Schumacher klar för Mercedes
-
-
Tyckte det var stort när Gascoyne o Brawn gjorde comeback. Det kändes som ett beslut tagna ur lust o passion mer än något annat o de fick all min respekt. Lite annorlunda med Schumi eftersom jag ogillar hans person men skälen måste vara desamma som de andra herrarna, han kan ju knappast tro själv att hans andra kapitel ska kunna likna det första på något sätt? Inte helt lätt men - respekt.
-
- Utvisad
Men det inser du väl inte kommer att hända. Schumi kommer ju aldrig att komma tillbaka om han inte innan testat att han fortfarande hänger med.Cheever skrev:Jaha, verkar som man får odla sitt gamla hockeyintresse igen då
sitta och titta när han gör bort sig är ju visserligen skoj, men knappast det man vill se.
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
Dessutom F1-världens störste fegis.
-
-
- Varnad
-
http://www.motorsport.com/news/article. ... 3681&FS=F1
http://www.newsonf1.co.uk/2009/news/Dec ... eturn.html
http://www.newsonf1.co.uk/2009/news/Dec ... eturn.html
Except For Ending Slavery, Fascism, Nazism, and Communism, WAR has Never Solved Anything.
-
- Utvisad
Det är så vackert att man hellre tar Maestro än Kimi, men å andra sidan, vilket stall skulle inte göra det?
Fan, kan det bli 10 titlar innan han hänger upp hjälmen för gott?
Fan, kan det bli 10 titlar innan han hänger upp hjälmen för gott?
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
-
-
-
- Moderator
Blir det nu Nico och Schumi i Mercedes så är det bara en fördel för Nico. Han har en win-win-situation. Spöar han Schumi så kommer han att hyllas för det, och skulle han åka på däng så är det ändå världens bäste han har fått stryk av.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Varnad
Apropå Schumi, enligt Gayman Hill fick Schumi valet att sluta eller få sparken från Ferrari när han gick på dekis de sista två åren så att en snabbare förare som levererade fick plats...JTarnstrom skrev:Blir det nu Nico och Schumi i Mercedes så är det bara en fördel för Nico. Han har en win-win-situation. Spöar han Schumi så kommer han att hyllas för det, och skulle han åka på däng så är det ändå världens bäste han har fått stryk av.
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
-
- Utvisad
-
Dekis? Såg du säsongen 2006?Jari skrev:Apropå Schumi, enligt Gayman Hill fick Schumi valet att sluta eller få sparken från Ferrari när han gick på dekis de sista två åren så att en snabbare förare som levererade fick plats...JTarnstrom skrev:Blir det nu Nico och Schumi i Mercedes så är det bara en fördel för Nico. Han har en win-win-situation. Spöar han Schumi så kommer han att hyllas för det, och skulle han åka på däng så är det ändå världens bäste han har fått stryk av.
Alonso fick verkligen jobba för den där titeln...
-
-
Härligt det här!
Och härmed borde rycktena om Schumachers stallkamraters specialkontrakt vara kvalificerade som skitprat. Nico kommer förmodligen ha precis samma kontrakt som Schumacher.
Om Nico är smart så lär han sig allt Schumacher kan och kommer ut ur den här körningen som en av de absoluta toppförarna. Och karriären kan fortsätta många år efter Mercedes åren.
Och härmed borde rycktena om Schumachers stallkamraters specialkontrakt vara kvalificerade som skitprat. Nico kommer förmodligen ha precis samma kontrakt som Schumacher.
Om Nico är smart så lär han sig allt Schumacher kan och kommer ut ur den här körningen som en av de absoluta toppförarna. Och karriären kan fortsätta många år efter Mercedes åren.
-
-
Det tråkiga var att Ferrari fick en sämre än den som var på dekis Och som senare fick sparkenJari skrev:Apropå Schumi, enligt Gayman Hill fick Schumi valet att sluta eller få sparken från Ferrari när han gick på dekis de sista två åren så att en snabbare förare som levererade fick plats...JTarnstrom skrev:Blir det nu Nico och Schumi i Mercedes så är det bara en fördel för Nico. Han har en win-win-situation. Spöar han Schumi så kommer han att hyllas för det, och skulle han åka på däng så är det ändå världens bäste han har fått stryk av.
-
- Utvisad
Det intressanta är att Schumi fortfarande är kvar hos Ferrari och är det ett som är säkert så är det att Schumi bara hade behövt säga till så hade han fått ta över Kimis bil på fem röda sekunder.F1-fan skrev:Det tråkiga var att Ferrari fick en sämre än den som var på dekis Och som senare fick sparken... skrev:...JTarnstrom skrev:Blir det nu Nico och Schumi i Mercedes så är det bara en fördel för Nico. Han har en win-win-situation. Spöar han Schumi så kommer han att hyllas för det, och skulle han åka på däng så är det ändå världens bäste han har fått stryk av.
-
Ska bli intressant om "sanningen" kring Schumachers avslut som förare kommer fram. Han har ju aldrig verkat riktigt trött på F1. Fast det är klart det är skilland att glida runt på tester och att hänga i depån än å satsa för fullt en hel säsong. Jag tror att det är mycket möjligt att vi kommer få höra sanningen antingen från Ferrari eller från Schumacher om/när kontraktet med MB är klart.
-
- Varnad
Sämre, han vann ju VM med skräpet vilket ingen annan lunde de två åren före eller efter... Eller för den delen ganska långt framåt i tiden.F1-fan skrev:Det tråkiga var att Ferrari fick en sämre än den som var på dekis Och som senare fick sparkenJari skrev:Apropå Schumi, enligt Gayman Hill fick Schumi valet att sluta eller få sparken från Ferrari när han gick på dekis de sista två åren så att en snabbare förare som levererade fick plats...JTarnstrom skrev:Blir det nu Nico och Schumi i Mercedes så är det bara en fördel för Nico. Han har en win-win-situation. Spöar han Schumi så kommer han att hyllas för det, och skulle han åka på däng så är det ändå världens bäste han har fått stryk av.
-
Det är nog en såndär spambot.olag skrev:Inte ett enda ord från dig i detta inlägg handlar om ämnet i denna tråd.EnzoF1 skrev:Det känns ganska skönt att ha facit till hands nu när Ferrari i dagarna erkänt att Kimi fick titeln till skänks av Massa.
Om nu inte beviset att Kimi fick sparken räcker för att övertyga till och med de mest enögda Kimifansen.
När historien nu skrivs, så tillhör Kimi inte de stora i sporten. Men det är ju inga nyheter för dem som ser på F1 med lite mer nyktra ögon.
Bara massa Kimi bla bla bla bla bla.
Själv tycker jag det vore kul och se MS tillbaka i avsaknad av andra bra förare.
-
Vad jag minns så var det väl von Kerpen som stötte på Hill och Villeneuve och vinglade ut med ändalkykten framför var och varannan medtävlande. För att inte tala om vad han försökte med DC på Spa -98. Undrar vem det var som bjöd ut sig egentligen...Gösta skrev:Det syns på körningen. Han kör lite fjolligt.Lemon skrev:Hade ingen aning om att Hill är homosexuell.Jari skrev:Gayman Hill
Senast redigerad av PC: den tis dec 15, 2009 08:18, redigerad totalt 1 gång.
När en man ljuger, dör en liten del av världen...
-
- Utvisad
Till skillnad från ditt inlägg då?olag skrev:Inte ett enda ord från dig i detta inlägg handlar om ämnet i denna tråd.EnzoF1 skrev:Det känns ganska skönt att ha facit till hands nu när Ferrari i dagarna erkänt att Kimi fick titeln till skänks av Massa.
Om nu inte beviset att Kimi fick sparken räcker för att övertyga till och med de mest enögda Kimifansen.
När historien nu skrivs, så tillhör Kimi inte de stora i sporten. Men det är ju inga nyheter för dem som ser på F1 med lite mer nyktra ögon.
Bara massa Kimi bla bla bla bla bla.
Låt oss som genomskådade Kimi från början nu få njuta av hans fiasko och att Schumi fortfarande står högt i kurs och är eftertraktad.
-
Jag börjar misstänka att Enzo innerst inne inser att Kimi är föraren som fick Schumacher att gå från Ferrari och att det är Kimis frånvaro från F1 som får honom att våga sig tillbaka. Skulle inte förvåna mig om Schumacher skriver ett 1-års kontrakt just därför. För att se lite hur det blir nästa år.
Jag tror också Enzo egentligen är olyckligt kär i Kimi.
-
- Utvisad
Jag förstår inte varför du är så intresserad av min person.El Scorcho skrev:Jag börjar misstänka att Enzo innerst inne inser att Kimi är föraren som fick Schumacher att gå från Ferrari och att det är Kimis frånvaro från F1 som får honom att våga sig tillbaka. Skulle inte förvåna mig om Schumacher skriver ett 1-års kontrakt just därför. För att se lite hur det blir nästa år.
Eller ja, jag förstår väl egentligen, men jag är inte lagd åt det hållet.
-
Schumachers meritlista är mycket imponerande och jag tror att hans återkomst skulle vara en boost för sporten. Synd bara att jag inte tål karln...
@EnzoF1
Varför tror du att du kan gömma dig bakom "angrip inte personen - angrip åsikten" så fort kritik mot ditt eviga tjat om Kimi vs Massa kommer på tal? För inte menar du väl att det är någon annan persons åsikter du ventilerar? Dina "Ja-men-du'rå!" är ju också tämligen patetiska.
@EnzoF1
Varför tror du att du kan gömma dig bakom "angrip inte personen - angrip åsikten" så fort kritik mot ditt eviga tjat om Kimi vs Massa kommer på tal? För inte menar du väl att det är någon annan persons åsikter du ventilerar? Dina "Ja-men-du'rå!" är ju också tämligen patetiska.
-
- Utvisad
Ja, jag anser att man ska kunna ha åsikter om Kimi utan att man ifrågasätts om man är kär i honom.Nigel skrev:Schumachers meritlista är mycket imponerande och jag tror att hans återkomst skulle vara en boost för sporten. Synd bara att jag inte tål karln...
@EnzoF1
Vems åsikter jag ventilerar är ju faktiskt irrellevant för diskussionen.
Och vem är du att sätta dig på höga hästar? Anser du att ditt inlägg är on topic t.ex.?
Du får tycka att mina inlägg är hur patetiska som helst, men varför inte hålla dem för dig själv i så fall, eftersom de knappast tillför nåt. Gillar du inte en åsikt eller möjligen personen bakom inlägget, ignorera dem.
-
Jag trodde hela vitsen med att forum var att dela med sig av sina åsikter, inte andras, men ok då:EnzoF1 skrev:
Vems åsikter jag ventilerar är ju faktiskt irrellevant för diskussionen.
Enzo är en finnhatande rasist!
Obs! Detta är en annans åsikt, inte min, vilket bara meddelas i detta inlägg. Fortsättningsvis får ni gissa om åsikterna jag ventilerar är mina eller någon annans. Kul va!
-
-
Jag är inte intresserad av din person. Jag analyserar dina inlägg och konstaterar att om någon frågar vilken däcksblandning det blir nästa år så svarar du med något om Kimi. Det var säkert jätteroligt för något år sen.EnzoF1 skrev:Jag förstår inte varför du är så intresserad av min person.El Scorcho skrev:Jag börjar misstänka att Enzo innerst inne inser att Kimi är föraren som fick Schumacher att gå från Ferrari och att det är Kimis frånvaro från F1 som får honom att våga sig tillbaka. Skulle inte förvåna mig om Schumacher skriver ett 1-års kontrakt just därför. För att se lite hur det blir nästa år.
-
- Utvisad
Du gjorde väl lite mer än att analysera mina inlägg. Dessutom stinker din analys.El Scorcho skrev:Jag är inte intresserad av din person. Jag analyserar dina inlägg och konstaterar att om någon frågar vilken däcksblandning det blir nästa år så svarar du med något om Kimi. Det var säkert jätteroligt för något år sen.EnzoF1 skrev:Jag förstår inte varför du är så intresserad av min person.El Scorcho skrev:Jag börjar misstänka att Enzo innerst inne inser att Kimi är föraren som fick Schumacher att gå från Ferrari och att det är Kimis frånvaro från F1 som får honom att våga sig tillbaka. Skulle inte förvåna mig om Schumacher skriver ett 1-års kontrakt just därför. För att se lite hur det blir nästa år.
Vad gäller däcksblandningen nästa år så är det i alla fall nåt som Kimi inte får använda.
-
-
-
- Varnad
-
-
- Varnad
20 sekunder tog det:Razor skrev:Var ser du något citat?
"It's clear that if he decides to take another road our agreement will no longer be valid, that is logical," di Montezemolo told the news agency. "You can't work with a competitor and with us at the same time.
-
-
-
-
Jag tror att det kommer att gå bra, han kommer säkert att vara med och slåss om VM-titeln.El Scorcho skrev:Är det någon som vill gissa hur det går för Schumacher nästa år? Om han provar och inte ligger långt efter så lär han väl köra för Mercedes...
Except For Ending Slavery, Fascism, Nazism, and Communism, WAR has Never Solved Anything.
-
- Varnad
Haha, man kan ju hoppas.Pepparkvarnen skrev:Jag tror att det kommer att gå bra, han kommer säkert att vara med och slåss om VM-titeln.El Scorcho skrev:Är det någon som vill gissa hur det går för Schumacher nästa år? Om han provar och inte ligger långt efter så lär han väl köra för Mercedes...
Intressant att man kan ha varit så långsint som skunki är.
Det verkar ju ganska solklart att han egentligen alltid verkar ha velat återgälda Mercedes för sin stora chans in i racingen, men förmodligen har det alltid fallit på antingen McLaren som brittiskt eller Ron Dennis eller båda.
Med ett "rent" Mercedes Gp kan han tänka sig köra (tills han får ont i nacken efter lite stryk av Rosberg) en stund, för att sen göra en foppa. Utgå med lite snuva eller lätt ömmande revben efter en liten tackling.
Det enda vi andra fans kan hoppas på är att Nico får köra så fort han kan, för då ser pensionären helt plötsligt ganska långsam ut.
Senast redigerad av Jari den tis dec 15, 2009 14:58, redigerad totalt 1 gång.
-
- Moderator
Kan gå hur som helst för Schumi. Finns inga garantier för att bilen kommer att vara konkurrenskraftig. Dock tror jag att han kommer att vara oerhört motiverad, i synnerhet som Ross Brawn finns där (bandet dem emellan kan komma att bli ett problem för Nico att hantera).
-
-
Vågar vi börja tro på detta nu?JTarnstrom skrev:Kan gå hur som helst för Schumi. Finns inga garantier för att bilen kommer att vara konkurrenskraftig. Dock tror jag att han kommer att vara oerhört motiverad, i synnerhet som Ross Brawn finns där (bandet dem emellan kan komma att bli ett problem för Nico att hantera).
Börjar kännas som det bara är bekräftelsen som fattas otroligt nog.
Om bilarna vet vi inget, men, vi kommer bli varse, att Schumacher är precis densamme, med samma driv och samma självförtroende.
En personlighet förändras inte på tre år, och den som tror att den som fyllt 40, är "slut", har själv inte fyllt 40 än..
Saknar de gamla mästarna...
-
- Moderator
Nja, inte var schumi densamme under sin sista säsong hos Ferrari som han var tidigare i karriären, så nog förändras personer.Lenny skrev:Vågar vi börja tro på detta nu?JTarnstrom skrev:Kan gå hur som helst för Schumi. Finns inga garantier för att bilen kommer att vara konkurrenskraftig. Dock tror jag att han kommer att vara oerhört motiverad, i synnerhet som Ross Brawn finns där (bandet dem emellan kan komma att bli ett problem för Nico att hantera).
Börjar kännas som det bara är bekräftelsen som fattas otroligt nog.
Om bilarna vet vi inget, men, vi kommer bli varse, att Schumacher är precis densamme, med samma driv och samma självförtroende.
En personlighet förändras inte på tre år, och den som tror att den som fyllt 40, är "slut", har själv inte fyllt 40 än..
-
-
-
Tror du det? Jag tror tvärt om att Schumacher/Brawn kommer hjälpa fram Nico och han skulle definitivt vinna på en säsong tillsammans med dom två. Det finns ingen som skulle blanda ihop vem av MS och NR som är teamets stjärna...JTarnstrom skrev:Dock tror jag att han kommer att vara oerhört motiverad, i synnerhet som Ross Brawn finns där (bandet dem emellan kan komma att bli ett problem för Nico att hantera).
-
-