Alonso lämnar McLaren?
-
-
Ja det måste han. Jag föreslår en lobotomi följt av elchocker för att vara på den säkra sidan.ANFRAN skrev:Måste Alonso glömma vilken gas Ferrari använder i sina däck för att inte nästa stall ska diskas i konstruktörs-VM?
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
-
-
-
Helt klart skulle det krävas mer än Alonso för att få Toyota konkurrenskraftigt. Brawn skulle säkert vara rätt man att styra upp verksamheten. Men han har väl bara sabbatsår från Ferrari om jag minns rätt?AndersF1 skrev:Alonso, Brawn, Coughlan och Stepney vore nåt för Toyota. De två senare möjligen lite pestsmittade, men de verkar ha varit ganska dugliga i sin profession.
Då kanske det kan bli fart på liket.
-
det är väl vad han själv och teamet säger, att det "bara" är ett sabbatsår. men låter lika säkert som allt annat inom f1.Cuscino skrev:Helt klart skulle det krävas mer än Alonso för att få Toyota konkurrenskraftigt. Brawn skulle säkert vara rätt man att styra upp verksamheten. Men han har väl bara sabbatsår från Ferrari om jag minns rätt?AndersF1 skrev:Alonso, Brawn, Coughlan och Stepney vore nåt för Toyota. De två senare möjligen lite pestsmittade, men de verkar ha varit ganska dugliga i sin profession.
vore ju kanon om han inte kom tillbaka utan gick till ex toyota. fler bra team som kan fightas om vm behövs absolut.
minns inte vad anledningen är till hans paus. någon som vet?
daniel @ http://f1bloggen.se
-
Han skulle fiskamolle2 skrev:det är väl vad han själv och teamet säger, att det "bara" är ett sabbatsår. men låter lika säkert som allt annat inom f1.Cuscino skrev:Helt klart skulle det krävas mer än Alonso för att få Toyota konkurrenskraftigt. Brawn skulle säkert vara rätt man att styra upp verksamheten. Men han har väl bara sabbatsår från Ferrari om jag minns rätt?AndersF1 skrev:Alonso, Brawn, Coughlan och Stepney vore nåt för Toyota. De två senare möjligen lite pestsmittade, men de verkar ha varit ganska dugliga i sin profession.
vore ju kanon om han inte kom tillbaka utan gick till ex toyota. fler bra team som kan fightas om vm behövs absolut.
minns inte vad anledningen är till hans paus. någon som vet?
-
Nu har Rosberg och Nakajima bekräftats av Williams som förare 2008. Det betyder att Alonso har fått ett alternativ mindre, om nu Williams någonsin var ett seriöst sådant. Jag trodde då iallafall att det var där han skulle hamna. Det betyder också att McLaren går miste om sin favorit Rosberg. Det här börjar bli spännande.
-
-
-
-
bra poäng, det är ju sant, erbjudandet skulle gå ut tisdag.Christoffer skrev:Hade inte Briatore satt Tisdag 6/11 som stoppdatum om Alonso ville dit? Konstigt att man inte hört något än.
har faktiskt inte sett något om det.
kanske en mediagrej bara?
daniel @ http://f1bloggen.se
-
-
-
Det är väl lika bra och diska det stall som anställer honom. Hmm..Undrar varför vi inte har hört något om vilket än?ANFRAN skrev:Måste Alonso glömma vilken gas Ferrari använder i sina däck för att inte nästa stall ska diskas i konstruktörs-VM?
Brain dead, total amnesia,
Get some mental anasthesia.
And if I can't be wrong I could be right.
I.Kilmister
I.Kilmister
-
-
-
Jag var först!!!Christoffer skrev:Det kanske blir en rejäl skräll om vem som tar över efter Alonso (om han nu lämnar) enligt den här artikeln http://www.f1-live.com/f1/en/headlines/ ... 4823.shtml så har Raffe något stort på gång. Det vore ju perfekt för Ron. En sur gubbe bredvid den trevlige Hamilton. Inget snack vem som är nummer ett o.s.v.
Idag i f1-live "Ralf Schumacher has declared his interest in filling Fernando Alonso's recently vacated seat at McLaren for the 2008 season.
The German veteran and winner of six Grand Prix is currently without a contract for next season off the back of a disappointing three year tenure at Toyota.
"It is no secret that the space at McLaren-Mercedes is by far the most coveted cockpit," Schumacher told the newspaper Bild am Sonntag.
"Every driver on the market would like to sit in that super car," he added."
I.Kilmister
I.Kilmister
-
NEEEEEEEEEEEEJJJJJJJJChristoffer skrev:Jag var först!!!Christoffer skrev:Det kanske blir en rejäl skräll om vem som tar över efter Alonso (om han nu lämnar) enligt den här artikeln http://www.f1-live.com/f1/en/headlines/ ... 4823.shtml så har Raffe något stort på gång. Det vore ju perfekt för Ron. En sur gubbe bredvid den trevlige Hamilton. Inget snack vem som är nummer ett o.s.v.
Idag i f1-live "Ralf Schumacher has declared his interest in filling Fernando Alonso's recently vacated seat at McLaren for the 2008 season.
The German veteran and winner of six Grand Prix is currently without a contract for next season off the back of a disappointing three year tenure at Toyota.
"It is no secret that the space at McLaren-Mercedes is by far the most coveted cockpit," Schumacher told the newspaper Bild am Sonntag.
FIA = Ferrari International Assistance
-
- Varnad
Jodå, visst är han intresserad och självklart kommer sitsen att fyllas med någon, men inte en chans att det blir allas vår armlöse vän och degarsle och porrkung Ralf, den lille Schumacher.
Om nu inte mr 10%, Willi Weber köper sitsen åt honhom vilket knappast är troligt.
Mitt tips är Heikki Kovalainen.
Om nu inte mr 10%, Willi Weber köper sitsen åt honhom vilket knappast är troligt.
Mitt tips är Heikki Kovalainen.
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
-
-
- Varnad
-
Nä fy fan det kan ju inte ens sägas som nyhet mer som en döds runaChristoffer skrev:Jag var först!!!Christoffer skrev:Det kanske blir en rejäl skräll om vem som tar över efter Alonso (om han nu lämnar) enligt den här artikeln http://www.f1-live.com/f1/en/headlines/ ... 4823.shtml så har Raffe något stort på gång. Det vore ju perfekt för Ron. En sur gubbe bredvid den trevlige Hamilton. Inget snack vem som är nummer ett o.s.v.
-
Ett hån mot sporten och även för hans storebror.platt skrev:Nä fy fan det kan ju inte ens sägas som nyhet mer som en döds runaChristoffer skrev:Jag var först!!!Christoffer skrev:Det kanske blir en rejäl skräll om vem som tar över efter Alonso (om han nu lämnar) enligt den här artikeln http://www.f1-live.com/f1/en/headlines/ ... 4823.shtml så har Raffe något stort på gång. Det vore ju perfekt för Ron. En sur gubbe bredvid den trevlige Hamilton. Inget snack vem som är nummer ett o.s.v.
FIA = Ferrari International Assistance
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Det är nog mer kul för Coulthard om han får avsluta sin karriär med att köra för ett stall där han trivs. Vilket verkar vara fallet nu.platt skrev:Om man ska ha någon önskan om vem som ska ha platsen och om man ska vällja mellan dom gammla rävarna så vore det kull om Coulthard skulle komma tillbacks för sin sista sesong Eller
-
Inte en chans att finnpajsaren får ratta Rons bilar med den jättepannan. Jag tror att Ralf blir en utmärkt utfyllnad i McLaren. Å bra på att ställa in bilar är han oxåJari skrev: Mitt tips är Heikki Kovalainen.
"Jag kan se en fredsälskande kultur framför mig, och hur enkelt vi erövrar dem" - Hernán Cortez
-
- Varnad
-
Med tanke på ditt tidigare rykte som vadslagare så tror jag att jag avstår från att ingå några vad med dig denna gång.Jari skrev:Äter du en keps om det blir som jag tror?
Fast prova gärna med Enzo istället
"Jag kan se en fredsälskande kultur framför mig, och hur enkelt vi erövrar dem" - Hernán Cortez
-
-
Tja med tanke på en del vadslagningar från Jaris sida så verkar det där med att slå vad och sen uppfylla vadet inte riktigt vara det man gör här
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
-
-
-
Självklart menar jag Scuderia Torro Rosso när jag pratar om Scuderian som Kimi kör för!!!!Dagon skrev:Du säger inte vilket scuderia ......Gösta skrev:Jag äter gärna 2 kepsar om Kimi lovar att inte köra för Scuderia 2008.
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"
-
- Varnad
-
-
Undrar om det är möjligt att Alonso faktiskt blir utan styrning kommande säsong? I så fall blir det nog svårt för honom att komma tillbaka på allvar.
Han har krav på ettårskontrakt, men ingen verkar intresserad av det.
Han har krav på ettårskontrakt, men ingen verkar intresserad av det.
I.Kilmister
I.Kilmister
-
-
-
Det är väl ganska normalt i förhandlingar.
Alonso behöver ju faktiskt inte skriva på just nu. I princip alla stall utom Renault har redan klart med förare för nästa år, och skulle det bli något annat stall än Renault krävs det tid, uppsagda kontrakt och så vidare.
Renault är nog mer pressade än Alonso i deras förhandlingar skulle jag gissa. Renaults alternativ till en föraruppställning utan Alonso är ju inte så jättestark, och Renault utreds dessutom för spionage på McLaren.
Alonso är i en starkare förhandlingsposition för tillfället och då gäller det ju att utnyttka situationen så mycket som möjligt.
Om det stämmer att han vill ha ettårskontrakt och Renault inte vill ge mindre än tre år ligger det ju nära tillhands att det till slut blir ett tvåårskontrakt med någon slags option inbakat.
Dessutom är det ju ingen brådska att skriva på före jul - de viktiga testerna drar igång i januari och först då kan det vara bra att ha kontrakt klart och vara redo för tester.
Om det är Renault som är alternativet så skriver nog Alonso på så fort han känner att han fått ut allt han kan av dem. Samma gäller väl även med Red Bull för den delen. Alonso har ju råd att vänta ett tag till.
Oavsett hur illa man väljer att tycka om honom måste man ju ändå konstatera att i samlingen Kovalainen/Piquet/Webber/Coulthard är han ju den klart starkaste och bästa föraren.
Alonso behöver ju faktiskt inte skriva på just nu. I princip alla stall utom Renault har redan klart med förare för nästa år, och skulle det bli något annat stall än Renault krävs det tid, uppsagda kontrakt och så vidare.
Renault är nog mer pressade än Alonso i deras förhandlingar skulle jag gissa. Renaults alternativ till en föraruppställning utan Alonso är ju inte så jättestark, och Renault utreds dessutom för spionage på McLaren.
Alonso är i en starkare förhandlingsposition för tillfället och då gäller det ju att utnyttka situationen så mycket som möjligt.
Om det stämmer att han vill ha ettårskontrakt och Renault inte vill ge mindre än tre år ligger det ju nära tillhands att det till slut blir ett tvåårskontrakt med någon slags option inbakat.
Dessutom är det ju ingen brådska att skriva på före jul - de viktiga testerna drar igång i januari och först då kan det vara bra att ha kontrakt klart och vara redo för tester.
Om det är Renault som är alternativet så skriver nog Alonso på så fort han känner att han fått ut allt han kan av dem. Samma gäller väl även med Red Bull för den delen. Alonso har ju råd att vänta ett tag till.
Oavsett hur illa man väljer att tycka om honom måste man ju ändå konstatera att i samlingen Kovalainen/Piquet/Webber/Coulthard är han ju den klart starkaste och bästa föraren.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
-
Jag håller med.
I samlingen du nämner så är RedBullduon klart svagast. Coulthard är mer åsiktsmaskin en vad han presterar på banan. Det i sig är inget negativt eftersom dom andra är politiskt korrekttråkiga. Webber kvalade bra på envarvskvalen med Jaguar och lyckades ta poäng i sitt första race med Minardi (det räckte i stort sett att ta sig i mål idet loppet för att klara det.). Sedan har han bara sett blek ut. Heidfeld lyckades tack vare honom skapa sig stjärnstatus när dom var teamkompisar i Williams. Så bort med DC och MW. Picquet jr snackar mycket och är lite väl dryg innan han ens skaffat sig kontrakt. Har han dessutom ärvt sin fars personlighet så är han ingen jag vill se i F1. Heja Heiki och whoever.
I samlingen du nämner så är RedBullduon klart svagast. Coulthard är mer åsiktsmaskin en vad han presterar på banan. Det i sig är inget negativt eftersom dom andra är politiskt korrekttråkiga. Webber kvalade bra på envarvskvalen med Jaguar och lyckades ta poäng i sitt första race med Minardi (det räckte i stort sett att ta sig i mål idet loppet för att klara det.). Sedan har han bara sett blek ut. Heidfeld lyckades tack vare honom skapa sig stjärnstatus när dom var teamkompisar i Williams. Så bort med DC och MW. Picquet jr snackar mycket och är lite väl dryg innan han ens skaffat sig kontrakt. Har han dessutom ärvt sin fars personlighet så är han ingen jag vill se i F1. Heja Heiki och whoever.
I.Kilmister
I.Kilmister