Alonso lämnar McLaren?
-
Alonso lämnar McLaren?
Renault och Fernando Alonso har tecknat en överenskommelse som innebär att Alonso återvänder till Renault under tre år om han lyckas bli fri från det kontrakt han nu har med McLaren och som gäller till och med 2008. Renault lär dock inte vara villiga att betala McLaren för att få Alonso fri utan den delen får Alonso stå för.
enl div f1 källor
enl div f1 källor
hazze m-sport
-
- Moderator
Enligt Grandprix.com:s artikel lär inte Alonso själv ha råd att betala sig ur kontraktet med McLaren. Jag är nog benägen att hålla med. McLaren borde ha en god chans att kunna kräva Alonso på mer än bara lönen eftersom det sannolikt finns ett antal klausuler i de avtal som McLaren har med sponsorer och partners som är kopplade till Alonsos medverkan. Och att Ron har några ambitioner att vara schysst mot Alonso, det tror jag vi kan glömma. Intressant ifall Alonsos letter of intent är ett kontraktsbrott - det lär vi få se. Risken är stor att Alonso står över nästa säsong och då tippar jag att han lägger av.
Tärnström
Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
-
- Moderator
Ska vi gissa prislappen på Alonso? En 670 miljoner, kanske?
Tärnström
Tärnström
-
-
-
- Moderator
Grejen är ju att han gick till McLaren för att han behövde en ny utmaning. Han var uttråkad av att vinna. Sedan har han ju sagt att han har tänkt lägga av efter att ha tagit tre titlar. Just nu saknas ju en titel, men motivationen kan ju knappast vara på topp efter den här säsongen och den verkar ju minst sagt ha sviktat redan innan dess.Cheever skrev:Lägga av, Alonso?
Näää, det tror jag är ganska långt borta. Står han över nästa säsong kommer han tillbaka hungrigare än någonsin 2009. Han är inte den som lägger ner bara för att farbror Ron är dum.
Tärnström
-
Klart killen behövde utmaningar efter åren i Renault, men jag tror ändå att han ångrar sig lite. Sen undrar jag verkligen hur sant det där med att lägga av är, jag är tveksam som sagt. Man säger så mycket dumt - även F1-förare.JTarnstrom skrev:Grejen är ju att han gick till McLaren för att han behövde en ny utmaning. Han var uttråkad av att vinna. Sedan har han ju sagt att han har tänkt lägga av efter att ha tagit tre titlar. Just nu saknas ju en titel, men motivationen kan ju knappast vara på topp efter den här säsongen och den verkar ju minst sagt ha sviktat redan innan dess.Cheever skrev:Lägga av, Alonso?
Näää, det tror jag är ganska långt borta. Står han över nästa säsong kommer han tillbaka hungrigare än någonsin 2009. Han är inte den som lägger ner bara för att farbror Ron är dum.
Tärnström
Sen vem tröttnar på att vinna? Flavio kan man ju självklart tröttna på, och mycket annat - men det känns nog lite som att komma hem om Alonso återvänder till Renutt.
Jag tyckte att det var riktigt modigt av Alonso när han väl gick till "den store onde" och det var ju minst sagt ganska oväntat när Ron levererade nyheten - men det säger ju en del att Alonso är mer än välkommen tillbaka till Renault.
I was misled and that is the way it went
-
Hoppas verkligen att FA lämnar McLaren... till förmån för vår allas påve
FA är en alldeles för mycket duktig rattvridare för att sluta efter -07 (pssst... om inte den bäste...?)
Sen kan jag tänka mig att dom japanska polkagris cheferna pröjjsar en hel del för att få FA... dom har ju kapitalet om inte annat! Får dom chansen så köper dom lös honom... klartt å betartt!
FA är en alldeles för mycket duktig rattvridare för att sluta efter -07 (pssst... om inte den bäste...?)
Sen kan jag tänka mig att dom japanska polkagris cheferna pröjjsar en hel del för att få FA... dom har ju kapitalet om inte annat! Får dom chansen så köper dom lös honom... klartt å betartt!
-
-
Alonso har väl knappast styrt i McLaren?
Han har ju inte känt sig speciellt komfortabel i McLaren och har ivrigt hävdat att han förfördelas.
Jag tror Alonso återfinns i Renault 2008, eller hos Toyota. Trulli och Alonso i Toyota vore inte helt fel.
Han har ju inte känt sig speciellt komfortabel i McLaren och har ivrigt hävdat att han förfördelas.
Jag tror Alonso återfinns i Renault 2008, eller hos Toyota. Trulli och Alonso i Toyota vore inte helt fel.
Senast redigerad av Eau Rouge den mån okt 15, 2007 21:34, redigerad totalt 1 gång.
Ferrari.
-
-
-
-
Aggressivitet? Jag ifrågasatte bara relevansen i ditt påpekande. Tycker inte det var aggressivt.
Jag är inte moderator längre. Jag vet inte varför det fortfarande står det kvar, men jag har sedan länge avsagt mig rollen som det.
Tror inte mitt inlägg var så himla svårbegripligt även om jag lyckades förväxla Alonso och Hamilton i farten.
EDIT: Ändrade inlägget nu med förhoppning om att inga fler missförstånd ska uppstå.
Jag är inte moderator längre. Jag vet inte varför det fortfarande står det kvar, men jag har sedan länge avsagt mig rollen som det.
Tror inte mitt inlägg var så himla svårbegripligt även om jag lyckades förväxla Alonso och Hamilton i farten.
EDIT: Ändrade inlägget nu med förhoppning om att inga fler missförstånd ska uppstå.
Senast redigerad av Eau Rouge den mån okt 15, 2007 21:34, redigerad totalt 1 gång.
Ferrari.
-
-
-
Så:kas skrev:-Tyvärr missförstods även mitt inlägg! Skulle ha skrivit"FÖR" istället för "STYRT"...Nu hoppas jag att tioöringen trillar ner?
skulle vara:kas skrev:-I vilket fall så har han väl bara styrt i F1s "fuskstall!!
I vilket fall så har han väl bara för i F1s "fuskstall!!
Vad menar du med det i så fall???
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
.
Fuskstall? Vilka Fuskstall? Ferrari? http://www.viasatsport.com/index.php?op ... 12&lang=se Så, alla fuskar? då blir det ju inga poäng alls Tycker inte man ska klaga, 3 förare kan vinna (om nu mclaren har kopierat Ferrari's bil) så kör dem med samma förutsättningar ^^
Hamilton förlorar vm i de 3 sista loppen :=)
-
Det måste handla om dans... han för helt enkelt i dansen.LuckyStrike1 skrev:Så:
skulle vara:kas skrev:-I vilket fall så har han väl bara styrt i F1s "fuskstall!!
I vilket fall så har han väl bara för i F1s "fuskstall!!
Vad menar du med det i så fall???
Då är den stora frågan vilken dans det handlar om... tango, vals eller kanske marengo?
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
Äntligen!
Äntligen!
-
-
-
-
-
-
Du påstod ju att Alonso bara hade kört i fuskstall och då borde du ju veta att Minardi har fuskat och kanske även hur?kas skrev:-"Bosse" vet svar om hur man fuskar...Jag kan ju inte veta allt, eller hur...
I annat fall så påstår du saker som du inte kan backa upp eller så ljuger du...
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
Äntligen!
Äntligen!
-
-
Det kanske blir en rejäl skräll om vem som tar över efter Alonso (om han nu lämnar) enligt den här artikeln http://www.f1-live.com/f1/en/headlines/ ... 4823.shtml så har Raffe något stort på gång. Det vore ju perfekt för Ron. En sur gubbe bredvid den trevlige Hamilton. Inget snack vem som är nummer ett o.s.v.
Brain dead, total amnesia,
Get some mental anasthesia.
And if I can't be wrong I could be right.
I.Kilmister
I.Kilmister
-
-Vad jag vet, men inte ville upplysa om, är att Renå hade otillåtna tekniska hjälpmedel som avslöjades i slutet på säsongen, ingen överklagan officiellt från något annat stall...skomakarn fick inte sin VM-titel på grund av det, men de året hade Ferrari en riktig "sopa" till bil.
-Efter avslöjandet har inte Renå kunnat hävda sig, Alonso gled bekvämt till McLaren, och där visar det sig att han var inblandad igen!
-Nä, skicka honom till go-kartavdelningen...
-Efter avslöjandet har inte Renå kunnat hävda sig, Alonso gled bekvämt till McLaren, och där visar det sig att han var inblandad igen!
-Nä, skicka honom till go-kartavdelningen...
-
.
Kas, Varför har Renault fuskat? och dessutom så var det Alonso's medverkan som gjorde att spionskandalen blev så stor som den blev i Mclaren. Till och med SVT hade ett repotage, vilket man måste ge en varm applåd för.
Alla stall fuskar på sina vis. Red Bull är fuskare, Super Aguri är fuskare, Köper Chassin hejt vild
Alla stall fuskar på sina vis. Red Bull är fuskare, Super Aguri är fuskare, Köper Chassin hejt vild
Hamilton förlorar vm i de 3 sista loppen :=)
-
-Renåbilarna hade smugit en Typ:stötdämpare som gjorde att bilen fick bättre vägegenskaper, OTILLÅTET! När samma stallchef var "boss" för Micke Skomakare i Början, så åkte han dit på för (Tjock bottenplatta) i ett lopp som Micke vann(diskad såklart), då blev Micke så förbannad att tänkte sluta tvärt!!
-Kommentar: bilarna ska ju granskas efter loppet,men det verkar slinka igenom både det ena efter det andra...
-Kommentar: bilarna ska ju granskas efter loppet,men det verkar slinka igenom både det ena efter det andra...
-
Dom där dämparna som Renault hade förra året var ju godkända först, sedan lite senare in på säsongen blev dom förbjudna och Renault tog bort dem. Fusk kan man inte kalla det. Alla försöker hitta förbättringar. Vissa godkänns andra inte. Problemet här var ju att det blev dubbla budskap.
I.Kilmister
I.Kilmister
-
-
- McLarens tredje bromspedal 1998?kas skrev:-Renåbilarna hade smugit en Typ:stötdämpare som gjorde att bilen fick bättre vägegenskaper, OTILLÅTET! När samma stallchef var "boss" för Micke Skomakare i Början, så åkte han dit på för (Tjock bottenplatta) i ett lopp som Micke vann(diskad såklart), då blev Micke så förbannad att tänkte sluta tvärt!!
- Beryllium i motorerna?
- Flexade vingar på McLaren, BMW, Ferrari m.fl.?
- Ferraris flexande golv?
- Renaults masstötdämpare?
Alla tekniska lösningar som godkänts av FIA att följa reglementet, sedan efter användning i ett eller flera eller i vissa fall många race omtolkade av FIA som inte tillåtna hädanefter men aldrig förbjudna retroaktivt.
Du anser att sådant här är fusk alltså?
-
För tjock bottenplatta?kas skrev:När samma stallchef var "boss" för Micke Skomakare i Början, så åkte han dit på för (Tjock bottenplatta) i ett lopp som Micke vann(diskad såklart), då blev Micke så förbannad att tänkte sluta tvärt!!
Äntligen!
Äntligen!
-
-
-
Vad är beryllium? Är det ngn lättmetal? Vilket/vilka stall hade det?LuckyStrike1 skrev:- McLarens tredje bromspedal 1998?kas skrev:-Renåbilarna hade smugit en Typ:stötdämpare som gjorde att bilen fick bättre vägegenskaper, OTILLÅTET! När samma stallchef var "boss" för Micke Skomakare i Början, så åkte han dit på för (Tjock bottenplatta) i ett lopp som Micke vann(diskad såklart), då blev Micke så förbannad att tänkte sluta tvärt!!
- Beryllium i motorerna?
- Flexade vingar på McLaren, BMW, Ferrari m.fl.?
- Ferraris flexande golv?
- Renaults masstötdämpare?
Alla tekniska lösningar som godkänts av FIA att följa reglementet, sedan efter användning i ett eller flera eller i vissa fall många race omtolkade av FIA som inte tillåtna hädanefter men aldrig förbjudna retroaktivt.
Du anser att sådant här är fusk alltså?
Hur funka den tredje pedalen i mclaren?
FIA = Ferrari International Assistance
-
Ja beryllium är en lättmetall. Problemet har jag för mig att den är radioaktiv, vilket ger extremt giftig och cancerframkallande rök vid motorbrand.
Den tredje pedalen var väl en extra bromspedal så att dom kunde höger och vänsterbromsa vid behov.
Den tredje pedalen var väl en extra bromspedal så att dom kunde höger och vänsterbromsa vid behov.
I.Kilmister
I.Kilmister
-
-Du får kalla plattan vad som helst, när bilen besiktades efter loppet fick micke inga poäng, han losade 10 p. på grund av att plattan var 10 mm för tjock, innebär att bilen var 10 mm närmare banan, vilket i sin tur innebär bättre vägegenskaper i högfartsområdet. Mr Flavio fick världens utskällning av micke som var sponsrad av 7 seven up på en tjusigt blå bil. Mr F hamnade sedermera i samma befattning hos renåstallet så han har nog lärt Alonso ett o annat...Har vi tjafsat färdigt om detta nu?
-Kommentar: Var det bara jag som visste detta, är ni för unga, eller är ni bara sällskapssjuka...mvh
-Kommentar: Var det bara jag som visste detta, är ni för unga, eller är ni bara sällskapssjuka...mvh
-
Razor skrev:Om det är skid block som du tänker på så är du totalt galet ute...
Quod Erat Demonstrandum.kas skrev:-Du får kalla plattan vad som helst, när bilen besiktades efter loppet fick micke inga poäng, han losade 10 p. på grund av att plattan var 10 mm för tjock, innebär att bilen var 10 mm närmare banan, vilket i sin tur innebär bättre vägegenskaper i högfartsområdet. Mr Flavio fick världens utskällning av micke som var sponsrad av 7 seven up på en tjusigt blå bil. Mr F hamnade sedermera i samma befattning hos renåstallet så han har nog lärt Alonso ett o annat...Har vi tjafsat färdigt om detta nu?
Äntligen!
Äntligen!
-
Den är inte radioaktiv, men speciellt damm från beryllium och olika berylliumföreningar är mycket giftiga.Christoffer skrev:Ja beryllium är en lättmetall. Problemet har jag för mig att den är radioaktiv, vilket ger extremt giftig och cancerframkallande rök vid motorbrand.
Äntligen!
Äntligen!
-
Plankan, inte plattan, under bilen som infördes efter Sennas olycka 1994 för att förhindra att man inte körde bilarna för lågt inställda var väl i fallet på Spa 1994 inte för tjock utan för tunn efter målgång.kas skrev:-Du får kalla plattan vad som helst, när bilen besiktades efter loppet fick micke inga poäng, han losade 10 p. på grund av att plattan var 10 mm för tjock, innebär att bilen var 10 mm närmare banan, vilket i sin tur innebär bättre vägegenskaper i högfartsområdet. Mr Flavio fick världens utskällning av micke som var sponsrad av 7 seven up på en tjusigt blå bil. Mr F hamnade sedermera i samma befattning hos renåstallet så han har nog lärt Alonso ett o annat...Har vi tjafsat färdigt om detta nu?
Den hade slitits ner för mycket, mer än tillåtet, och Schumachers Benetton diskades. Benetton hävdade att anledningen till att plankan var för tunn vid målgång var att Schumacher hade snurrat över en curb i loppet och slitit ner plankan. FIA köpte inte den förklaringen.
Hur menar du egentligen när du säger att plankan var 10 mm för tjock?
För övrigt - var Benetton verkligen sponsrade av 7-Up? Du blandar möjligen inte ihop det med Jordans gröna 7-Up sponsrade bil Schumacher debuterade i på Spa 1991?
-
Vilket är BS och nåt som FIA använde för att få stopp på Mclarens och andras motorer.Christoffer skrev:Ja beryllium är en lättmetall. Problemet har jag för mig att den är radioaktiv, vilket ger extremt giftig och cancerframkallande rök vid motorbrand.
Finkornigt damm ifrån Be i stora doser är väldigt giftigt och cancerframkallande, men det händer bara vid viss tillverkning. Var tidigare ett problem när arbetsmiljön inte var den bästa, men är nu inget problem längre. Be-legeringar används det massor av i flyg- och rymd-industrin, t.ex. bromsdetaljer, men även när det gäller halvledare.
Det finns även en speciell sjukdom man kan få av att utsättas för stora halter Be-damm, som enbart drabbar en mindre del av befolkningen, vilka är överkänsliga mot Be.
FIA förbjöd Be med motiveringen att det var farligt, men regeln skrevs inte så att det förbjöd Be, utan material med för hög E-modul. Vilket väl visar FIA;s riktiga motiv.
-
Christoffer skrev:Det kanske blir en rejäl skräll om vem som tar över efter Alonso (om han nu lämnar) enligt den här artikeln http://www.f1-live.com/f1/en/headlines/ ... 4823.shtml så har Raffe något stort på gång. Det vore ju perfekt för Ron. En sur gubbe bredvid den trevlige Hamilton. Inget snack vem som är nummer ett o.s.v.
Kan väl ändå inte vara möjligt att McLaren tar in Ralf...? Hur jävla dumt vore inte det? Om han var under kontrakt med Toyota och de bytte och Toyota löste ut Alonso...kanske...om han lyckas med det så måste det ju nästan vara nåt lurt med det... eller kan McLaren vara så tröga?
Han verkar rätt säker på sin sak...De enda som finns annars är väl Williams, Super Aguri, Spyker...? Konstigt om ens Williams skulle vilja ha honom...
-
Ralf har väl alltid varit säker på sin sak? Karln är ju näst intill psykotisk vid det här laget. Jag tror inte att hans uttalande är ett säker tecken på att han återfinns i F1 nästa år. Men det är ju klart, man har ju blivit förvånad tidigare. I ärlighetens namn blev jag lite förvånad att Toyota, med sitt goda omdöme, inte erbjöd Ralf det där väntade livstidskontraktet i år.El Scorcho skrev:Christoffer skrev:Det kanske blir en rejäl skräll om vem som tar över efter Alonso (om han nu lämnar) enligt den här artikeln http://www.f1-live.com/f1/en/headlines/ ... 4823.shtml så har Raffe något stort på gång. Det vore ju perfekt för Ron. En sur gubbe bredvid den trevlige Hamilton. Inget snack vem som är nummer ett o.s.v.
Kan väl ändå inte vara möjligt att McLaren tar in Ralf...? Hur jävla dumt vore inte det? Om han var under kontrakt med Toyota och de bytte och Toyota löste ut Alonso...kanske...om han lyckas med det så måste det ju nästan vara nåt lurt med det... eller kan McLaren vara så tröga?
Han verkar rätt säker på sin sak...De enda som finns annars är väl Williams, Super Aguri, Spyker...? Konstigt om ens Williams skulle vilja ha honom...
-
-