Kimi slutade men börjar igen!

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

PerP skrev:Varför kan du inte bara erkänna att Kimi vann VM på ett värdigt sätt, Kimi har släppt Massa också. Hade du sagt att Massa fått en present av Kimi då?
Nu var det ju ingen värdig vinst. Samtidigt kunde ju inte Ferrari göra på annat sätt, men värdigt var det ju knappast.

Eller tycker du att Schumachers andraplats och vinst på a1ring 01 och 02 var värdiga?
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.

Dessutom F1-världens störste fegis.
Användarens profilbild
Nisse

Inlägg av Nisse »

Kimis titeln tillhör en av historiens mest uppkörda titlar. Det är så uppkört att till och med FIA har satts under lupp, för att reda ut vad Max och Ron kokade ihop.
Behöver väl inte nämna vem som kommer tvåa på den listan över uppkörda. :D
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Nisse skrev:Kimis titeln tillhör en av historiens mest uppkörda titlar. Det är så uppkört att till och med FIA har satts under lupp, för att reda ut vad Max och Ron kokade ihop.
99 kanske?

Uppkörd, ett gammalt fint forzabegrepp....
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.

PerP

Inlägg av PerP »

Ordvalet värdigt, var väl lite fel av mig. Med tanke på vad som hände under året så hade McLaren segern men klantade bort det. Kimi var dock kylig sista tävlingen och var den som körde starkast på slutet av titelaspiranterna även om han fick hjälp av Massa. Men om Massa nu skulle vart bättre än Räikönnen så hade han ju ha satt sig i en position där sluppit släppa förbi Kimi. Samma sak med Kimi i Kina ifiol. Även om haverier tidigare under säsongen sett till att han hammnade i det läget.
Användarens profilbild
Nisse

Inlägg av Nisse »

EnzoF1 skrev:
Nisse skrev:Kimis titeln tillhör en av historiens mest uppkörda titlar. Det är så uppkört att till och med FIA har satts under lupp, för att reda ut vad Max och Ron kokade ihop.
99 kanske?

Uppkörd, ett gammalt fint forzabegrepp....
Ett tips är att han föddes inte långt från Göstas residens.
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

En dag närmare nu...

Snart bekräftas för hela världen vilket misslyckande Kimi varit.

Sämre betyg än att få sparken från Ferrari kan en förare inte få.

Dessutom blir det extra kul om Kimi verkligen försöker klamra sig fast vid sporten, med tanke på att han hela tiden hävdat att han skulle sluta sin karriär i Ferrari.

Föredetting är väl det ord som närmast beskriver honom.

Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

PerP skrev:Ordvalet värdigt, var väl lite fel av mig. Med tanke på vad som hände under året så hade McLaren segern men klantade bort det. Kimi var dock kylig sista tävlingen och var den som körde starkast på slutet av titelaspiranterna även om han fick hjälp av Massa. Men om Massa nu skulle vart bättre än Räikönnen så hade han ju ha satt sig i en position där sluppit släppa förbi Kimi. Samma sak med Kimi i Kina ifiol. Även om haverier tidigare under säsongen sett till att han hammnade i det läget.
Dessutom börjar det nu på allvar ryktas om att McLaren med flit gav Ferrari titeln pga spygate. Det har jag iofs misstänkt hela tiden med tanke på de märkliga misstag man gjorde.

Men självklart var det rätt av Massa att släppa om Kimi, allt annat hade varit tjänstefel. Men det resulterade som sagt i en av de mest ovärdiga och oförtjänta titlarna i historien och med facit i hand så ser vi ju vilken usel mästare Kimi varit. När senaste fick en regerande mästare så mkt stryk av sin stallkamrat under en säsong båda körde fullt ut?

Kimi var en turgubbe 2007 och fick sannolikt hjälp av FIA till en uppkörd titel. Det är därför han aldrig kommer att ses som en stor mästare utan som en parentes. I praktiken saknar Kimi helt enkelt det som krävs för att bli världsmästare.

Verbatim

Inlägg av Verbatim »

EnzoF1 skrev:
PerP skrev:Varför kan du inte bara erkänna att Kimi vann VM på ett värdigt sätt, Kimi har släppt Massa också. Hade du sagt att Massa fått en present av Kimi då?
Nu var det ju ingen värdig vinst. Samtidigt kunde ju inte Ferrari göra på annat sätt, men värdigt var det ju knappast.

Eller tycker du att Schumachers andraplats och vinst på a1ring 01 och 02 var värdiga?
Med samma logik skulle alltså inte Massa varit en värdig mästare 2008 om han hade vunnit (vilket han inte gjorde), eftersom Kimi fick släppa fram honom under slutet av säsongen.
-------------------------------------------------------
Adelaide 1994
Jerez 1997
Monaco 2006
Fredrik i Trollhättan

Inlägg av Fredrik i Trollhättan »

EnzoF1 skrev:Var får du det ifrån att Ferrari bryter kontraktet? Det är knappast fråga om det.
Åjo. Ska vi gissa att det i kontraktet mellan Ferrari och Kimi står att han ska köra F1-bil för dom 2010. Har nu Ferrari ändrat sig och vill något annat kan man säga att man bryter kontraktet. Någon tvist kanske det inte blir, eftersom man betalar för sig men ändå.
Användarens profilbild
olag

Inlägg av olag »

EnzoF1 skrev:
PerP skrev:Ordvalet värdigt, var väl lite fel av mig. Med tanke på vad som hände under året så hade McLaren segern men klantade bort det. Kimi var dock kylig sista tävlingen och var den som körde starkast på slutet av titelaspiranterna även om han fick hjälp av Massa. Men om Massa nu skulle vart bättre än Räikönnen så hade han ju ha satt sig i en position där sluppit släppa förbi Kimi. Samma sak med Kimi i Kina ifiol. Även om haverier tidigare under säsongen sett till att han hammnade i det läget.
Dessutom börjar det nu på allvar ryktas om att McLaren med flit gav Ferrari titeln pga spygate. Det har jag iofs misstänkt hela tiden med tanke på de märkliga misstag man gjorde.

Men självklart var det rätt av Massa att släppa om Kimi, allt annat hade varit tjänstefel. Men det resulterade som sagt i en av de mest ovärdiga och oförtjänta titlarna i historien och med facit i hand så ser vi ju vilken usel mästare Kimi varit. När senaste fick en regerande mästare så mkt stryk av sin stallkamrat under en säsong båda körde fullt ut?

Kimi var en turgubbe 2007 och fick sannolikt hjälp av FIA till en uppkörd titel. Det är därför han aldrig kommer att ses som en stor mästare utan som en parentes. I praktiken saknar Kimi helt enkelt det som krävs för att bli världsmästare.
Att komma 3:a på sitt hemma race med en bil som inte blivit uppdaterad på ett par lopp är verkligen dåligt...... Skandal.
FIA = Ferrari International Assistance
Användarens profilbild
Nisse

Inlägg av Nisse »

Fredrik i Trollhättan skrev:
EnzoF1 skrev:Var får du det ifrån att Ferrari bryter kontraktet? Det är knappast fråga om det.
Åjo. Ska vi gissa att det i kontraktet mellan Ferrari och Kimi står att han ska köra F1-bil för dom 2010. Har nu Ferrari ändrat sig och vill något annat kan man säga att man bryter kontraktet. Någon tvist kanske det inte blir, eftersom man betalar för sig men ändå.
Jag själv tror att de håller på med tysta leken just nu. :D
Den som först öppnar käften, förlorar. :idea:
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Som jag sa, jag tror inte nån av dem bryter några kontrakt. Det finns säkerligen inskrivet i avtalet vad som gäller vid utköp. Ett rent kontraktsbrott är ju brottsligt och då skulle saken ju avgöras i domstol och skadestånd etc utdömas.

Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

olag skrev:
EnzoF1 skrev:

Att komma 3:a på sitt hemma race med en bil som inte blivit uppdaterad på ett par lopp är verkligen dåligt...... Skandal.
Som jag sa, Kimi är inte skadalöst dålig. Det är bara så att Massa är lite bättre.

Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

I så fall bryter väl Kimi kontraktet som tydligen söker jobb i andra stall inför nästa år, eller?

Fredrik i Trollhättan

EnzoF1 skrev:
Som jag sa, jag tror inte nån av dem bryter några kontrakt. Det finns säkerligen inskrivet i avtalet vad som gäller vid utköp. Ett rent kontraktsbrott är ju brottsligt och då skulle saken ju avgöras i domstol och skadestånd etc utdömas.
Om man med bryta menar att man drar det till domstol så har du rätt. Jag menar den lite mildare varianten av att bryta ett kontrakt. Den varianten som innebär att man får använda klausuler.
Fredrik i Trollhättan

EnzoF1 skrev:
I så fall bryter väl Kimi kontraktet som tydligen söker jobb i andra stall inför nästa år, eller?
Varför det? Det kanske står i kontraktet att han har rätt till det om Ferrari inte vill ha honom. Hade jag varit Kimi (långsökt men ändå) hade jag sökt mig till ett stall med lite mindre resurser. Jag menar pengarna har han ju från Ferrari. Brawn?
Kanske faller ersättningen från Ferrari om han får en styrning hos någon annan?
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

EnzoF1 skrev:
Fredrik i Trollhättan skrev: Åjo. Ska vi gissa att det i kontraktet mellan Ferrari och Kimi står att han ska köra F1-bil för dom 2010. Har nu Ferrari ändrat sig och vill något annat kan man säga att man bryter kontraktet. Någon tvist kanske det inte blir, eftersom man betalar för sig men ändå.
Varför det? Det kanske står i kontraktet att han har rätt till det om Ferrari inte vill ha honom. Hade jag varit Kimi (långsökt men ändå) hade jag sökt mig till ett stall med lite mindre resurser. Jag menar pengarna har han ju från Ferrari. Brawn?
Kanske faller ersättningen från Ferrari om han får en styrning hos någon annan?
Nu kommer du från ämnet, det är inte jag som påstår att ett kontrakt bryts.

Jag är övertygad om att det finns utköpsklausuler och liknande i kontraktet och att det inte är nån av parterna som brutit mot det.

Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Gösta skrev:
EnzoF1 skrev:Förutom Kimis annalkande avsked sägs nu även Kovalainen få foten.

Nästa år kan bli ett fint F1-år.
Sluta upp med att sprida förhoppningar på det viset. Du vet hur besvikna människor blir om förhoppningarna inte infrias!!!!
Mina förhoppningar verkar bli sanning...

Användarens profilbild
Beaner

Inlägg av Beaner »

Fick lite tid över och gjorde en sammanställning på hur poängfördelningen mellan Kimi och Massa har sett ut fram till och med Ungern 2009.

Bild
Second place = First loser
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

:up:

Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Idag rapporteras att Alonso och Kimi får samma lön nästa år.

Användarens profilbild
TurboF1

Inlägg av TurboF1 »

Jag är ingen fan av Ferrari, men jag förstår inte hur Ferrari kan föredra Massa före Kimi. Massa kommer aldrig att bli världsmästare. Förra året fick han extra poäng av FIA-Ferrari på Spa genom fusk, men inte ens det räckte. Kimi är helt enkelt en bättre förare. Det måste ha att göra med att Brasilien är en viktigare marknad för Santander än vad Finland är - och Ferrari är ju den bästa reklampelaren. Kimi kommer att köra en McLaren nästa år tillsammans med Hamilton - var så säkra. Santander är ju sponsor även till det teamet så de får säkert som de vill.
Användarens profilbild
Wolfwhistle

Re: Enzo

Inlägg av Wolfwhistle »

EnzoF1 skrev:
PerP skrev:Som sagt är det inte enbart Ferrari som bestämmer (iallafall inte när det gäller körförmåga). Itailienska folket har upptäckt att deras adelsmärke inte fungerar så bra, lägger de skulden på försteföraren Kimi. Santander som är smarta vill ha Alonso till ett av sina team för den spanska befolknings skull. McLaren är inte aktuella och Ferrari blir ett bra alternativ, kombination blir enkel, Santnader stora i Brasilien, Kimi hatad i Italien, man behöver inte vara raketforskare för att veta vem som försvinner.

Ferrari vill ha bra förare. Kimi var ett stort misstag och nu får han sparken.
Det intressanta är också att Kimi nu visar sig vara en golddigger som bara är ute efter pengar. Istället för att stå vid sitt ord, så försöker han suga ut mer pengar.

Det finns en anledning till att Kimi inte är välansedd nånstans, och det är för att han inte levererar i förhållande till sitt pris. Jag menar, han är ju inte särskilt omtyckt i Finland heller.

Massa har presterat bättre än Kimi till en bråkdel av kostnaden och indirekt levererat en förartitel till Ferrari. Detta erkänner Ferrari nu genom att behålla Massa.

Det är inte helt otippat att Ferrari kommer att funka bättre än någonsin nästa år nu när de får två bra förare som kan utveckla bilen.

Ska vi tippa på att mersaspisarna börjar poofa lite mer nästa år också? Även det ingen nyhet, då Kimi ju var känd för att vara hård på dem.

Och dessutom, klart det är enbart Ferrari som bestämmer. Tror du verkligen att ett företag, t.ex. Santander kan komma och styra och ställa?
Hade inte du om du fått chansen till att käna en extra årslön tagit den?? Jag hade gjort det och jag tror alla andra likaså.

Var har du läst att Kimi inte är omtyckt i Finland?? Vad jag vet så är han väldigt stor där bland F1 anhängarna.

Ditt hat mot Kimi blir bara större och större. :D
Gösta

Inlägg av Gösta »

Wolfwhistle skrev:
Mitt med. :wink:

Det värsta är att det inte beror så mycket på Kimi som hans landsmän.

Mika å andra sidan var (är) en gentleman så till den milda grad att hans rykte inte gick att förstöra ens av de värsta avarter av Finsk schuvenism. :up:
Senast redigerad av Gösta den tis sep 29, 2009 15:08, redigerad totalt 1 gång.
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Användarens profilbild
Depeche

Inlägg av Depeche »

EnzoF1 skrev:Idag rapporteras att Alonso och Kimi får samma lön nästa år.
Delar de bank-konto då eller delar de upp pengarna innan de sätts in på kontot kanske.
Användarens profilbild
Wolfwhistle

Inlägg av Wolfwhistle »

Gösta skrev:
Wolfwhistle skrev:
Mitt med. :wink:

Det värsta är att det inte beror så mycket på Kimi som hans landsmän.

Mika å andra sidan var (är) en gentleman så till den milda grad att hans rykte inte gick att förstöra ens av de värsta avarter av Finsk schuvenism. :up:
hmm.. vad är det för fel på Kimis landsmän och vad har dom med F1 att göra???
Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

Kimi var en värdig vinnare 2007. Om han hade fått lika mycket support som Schumacher fick av Barrichello så hade det löst sig tidigare än i sista loppet :D
Användarens profilbild
Wolfwhistle

Inlägg av Wolfwhistle »

El Scorcho skrev:Kimi var en värdig vinnare 2007. Om han hade fått lika mycket support som Schumacher fick av Barrichello så hade det löst sig tidigare än i sista loppet :D
Kan bara hålla med!!!
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

TurboF1 skrev:Jag är ingen fan av Ferrari, men jag förstår inte hur Ferrari kan föredra Massa före Kimi. Massa kommer aldrig att bli världsmästare. Förra året fick han extra poäng av FIA-Ferrari på Spa genom fusk, men inte ens det räckte. Kimi är helt enkelt en bättre förare. Det måste ha att göra med att Brasilien är en viktigare marknad för Santander än vad Finland är - och Ferrari är ju den bästa reklampelaren. Kimi kommer att köra en McLaren nästa år tillsammans med Hamilton - var så säkra. Santander är ju sponsor även till det teamet så de får säkert som de vill.
Nu är det poäng som räknas, och Massa har tagit fler poäng än Kimi under den tid de kört tillsammans = han är den bättre föraren. Räcker ju att se hur det gått i år när bilen inte varit så bra. Massa hade väl mer än dubbelt så många poäng när han skadades.

Varför skulle inte Massa kunna bli världsmästare? Han var ju hur nära som helst förra året.

På vilket sätt fuskade Massa på Spa menar du?

Hur som helst, Massa är helt enkelt en bättre förare än Kimi, sedan kan du ju gilla Kimi mer, men det är liksom inte det som räknas.

Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Wolfwhistle skrev:
El Scorcho skrev:Kimi var en värdig vinnare 2007. Om han hade fått lika mycket support som Schumacher fick av Barrichello så hade det löst sig tidigare än i sista loppet :D
Kan bara hålla med!!!
Jösses. Kimi fick väl mer support av Massa än tvärtom. Kimi inte varit en så blek förare hade Ferrari haft fler WDC iom Massas. Men vad hjälper det att Massa vinner massor av lopp när inte stallkamraten kan sno poäng av konkurrenterna.

hur som helst, Ferrari visar tydligt vem man anser vara den bättre genom att behålla Massa och sparka Kimi. Det kan inte ens de mest hårdnackade Kimifans blunda för...

Det är underbart!

Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Depeche skrev:
Delar de bank-konto då eller delar de upp pengarna innan de sätts in på kontot kanske.
Jag tror pengarna delas upp innan...

Du är lite tyst i Webbertråden... jag väntande mig lite utläggningar om hur mkt bättre Webber var i helgen än Vettel...
Senast redigerad av EnzoF1 den tis sep 29, 2009 15:35, redigerad totalt 1 gång.

Gösta

Inlägg av Gösta »

Wolfwhistle skrev:
Jag vill i dätta ämne inte tala i pluralis utan i singularis. :D
Kimis landsmän är det generellt sett absolut inget fel på, den absoluta majoriteten (nästan alla) är trevliga, sympatiska, sociala, vidsynta, trevliga, mm mm, men ibland dessa utomordentligt sympatiska människor så kan det ha dykt upp en och annan som anser:
Finland är paradiset på jorden.
Finland är ett land helt utan brister
Finland gör världens bästa båtar, traktorer, hagelbössor, korvar, vodka, öl, mat, telefoner, och ca 10000000000 prylar till. Inget som är gjort utanför finland håller Finsk kvalité. Allt som inte är Finskt är misstänkt, dåligt, undermålig kvalité och allmännt suspekt. I Finland finns inga homosexuella eftersom alla flyttat till Sverige, osv

Om du ständigt tvangs att lyssna på detta skulle även du bli Kimi och Finlandshatare. Jag försöker kämpa emot men det är svårt ibland. När jag tar en paus från detta under någon eller några veckor så återvänder min kärlek till vårt älskade grannland i öst, dess människor, natur, kultur, egenart osv. Sen kommer en period av det jag tidigare beskrev och jag återfaller i småhat igen. :D
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Användarens profilbild
Depeche

Inlägg av Depeche »

Att bedöma vilken av 2 förare som är den bättre genom att enbart titta på poängen är ju inte särskilt rättvisande.
Användarens profilbild
Depeche

Inlägg av Depeche »

EnzoF1 skrev:
Depeche skrev:
Jag tror pengarna delas upp innan...

Du är lite tyst i Webbertråden... jag väntande mig lite utläggningar om hur mkt bättre Webber var i helgen än Vettel...
Webber var inte bättre i helgen. Ska vara under practicen då tills han kraschade.
Efter kraschen gick det inget vidare för honom även om det kanske hade gått bättre om han inte blivit tvungen att släppa Alonso och Glock.
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Depeche skrev:Att bedöma vilken av 2 förare som är den bättre genom att enbart titta på poängen är ju inte särskilt rättvisande.
Förstår det, särskilt när man håller på Webber och Kimi...

Hur tycker du vi ska dela ut WDC då? Bernies förslag om antal segrar?

Eller ska du får vara enväldig och dela ut till den du tycker är bäst?

Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

TurboF1 skrev:Jag är ingen fan av Ferrari, men jag förstår inte hur Ferrari kan föredra Massa före Kimi. Massa kommer aldrig att bli världsmästare. Förra året fick han extra poäng av FIA-Ferrari på Spa genom fusk, men inte ens det räckte. Kimi är helt enkelt en bättre förare. Det måste ha att göra med att Brasilien är en viktigare marknad för Santander än vad Finland är - och Ferrari är ju den bästa reklampelaren. Kimi kommer att köra en McLaren nästa år tillsammans med Hamilton - var så säkra. Santander är ju sponsor även till det teamet så de får säkert som de vill.
Om nu Kimi vore så mkt bättre än Massa, varför har han inte presterat mycket bättre, om ens lite bättre, än Massa?

Han borde ju ha mycket mer poäng i så fall?

Kan man få en förklaring till det?

Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

EnzoF1 skrev bl.a. :
Om nu Kimi vore så mkt bättre än Massa, varför har han inte presterat mycket bättre, om ens lite bättre, än Massa?
Kimi vann VM 2007 - jag antar det beror på att han hade fler poäng än t.ex. Massa trots att Massa envisades i slutet av säsongen att köra mer för sig själv än för teamet.

Kimi var rätt bra 2008 med men jag antar helt enkelt att han inte passar lika bra in i teamet som Massa.

Att jag anser att Kimi är en bättre förare än Massa har inte bara med poäng att göra. Det har med ett antal spektakulära segrar, omkörning, kyla m.m. att göra och jag är säker på att han är rejält bättre än Massa när han trivs.

Massa har tidigare inte haft det där sista lilla extra som krävs - han kanske blir bättre fortfarande. Man får se. Jag tror iofs att Alonso kommer vara lite lurigare och få ut mer av teamet i Ferrari så det är möjligt att Alonso kommer på sikt få Massa att se riktigt dålig ut mer än vad Kimi har gjort.

Tänker inte hugga mer på ord fram och tillbaka just nu - utan det här är vad jag tycker men jag vet vad jag talar om iaf 8)
Användarens profilbild
Wolfwhistle

Inlägg av Wolfwhistle »

Gösta skrev:
Wolfwhistle skrev:
Jag vill i dätta ämne inte tala i pluralis utan i singularis. :D
Kimis landsmän är det generellt sett absolut inget fel på, den absoluta majoriteten (nästan alla) är trevliga, sympatiska, sociala, vidsynta, trevliga, mm mm, men ibland dessa utomordentligt sympatiska människor så kan det ha dykt upp en och annan som anser:
Finland är paradiset på jorden.
Finland är ett land helt utan brister
Finland gör världens bästa båtar, traktorer, hagelbössor, korvar, vodka, öl, mat, telefoner, och ca 10000000000 prylar till. Inget som är gjort utanför finland håller Finsk kvalité. Allt som inte är Finskt är misstänkt, dåligt, undermålig kvalité och allmännt suspekt. I Finland finns inga homosexuella eftersom alla flyttat till Sverige, osv

Om du ständigt tvangs att lyssna på detta skulle även du bli Kimi och Finlandshatare. Jag försöker kämpa emot men det är svårt ibland. När jag tar en paus från detta under någon eller några veckor så återvänder min kärlek till vårt älskade grannland i öst, dess människor, natur, kultur, egenart osv. Sen kommer en period av det jag tidigare beskrev och jag återfaller i småhat igen. :D
Jag förstår ditt problem. :) Bara att bita ihop och hoppas på ett under... haha får du nog tyvärr vänta RIKTIGT länge.
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

El Scorcho skrev:EnzoF1 skrev bl.a. :
Kimi vann VM 2007 - jag antar det beror på att han hade fler poäng än t.ex. Massa trots att Massa envisades i slutet av säsongen att köra mer för sig själv än för teamet.

Kimi var rätt bra 2008 med men jag antar helt enkelt att han inte passar lika bra in i teamet som Massa.

Att jag anser att Kimi är en bättre förare än Massa har inte bara med poäng att göra. Det har med ett antal spektakulära segrar, omkörning, kyla m.m. att göra och jag är säker på att han är rejält bättre än Massa när han trivs.

Massa har tidigare inte haft det där sista lilla extra som krävs - han kanske blir bättre fortfarande. Man får se. Jag tror iofs att Alonso kommer vara lite lurigare och få ut mer av teamet i Ferrari så det är möjligt att Alonso kommer på sikt få Massa att se riktigt dålig ut mer än vad Kimi har gjort.

Tänker inte hugga mer på ord fram och tillbaka just nu - utan det här är vad jag tycker men jag vet vad jag talar om iaf 8)
OK, så du bedömer i stort på underhållningsvärde, häftiga omkörningar och så. Det får ju stå för dig.

Som tur är så har sporten med verklighetsnära faktorer de bedömer, t.ex. just poäng och så.

Men du menar alltså att Kimi förra året hade med av det som krävdes, men inte Massa, liksom i år, där Massa tog mer än dubbelt så många poäng som Kimi.

Jag antar att vi får be Massa göra lite mer häftiga omkörningar och kanske falla ned från lite flybridges, sova ruset av sig med plastleksaker och liknande så att även han kan ses som en bra förare av dig.

Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Beaner skrev:Fick lite tid över och gjorde en sammanställning på hur poängfördelningen mellan Kimi och Massa har sett ut fram till och med Ungern 2009.

Bild
Du får gärna fortsätta för det har körts en del efter ungern också som faktiskt räknas in i den vanliga poängställningen.
Som de flesta vet säger ju inte poängställningen hela sanningen. Den visar till exempel inte tillförlitlighetsproblem eller sandbagging för din teamkamrat, som Kimi gjorde förra säsongen allt för att Massa skulle kunna göra det Kimi gjorde året innan.
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
PerP

Inlägg av PerP »

Depeche skrev:Att bedöma vilken av 2 förare som är den bättre genom att enbart titta på poängen är ju inte särskilt rättvisande.
Håller med. Iallafall inte i fallet Kimi/Massa där dels är mycket jämt. Och där de fått släppa förbi varandra, krashat i ledning mm. Däremot poäng ett tydligt sätt att se att Alonso är mycket bättre än Piquet, Hamilton bättre än Kova och Rosberg bättre än Nakajima. När de är mycket jämt som i Kimi/Massa fallet bör man också se var poäng tappats och kolla på andra parametrar.
Och Enzo, tråkigt att du alltid skall snacka Webber när Depeche öppnar munnen.

Dessutom verkar du fortfarande inte förstått att Ferrari inte sparka Kimi för att han är en dålig förare.
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Glöm inte Massas 80 poäng 2006 också i den där tabellen ovan.
2006 tog inte Kimi några poäng i Ferrari.

Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

PerP skrev: Dessutom verkar du fortfarande inte förstått att Ferrari inte sparka Kimi för att han är en dålig förare.
Jaha, kan du upplysa oss varför de sparkar honom då?

Iofs är det inte ens klart än att han blir sparkad, än så länge har han ju kontrakt som hans fans ju bjäbbat om i flera månader.

Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

PerP skrev:
Håller med. Iallafall inte i fallet Kimi/Massa där dels är mycket jämt. Och där de fått släppa förbi varandra, krashat i ledning mm. Däremot poäng ett tydligt sätt att se att Alonso är mycket bättre än Piquet, Hamilton bättre än Kova och Rosberg bättre än Nakajima. När de är mycket jämt som i Kimi/Massa fallet bör man också se var poäng tappats och kolla på andra parametrar.
Och Enzo, tråkigt att du alltid skall snacka Webber när Depeche öppnar munnen.

Dessutom verkar du fortfarande inte förstått att Ferrari inte sparka Kimi för att han är en dålig förare.
Aha, ska man kolla på var poäng tappas och så?

Tja, Singapore förra året, hur många poäng kan man anta att Massa tappade där?
Det loppet där Massas motor poofade typ 3 varv före mål när han var i ledning, hur många poäng kan han ha tappat där?

Kan han möjligen ha tappat minst 1 poäng de två loppen?

Hmm... hade situationen sett annorlunda ut då? Jag undrar...

Man kan även kolla kvalstatistik, så ser man en del.

Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

EnzoF1 skrev: Jaha, kan du upplysa oss varför de sparkar honom då?
På precis samma sätt som Schumacher fått sparken från Ferrari två gånger om.

Har du lite att göra Enzo? Dina predikningar har nått ut nu, du kan klättra ner från minareten :wink:
I was misled and that is the way it went
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Cheever skrev:
EnzoF1 skrev: Jaha, kan du upplysa oss varför de sparkar honom då?
På precis samma sätt som Schumacher fått sparken från Ferrari två gånger om.

Har du lite att göra Enzo? Dina predikningar har nått ut nu, du kan klättra ner från minareten :wink:
Dina slag under bältet kommer oftare och oftare nuförtiden. Du brukar kunna avhålla dig från att ge dig på personen bakom åsikterna.

Synd...

Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

Enzo F1 skrev:
OK, så du bedömer i stort på underhållningsvärde, häftiga omkörningar och så. Det får ju stå för dig.

---

Svar: Nej, jag skrev inte så. Även om Kimi 2005 på Fuji är en prestation som Massa aldrig kommer göra om. Om vi tittar på 2007 så tror jag Kimi vann VM för att han kom igen mitt i säsongen och vann Frankrike, Silverstone och sen trots missen i Tyskland tog sju podiums varav 3 segrar. Ett annat bestående minne av säsongen 2007 var hur pinsam Massa var i regnet nångång men det kan vara jag som är lite selektiv i minnet just nu.

Over and out.
PerP

Inlägg av PerP »

EnzoF1 skrev:
PerP skrev: Dessutom verkar du fortfarande inte förstått att Ferrari inte sparka Kimi för att han är en dålig förare.
Jaha, kan du upplysa oss varför de sparkar honom då?

Iofs är det inte ens klart än att han blir sparkad, än så länge har han ju kontrakt som hans fans ju bjäbbat om i flera månader.
Ja det kan jag.
1. Kimi är inte så populär i Italien efter Ferrari misslyckanden, sparkar man hon så skyller man också en del av misslyckandet på honom.
2. Alonso är enm minst lika duktigt förare, som dessutom är bra på att ut de extra av bilen (iform av utveckling och rent körmässigt).
3. Alonsos ankomst är en förutsättning för att Santander skall gå in med sponsorpengar.
4. Alonso är betydligt smidigare i kontakt med media och sponsorer.
5. Det skulle se dåligt ut om man sparkade Massa efter hans skada, plus att Santander också gärna ser honom kvar.
6. Med Kimi kvar i laget finns (en liten) risk för osämja mellan förarna.
7. Santander betalar för hela kalaset.

Detta i fall det är Alonso som är ersättaren. I fall det är [Schumacher] vilket jag inte längre tror, efter att ha läst på lite mer angående saken finns. Lika många andra orsaker.
Användarens profilbild
Pepparkvarnen

Inlägg av Pepparkvarnen »

Alain Prost blev också sparkad från Ferrari så Kimi är i gott sällskap.
Except For Ending Slavery, Fascism, Nazism, and Communism, WAR has Never Solved Anything.
Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

Nej, det är mycket bättre att gå efter hypen, och där är Kimi fortfarande den snabbaste och störste föraren genom tiderna.