Schumacher klar för Mercedes

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
Salo

Inlägg av Salo »

Så länge det inte är officiellt så finns det hopp att det blir någon annan :wor: :wor:
Jag är inte ung nog för att veta allt...
Användarens profilbild
Patrik L

Inlägg av Patrik L »

Tyckte det var stort när Gascoyne o Brawn gjorde comeback. Det kändes som ett beslut tagna ur lust o passion mer än något annat o de fick all min respekt. Lite annorlunda med Schumi eftersom jag ogillar hans person men skälen måste vara desamma som de andra herrarna, han kan ju knappast tro själv att hans andra kapitel ska kunna likna det första på något sätt? Inte helt lätt men - respekt.
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Cheever skrev:Jaha, verkar som man får odla sitt gamla hockeyintresse igen då :D
sitta och titta när han gör bort sig är ju visserligen skoj, men knappast det man vill se.
Men det inser du väl inte kommer att hända. Schumi kommer ju aldrig att komma tillbaka om han inte innan testat att han fortfarande hänger med.
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.

Dessutom F1-världens störste fegis.
Användarens profilbild
Lenny

Inlägg av Lenny »

Salo skrev:Så länge det inte är officiellt så finns det hopp att det blir någon annan :wor: :wor:
Ni avgudadyrkare kan nog snart låta hoppet fara.... :D

Åt Mercedes verkar bara det bästa vara bra nog,, och allt tyder nu på att dom får som dom vill..
Saknar de gamla mästarna...
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Salo skrev:Så länge det inte är officiellt så finns det hopp att det blir någon annan :wor: :wor:
Det finns både vett och sans därute om man bara letar lite...
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Användarens profilbild
Pepparkvarnen

Inlägg av Pepparkvarnen »

Except For Ending Slavery, Fascism, Nazism, and Communism, WAR has Never Solved Anything.
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Det är så vackert att man hellre tar Maestro än Kimi, men å andra sidan, vilket stall skulle inte göra det?

Fan, kan det bli 10 titlar innan han hänger upp hjälmen för gott?
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.

Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

Jadå, fast det kan bli svårt att lura Nico på samma sätt som Rubens

Bild
I was misled and that is the way it went
Fredrik i Trollhättan

Inlägg av Fredrik i Trollhättan »

Cheever skrev:Jadå, fast det kan bli svårt att lura Nico på samma sätt som Rubens

Bild
Lura? Jag tror att Nico i så fall kommer få värdefulla lektioner...
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Blir det nu Nico och Schumi i Mercedes så är det bara en fördel för Nico. Han har en win-win-situation. Spöar han Schumi så kommer han att hyllas för det, och skulle han åka på däng så är det ändå världens bäste han har fått stryk av.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.

Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

JTarnstrom skrev:Blir det nu Nico och Schumi i Mercedes så är det bara en fördel för Nico. Han har en win-win-situation. Spöar han Schumi så kommer han att hyllas för det, och skulle han åka på däng så är det ändå världens bäste han har fått stryk av.
Apropå Schumi, enligt Gayman Hill fick Schumi valet att sluta eller få sparken från Ferrari när han gick på dekis de sista två åren så att en snabbare förare som levererade fick plats...
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Ingen bitterhet här inte... :D

Fredrik i Trollhättan

Jari skrev:
JTarnstrom skrev:Blir det nu Nico och Schumi i Mercedes så är det bara en fördel för Nico. Han har en win-win-situation. Spöar han Schumi så kommer han att hyllas för det, och skulle han åka på däng så är det ändå världens bäste han har fått stryk av.
Apropå Schumi, enligt Gayman Hill fick Schumi valet att sluta eller få sparken från Ferrari när han gick på dekis de sista två åren så att en snabbare förare som levererade fick plats...
Dekis? Såg du säsongen 2006?
Alonso fick verkligen jobba för den där titeln...
Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

Jari skrev:Gayman Hill
:o Hade ingen aning om att Hill är homosexuell.
"Jag kan se en fredsälskande kultur framför mig, och hur enkelt vi erövrar dem" - Hernán Cortez
Användarens profilbild
Silverkatten

Inlägg av Silverkatten »

Härligt det här! :up:

Och härmed borde rycktena om Schumachers stallkamraters specialkontrakt vara kvalificerade som skitprat. Nico kommer förmodligen ha precis samma kontrakt som Schumacher.
Om Nico är smart så lär han sig allt Schumacher kan och kommer ut ur den här körningen som en av de absoluta toppförarna. Och karriären kan fortsätta många år efter Mercedes åren.
Gösta

Inlägg av Gösta »

Lemon skrev:
Det syns på körningen. Han kör lite fjolligt. :D
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
F1-fan

Inlägg av F1-fan »

Jari skrev:
Det tråkiga var att Ferrari fick en sämre än den som var på dekis :D Och som senare fick sparken :o
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

F1-fan skrev:
... skrev:
...
Det tråkiga var att Ferrari fick en sämre än den som var på dekis :D Och som senare fick sparken :o
Det intressanta är att Schumi fortfarande är kvar hos Ferrari och är det ett som är säkert så är det att Schumi bara hade behövt säga till så hade han fått ta över Kimis bil på fem röda sekunder.

Användarens profilbild
Silverkatten

Inlägg av Silverkatten »

Ska bli intressant om "sanningen" kring Schumachers avslut som förare kommer fram. Han har ju aldrig verkat riktigt trött på F1. Fast det är klart det är skilland att glida runt på tester och att hänga i depån än å satsa för fullt en hel säsong. Jag tror att det är mycket möjligt att vi kommer få höra sanningen antingen från Ferrari eller från Schumacher om/när kontraktet med MB är klart.
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

F1-fan skrev:
Jari skrev:
Sämre, han vann ju VM med skräpet vilket ingen annan lunde de två åren före eller efter... Eller för den delen ganska långt framåt i tiden.
arska

Inlägg av arska »

olag skrev:
EnzoF1 skrev:Det känns ganska skönt att ha facit till hands nu när Ferrari i dagarna erkänt att Kimi fick titeln till skänks av Massa.

Om nu inte beviset att Kimi fick sparken räcker för att övertyga till och med de mest enögda Kimifansen.

När historien nu skrivs, så tillhör Kimi inte de stora i sporten. Men det är ju inga nyheter för dem som ser på F1 med lite mer nyktra ögon.
Inte ett enda ord från dig i detta inlägg handlar om ämnet i denna tråd.
Bara massa Kimi bla bla bla bla bla. :roll:
:lol: Det är nog en såndär spambot.

Själv tycker jag det vore kul och se MS tillbaka i avsaknad av andra bra förare.
Användarens profilbild
PC:

Inlägg av PC: »

Gösta skrev:
Lemon skrev:
Det syns på körningen. Han kör lite fjolligt. :D
Vad jag minns så var det väl von Kerpen som stötte på Hill och Villeneuve och vinglade ut med ändalkykten framför var och varannan medtävlande. För att inte tala om vad han försökte med DC på Spa -98. Undrar vem det var som bjöd ut sig egentligen... :spec:
Senast redigerad av PC: den tis dec 15, 2009 08:18, redigerad totalt 1 gång.
När en man ljuger, dör en liten del av världen...
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

olag skrev:
EnzoF1 skrev:Det känns ganska skönt att ha facit till hands nu när Ferrari i dagarna erkänt att Kimi fick titeln till skänks av Massa.

Om nu inte beviset att Kimi fick sparken räcker för att övertyga till och med de mest enögda Kimifansen.

När historien nu skrivs, så tillhör Kimi inte de stora i sporten. Men det är ju inga nyheter för dem som ser på F1 med lite mer nyktra ögon.
Inte ett enda ord från dig i detta inlägg handlar om ämnet i denna tråd.
Bara massa Kimi bla bla bla bla bla. :roll:
Till skillnad från ditt inlägg då?

Låt oss som genomskådade Kimi från början nu få njuta av hans fiasko och att Schumi fortfarande står högt i kurs och är eftertraktad.

Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

Jag börjar misstänka att Enzo innerst inne inser att Kimi är föraren som fick Schumacher att gå från Ferrari och att det är Kimis frånvaro från F1 som får honom att våga sig tillbaka. Skulle inte förvåna mig om Schumacher skriver ett 1-års kontrakt just därför. För att se lite hur det blir nästa år.

Jag tror också Enzo egentligen är olyckligt kär i Kimi.
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

El Scorcho skrev:Jag börjar misstänka att Enzo innerst inne inser att Kimi är föraren som fick Schumacher att gå från Ferrari och att det är Kimis frånvaro från F1 som får honom att våga sig tillbaka. Skulle inte förvåna mig om Schumacher skriver ett 1-års kontrakt just därför. För att se lite hur det blir nästa år.

Jag förstår inte varför du är så intresserad av min person.

Eller ja, jag förstår väl egentligen, men jag är inte lagd åt det hållet.

Användarens profilbild
Nigel

Inlägg av Nigel »

Schumachers meritlista är mycket imponerande och jag tror att hans återkomst skulle vara en boost för sporten. Synd bara att jag inte tål karln...

@EnzoF1
Varför tror du att du kan gömma dig bakom "angrip inte personen - angrip åsikten" så fort kritik mot ditt eviga tjat om Kimi vs Massa kommer på tal? För inte menar du väl att det är någon annan persons åsikter du ventilerar? Dina "Ja-men-du'rå!" är ju också tämligen patetiska.
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Nigel skrev:Schumachers meritlista är mycket imponerande och jag tror att hans återkomst skulle vara en boost för sporten. Synd bara att jag inte tål karln...

@EnzoF1
Varför tror du att du kan gömma dig bakom "angrip inte personen - angrip åsikten" så fort kritik mot ditt eviga tjat om Kimi vs Massa kommer på tal? För inte menar du väl att det är någon annan persons åsikter du ventilerar? Dina "Ja-men-du'rå!" är ju också tämligen patetiska.
Ja, jag anser att man ska kunna ha åsikter om Kimi utan att man ifrågasätts om man är kär i honom.

Vems åsikter jag ventilerar är ju faktiskt irrellevant för diskussionen.

Och vem är du att sätta dig på höga hästar? Anser du att ditt inlägg är on topic t.ex.?

Du får tycka att mina inlägg är hur patetiska som helst, men varför inte hålla dem för dig själv i så fall, eftersom de knappast tillför nåt. Gillar du inte en åsikt eller möjligen personen bakom inlägget, ignorera dem.

Nalle spik

Inlägg av Nalle spik »

EnzoF1 skrev:

Vems åsikter jag ventilerar är ju faktiskt irrellevant för diskussionen.
Jag trodde hela vitsen med att forum var att dela med sig av sina åsikter, inte andras, men ok då:

Enzo är en finnhatande rasist!

Obs! Detta är en annans åsikt, inte min, vilket bara meddelas i detta inlägg. Fortsättningsvis får ni gissa om åsikterna jag ventilerar är mina eller någon annans. Kul va!
Användarens profilbild
Nigel

Inlägg av Nigel »

EnzoF1 skrev:Och vem är du att sätta dig på höga hästar? Anser du att ditt inlägg är on topic t.ex.?
Jag ska ge dig rätt i att jag borde ha delat min post i två. I övrigt tänker jag inte hälla mer bensin på den här brasan.
Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

EnzoF1 skrev:
El Scorcho skrev:Jag börjar misstänka att Enzo innerst inne inser att Kimi är föraren som fick Schumacher att gå från Ferrari och att det är Kimis frånvaro från F1 som får honom att våga sig tillbaka. Skulle inte förvåna mig om Schumacher skriver ett 1-års kontrakt just därför. För att se lite hur det blir nästa år.

Jag är inte intresserad av din person. Jag analyserar dina inlägg och konstaterar att om någon frågar vilken däcksblandning det blir nästa år så svarar du med något om Kimi. Det var säkert jätteroligt för något år sen.
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

El Scorcho skrev:
EnzoF1 skrev:

Jag är inte intresserad av din person. Jag analyserar dina inlägg och konstaterar att om någon frågar vilken däcksblandning det blir nästa år så svarar du med något om Kimi. Det var säkert jätteroligt för något år sen.
Du gjorde väl lite mer än att analysera mina inlägg. Dessutom stinker din analys.

Vad gäller däcksblandningen nästa år så är det i alla fall nåt som Kimi inte får använda. ;)

Fp730a

Inlägg av Fp730a »

Någon som hört något mer om skummens återkommst?

Har han kontrakt med Ferrari?
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Ferrari har sagt att man inte kommer att hindra honom att köra för Mercedes, om det nu skulle bli aktuellt.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Razor skrev:Ferrari har sagt att man inte kommer att hindra honom att köra för Mercedes, om det nu skulle bli aktuellt.
Synd att du inte ville använda hela citatet. Det är mindre smickrande text än så från Luca.
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Var ser du något citat?
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Razor skrev:Var ser du något citat?
20 sekunder tog det:
"It's clear that if he decides to take another road our agreement will no longer be valid, that is logical," di Montezemolo told the news agency. "You can't work with a competitor and with us at the same time.
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Var såg du att jag citerade någon?
Du sa att jag skulle ta med hela citatet men jag har ju inte citerat någon.

På vilket sätt skulle det där vara mindre smickrande?

Äntligen!
Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

EnzoF1 skrev: Du gjorde väl lite mer än att analysera mina inlägg. Dessutom stinker din analys.
Att du var rolig för 1 år sen när du skrev om Kimi men inte lika rolig efter 257000 inlägg där allt handlar om Kimi? :)
Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

Är det någon som vill gissa hur det går för Schumacher nästa år? Om han provar och inte ligger långt efter så lär han väl köra för Mercedes...
Användarens profilbild
Pepparkvarnen

Inlägg av Pepparkvarnen »

El Scorcho skrev:Är det någon som vill gissa hur det går för Schumacher nästa år? Om han provar och inte ligger långt efter så lär han väl köra för Mercedes...
Jag tror att det kommer att gå bra, han kommer säkert att vara med och slåss om VM-titeln.
Except For Ending Slavery, Fascism, Nazism, and Communism, WAR has Never Solved Anything.
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Pepparkvarnen skrev:
El Scorcho skrev:Är det någon som vill gissa hur det går för Schumacher nästa år? Om han provar och inte ligger långt efter så lär han väl köra för Mercedes...
Jag tror att det kommer att gå bra, han kommer säkert att vara med och slåss om VM-titeln.
Haha, man kan ju hoppas.
Intressant att man kan ha varit så långsint som skunki är.
Det verkar ju ganska solklart att han egentligen alltid verkar ha velat återgälda Mercedes för sin stora chans in i racingen, men förmodligen har det alltid fallit på antingen McLaren som brittiskt eller Ron Dennis eller båda.
Med ett "rent" Mercedes Gp kan han tänka sig köra (tills han får ont i nacken efter lite stryk av Rosberg) en stund, för att sen göra en foppa. Utgå med lite snuva eller lätt ömmande revben efter en liten tackling.
Det enda vi andra fans kan hoppas på är att Nico får köra så fort han kan, för då ser pensionären helt plötsligt ganska långsam ut.
Senast redigerad av Jari den tis dec 15, 2009 14:58, redigerad totalt 1 gång.
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Kan gå hur som helst för Schumi. Finns inga garantier för att bilen kommer att vara konkurrenskraftig. Dock tror jag att han kommer att vara oerhört motiverad, i synnerhet som Ross Brawn finns där (bandet dem emellan kan komma att bli ett problem för Nico att hantera).

Jippe

Inlägg av Jippe »

Jag har aldrig varit en Schumi-fan.
Men så här, skulle han komma tillbaka och göra en säsong skulle jag nog börja titta på F1 igen. Har tagit ett sabbats-år 2009 från "live tv F1" iaf.
Sit Rubens sit!
- Good boy
Användarens profilbild
Lenny

Inlägg av Lenny »

JTarnstrom skrev:Kan gå hur som helst för Schumi. Finns inga garantier för att bilen kommer att vara konkurrenskraftig. Dock tror jag att han kommer att vara oerhört motiverad, i synnerhet som Ross Brawn finns där (bandet dem emellan kan komma att bli ett problem för Nico att hantera).
Vågar vi börja tro på detta nu?

Börjar kännas som det bara är bekräftelsen som fattas otroligt nog.

Om bilarna vet vi inget, men, vi kommer bli varse, att Schumacher är precis densamme, med samma driv och samma självförtroende.
En personlighet förändras inte på tre år, och den som tror att den som fyllt 40, är "slut", har själv inte fyllt 40 än..
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Lenny skrev:
JTarnstrom skrev:Kan gå hur som helst för Schumi. Finns inga garantier för att bilen kommer att vara konkurrenskraftig. Dock tror jag att han kommer att vara oerhört motiverad, i synnerhet som Ross Brawn finns där (bandet dem emellan kan komma att bli ett problem för Nico att hantera).
Vågar vi börja tro på detta nu?

Börjar kännas som det bara är bekräftelsen som fattas otroligt nog.

Om bilarna vet vi inget, men, vi kommer bli varse, att Schumacher är precis densamme, med samma driv och samma självförtroende.
En personlighet förändras inte på tre år, och den som tror att den som fyllt 40, är "slut", har själv inte fyllt 40 än..
Nja, inte var schumi densamme under sin sista säsong hos Ferrari som han var tidigare i karriären, så nog förändras personer.

Användarens profilbild
Lenny

Inlägg av Lenny »

Du menar att han i dagens läge, så här elva år senare, inte skulle rusa bort till Coulthards stallplats för att ge honom på nöten.. :D

Själv är jag inte lika säker..
Användarens profilbild
Silverkatten

Inlägg av Silverkatten »

Ja, vem vet vad han kommer ha för inställningen eller vilka mål han kommer ha. Men det känns ju otroligt att inte Schumacher skulle gå för vinst, det har han ju alltid gjort.
Fredrik i Trollhättan

JTarnstrom skrev:Dock tror jag att han kommer att vara oerhört motiverad, i synnerhet som Ross Brawn finns där (bandet dem emellan kan komma att bli ett problem för Nico att hantera).
Tror du det? Jag tror tvärt om att Schumacher/Brawn kommer hjälpa fram Nico och han skulle definitivt vinna på en säsong tillsammans med dom två. Det finns ingen som skulle blanda ihop vem av MS och NR som är teamets stjärna...
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

Från ett annat forum...
Bild
I was misled and that is the way it went
Användarens profilbild
PC:

Inlägg av PC: »

Lenny skrev:Du menar att han i dagens läge, så här elva år senare, inte skulle rusa bort till Coulthards stallplats för att ge honom på nöten.. :D

Själv är jag inte lika säker..
Onödigt. DC lär inte vara där... :idea:
När en man ljuger, dör en liten del av världen...