[/quote]
Nu får det vara nog! Den här tråden handlar om Japans GP, inte om Kimi vs Massa, och inte om att recensera varandras personer. Enzo, jag föreslår att du håller diskussionerna om Kimis förträffligheter till tråden om att Kimi ska sluta. De som vill gaffla med Enzo om detta gör det på eget bevåg, men HÄR handlar inte diskussionen om det.
Moderatorn
Kimi slutade men börjar igen!
-
Kimi slutar? ? ? ? ? ?
Senast redigerad av Cheever den fre dec 04, 2009 18:38, redigerad totalt 3 gånger.
I was misled and that is the way it went
-
- Varnad
Kimi kommer köra rally även på VM-nivå, om än med en Fiat. Han har uttryckt glädje över att hans nuvarande arbetsgivare låter honom göra detta.
I övrigt är det nog mest spekulationer med mer eller mindre substans. Han är alltid märkbart irriterad när han inte får till stånd de resultat han vill ha inom F1 och ända sen start har han snabbt även kommit över sin besvikelse.
Att tolka så stora kulturella skillnader som det gäller i fallet Finlands stolthet, (nåja forna kanske med reservation för att Mika trots allt alltid kommer vara större oavsett vad Kimi vinner from nu) och Italiensk (och numera även hårt stukade stolthet) gör sig och tolkaren en stor otjänst. Man tenderar alltid att bara se det från ett håll, nämligen utifrån sina egna preferenser.
Kimi har förvisso ett år kvar på sitt kontrakt, något han även offentligt sagt och påpekat exakt så många gånger som han själv anser sig behöva göra. Ifrån Ferrari/FIAT-håll har vi inte hört ett enda ord annat än att Kimi kör enligt kontrakt.
Nu kan man ta som jag förstår ta två vägar här beroende på hur man är lagd och hur stora önskemålen är om en förändring på de tidigare nämnda punkterna.
1. Jag tror att Alonso är mest intresserad av att köra en bil man eventuellt kan vinna med. Ferrari är inte där idag.
Jag tycker personligen att Alonsos senaste byte ligger honom en hel del i fatet, speciellt med tanke på hur han personligen såg till att bryta alla banden med stallet så fort det gick lite emot honom, dvs Hamilton tog den plats han ansåg sig vara värd och stallet inte sa ifrån.
2. För Ferraris del så anser jag att de med stor sannolikhet vet att de inte har en vinnarbil för i år och de siktar med stor sannolikhet på nästa säsong med den stora delen av utvecklingsarbetet. Jag tvivlar på att de är annat än missnöjda, både med sig själva och den utveckling de fått till stånd till årets bil och för arbetsron inom stallet är det kanske bäst att låta det här året bero, utveckla det som kommer naturligt och sikta framåt. Att byta förare för att ytterligare förvirra det arbetet lär knappast vara produktivt, snarare tvärtom.
Med de testrestriktioner som finns är kunskap triumf och de kan Kimi och Massa. Båda är synnerligen kapabla att både vinna lopp och vara så snabba som bilen tillåter. Det finns således inga skäl att skicka in ytterligare en okänd parameter för att vinna ett par tiondelar/varv i fart för att få in någon som åtminstone tillfälligt skulle kunna vara mer motiverad.
För mig personligen anser jag det mer trovärdigt att anse att silly season nu officiellt tagit sina första steg, som det sig bör i samband med semestrarna och att det är alldeles för bra båtväder för att jag skulle spekulera för mycket över denna ickenyhet som faktiskt annonserats sen Alonsos brytning med McLaren blev tillkännagiven.
I övrigt är det nog mest spekulationer med mer eller mindre substans. Han är alltid märkbart irriterad när han inte får till stånd de resultat han vill ha inom F1 och ända sen start har han snabbt även kommit över sin besvikelse.
Att tolka så stora kulturella skillnader som det gäller i fallet Finlands stolthet, (nåja forna kanske med reservation för att Mika trots allt alltid kommer vara större oavsett vad Kimi vinner from nu) och Italiensk (och numera även hårt stukade stolthet) gör sig och tolkaren en stor otjänst. Man tenderar alltid att bara se det från ett håll, nämligen utifrån sina egna preferenser.
Kimi har förvisso ett år kvar på sitt kontrakt, något han även offentligt sagt och påpekat exakt så många gånger som han själv anser sig behöva göra. Ifrån Ferrari/FIAT-håll har vi inte hört ett enda ord annat än att Kimi kör enligt kontrakt.
Nu kan man ta som jag förstår ta två vägar här beroende på hur man är lagd och hur stora önskemålen är om en förändring på de tidigare nämnda punkterna.
1. Jag tror att Alonso är mest intresserad av att köra en bil man eventuellt kan vinna med. Ferrari är inte där idag.
Jag tycker personligen att Alonsos senaste byte ligger honom en hel del i fatet, speciellt med tanke på hur han personligen såg till att bryta alla banden med stallet så fort det gick lite emot honom, dvs Hamilton tog den plats han ansåg sig vara värd och stallet inte sa ifrån.
2. För Ferraris del så anser jag att de med stor sannolikhet vet att de inte har en vinnarbil för i år och de siktar med stor sannolikhet på nästa säsong med den stora delen av utvecklingsarbetet. Jag tvivlar på att de är annat än missnöjda, både med sig själva och den utveckling de fått till stånd till årets bil och för arbetsron inom stallet är det kanske bäst att låta det här året bero, utveckla det som kommer naturligt och sikta framåt. Att byta förare för att ytterligare förvirra det arbetet lär knappast vara produktivt, snarare tvärtom.
Med de testrestriktioner som finns är kunskap triumf och de kan Kimi och Massa. Båda är synnerligen kapabla att både vinna lopp och vara så snabba som bilen tillåter. Det finns således inga skäl att skicka in ytterligare en okänd parameter för att vinna ett par tiondelar/varv i fart för att få in någon som åtminstone tillfälligt skulle kunna vara mer motiverad.
För mig personligen anser jag det mer trovärdigt att anse att silly season nu officiellt tagit sina första steg, som det sig bör i samband med semestrarna och att det är alldeles för bra båtväder för att jag skulle spekulera för mycket över denna ickenyhet som faktiskt annonserats sen Alonsos brytning med McLaren blev tillkännagiven.
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
-
Re: Kimi slutar?
Som jag har förstått det kommer ryktet från två håll, dels Gazzettan och dels spanska Diario AS.Cheever skrev:För det första, ryktet kommer "som vanligt" från Gazettan ursprungligen och är inte ett exklusivt scoop från tidningen vad den nu hette som alla citerar.
Gazzettan har antagligen bäst insyn i Ferrari av alla F1-publikationer och får nog ses som trovärdiga även om ingen kan ha rätt jämt.
Diario AS trovärdighet har jag ingen uppfattning om.
Som Jari skrev är det ju klart att han i alla fall ska göra inhopp i WRC och han verkar ju tycka att det är kul med rally.Så om ryktet är sant? Vem tar över, är det 100% att Alonso tar blatsen och blir Massa kvar? Ska Kimi verkligen köra rally eller blir det ett annat stall?
Något som talar mot att Kimi blir kvar är alla rapporter i italiensk media om att han inte har "kommit in" i stallet och att samarbetet inte funkar mellan honom och ingenjörer och annat löst folk.
Man bytte ju t ex ut Chris Dyer mot Andrea Stella som Kimis raceingenjör, enligt vissa uppgifter p g a att samarbetet inte funkade dem emellan.
Nu klassas väl det här som Kimibashing men det sägs också att han, till skillnad mot Massa, inte är speciellt omtyckt av personalen.
Att både Kimi och Ferrari ihärdigt förnekar de här uppgifterna betyder egentligen ingenting. Om uppgifterna är sanna så lär de fortsätta att förneka det fram tills dess de offentliggör allt och är de falska så kan de ju inte göra annat än att förneka det.
De gjorde ju likadant när Schumacher gick i pension.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
Äntligen!
Äntligen!
-
-
- Moderator
I den här tråden ger ni fan i att diskutera något annat än Kimi som förare. Hans nationalitet, eller andra användares nationalitet är off limits, likaså snack om makaroner och italienska karaktärsegenskaper.
Moderatorn
Moderatorn
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Utvisad
Det är väl egentligen rätt mycket som tyder på att Ferrari kommer att göra sig av med Kimi till nästa säsong.
Samarbetet i stallet sägs ju inte fungera. Det sägs att det var Kimi som löste in den senaste tvåårsoptionen och att stallet inte såg med så blida ögon på det, men avtal är ju avtal, och han hade ju så klart rätt att göra det.
I samband med det så sades det ju att man annars skulle ha tagit in Alonso redan till i år.
Just nu är det en del snack från Kimi och hans sida om det där att han har kontrakt nästa år etc, vilket ju kan tolkas som ett sätt att kunna få ut mesta möjliga pengar i den händelse han sparkas.
En del av Kimis fans upprepar envist just det där att han har kontrakt för nästa år som nån garanti att han kommer att köra där, vilket självfallet är ett felslut. Det räcker ju att se på Alonso, som ju hade kontrakt med McLaren.
Att man skulle välja att ha både Alonso och Kimi i stallet, dvs göra sig av med Massa tror jag inte är särskilt sannolikt. Alonso och Massa sägs komma bra överens, Massa är dessutom en bra teamplayer och sägs fungera ypperligt i stallet.
Visst, det kanske är så att alla rykten just bara är rykten, men trots allt ser Kimi svagare och mer omotiverad ut än någonsin. Att bara förklara det med att bilen inte är bra räcker inte, är man bäst betald så ska man plocka fram motivation även när materialet inte ligger i topp.
Att Ferrari skulle byta båda sina förare känns inte riktigt rimligt.
Däremot känns just Alonso och Massa som ett rimligt alternativ för kommande säsong, och ev en säsong till. Därefter kanske Massa byts ut till förmån för exempelvis Vettel.
Och vem vet, Button i Ferrari vore en fin present till mig, det skulle jag alls inte ha nåt emot.
Samarbetet i stallet sägs ju inte fungera. Det sägs att det var Kimi som löste in den senaste tvåårsoptionen och att stallet inte såg med så blida ögon på det, men avtal är ju avtal, och han hade ju så klart rätt att göra det.
I samband med det så sades det ju att man annars skulle ha tagit in Alonso redan till i år.
Just nu är det en del snack från Kimi och hans sida om det där att han har kontrakt nästa år etc, vilket ju kan tolkas som ett sätt att kunna få ut mesta möjliga pengar i den händelse han sparkas.
En del av Kimis fans upprepar envist just det där att han har kontrakt för nästa år som nån garanti att han kommer att köra där, vilket självfallet är ett felslut. Det räcker ju att se på Alonso, som ju hade kontrakt med McLaren.
Att man skulle välja att ha både Alonso och Kimi i stallet, dvs göra sig av med Massa tror jag inte är särskilt sannolikt. Alonso och Massa sägs komma bra överens, Massa är dessutom en bra teamplayer och sägs fungera ypperligt i stallet.
Visst, det kanske är så att alla rykten just bara är rykten, men trots allt ser Kimi svagare och mer omotiverad ut än någonsin. Att bara förklara det med att bilen inte är bra räcker inte, är man bäst betald så ska man plocka fram motivation även när materialet inte ligger i topp.
Att Ferrari skulle byta båda sina förare känns inte riktigt rimligt.
Däremot känns just Alonso och Massa som ett rimligt alternativ för kommande säsong, och ev en säsong till. Därefter kanske Massa byts ut till förmån för exempelvis Vettel.
Och vem vet, Button i Ferrari vore en fin present till mig, det skulle jag alls inte ha nåt emot.
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
Dessutom F1-världens störste fegis.
-
- Varnad
Nu har två eller tre personer påstått att Kimi inte fungrerar i stallet. Har någon lite mer substansiellt om detta?
Jag har nämligen inte hört sånt vare sig inifrån stallet eller runt omkring, så frågan är om det är spansk/italienskt skvaller eller fakta.
Jag har nämligen inte hört sånt vare sig inifrån stallet eller runt omkring, så frågan är om det är spansk/italienskt skvaller eller fakta.
-
Du kan ju läsa den här artikeln och bilda dig en egen uppfattning.
Säg till om du drar någon annan slutsats än den som vi har kommit fram till.
Btw, vem känner du i Ferrari?
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
Äntligen!
Äntligen!
-
- Utvisad
-
- Varnad
Ja, den sa ju mycket!Razor skrev:Du kan ju läsa den här artikeln och bilda dig en egen uppfattning.
(OBS ironi)
Jag litar i så fall mer på Domenicali: http://www.ts.fi/f1/uutiset/60392.html
-
-
- Varnad
Eftersom vi redan visste att det stod mellan tidningsskvaller och corporate bullshit, vad är egentligen frågan?Razor skrev:Det är ju ganska uppenbart att han säger så där?
Tror du verkligen att han går ut med något annat offentligt?
Corporate bullshit.
Jag vet att Kimi kommer lsuta så småningom, men ifrån det och bygga luftslott runt Alfons är långsökt. Det kan lika gärna vara "baby-schumi" som de vill ha. Men en parameter till: Varför skulle Alfons vilja till ett stall på dekis?
-
Det har förekommit rykten om Alonso till Ferrari ganska länge, sedan ett år eller mer tillbaka. Tydligaste indikationen för mig är att Ferrari har ett sponsoravtal med spanska banken Santander fr.o.m. 2010. Det är väl inte bekräftat ännu, men jag har fått uppfattningen att det är ett "done deal". Och med Santander följer Alonso - återstår att se om det blir 2010 eller 2011. Därav att det inte lika gärna kan vara Vettel.Jari skrev:Eftersom vi redan visste att det stod mellan tidningsskvaller och corporate bullshit, vad är egentligen frågan?
Jag vet att Kimi kommer lsuta så småningom, men ifrån det och bygga luftslott runt Alfons är långsökt. Det kan lika gärna vara "baby-schumi" som de vill ha. Men en parameter till: Varför skulle Alfons vilja till ett stall på dekis?
Varför Alonso skulle vilja till Ferrari? Tja... det finns inga garantier i Formel 1 men ser man på de senaste tio åren så råder det ingen tvekan om att Ferrari är det mest framgångsrika stallet. Kör man Ferrari har man följaktligen en stor chans att vinna VM, vilket bör vara Alonsos främsta mål.
Jag tror att resursstarka stall som Ferrari och McLaren inte gör dåliga bilar två år i rad, och med tanke på att nästa års reglemente förblir ganska stabilt, räknar jag med att de är tillbaka i toppen 2010. McLaren är redan ett förbrukat kapitel för Alonso så då återstår Ferrari.
-
-
Diario AS är väl den främsta spanska källan till de här ryktena, Gazzettan har citerat AS vid en del tillfällen.Cheever skrev:Raz
Varifrån kommer uppgifterna från den Spanska sidan om detta, har du en källa? I de medier i Finland jag läst hänvisas bara till Gazettans motorsportsansvarige och inget skrivet? Är det inte så att det är för lite fart på tidningsförsäljningen så här års?
Jag har som sagt noll koll på den publikationen men man kan ju anta att de har lite koll på Alonso.
Äntligen!
Äntligen!
-
-
-
- Varnad
När det gäller rally har de precis hittat en grymt grov guldåder och har tryggat sändningsrättigheter för 633 miljoner fler tittare till nästa säsong.
Sporten går från klarhet till klarhet just nu under ledning av Malcolm Wilson det är en tidsfråga innan de finns på samma karta som F1 i popularitet.
F1 lider en del under nuvarande styre och profiler, som bekant.
Jag har ändå svårt att tro att någon skulle vilja betala särskilt mycket för Kimi som rallyförare med det lilla vi sett hittills. Jag tror mer att Kimi är typen som gör vad han tycker verkar kul för att han har råd. Precis som Häkkinen. Teemu Selänne, JJ Lehto, Mika Salo och andra finnar gillar de att leka lite rally mellan varven för at det är något väldigt finskt över det.
Nästa gång ska han lira hockey, vilket han också är ganslka hygglig på eller något annat tills pengarna är slut. ( )
Kul med kopplingen Alonso Santander förresten! Har ni inte funderat på att de faktiskt har kontrakt med McLaren just nu skrivet 2007 på lång sikt?
Sporten går från klarhet till klarhet just nu under ledning av Malcolm Wilson det är en tidsfråga innan de finns på samma karta som F1 i popularitet.
F1 lider en del under nuvarande styre och profiler, som bekant.
Jag har ändå svårt att tro att någon skulle vilja betala särskilt mycket för Kimi som rallyförare med det lilla vi sett hittills. Jag tror mer att Kimi är typen som gör vad han tycker verkar kul för att han har råd. Precis som Häkkinen. Teemu Selänne, JJ Lehto, Mika Salo och andra finnar gillar de att leka lite rally mellan varven för at det är något väldigt finskt över det.
Nästa gång ska han lira hockey, vilket han också är ganslka hygglig på eller något annat tills pengarna är slut. ( )
Kul med kopplingen Alonso Santander förresten! Har ni inte funderat på att de faktiskt har kontrakt med McLaren just nu skrivet 2007 på lång sikt?
-
Ja, visst är det kul?Jari skrev:Kul med kopplingen Alonso Santander förresten! Har ni inte funderat på att de faktiskt har kontrakt med McLaren just nu skrivet 2007 på lång sikt?
Att Santander ska sponsra Ferrari känns mer eller mindre helt klart, i synnerhet när deras VD, Emilio Botin säger så här:
Santander will be with Ferrari in 2010, yes
http://f1.gpupdate.net/en/news/2008/11/ ... o-ferrari/
Äntligen!
Äntligen!
-
Bryr mig inte speciellt mycket om Kimi slutar eller inte, han skall göra det han vill, vill han köra WRC så önskar jag honom lycka till, däremot kommer jag bli märkbart irriterad om de släpper ner Alonso i en Ferrari. Tål honom inte, troligen den förare av alla på gridden jag minst vill se i mitt älskade Ferrari stall.
-
Förutom alla komman.. så hatar du Alonso? Topicen handlar om Kimi slutar... Ferrari lär du se på gridden ändå, liksom du gjort i år, men inte i första startled.Tiresias skrev:Bryr mig inte speciellt mycket om Kimi slutar eller inte, han skall göra det han vill, vill han köra WRC så önskar jag honom lycka till, däremot kommer jag bli märkbart irriterad om de släpper ner Alonso i en Ferrari. Tål honom inte, troligen den förare av alla på gridden jag minst vill se i mitt älskade Ferrari stall.
Cheers.
ESRL Driver of the year 2002
IWSC Champion 2002
IWSC Champion 2002
-
-
-
-
- Varnad
Hah, de kostar ju pengar!Gösta skrev:Jag har varken burit Ferrarikeps eller Ferraritröja sen kimi kom dit. Dax att damma av dem igen och bära dem med stolthet.
Du har ju däremot burit en sliten men gratiskeps med Massa så...
Jag har försökt hålla Ferrari flytande under tiden genom att köpa både kepsar och skor så...
-
-
- Varnad
Du tror alltså att Ferrari står för ryktet?F1-fan skrev:Rykten gör gällande att Ferrari vill betala Kimi 25 miljoner Euro för att bli av med honom till nästa säsong??
Om Ferrari hade varit mycket nöjda med Kimi så hade dessa rykten aldrig uppstått....
Framtiden får utvisa hur det blir!
-
-
Skriver jag det??Jari skrev:Du tror alltså att Ferrari står för ryktet?F1-fan skrev:Rykten gör gällande att Ferrari vill betala Kimi 25 miljoner Euro för att bli av med honom till nästa säsong??
Om Ferrari hade varit mycket nöjda med Kimi så hade dessa rykten aldrig uppstått....
Vem eller vilka som stå för ryktena vet jag inte...bara att de finns!
Jag hade mycket stora förväntningar på Kimi men de kom tyvärr på skam efter att han lite tursamt vann sin första och troligvis enda titel
Duger inte att slicka på glass och lyfta rekordhög lön när mekanikerna sliter med ens bil
Kimi har fryst ut sig själv om han inte tar sig i kragen riktigt ordentligt andra halvan av säsongen!
Senast redigerad av F1-fan den fre aug 14, 2009 20:22, redigerad totalt 1 gång.
-
-
- Varnad
Ja, du skriver: Om Ferrari hade varit mycket nöjda med Kimi så hade dessa rykten aldrig uppståttF1-fan skrev:Skriver jag det??Jari skrev:Du tror alltså att Ferrari står för ryktet?F1-fan skrev:Rykten gör gällande att Ferrari vill betala Kimi 25 miljoner Euro för att bli av med honom till nästa säsong??
Vem eller vilka som stå för ryktena vet jag inte...bara att de finns!
Jag hade mycket stora förväntningar på Kimi men de kom tyvärr på skam efter att han lite tursamt vann sin första och troligvis enda titel
Duger inte att slicka på glass och lyfta rekordhög lön när mekanikerna sliter med ens bil
Kimi har fryst ut sig själv om han inte tar sig i kragen riktigt ordentligt andra halvan av säsongen!
Han blev erbjuden sin lön av Ferrari och inte visste jag att man inte får äta glass efter att deras fina bil rasat ihop helt utan anledning.
Mekanikerna har sina jobb och sina löner och om man får tro resultaten har de inte jobbat hårt nog. Jag tvivlar på att de jobbar särskilt hårt på Kimis bil efter att han brutit själva racet med ytterligare ett "Kers-haveri" förrän de fått tillbaks bilen till fabriken.
Apropå ge upp... tycker du själv att Ferrari såg ut som titelkandidater efter tre lopp?
-
Här kommer mer rykten om Kimis sits hos Ferrari:
http://www.forumula1.net/2009/f1/lead_a ... raikkonen/
Let it be known that Felipe Massa’s accident, despite adding perspective to Ferrari’s current situation, was not the catalyst behind the speculation about Raikkonen’s future. There has long been critisism of the Finn’s work ethic in relation to the lucrative salary he receives from the coffers at Maranello – rumoured to be in the region of $51 million per year.
In the aftermath of Schumacher’s decision to call off his return to the sport, Di Montezemolo revealed that the team’s future looks safe in the hands of a “seasoned champion.” Presumably this can only be Fernando Alonso, who Italian sources predict will be in a Ferrari next season, along with his sponsor, Spanish bank Santander.
Frågan är då, OM nu Kimi slutar och Alonso flyttar, vad händer med Renault?
http://www.forumula1.net/2009/f1/lead_a ... raikkonen/
Let it be known that Felipe Massa’s accident, despite adding perspective to Ferrari’s current situation, was not the catalyst behind the speculation about Raikkonen’s future. There has long been critisism of the Finn’s work ethic in relation to the lucrative salary he receives from the coffers at Maranello – rumoured to be in the region of $51 million per year.
In the aftermath of Schumacher’s decision to call off his return to the sport, Di Montezemolo revealed that the team’s future looks safe in the hands of a “seasoned champion.” Presumably this can only be Fernando Alonso, who Italian sources predict will be in a Ferrari next season, along with his sponsor, Spanish bank Santander.
Frågan är då, OM nu Kimi slutar och Alonso flyttar, vad händer med Renault?
-
-
- Varnad
-
-
- Utvisad
Det har väl De Montezemolo redan sagt rent ut, han vill ha Schumacher på plats.Dawe skrev:Varför tror ni Ferarri vill ha 3 bilar per team nästa år?
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
-
Det fattar jag..marcusmuss skrev:Fattar inte varför dom skulle betala för att bli av med kimmi o BETALA för o ha kvar massa
Allvarligt, så hoppades jag mycket på Kimi när han flyttade över från McLaren, men luften har ju alldeles gått ur honom, det är ju bara att konstatera..
Saknar de gamla mästarna...
-
- Varnad
Vad ska han göra mer än att komma tvåa med en bil som duger nätt och jämnt till poängplats?Lenny skrev:Det fattar jag..marcusmuss skrev:Fattar inte varför dom skulle betala för att bli av med kimmi o BETALA för o ha kvar massa
Allvarligt, så hoppades jag mycket på Kimi när han flyttade över från McLaren, men luften har ju alldeles gått ur honom, det är ju bara att konstatera..
Det blir en upp i helgen dessutom.
-
- Utvisad
Ännu ett tecken har tillkommit på att Kimi lär få sparken.
Han har inte ens bemödat sig att ringa till Massa för att höra hur det är med honom.
Men det ligger väl helt i Kimis hårdrockiga linje. Men det är ju inte så man skaffar sig kompisar direkt.
Han har inte ens bemödat sig att ringa till Massa för att höra hur det är med honom.
Men det ligger väl helt i Kimis hårdrockiga linje. Men det är ju inte så man skaffar sig kompisar direkt.
-
EnzoF1 skrev:Ännu ett tecken har tillkommit på att Kimi lär få sparken.
Han kanske söp bort lappen med Massas tel nr som han fick av Montezemolo?? Det kan ju vara en förklaring att han inte hört av sig!
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
-
- Varnad
-
-
- Utvisad
Ja du vet ju så klart bättre än Massa.Rainio skrev:Kimi har inte "bemödat" sig att ringa, utan han har både besökt och skickat ett kort, men det är klart, kan man smutskasta Kimi så tar man ju första bästa eller? Det gör ju inget om lite sanning försvinner på vägen..
Gud förbjude att Kimi inte uppträder 100% rätt hela tiden. Mannen som inte kan göra fel.
När besökte förresten Kimi Massa efter olyckan? Det rapporteras ju tvärtom, att han inte besökt.
Nu får man väl förstå att det inte är så lätt att slå nummer när man är full som en kastrull, så Kimi kanske HAR försökt ringa Massa.
-
-
- Varnad
Precis!PeppeF1 skrev:Men det är måste vara för att han snart får sparken, vem vill vara polare med han som får sparken liksom?Jari skrev:Massa kanske inte godkände Kimi som kompis på facebook och skördar vad han själv sått nu?
Sen var visst den hälsning Kimi gjorde bland de som förarna skickat varit kortast av alla...
-
- Utvisad
-
Sluta upp med att sprida förhoppningar på det viset. Du vet hur besvikna människor blir om förhoppningarna inte infrias!!!!EnzoF1 skrev:Förutom Kimis annalkande avsked sägs nu även Kovalainen få foten.
Nästa år kan bli ett fint F1-år.
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"
-
- Utvisad
I det här fallet är det ingen fara.Gösta skrev:Sluta upp med att sprida förhoppningar på det viset. Du vet hur besvikna människor blir om förhoppningarna inte infrias!!!!EnzoF1 skrev:Förutom Kimis annalkande avsked sägs nu även Kovalainen få foten.
Det är kristider och företag har inte längre råd att köpa platser åt finska medelmåttor som inte förtjänar sina styrningar på egna meriter.
-
Bara två finnar inom topp 5, det är ju skandallöst dåligt...EnzoF1 skrev:I det här fallet är det ingen fara.Gösta skrev:Sluta upp med att sprida förhoppningar på det viset. Du vet hur besvikna människor blir om förhoppningarna inte infrias!!!!EnzoF1 skrev:Förutom Kimis annalkande avsked sägs nu även Kovalainen få foten.
Det är kristider och företag har inte längre råd att köpa platser åt finska medelmåttor som inte förtjänar sina styrningar på egna meriter.
När en man ljuger, dör en liten del av världen...