BAHRAINS GP 2008 - SAKHIR

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport
Inlägg: 8550
Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
Ort: Fjällen

Inlägg av Pastis »

Raukas skrev:Hajjar inte att Ni inte håller Er till trådens ämne utan bara tjafsar.
Kom igen, med er kunskap och goda förmåga kan ni väl bättre?
Mvh Ny på forumet
Instämmer till 100 procent och varnar nu olag, platt och Gösta! Sluta snacka skit inbördes här. Av era texter platsar kanske 5 procent här, resten är klotterplank- eller PM-klass! :evil:
Bild
Användarens profilbild
Christoffer
Inlägg: 2564
Blev medlem: tor aug 23, 2007 12:05
Ort: Stockholm

Inlägg av Christoffer »

Det pratas om att Ferrari kommer att vara så överlägsna i Bahrain på grund av alla tester dom gjort där. Men jag undrar vilka chanser Toyota har? Dom har också testat mycket där + att det gick ju riktigt bra för Trulli i Malaysia senast. Glock borde förhoppningsvis ta sig i mål också.
Brain dead, total amnesia,
Get some mental anasthesia.
And if I can't be wrong I could be right.
I.Kilmister
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport
Inlägg: 8550
Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
Ort: Fjällen

Inlägg av Pastis »

Tror inte det är speciellt avgörande att de varit där tidigare. De hade andra aerodynamiska paket på bilarna, andra däck som inte används under GP-helgen och troligen ett annat (kallare) väder.

Kanske får man en liten, liten fördel på den första träningen, sedan är de andra ifatt då de har nog med insamlade data.

Håller dock tummarna för att jag har fel och att Toyota närmar sig toppen i Baharin.
Bild
Användarens profilbild
Pepparkvarnen
Inlägg: 4443
Blev medlem: sön jul 28, 2002 02:00
Ort: Norrköping

Inlägg av Pepparkvarnen »

Verkar som dårarna på FIA verkligen har bestämt sig för att vi inte ska få riktig kvalkörning.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/66170
Except For Ending Slavery, Fascism, Nazism, and Communism, WAR has Never Solved Anything.
Användarens profilbild
platt
Inlägg: 3718
Blev medlem: fre dec 02, 2005 22:47
Ort: Spånga

Inlägg av platt »

Pepparkvarnen skrev:Verkar som dårarna på FIA verkligen har bestämt sig för att vi inte ska få riktig kvalkörning.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/66170
Kan någon som är snabb på Engelska snabbt beskriva texten tack :roll:
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport
Inlägg: 8550
Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
Ort: Fjällen

Inlägg av Pastis »

Man ska hålla en fart av minst 120 procent av ett "normalvarv". Skitbeslut enligt mig. :saw:
Bild
Användarens profilbild
olag
Inlägg: 2469
Blev medlem: fre sep 14, 2007 17:30
Ort: Sveriges sydligaste stad

Inlägg av olag »

Pastis skrev:Man ska hålla en fart av minst 120 procent av ett "normalvarv". Skitbeslut enligt mig. :saw:
Varför är det så dåligt :quest:

Då slipper man snigelfarts förare som blockar.
Och man kör "bara" med ett varv extra bensin.

Tycker att det är bättre med det än att dom gör om det igen.
FIA = Ferrari International Assistance
Användarens profilbild
platt
Inlägg: 3718
Blev medlem: fre dec 02, 2005 22:47
Ort: Spånga

Inlägg av platt »

Jag fattar inte va som är problemet egentligen om dom kvalar med soppa för två varv så att dom kan ta sig till baks till depån då får vi reda på vilken bil som är snabbast, sen när placeringarna i start griden är bestämd så är upp till varje förare att besluta om man ska gör 1 eller 2 eller 3 depå besök och tanka där efter! hur svårt kan det vara ? varför ska man göra det så svårt för sig?
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport
Inlägg: 8550
Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
Ort: Fjällen

Inlägg av Pastis »

olag skrev:
Pastis skrev:Man ska hålla en fart av minst 120 procent av ett "normalvarv". Skitbeslut enligt mig. :saw:
Varför är det så dåligt :quest:

Då slipper man snigelfarts förare som blockar.
Och man kör "bara" med ett varv extra bensin.

Tycker att det är bättre med det än att dom gör om det igen.
Det här betyder att om en förare tvingas stanna till riktigt ordentligt inför en kurva för att släppa om ett par förare, får han sedan problem att göra om samma sak ett par gånger till. Då kommer man över 120 procent och sedan får vi massa strul och tolkningar för det.

Det enklaste hade varit att återgå till att tanka efter kvalet. Mycket enklare och bättre enligt mig.
Bild
Användarens profilbild
platt
Inlägg: 3718
Blev medlem: fre dec 02, 2005 22:47
Ort: Spånga

Inlägg av platt »

Är inte det som mitt förslag Pastis?
Användarens profilbild
olag
Inlägg: 2469
Blev medlem: fre sep 14, 2007 17:30
Ort: Sveriges sydligaste stad

Inlägg av olag »

Pastis skrev:
olag skrev:
Pastis skrev:Man ska hålla en fart av minst 120 procent av ett "normalvarv". Skitbeslut enligt mig. :saw:
Varför är det så dåligt :quest:

Då slipper man snigelfarts förare som blockar.
Och man kör "bara" med ett varv extra bensin.

Tycker att det är bättre med det än att dom gör om det igen.
Det här betyder att om en förare tvingas stanna till riktigt ordentligt inför en kurva för att släppa om ett par förare, får han sedan problem att göra om samma sak ett par gånger till. Då kommer man över 120 procent och sedan får vi massa strul och tolkningar för det.

Det enklaste hade varit att återgå till att tanka efter kvalet. Mycket enklare och bättre enligt mig.
Ok såg det inte på det sättet. Ingen bra ide då med tanke på att man får mer tolkningar av regler.Det är redan tillräckligt med det.

Ser det framför mig redan. Förare 1&2 delar på samma poäng och deras team kamrat "råkar" bromsa upp motståndaren och vips avgörs vm i domstolen :down:

Men hur var reglerna förr när man kvala under en timme? Om jag inte miss minner mig så kunde det hända att man råka komma i trafik på snabbaste varvet och då var det en del av sporten. Otur och ingen blev straffad.Eller jag har fel?
FIA = Ferrari International Assistance
Geer
Inlägg: 1021
Blev medlem: fre mar 04, 2005 17:13

Inlägg av Geer »

Förarna inför Sakhir :)
Bild
Användarens profilbild
El Scorcho
Inlägg: 1258
Blev medlem: tis apr 16, 2002 02:00
Ort: Landet lagom

Inlägg av El Scorcho »

Tippar ni inte loppen längre? :D
Känns som McLaren har byggt en Ferrari i år - bra i Melbourne - dåliga i Malaysia - och Ferrari har en McLaren...

McLaren var aningen bättre än Ferrarin över säsongen förra året - tycker jag så jag tror Kimi blir svårstoppad. Gott att Heikki körde så jävla bra i Malaysia.

Nån som förstod varför Williams var så långsamma i Malaysia förresten?
Användarens profilbild
platt
Inlägg: 3718
Blev medlem: fre dec 02, 2005 22:47
Ort: Spånga

Inlägg av platt »

Jag tippar på en dubbel Ferrari i Baharins GP
Jag diggar Heikki hell skarpt, jag trodde han var en mes men fel hade jag
Användarens profilbild
Christoffer
Inlägg: 2564
Blev medlem: tor aug 23, 2007 12:05
Ort: Stockholm

Inlägg av Christoffer »

Jag gissar på att det blir Ferrari, McLaren och BMW som delar prispallen. Vilka och i vilken ordning törs jag inte ens sia om.
Brain dead, total amnesia,
Get some mental anasthesia.
And if I can't be wrong I could be right.
I.Kilmister
Användarens profilbild
platt
Inlägg: 3718
Blev medlem: fre dec 02, 2005 22:47
Ort: Spånga

Inlägg av platt »

Kimmi, Massa, Heikki
jag vågar :D
Användarens profilbild
olag
Inlägg: 2469
Blev medlem: fre sep 14, 2007 17:30
Ort: Sveriges sydligaste stad

Inlägg av olag »

LH.HK.RK
FIA = Ferrari International Assistance
BrazilJack
Inlägg: 25
Blev medlem: ons jun 22, 2005 12:22

Inlägg av BrazilJack »

Vågar också... Kimi, Kovalainen och Hamilton, Massa är inte o tänka på om dom inte tillåter TC för Bahrain då vill säga :wink:
Användarens profilbild
platt
Inlägg: 3718
Blev medlem: fre dec 02, 2005 22:47
Ort: Spånga

Inlägg av platt »

BrazilJack skrev:Vågar också... Kimi, Kovalainen och Hamilton, Massa är inte o tänka på om dom inte tillåter TC för Bahrain då vill säga :wink:
Jag håller med, jag tänkte bara flörta med Gösta lite :D
Användarens profilbild
platt
Inlägg: 3718
Blev medlem: fre dec 02, 2005 22:47
Ort: Spånga

Inlägg av platt »

olag skrev:LH.HK.RK
Olag är inte det att ta i att skriva upp en Polak så högt det var ett misstag föra gången eller :quest:
Gösta
Inlägg: 8027
Blev medlem: mån apr 19, 2004 17:07
Ort: Solna

Inlägg av Gösta »

platt skrev:
BrazilJack skrev:Vågar också... Kimi, Kovalainen och Hamilton, Massa är inte o tänka på om dom inte tillåter TC för Bahrain då vill säga :wink:
Jag håller med, jag tänkte bara flörta med Gösta lite :D
Just nu är jag svårflörtad. :D
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Användarens profilbild
Cuscino
Inlägg: 972
Blev medlem: tor mar 07, 2002 01:00

Inlägg av Cuscino »

olag skrev:Men hur var reglerna förr när man kvala under en timme? Om jag inte miss minner mig så kunde det hända att man råka komma i trafik på snabbaste varvet och då var det en del av sporten. Otur och ingen blev straffad.Eller jag har fel?
Så var det. Men det var en annan era med litet justare tag då, så tävlingsledningen behövde inte lägga sig i så mycket.

Men generellt så var entimmeskvalet en enkel och bra konstruktion. Då kunde det hända grejer under hela timmen medan man nu kan nöja sig med att titta på slutminuterna.
Geer
Inlägg: 1021
Blev medlem: fre mar 04, 2005 17:13

Inlägg av Geer »

Cuscino skrev: Då kunde det hända grejer under hela timmen medan man nu kan nöja sig med att titta på slutminuterna.
Jag tycker tvärt om. Nu kan man följa striden om att komma till q2, q3 och slutligen dom 10 främsta platserna.
Förr var minardi ute på banan den första halvtimmen, sedan kom några bilar från mellanskiktet, sista 10 minuterna kom dom främre stallen.
Geer
Inlägg: 1021
Blev medlem: fre mar 04, 2005 17:13

Inlägg av Geer »

Tipset inför loppet.
Små marginaler gör att Ferrari drar fördel av sitt tidigare test och McLaren får stå i sista depågaraget med sämre koll på konkurenterna.
LH gör en miss i q2 och massa har svårt på den sandiga banan.

1. KR
2. HK
3. NH
Användarens profilbild
olag
Inlägg: 2469
Blev medlem: fre sep 14, 2007 17:30
Ort: Sveriges sydligaste stad

Inlägg av olag »

FOM :quest: :quest: :quest: :quest:

McLaren har nu i två lopp varit i depågarage nr 5. Hur och varför dom varit där istället för att stå sist är inte lönt att diskutera.

MEN hur kan dom helt plötsligt få sista platsen :quest:

Man kan inte hålla på så med regler som F1 gör just nu.Man tappar helt förtroendet för denna sport.

Det är för f-n morgon humöret på dom gubbarna som bestämmer som blir utgångsläge för besluten. Ena loppet får den ena straff för att blockerar en på snabbaste varvet och straffet blir 5 platser ner i starten. Nästa gång en identisk situation händer stryker dom kanske snabbaste varvet.

Nu ska även kvalet ändras......

Vad f-n har dom reglerna till. Det är snart lika bra att banägarna sätter reglerna för det lär inte bli sämre än vad som är idag...

:evil:
FIA = Ferrari International Assistance
Användarens profilbild
platt
Inlägg: 3718
Blev medlem: fre dec 02, 2005 22:47
Ort: Spånga

Inlägg av platt »

olag skrev: MEN hur kan dom helt plötsligt få sista platsen :quest:
Va är nu detta har jag förstått rätt om McLaren har fått bytta plats i depån nu :o till sista ut posten
Användarens profilbild
Cuscino
Inlägg: 972
Blev medlem: tor mar 07, 2002 01:00

Inlägg av Cuscino »

Geer skrev:
Cuscino skrev: Då kunde det hända grejer under hela timmen medan man nu kan nöja sig med att titta på slutminuterna.
Jag tycker tvärt om. Nu kan man följa striden om att komma till q2, q3 och slutligen dom 10 främsta platserna.
Förr var minardi ute på banan den första halvtimmen, sedan kom några bilar från mellanskiktet, sista 10 minuterna kom dom främre stallen.
Inte innan de införde begränsningar i antalet kvalvarv.
Användarens profilbild
Cuscino
Inlägg: 972
Blev medlem: tor mar 07, 2002 01:00

Inlägg av Cuscino »

olag skrev:Man kan inte hålla på så med regler som F1 gör just nu.Man tappar helt förtroendet för denna sport.
F1 är väl ingen sport? Det är business.
Användarens profilbild
Nisse
Inlägg: 3027
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Ort: Ankeborg

Inlägg av Nisse »

För de som minns forntiden när det var riktigt händelserika kval.
Speciella "kvalmotorer", kvaldäck samt lite annat smått och gott för kvalet som inte behövdes sparas på. Om man ser till att materialet skall användas under en längre tid så blir resultatet att man inte nöter ut det i onödan. :roll:
Användarens profilbild
menthol
Inlägg: 522
Blev medlem: sön okt 21, 2007 10:47

Inlägg av menthol »

Nisse skrev:För de som minns forntiden när det var riktigt händelserika kval.
Speciella "kvalmotorer", kvaldäck samt lite annat smått och gott för kvalet som inte behövdes sparas på. Om man ser till att materialet skall användas under en längre tid så blir resultatet att man inte nöter ut det i onödan. :roll:
Det var sannerligen bättre förr.
Användarens profilbild
form-ola1
Inlägg: 536
Blev medlem: mån mar 13, 2006 09:39

Inlägg av form-ola1 »

platt skrev:
olag skrev: MEN hur kan dom helt plötsligt få sista platsen :quest:
Va är nu detta har jag förstått rätt om McLaren har fått bytta plats i depån nu :o till sista ut posten
Dom har nu fått den placering dom borde haft från början.
Användarens profilbild
olag
Inlägg: 2469
Blev medlem: fre sep 14, 2007 17:30
Ort: Sveriges sydligaste stad

Inlägg av olag »

form-ola1 skrev:
platt skrev:
olag skrev: MEN hur kan dom helt plötsligt få sista platsen :quest:
Va är nu detta har jag förstått rätt om McLaren har fått bytta plats i depån nu :o till sista ut posten
Dom har nu fått den placering dom borde haft från början.
Men problemet är ju var dom kommer att hamna i nästa lopp??

Någon form av ordning får man väll kräva,
FIA = Ferrari International Assistance
Användarens profilbild
Nisse
Inlägg: 3027
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Ort: Ankeborg

Inlägg av Nisse »

Läste något kryptiskt om att arrangören redan sålt läktarplatserna mitt emot depån och då räknat med att McLaren skulle ha boxen längst bort. Så jag tror att det bara är tillfälligt.
Användarens profilbild
olag
Inlägg: 2469
Blev medlem: fre sep 14, 2007 17:30
Ort: Sveriges sydligaste stad

Inlägg av olag »

Nisse skrev:Läste något kryptiskt om att arrangören redan sålt läktarplatserna mitt emot depån och då räknat med att McLaren skulle ha boxen längst bort. Så jag tror att det bara är tillfälligt.
Jag är inte så bra på engelska :-?

men min tolkning var att dom sålt biljetter framför garage 5 och sedan blev dom flyttade av FOM till sista platsen.

Så banägaren beklaga och tyckte synd om McLaren fansen att dom hamna fel och att dom inte kunde byta platser.

Kan någon expert komma med rätt utlåtande om detta??

Har Nisse eller jag rätt eller bägge är ute och cyklar 8)
FIA = Ferrari International Assistance
Geer
Inlägg: 1021
Blev medlem: fre mar 04, 2005 17:13

Inlägg av Geer »

Jag tror på Olag, denna gången :wink:
Användarens profilbild
olag
Inlägg: 2469
Blev medlem: fre sep 14, 2007 17:30
Ort: Sveriges sydligaste stad

Inlägg av olag »

http://www.autosport.com/news/report.php/id/66228

Här är artiklen :idea:

Jag tror det är FOM som vill straffa banägaren för han äger en del av McLaren :roll:
FIA = Ferrari International Assistance
Användarens profilbild
Nisse
Inlägg: 3027
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Ort: Ankeborg

Inlägg av Nisse »

olag skrev:
Nisse skrev:Läste något kryptiskt om att arrangören redan sålt läktarplatserna mitt emot depån och då räknat med att McLaren skulle ha boxen längst bort. Så jag tror att det bara är tillfälligt.
Jag är inte så bra på engelska :-?

men min tolkning var att dom sålt biljetter framför garage 5 och sedan blev dom flyttade av FOM till sista platsen.

Så banägaren beklaga och tyckte synd om McLaren fansen att dom hamna fel och att dom inte kunde byta platser.

Kan någon expert komma med rätt utlåtande om detta??

Har Nisse eller jag rätt eller bägge är ute och cyklar 8)
Jag är nog ännu sämre på engelska :D
Rätt eller fel, spelar inte mig någom roll. Och jag fick ihop det fel första gången jag läste det. :D
Senast redigerad av Nisse den sön mar 30, 2008 21:47, redigerad totalt 1 gång.
Användarens profilbild
olag
Inlägg: 2469
Blev medlem: fre sep 14, 2007 17:30
Ort: Sveriges sydligaste stad

Inlägg av olag »

Vi kan ju råka sprida elaka ryckte om vi inte utgår från sanningen. :D
Men lustigt är det.:D

Detta kanske är ett sätt att få fokus från Max skandalen

:-?
FIA = Ferrari International Assistance
Användarens profilbild
Nisse
Inlägg: 3027
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Ort: Ankeborg

Inlägg av Nisse »

Rätt kul att se resultatet av Max lilla passion. Sprids snabbt över nätet och börjar dyka upp på de flesta F1 forum och även seriösa websajter. :D
Användarens profilbild
Dagon
Inlägg: 159
Blev medlem: ons sep 12, 2007 10:06
Ort: Tyresö

Inlägg av Dagon »

Massa verkar fast besluten om att göra bra ifrån sig nu med två väldigt stabila träningspass.

Han verkar onekligen trivas bra i Bahrain och jag gissar nu på att det blir något av följande resultat: Massa vinner från pole eller så blir det att Massa startar från pole och blir omkörd under depåstoppet av Kimi och det blir årets första Ferrar 1-2.

Eller så snurrar Massa av och Kimi vinner enkelt :)
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport
Inlägg: 8550
Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
Ort: Fjällen

Inlägg av Pastis »

Ja den gode Massa kan blir svår i Bahrain. OM han nu inte gör ett misstag. :D

Kommer han under press i loppet, kan mycket väl misstagen infinna sig. Men han kan som sagt även dominera om allt är perfekt för honom.

Personligen vill jag gärna ha honom utbytt mot Fernando Alonso. Tycker det skulle vara oerhört intressant att se Räikkönen och Alonso i samma stall.
Bild
Användarens profilbild
Sami
Inlägg: 3263
Blev medlem: tor okt 24, 2002 02:00
Ort: Malmö

Inlägg av Sami »

Även om det bara är fredag så var Nelson Piquet snabbare än Alonso idag. Det verkar som Nelson sakta men säkert håller på att komma igång. Just nu känns det som att Renault rent formmässigt ligger på samma nivå som Williams och RedBull, om ens det.
Användarens profilbild
Patrik L
Inlägg: 260
Blev medlem: fre mar 07, 2003 16:24
Ort: Kristineberg

Inlägg av Patrik L »

Massa ser ruggigt bra ut! Hamiltons tur att få smaka gas-på-fel-ställe fot :P Nån mer som tycker att de ser ut att åka med mindre luft i däcken nuförtiden? Jäkligt intressant att höra hur snacket går inne i depåerna från ITV's feed. Couldhard's skotska är inte helt lätt att hänga med på men jag tycker man får in en helt ny dimension av rejshelgen på det här sättet. Såg att Viasatsport var en av de som nyligen fick tillstånd att köra i marknätet så de kanske kommer igång innan säsongen är över :)
Mr Hunt
Inlägg: 33
Blev medlem: ons apr 04, 2007 18:53

Inlägg av Mr Hunt »

Det gamla kvalsystemet från forntiden skapade alltid en massa gnäll på banor som Monaco att någon blev blockad på sitt snabba varv etc

Den bästa lösningen enligt mig för kvalet är att bevara nuvarande ordning men att Q3 avgörs med ett enda flygande varv.
De som går vidare till Q3 tankar upp den bränslemängd de behöver för första stinten och gör ett snabbt varv. Hinner du inte tillbaka till depån innan den efterföljande bilen på sitt utvarv kommer ifatt dig så bestraffas man med t.ex 10 platser ner.

Detta blir även bra tv då man kan fokusera på just den förare i Q3 man
vill studera i detalj.
En av anledningar till att man ändrade kvalordningen från början var ge de mindre teamen mer tvexponering för sina sponsorer.
Detta verkar man ha lämnat så varför inte införa ovanstående förslag.
Det borde vara genomförbart även med tanke på den begränsade sändningstid man har för kvalet.
Undantaget blir givetvis Spa där man måste lägga till några minuter
Användarens profilbild
olag
Inlägg: 2469
Blev medlem: fre sep 14, 2007 17:30
Ort: Sveriges sydligaste stad

Inlägg av olag »

Dagon skrev:Massa verkar fast besluten om att göra bra ifrån sig nu med två väldigt stabila träningspass.

Han verkar onekligen trivas bra i Bahrain och jag gissar nu på att det blir något av följande resultat: Massa vinner från pole eller så blir det att Massa startar från pole och blir omkörd under depåstoppet av Kimi och det blir årets första Ferrar 1-2.

Eller så snurrar Massa av och Kimi vinner enkelt :)
Massa kan vara snabb och bra.
Men vid minsta lilla motgång, Oförutsedd sak eller när han är under press är han värdelös.

Se bara när LH låg han i haserna i fjor. Han zickzacka mer än när dom värmer däck. Sen blev han diskad och skyllde på att dommarna var för långsamma med rödljuset.
FIA = Ferrari International Assistance
Användarens profilbild
olag
Inlägg: 2469
Blev medlem: fre sep 14, 2007 17:30
Ort: Sveriges sydligaste stad

Inlägg av olag »

FIA = Ferrari International Assistance
Användarens profilbild
platt
Inlägg: 3718
Blev medlem: fre dec 02, 2005 22:47
Ort: Spånga

Inlägg av platt »

Jag tycker att det är ganska kull att det lilla ...... kan göra bort sig :D
Användarens profilbild
olag
Inlägg: 2469
Blev medlem: fre sep 14, 2007 17:30
Ort: Sveriges sydligaste stad

Inlägg av olag »

Håller mad att förarna inte ska påpeka att mätarna visar att dom utsatts för för hög g-kraft.

I en olycka eller krasch så är man inte helt 100 på vad som hänt + att som i LH fall är han aningen sur och arg och har redan mentalt ställt in sig på att hoppas att teamet kan rädda och bygga upp bilen.

Bättre att bestämma att alla förare som bryter lopp eller träning ska kontrolleras av läkare.

Vad skulle det bli för straff om man skulle fällas?
FIA = Ferrari International Assistance
Användarens profilbild
olag
Inlägg: 2469
Blev medlem: fre sep 14, 2007 17:30
Ort: Sveriges sydligaste stad

Inlägg av olag »

http://www.dailymotion.com/video/x4yjld ... lonso-suti

Se den innan filmen försvinner spårlöst.

Alonso & Sutils lilla samman stötning.
FIA = Ferrari International Assistance
Användarens profilbild
Sami
Inlägg: 3263
Blev medlem: tor okt 24, 2002 02:00
Ort: Malmö

Inlägg av Sami »

Vad höll Alonso på med egentligen? Klumpigt värre.