger tvärs över banan så fort däcken har fått lite fäste i asfalten, då...
http://www.youtube.com/watch?v=1zVUH4t2CUc
Förr i tiden gjorde ju förarna sitt bästa för att få en så bra start som möjligt. Sedan kom ett visst geni på att, om man svänger tvärs över banan så fort däcken har fått lite fäste i asfalten, då...
-
- Inlägg: 421
- Blev medlem: mån maj 05, 2008 16:02
Kan inte låta bli att skratta lite åt Salo.. förlåt.. men vad skulle han (Schumi) gjort menar du,, vad fanns det att välja på??,, vad skulle du gjort? Man bara undrar..
Och Cheever,, har vi inte redan dryftat det här med selektivt minne..
Tänk dig att du var rookie och hette Lewis, och att din stallkamrat världsmästaren, stänger din plats i depån för att du inte ska hinna ditt sista kvalvarv för pole, skulle du gilla den snubben?... Eller tänk dig Craschgate, hur ovetande tror du en viss spanjor var i det läget..
Dock, den ende jag inte skulle vilja se i F1, pga. ful körning är Montoya, och det har ju cheferna insett sen länge tack o lov..
Hur som helst ska det bli helt fantastiskt kul att se vad som komma skall, och då menar jag sportsligt sett..
Gott Nytt År! på er, alla bittra och inåtvända, och alla ni andra..
Och Cheever,, har vi inte redan dryftat det här med selektivt minne..
Tänk dig att du var rookie och hette Lewis, och att din stallkamrat världsmästaren, stänger din plats i depån för att du inte ska hinna ditt sista kvalvarv för pole, skulle du gilla den snubben?... Eller tänk dig Craschgate, hur ovetande tror du en viss spanjor var i det läget..
Dock, den ende jag inte skulle vilja se i F1, pga. ful körning är Montoya, och det har ju cheferna insett sen länge tack o lov..
Hur som helst ska det bli helt fantastiskt kul att se vad som komma skall, och då menar jag sportsligt sett..
Gott Nytt År! på er, alla bittra och inåtvända, och alla ni andra..
Saknar de gamla mästarna...