Alonso lämnar McLaren?

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Måste Alonso glömma vilken gas Ferrari använder i sina däck för att inte nästa stall ska diskas i konstruktörs-VM?
Gösta

Inlägg av Gösta »

ANFRAN skrev:Måste Alonso glömma vilken gas Ferrari använder i sina däck för att inte nästa stall ska diskas i konstruktörs-VM?
Ja det måste han. Jag föreslår en lobotomi följt av elchocker för att vara på den säkra sidan. :D
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Alonso, Brawn, Coughlan och Stepney vore nåt för Toyota. De två senare möjligen lite pestsmittade, men de verkar ha varit ganska dugliga i sin profession.
Då kanske det kan bli fart på liket.
Användarens profilbild
Mr. Romero

Inlägg av Mr. Romero »

Skulle vara ganska kul för Toyota om Alonso och Brawn skulle joina stallet för 2008, sen 2002 i Australien har det gått dåligt för Toyota utom 2005 säsongen :roll:
Användarens profilbild
Cuscino

Inlägg av Cuscino »

AndersF1 skrev:Alonso, Brawn, Coughlan och Stepney vore nåt för Toyota. De två senare möjligen lite pestsmittade, men de verkar ha varit ganska dugliga i sin profession.
Helt klart skulle det krävas mer än Alonso för att få Toyota konkurrenskraftigt. Brawn skulle säkert vara rätt man att styra upp verksamheten. Men han har väl bara sabbatsår från Ferrari om jag minns rätt?
Användarens profilbild
molle2

Inlägg av molle2 »

Cuscino skrev:
AndersF1 skrev:Alonso, Brawn, Coughlan och Stepney vore nåt för Toyota. De två senare möjligen lite pestsmittade, men de verkar ha varit ganska dugliga i sin profession.
Helt klart skulle det krävas mer än Alonso för att få Toyota konkurrenskraftigt. Brawn skulle säkert vara rätt man att styra upp verksamheten. Men han har väl bara sabbatsår från Ferrari om jag minns rätt?
det är väl vad han själv och teamet säger, att det "bara" är ett sabbatsår. men låter lika säkert som allt annat inom f1.
vore ju kanon om han inte kom tillbaka utan gick till ex toyota. fler bra team som kan fightas om vm behövs absolut.
minns inte vad anledningen är till hans paus. någon som vet?
Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

molle2 skrev:
Cuscino skrev:
det är väl vad han själv och teamet säger, att det "bara" är ett sabbatsår. men låter lika säkert som allt annat inom f1.
vore ju kanon om han inte kom tillbaka utan gick till ex toyota. fler bra team som kan fightas om vm behövs absolut.
minns inte vad anledningen är till hans paus. någon som vet?
Han skulle fiska
GMD

Inlägg av GMD »

Nu har Rosberg och Nakajima bekräftats av Williams som förare 2008. Det betyder att Alonso har fått ett alternativ mindre, om nu Williams någonsin var ett seriöst sådant. Jag trodde då iallafall att det var där han skulle hamna. Det betyder också att McLaren går miste om sin favorit Rosberg. Det här börjar bli spännande.
Användarens profilbild
Hood

Inlägg av Hood »

Det känns som om det vore dags för en silly season avdelning på hemsidan. En sån som fanns förut där det listades vilka förare som var klara hos vilka stall och så vidare.
Användarens profilbild
Christoffer

Inlägg av Christoffer »

Hade inte Briatore satt Tisdag 6/11 som stoppdatum om Alonso ville dit? Konstigt att man inte hört något än.
Brain dead, total amnesia,
Get some mental anasthesia.
And if I can't be wrong I could be right.
I.Kilmister
hazze

Inlägg av hazze »

Enl Autopista.es är det klart m Renault
hazze m-sport
Användarens profilbild
molle2

Inlägg av molle2 »

Christoffer skrev:Hade inte Briatore satt Tisdag 6/11 som stoppdatum om Alonso ville dit? Konstigt att man inte hört något än.
bra poäng, det är ju sant, erbjudandet skulle gå ut tisdag.
har faktiskt inte sett något om det.
kanske en mediagrej bara?
Geer

Inlägg av Geer »

hazze skrev:Enl Autopista.es är det klart m Renault
Alonso till Renault ? Och nu är Renault anklagade för spioneri. Vilket straff kan dom få om dom blir dömda ? Vilken soppa för Alonso
Användarens profilbild
olag

Inlägg av olag »

Geer skrev:
hazze skrev:Enl Autopista.es är det klart m Renault
Alonso till Renault ? Och nu är Renault anklagade för spioneri. Vilket straff kan dom få om dom blir dömda ? Vilken soppa för Alonso
Han gillar att vara i rampljuset och njuter av detta :D
FIA = Ferrari International Assistance
Användarens profilbild
Christoffer

Inlägg av Christoffer »

ANFRAN skrev:Måste Alonso glömma vilken gas Ferrari använder i sina däck för att inte nästa stall ska diskas i konstruktörs-VM?
Det är väl lika bra och diska det stall som anställer honom. Hmm..Undrar varför vi inte har hört något om vilket än?
I.Kilmister
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Renault är ju i blåsväder, så allt tyder väl på att Fernando skrivit på för dem igen.
Användarens profilbild
Cuscino

Inlägg av Cuscino »

Vad jag förstår visste inte Alonso (och de la Rosa) vilken gas Ferrari använde. De trodde det rörde sig om ren koldioxid medan det egentligen var 50% freon/50% CO2.
Användarens profilbild
Christoffer

Inlägg av Christoffer »

Christoffer skrev:Det kanske blir en rejäl skräll om vem som tar över efter Alonso (om han nu lämnar) enligt den här artikeln http://www.f1-live.com/f1/en/headlines/ ... 4823.shtml så har Raffe något stort på gång. Det vore ju perfekt för Ron. En sur gubbe bredvid den trevlige Hamilton. Inget snack vem som är nummer ett o.s.v. :D
Jag var först!!! :D
Idag i f1-live "Ralf Schumacher has declared his interest in filling Fernando Alonso's recently vacated seat at McLaren for the 2008 season.

The German veteran and winner of six Grand Prix is currently without a contract for next season off the back of a disappointing three year tenure at Toyota.

"It is no secret that the space at McLaren-Mercedes is by far the most coveted cockpit," Schumacher told the newspaper Bild am Sonntag.

"Every driver on the market would like to sit in that super car," he added."
I.Kilmister
Användarens profilbild
olag

Inlägg av olag »

Christoffer skrev:
Christoffer skrev:Det kanske blir en rejäl skräll om vem som tar över efter Alonso (om han nu lämnar) enligt den här artikeln http://www.f1-live.com/f1/en/headlines/ ... 4823.shtml så har Raffe något stort på gång. Det vore ju perfekt för Ron. En sur gubbe bredvid den trevlige Hamilton. Inget snack vem som är nummer ett o.s.v. :D
Idag i f1-live "Ralf Schumacher has declared his interest in filling Fernando Alonso's recently vacated seat at McLaren for the 2008 season.

The German veteran and winner of six Grand Prix is currently without a contract for next season off the back of a disappointing three year tenure at Toyota.

"It is no secret that the space at McLaren-Mercedes is by far the most coveted cockpit," Schumacher told the newspaper Bild am Sonntag.

NEEEEEEEEEEEEJJJJJJJJ :cry: :cry2: :wall: :doh: :tong: :cplain: :smash:
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Jodå, visst är han intresserad och självklart kommer sitsen att fyllas med någon, men inte en chans att det blir allas vår armlöse vän och degarsle och porrkung Ralf, den lille Schumacher.
Om nu inte mr 10%, Willi Weber köper sitsen åt honhom vilket knappast är troligt.
Mitt tips är Heikki Kovalainen.
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Jari skrev: Om nu inte mr 10%, Willi Weber köper sitsen åt honhom vilket knappast är troligt.
Nej, i synnerhet som han inte är manager åt Ralf.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Har han lämnat skeppet?
Då sjunker det alltså?
Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

Christoffer skrev:

Nä fy fan :evil: :evil: det kan ju inte ens sägas som nyhet mer som en döds runa :down:
Användarens profilbild
olag

Inlägg av olag »

platt skrev:
Christoffer skrev:

Nä fy fan :evil: :evil: det kan ju inte ens sägas som nyhet mer som en döds runa :down:
Ett hån mot sporten och även för hans storebror.
Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

Jag som hade hoppats på att han skulle lämna platts för någon yngre. OCH så HAMNARhan i McLaren av alla stälen en mer osympatisk F1 chaufför finns inte, nu efter hans bror har lemnat cirkusen :evil:
Användarens profilbild
Eau Rouge

Inlägg av Eau Rouge »

Nu är det väl på intet sätt klart att Ralf verkligen kommer köra McLaren nästa år? Det skulle i o f s vara rätt kul att se vad Ralf skulle kunna göra i en McLaren, jag skulle inte ha något emot det. 8)
Ferrari.
Gösta

Inlägg av Gösta »

JO FÖR FAAAAAAN, RON OCH RALF FÖRTJÄNAR VARANDRA. :D :up: :wor: :rock:

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

Eau Rouge skrev:Nu är det väl på intet sätt klart att Ralf verkligen kommer köra McLaren nästa år? Det skulle i o f s vara rätt kul att se vad Ralf skulle kunna göra i en McLaren, jag skulle inte ha något emot det. 8)
Va glad du gör mig att du säger att det inte är klart :lol: eller är det de? :o
GMD

Inlägg av GMD »

Det är inte på långa vägar klart, och kommer aldrig heller att bli det.
Användarens profilbild
Christoffer

Inlägg av Christoffer »

Nej det han säger är väl att han skulle önska att han fick köra en av deras superbilar. Ingen kontakt är ens tagen tydligen.
I.Kilmister
Användarens profilbild
olag

Inlägg av olag »

Gösta skrev:JO FÖR FAAAAAAN, RON OCH RALF FÖRTJÄNAR VARANDRA. :D :up: :wor: :rock:
Hoppas att Ron och Ralf kommer hem till dig och firar jul :xmas1: :rolling:
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Jari skrev:Har han lämnat skeppet?
Då sjunker det alltså?
Ralf bröt med Weber för två år sedan.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

Om man ska ha någon önskan om vem som ska ha platsen och om man ska vällja mellan dom gammla rävarna så vore det kull om Coulthard skulle komma tillbacks för sin sista sesong Eller :quest:
GMD

Inlägg av GMD »

platt skrev:Om man ska ha någon önskan om vem som ska ha platsen och om man ska vällja mellan dom gammla rävarna så vore det kull om Coulthard skulle komma tillbacks för sin sista sesong Eller :quest:
Det är nog mer kul för Coulthard om han får avsluta sin karriär med att köra för ett stall där han trivs. Vilket verkar vara fallet nu.
Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

Jari skrev: Mitt tips är Heikki Kovalainen.
Inte en chans att finnpajsaren får ratta Rons bilar med den jättepannan. Jag tror att Ralf blir en utmärkt utfyllnad i McLaren. Å bra på att ställa in bilar är han oxå :up:
"Jag kan se en fredsälskande kultur framför mig, och hur enkelt vi erövrar dem" - Hernán Cortez
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Äter du en keps om det blir som jag tror?
Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

Jari skrev:Äter du en keps om det blir som jag tror?
Med tanke på ditt tidigare rykte som vadslagare så tror jag att jag avstår från att ingå några vad med dig denna gång.

Fast prova gärna med Enzo istället :wink:
"Jag kan se en fredsälskande kultur framför mig, och hur enkelt vi erövrar dem" - Hernán Cortez
Gösta

Inlägg av Gösta »

Är det någon här som fått äta en keps????? :D

Tycker att det slås vad till höger och vänster, men har aldrig hört att någon verkligen ätit en keps!!!!! :D

Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Tja med tanke på en del vadslagningar från Jaris sida så verkar det där med att slå vad och sen uppfylla vadet inte riktigt vara det man gör här :D
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Gösta

Inlägg av Gösta »

Jag äter gärna 2 kepsar om Kimi lovar att inte köra för Scuderia 2008. :D

Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

Det kan va lite svårt att få utdelning av vinsten. Jag sloga vad 2 gånger med Jokan på för hösten och jag väntar fortfarande :roll: på att DHL ska komma med mina flaskor :wink:
Användarens profilbild
Dagon

Inlägg av Dagon »

Gösta skrev:Jag äter gärna 2 kepsar om Kimi lovar att inte köra för Scuderia 2008. :D
Du säger inte vilket scuderia och iom att Kimi har kontrakt med Scuderia Ferrari till 2009 så kan man ju säga att det är ett slags löfte på att inte köra för scuderia toro rosso 2008 :D
Gösta

Inlägg av Gösta »

Dagon skrev:
Gösta skrev:Jag äter gärna 2 kepsar om Kimi lovar att inte köra för Scuderia 2008. :D
Du säger inte vilket scuderia ......
Självklart menar jag Scuderia Torro Rosso när jag pratar om Scuderian som Kimi kör för!!!! :roll:

Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Lemon skrev:
Jari skrev:Äter du en keps om det blir som jag tror?
Med tanke på ditt tidigare rykte som vadslagare så tror jag att jag avstår från att ingå några vad med dig denna gång.

Fast prova gärna med Enzo istället :wink:
Bild
GMD

Inlägg av GMD »

Jag tror också på Kovalainen i McLaren nästa år. Så får det bli.

Synd för honom.
Användarens profilbild
Christoffer

Inlägg av Christoffer »

Undrar om det är möjligt att Alonso faktiskt blir utan styrning kommande säsong? I så fall blir det nog svårt för honom att komma tillbaka på allvar.
Han har krav på ettårskontrakt, men ingen verkar intresserad av det.
I.Kilmister
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Varför skulle han inte ha en styrning nästa år?

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
Christoffer

Inlägg av Christoffer »

Därför att tiden går och hans krav för tillfället inte matchar stallens.
I.Kilmister
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Det är väl ganska normalt i förhandlingar.

Alonso behöver ju faktiskt inte skriva på just nu. I princip alla stall utom Renault har redan klart med förare för nästa år, och skulle det bli något annat stall än Renault krävs det tid, uppsagda kontrakt och så vidare.

Renault är nog mer pressade än Alonso i deras förhandlingar skulle jag gissa. Renaults alternativ till en föraruppställning utan Alonso är ju inte så jättestark, och Renault utreds dessutom för spionage på McLaren.

Alonso är i en starkare förhandlingsposition för tillfället och då gäller det ju att utnyttka situationen så mycket som möjligt.

Om det stämmer att han vill ha ettårskontrakt och Renault inte vill ge mindre än tre år ligger det ju nära tillhands att det till slut blir ett tvåårskontrakt med någon slags option inbakat.

Dessutom är det ju ingen brådska att skriva på före jul - de viktiga testerna drar igång i januari och först då kan det vara bra att ha kontrakt klart och vara redo för tester.

Om det är Renault som är alternativet så skriver nog Alonso på så fort han känner att han fått ut allt han kan av dem. Samma gäller väl även med Red Bull för den delen. Alonso har ju råd att vänta ett tag till.

Oavsett hur illa man väljer att tycka om honom måste man ju ändå konstatera att i samlingen Kovalainen/Piquet/Webber/Coulthard är han ju den klart starkaste och bästa föraren.

Användarens profilbild
Christoffer

Inlägg av Christoffer »

Jag håller med.
I samlingen du nämner så är RedBullduon klart svagast. Coulthard är mer åsiktsmaskin en vad han presterar på banan. Det i sig är inget negativt eftersom dom andra är politiskt korrekttråkiga. Webber kvalade bra på envarvskvalen med Jaguar och lyckades ta poäng i sitt första race med Minardi (det räckte i stort sett att ta sig i mål idet loppet för att klara det.). Sedan har han bara sett blek ut. Heidfeld lyckades tack vare honom skapa sig stjärnstatus när dom var teamkompisar i Williams. Så bort med DC och MW. Picquet jr snackar mycket och är lite väl dryg innan han ens skaffat sig kontrakt. Har han dessutom ärvt sin fars personlighet så är han ingen jag vill se i F1. Heja Heiki och whoever.
I.Kilmister