TTA
-
- Inlägg: 1564
- Blev medlem: ons jul 02, 2003 11:03
-
- Inlägg: 985
- Blev medlem: lör sep 01, 2007 13:59
-
- Inlägg: 977
- Blev medlem: ons okt 08, 2008 00:12
-
- Inlägg: 1564
- Blev medlem: ons jul 02, 2003 11:03
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Joe, många C30:s med kolfiberkaross, plastrutor, plant golv och etanol eller 1,6 liters turbomotorer har sålts de senaste åren ....
Audi har sålt en fasansfullt stor mängd bakhjulsdrivna Audi A4:or med V8 från Honda sedan 2004 också
Audi har sålt en fasansfullt stor mängd bakhjulsdrivna Audi A4:or med V8 från Honda sedan 2004 också
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Inlägg: 977
- Blev medlem: ons okt 08, 2008 00:12
-
- Inlägg: 985
- Blev medlem: lör sep 01, 2007 13:59
Japp, dom går som smör i solsken Eller var det MB C63 AMG jag tänkte påLuckyStrike1 skrev:Joe, många C30:s med kolfiberkaross, plastrutor, plant golv och etanol eller 1,6 liters turbomotorer har sålts de senaste åren ....
Audi har sålt en fasansfullt stor mängd bakhjulsdrivna Audi A4:or med V8 från Honda sedan 2004 också
-
- Inlägg: 3027
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Ankeborg
http://ttagroup.se/2012/03/23/film-fran ... b-9-3-tta/
Ser lovande ut, kan bli en kul svensk säsong.
Ser lovande ut, kan bli en kul svensk säsong.
Detta inlägg är kontrollerat av FRA.
-
- Inlägg: 977
- Blev medlem: ons okt 08, 2008 00:12
Hur kan du bedöma det på ett klick från en testkörning av bilen? Det hänger ju bara på föraren i TTA...Nisse skrev:http://ttagroup.se/2012/03/23/film-fran ... b-9-3-tta/
Ser lovande ut, kan bli en kul svensk säsong.
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Intressanta, nya, snabbare och mer krävande bilar.Fredrik i Trollhättan skrev:Hur kan du bedöma det på ett klick från en testkörning av bilen? Det hänger ju bara på föraren i TTA...Nisse skrev:http://ttagroup.se/2012/03/23/film-fran ... b-9-3-tta/
Ser lovande ut, kan bli en kul svensk säsong.
Nytt upplägg. Inga straffvikter, dispenser, specialreglementen och olika tekniska reglementen för olika bilar.
I stort sett alla Sveriges bästa racerförare.
Ungefär så kanske?
STCC säsongen ifjol var ett skämt och 2012 ser det ut att bli sex bilar i fyra olika tekniska reglementen i STCC-klassen ....
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Inlägg: 3027
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Ankeborg
-
- Inlägg: 977
- Blev medlem: ons okt 08, 2008 00:12
Ser enhetsserier som antingen plantskola för unga förare eller pensionsplats för avdankade. Det första är iallafall lite intressant men hela TTA verkar fokusera på det andra. Tycker Swedish GT, som ska köras samma helger som TTA verkar mer intressant. Mitt motorsportintresse är dock mer av teknisk karaktär. Föraren kommer längre ner.
Det som irriterar mig är officiella attityden från TTA där man låtsas att det inte är en enhetsklass. Man pratar om märkesstrid mellan Volvo/Saab och "glömde" att på sin hemsida deklarera bilarnas teknik. Uppenbarligen hoppas man att publiken är korkad.
Hur det går kommer jag eventuellt läsa i morgontidningen på måndagarna.
Det som irriterar mig är officiella attityden från TTA där man låtsas att det inte är en enhetsklass. Man pratar om märkesstrid mellan Volvo/Saab och "glömde" att på sin hemsida deklarera bilarnas teknik. Uppenbarligen hoppas man att publiken är korkad.
Hur det går kommer jag eventuellt läsa i morgontidningen på måndagarna.
-
- Inlägg: 3027
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Ankeborg
-
- Inlägg: 977
- Blev medlem: ons okt 08, 2008 00:12
-
- Inlägg: 3027
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Ankeborg
Tror nog att de har chans att få ekonomi i projektet. Driftkostnaderna är ju en "bråkdel" av STCC för flera av stallen. Och flera av stallen har lång erfarenhet av att driva stall. Tycker dessutom att de inte saknas så många av de aktuella chafförer man vill se i startfältet. Så jag ser positivt på säsongen.
Detta inlägg är kontrollerat av FRA.
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Nej, det är fullt hos Flash Engineering. Däremot har Team Tidö en plats ledig och föraren där kommer presenteras idag eller på måndag.Fredrik i Trollhättan skrev:Konkurs när pengarna är slut om man inte lyckas locka några stadiga sponsorer. Nyckeln är nog att låta sponsorerna köra...
Flasch engineering håller en plats ledig. Prins Bernadotte?
Med tanke på vilka finansiärer som står bakom TTA i bakgrunden så är det nog ganska hyfsat stabilt för de närmsta åren. Det visar avtalet men gjort med Solution F.
Ser man på startfältet så är det väl snarare så att det är i TTA det finns förare som får betalt för att köra.
Carl-Philip ska för övrigt köra GT3 Cup Challenge och Svenska GT-ligan.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Inlägg: 977
- Blev medlem: ons okt 08, 2008 00:12
Jaha. Hittade honom inte i startlistorna...LuckyStrike1 skrev:Nej, det är fullt hos Flash Engineering. Däremot har Team Tidö en plats ledig och föraren där kommer presenteras idag eller på måndag.
Med tanke på vilka finansiärer som står bakom TTA i bakgrunden så är det nog ganska hyfsat stabilt för de närmsta åren. Det visar avtalet men gjort med Solution F.
Ser man på startfältet så är det väl snarare så att det är i TTA det finns förare som får betalt för att köra.
Carl-Philip ska för övrigt köra GT3 Cup Challenge och Svenska GT-ligan.
http://www.swedishracing.se/startlistor-for-swedish-gt
http://www.gt3cupchallenge.se/team/forarinfo/
Kanske har jag missuppfattat det hela med Flash Engineering och Tidö. Trodde det var ett knep att få fler stall i mästerskapet...
-
- Inlägg: 977
- Blev medlem: ons okt 08, 2008 00:12
Finanserna hänger på intresset. Jag tror man kraftigt har överskattat enhetsracingens dragningskraft.
Intresset kommer vara på topp i början för att sedan svalna kraftigt när det blir klart att bara de närmaste berörda bryr sig om vem av herrarna som vinner mästerskapet.
Möjligen skulle det kunna bli annorlunda om vi plötsligt ser en 18-åring leka med startfältet och man kan ana en kommande internationell karriär. Hade jag varit Flash Nilsson hade jag lämnat min plats.
Att se äldre män leka är inte roligt.
När bilarna är förbrukade blir det nedläggning. 3år?
Intresset kommer vara på topp i början för att sedan svalna kraftigt när det blir klart att bara de närmaste berörda bryr sig om vem av herrarna som vinner mästerskapet.
Möjligen skulle det kunna bli annorlunda om vi plötsligt ser en 18-åring leka med startfältet och man kan ana en kommande internationell karriär. Hade jag varit Flash Nilsson hade jag lämnat min plats.
Att se äldre män leka är inte roligt.
När bilarna är förbrukade blir det nedläggning. 3år?
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Det viktiga är att få till ett starkt nationellt mästerskap och det här är första steget mot det.
Senaste årens utveckling har visat att STCC inte verkar vara vägen att gå.
Det optimala hade varit att ha en enhetsserie likt DTM, V8 Supercar eller NASCAR för att nämna några starkt lysande exempel. Detta är första vägen mot det, men tyvärr finns inte resurserna i Sverige att införa det över "en natt" utan man måste göra det i olika steg. Detta är första steget. År 2 tas nästa steg och så vidare.
I och med att 16 bilar är garanterade till start med ett tak på 20 bilar ser det lovande ut för den utvecklingen.
De bästa förarna i Sverige och ett fabriksteam, ett semi-fabriksteam och två Dealerteam till start redan första säsongen och med ett supportpaket på fyra klasser med bra startfält redan år 1 lovar gott.
Framför allt med tanke på alternativet med se bilar i huvudklassen enligt fyra eller fem olika tekniska reglementen, 4 äldre bilar samt två supportklasser med 3 resp 5 bilar var.
Så här långt verkar det ju peka på var intresset är.
Sen får vi se hur det utvecklar sig. Det som är kul är att det äntligen sker något nytt och spännande i svensk racing som fokuserar på rätt kärnvärden och framför allt att bygga styrka hemma, inte för internationella karriärer.
Senaste årens utveckling har visat att STCC inte verkar vara vägen att gå.
Det optimala hade varit att ha en enhetsserie likt DTM, V8 Supercar eller NASCAR för att nämna några starkt lysande exempel. Detta är första vägen mot det, men tyvärr finns inte resurserna i Sverige att införa det över "en natt" utan man måste göra det i olika steg. Detta är första steget. År 2 tas nästa steg och så vidare.
I och med att 16 bilar är garanterade till start med ett tak på 20 bilar ser det lovande ut för den utvecklingen.
De bästa förarna i Sverige och ett fabriksteam, ett semi-fabriksteam och två Dealerteam till start redan första säsongen och med ett supportpaket på fyra klasser med bra startfält redan år 1 lovar gott.
Framför allt med tanke på alternativet med se bilar i huvudklassen enligt fyra eller fem olika tekniska reglementen, 4 äldre bilar samt två supportklasser med 3 resp 5 bilar var.
Så här långt verkar det ju peka på var intresset är.
Sen får vi se hur det utvecklar sig. Det som är kul är att det äntligen sker något nytt och spännande i svensk racing som fokuserar på rätt kärnvärden och framför allt att bygga styrka hemma, inte för internationella karriärer.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Inlägg: 977
- Blev medlem: ons okt 08, 2008 00:12
-
- Inlägg: 440
- Blev medlem: mån sep 14, 2009 22:41
Får jag fråga varför Volvo sysslar med sånt här? Förra året så skulle de utveckla bilar till WTCC och sådär. Nu tar man en fransk bil och klistrar på sin logotyp. Flashs Saab grej är ju ett PR-trick, men vad sysslar Volvo med egentligen. Det är ju som Mercedes skulle be Toyota utveckla en F1-bil, köpa den och döpa den till Mercedes.
-
- Inlägg: 75
- Blev medlem: mån apr 02, 2007 15:17
-
- Inlägg: 977
- Blev medlem: ons okt 08, 2008 00:12
Det faktum att det blev en Saab silhouette indikerar att Flash hade lite svårt att hitta någon annan. Reklamvärdet är ju begränsat. Finns ju ingen produkt att sölja och Saab Parts behöver ingen marknadsföring.PerP skrev:Får jag fråga varför Volvo sysslar med sånt här? Förra året så skulle de utveckla bilar till WTCC och sådär. Nu tar man en fransk bil och klistrar på sin logotyp. Flashs Saab grej är ju ett PR-trick, men vad sysslar Volvo med egentligen. Det är ju som Mercedes skulle be Toyota utveckla en F1-bil, köpa den och döpa den till Mercedes.
Som Trollhättebo med lång erfarenhet som ingenjör på Saab tycker jag det är trams.
-
- Inlägg: 440
- Blev medlem: mån sep 14, 2009 22:41
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Eller en teambyggd bil som får Ford, Dodge, Chevrolet, Toyota, Holden-klistermärken.PerP skrev:Att jag inte tänkte på det.jbs_is_back skrev:Eller en Honda som dom döper om till Mercedes...
Eller en organisationsdesignad enhetsbil som heter Mercedes, Audi, BMW ...
Och så vidare.
Motorsport är idag marknadsföring.
Volvo Motorsport har säkert tagit beslutet och gjort bedömningen att bästa sättet att marknadsföra sig på via motorsport i Sverige 2012 är med ett deltagande i TTA.
Volvo är ett ganska bra exempel faktiskt.
De har budget för deltagande i såväl STCC som TTA.
De har bilar klara för STCC såväl som TTA.
De är en fabrik och samtidigt en generalagent och de har en återförsäljarförening.
TTA-bilarna är designade av TTA-organisationen och de byggs av Solution-F.
De bilar som TTA kommer tävla med i Sverige i år är helt nya bilar, det är inga befintliga bilar som Solution-F redan tillverkar och säljer utan det är en särskild spec. från TTA-organisationen.
Alternativet var att anlita en svensk bilbyggare alt. att teamen skulle göra det själva. De två alternativen är idag tyvärr inte så realistiska och framför allt kostnadseffektiva, och just kostnaderna är en enormt viktig del för ett nationellt mästerskap.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Inlägg: 977
- Blev medlem: ons okt 08, 2008 00:12
Solution-F är ju en ganska stor tillverkare av tävlingsbilar. Hade viljan funnits hade man säkert kunnat beställa bilarna med flera alterntiva val på på komponenterna. Två olika motorer t.ex.LuckyStrike1 skrev:TTA-bilarna är designade av TTA-organisationen och de byggs av Solution-F.
De bilar som TTA kommer tävla med i Sverige i år är helt nya bilar, det är inga befintliga bilar som Solution-F redan tillverkar och säljer utan det är en särskild spec. från TTA-organisationen.
Alternativet var att anlita en svensk bilbyggare alt. att teamen skulle göra det själva. De två alternativen är idag tyvärr inte så realistiska och framför allt kostnadseffektiva, och just kostnaderna är en enormt viktig del för ett nationellt mästerskap.
Om man nu ska köra en strikt enhetsserie fattar jag inte varför man inte köper en färdig bil utan ska vara med och "utveckla" en egen.
Varför inte bara beställa var sin Eurocup-bil?
Vad som är snäppet viktigare än kostnaderna är intäkterna...
-
- Inlägg: 1564
- Blev medlem: ons jul 02, 2003 11:03
Vet du hur det är ställt med viljan? Och måste det för alltid vara bestämt att det skall vara en strikt enhetsserie som du säger?Fredrik i Trollhättan skrev:Solution-F är ju en ganska stor tillverkare av tävlingsbilar. Hade viljan funnits hade man säkert kunnat beställa bilarna med flera alterntiva val på på komponenterna. Två olika motorer t.ex.LuckyStrike1 skrev:TTA-bilarna är designade av TTA-organisationen och de byggs av Solution-F.
De bilar som TTA kommer tävla med i Sverige i år är helt nya bilar, det är inga befintliga bilar som Solution-F redan tillverkar och säljer utan det är en särskild spec. från TTA-organisationen.
Alternativet var att anlita en svensk bilbyggare alt. att teamen skulle göra det själva. De två alternativen är idag tyvärr inte så realistiska och framför allt kostnadseffektiva, och just kostnaderna är en enormt viktig del för ett nationellt mästerskap.
Om man nu ska köra en strikt enhetsserie fattar jag inte varför man inte köper en färdig bil utan ska vara med och "utveckla" en egen.
Varför inte bara beställa var sin Eurocup-bil?
Vad som är snäppet viktigare än kostnaderna är intäkterna...
Detta koncept är ju ypperligt om man så småningom tillåter att använda märkesspecifika motorer. Möjligheten kan ju tänkas finnas där...
För övrigt så förstår jag inte varför det är så bråttom att komma med rescensioner.
Teamen kommer endast få tre dagar på sig att testa innan första race (och säsongen...) och det är svårt att springa innan man lärt sig gå...
Gillar man inte detta så finns ju STCC kvar... kanske...
När en man ljuger, dör en liten del av världen...
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Jag vet hur det är med viljan och detta är inget bygge för ett år utan man bygger något nytt och sådant tar flera år.Fredrik i Trollhättan skrev:Solution-F är ju en ganska stor tillverkare av tävlingsbilar. Hade viljan funnits hade man säkert kunnat beställa bilarna med flera alterntiva val på på komponenterna. Två olika motorer t.ex.LuckyStrike1 skrev:TTA-bilarna är designade av TTA-organisationen och de byggs av Solution-F.
De bilar som TTA kommer tävla med i Sverige i år är helt nya bilar, det är inga befintliga bilar som Solution-F redan tillverkar och säljer utan det är en särskild spec. från TTA-organisationen.
Alternativet var att anlita en svensk bilbyggare alt. att teamen skulle göra det själva. De två alternativen är idag tyvärr inte så realistiska och framför allt kostnadseffektiva, och just kostnaderna är en enormt viktig del för ett nationellt mästerskap.
Om man nu ska köra en strikt enhetsserie fattar jag inte varför man inte köper en färdig bil utan ska vara med och "utveckla" en egen.
Varför inte bara beställa var sin Eurocup-bil?
Vad som är snäppet viktigare än kostnaderna är intäkterna...
Det TTA vi ser 2012 tror jag inte kommer vara identiskt med det TTA vi ser 2014. Det positiva är att man har specat en egen bil för de svenska förhållandena för det ger större chans till att detta blir ett långsiktigt projekt och inte ett som faller inom ett år. Med tanke på hur den testbil Solution F först tog fram, vilket var en befintlig bil, så ska vi vara glada för att TTA-organisationen har vågat ta den mycket stora investering som det är att speca en ny bil. Därefter följer övriga komponenter.
Sen finns ju som sagt alltid STCC ... även om det verkar lite väl skralt och tunt på den fronten just nu.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Inlägg: 977
- Blev medlem: ons okt 08, 2008 00:12
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Fulare och sämre och tråkigare bil körd av missnöjda förare som inte uttalar sig särskilt positivt och inte ser så entusiastiska ut de kanske annars hade varit.
Samt bilar som bryter race och står vid sidan av banan istället för kör på banan.
Sådana små saker. Inga större grejer.
Den stora skillnaden hade nog varit utseendet för publiken på läktarna, men även att bilen inte var anpassad till de speciella banor vi har i Sverige så körningarna hade sett konstiga ut.
Sen handlar det ju inte om att köpa en färdig produkt från hyllan. Det handlar om att speca nya racerbilar för en ny nationell racingserie, som förhoppningsvis bjuder på något bättre och mer långvarigt och något mindre beroende av utländska reglementen och bilfabrikanters satsningar.
Sen att man i det här fallet valde ett franskt företag för byggandet är mer en detaljfråga. På sikt kan det säkert bli mer som i DTM t.ex. med enhetsbilar byggda av tre olika team men där delarna under skalet till 90 % är exakt samma.
Jag tror att vi framöver kommer att se ett par olika leverantörer av motorer, olika leverantörer av t.ex. växellådor och stötdämpare och annat. I slutändan brukar det ändå leda till att alla väljer samma leverantör för den är bäst.
Samt bilar som bryter race och står vid sidan av banan istället för kör på banan.
Sådana små saker. Inga större grejer.
Den stora skillnaden hade nog varit utseendet för publiken på läktarna, men även att bilen inte var anpassad till de speciella banor vi har i Sverige så körningarna hade sett konstiga ut.
Sen handlar det ju inte om att köpa en färdig produkt från hyllan. Det handlar om att speca nya racerbilar för en ny nationell racingserie, som förhoppningsvis bjuder på något bättre och mer långvarigt och något mindre beroende av utländska reglementen och bilfabrikanters satsningar.
Sen att man i det här fallet valde ett franskt företag för byggandet är mer en detaljfråga. På sikt kan det säkert bli mer som i DTM t.ex. med enhetsbilar byggda av tre olika team men där delarna under skalet till 90 % är exakt samma.
Jag tror att vi framöver kommer att se ett par olika leverantörer av motorer, olika leverantörer av t.ex. växellådor och stötdämpare och annat. I slutändan brukar det ändå leda till att alla väljer samma leverantör för den är bäst.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Inlägg: 977
- Blev medlem: ons okt 08, 2008 00:12
Så det var utseendet man "specialutvecklade". Flera olika leverantörer av komponenter på samma spec skulle vara en kraftig förbättring men inte sannolikt om man kör med helt unika bilar.
Jag tror TTA kommer få ganska stor publik i början men väldigt få kommer följa hela säsongen.
Kul för föraren, lite tradigt för publiken.
Sen kan jag tycka att risken för tekniska problem ökar spänningen i racing. En del av sporten. Den bäste föraren ska aldrig känna sig säker...
Jag tror TTA kommer få ganska stor publik i början men väldigt få kommer följa hela säsongen.
Kul för föraren, lite tradigt för publiken.
Sen kan jag tycka att risken för tekniska problem ökar spänningen i racing. En del av sporten. Den bäste föraren ska aldrig känna sig säker...
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Nej, det var det inte. Det är en ny bil under skalet man bett Solution F bygga. Hjulupphängning, transmission, KERS-systemet, DTM-spec liknande bakvinge, splitter, hjul- och axelavstånd etc. etc. är sådant man nyutvecklat. Dvs. en ny teknisk spec.Fredrik i Trollhättan skrev:Så det var utseendet man "specialutvecklade". Flera olika leverantörer av komponenter på samma spec skulle vara en kraftig förbättring men inte sannolikt om man kör med helt unika bilar.
Det är inga problem att ha olika motorleverantörer, stötdämparleverantörer, transmissionsleverantörer, fälg- och däckleverantörer, karossleverantörer etc. om man skulle vilja utveckla reglementet åt det hållet.
Det finns inget i den tekniska specen som förhindrar detta om det är en utveckling man skulle önska. Det finns dock uppenbara risker att göra så i ett nationellt mästerskap i ett land av Sveriges storlek.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Inlägg: 977
- Blev medlem: ons okt 08, 2008 00:12
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Det är lättare att se utseendet än vad som döljer sig under skalet men det är mer än "bara" en kaross som har ändrats.Fredrik i Trollhättan skrev:Du skrev ju att den stora skillnaden för publiken på läktaren var utseendet.
Har vi så fantastiskt speciella banor i sverige att man måste "specialbygga" en bil för att kunna köra på dom. Vet du vad som är så speciellt?
Vi har speciella banor i Sverige, det är inte alltid en bil som är bra för Monza är bra på en bana av den typ vi har i Sverige och tvärtom.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Inlägg: 977
- Blev medlem: ons okt 08, 2008 00:12
-
- Inlägg: 1564
- Blev medlem: ons jul 02, 2003 11:03