TURKIETS GP 2011 - ISTANBUL. Lopp 4 av 19
-
- Mr Forza Motorsport
- Inlägg: 8550
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Fjällen
TURKIETS GP 2011 - ISTANBUL. Lopp 4 av 19
Loppets officiella namn: 2011 FORMULA 1 TURKISH GRAND PRIX
Banbeskrivning: Istanbul
Banlängd: 5.338 km, antal varv: 58, startförskjutning: 0.208 km, distans: 309.396 km
Bensinförbrukning 2008: 2.49 kg/varv och 10 kg påverkar varvtiden med cirka 0.40 sekunder
Depåfönster, 58 varv
1 stopp: 27-33
2 stopp: 12-15, 33-37
3 stopp: 6-12, 20-27, 37-45
Tidschema (Bästa tid från 2010 inom parantes)
Fredag 2011-05-06, CET
Träning 1 09:00-10:30 (L.Hamilton - McLaren 1:28.653)
Träning 2 13:00-14:30 (J.Button - McLaren 1:28.280)
Lördag 2011-05-07, CET
Träning 3 10:00-11:00 (S.Vettel - Red Bull 1:27.086)
Kvalificering 13:00-14:00 (M.Webber - Red Bull 1:26.295)
Söndag 2011-05-08, CET
Lopp 14:00-16:00
Alla sex segrarna. Klicka på årtalen för kompletta resultat från träningar, kvalificeringar och lopp.
2010: Lewis Hamilton - McLaren # 1:28:47,620
2009: Jenson Button - Brawn GP # 1:26:24,848
2008: Felipe Massa - Ferrari # 1:26:49,451
2007: Felipe Massa - Ferrari # 1:26:42,161
2006: Felipe Massa - Ferrari # 1:28:51,082
2005: Kimi Räikkönen - McLaren # 1:24:34,454
Alla sex kvalvinnarna. Klicka på årtalen för kompletta resultat från träningar, kvalificeringar och lopp.
2010: Mark Webber - Red Bull # 1:26,295
2009: Sebastian Vettel - Red Bull # 1:28,316
2008: Felipe Massa - Ferrari # 1:27,617
2007: Felipe Massa - Ferrari # 1:27,329
2006: Felipe Massa - Ferrari # 1:26,907
2005: Kimi Räikkönen - McLaren # 1:26,797
© Forza Motorsport 1998 - 2011. Det är förbjudet att kopiera detta upplägg och data utan tillstånd från Forza Motorsport.
-
- Inlägg: 61
- Blev medlem: fre sep 26, 2008 23:41
-
- Inlägg: 1364
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Vimmerby
-
- Inlägg: 4027
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
- Ort: Växjö
-
- Inlägg: 1364
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Vimmerby
-
- Inlägg: 4027
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
- Ort: Växjö
-
- Inlägg: 3718
- Blev medlem: fre dec 02, 2005 22:47
- Ort: Spånga
Det är helt otroligt att Ferrari tror/ får göra va fan dom vill. Hoppas dom blir avstängda ett par lopp så att dom lär sig att tävla på lika villkor även om villkoren är skit.
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
-
- Inlägg: 4027
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
- Ort: Växjö
-
- Inlägg: 863
- Blev medlem: tis jun 15, 2010 16:34
Jag är inte helt med på vad Du menar men med tanke på Ditt engagemang så verkar det vara intressant! Vad handlar det om?platt skrev:Det är helt otroligt att Ferrari tror/ får göra va fan dom vill. Hoppas dom blir avstängda ett par lopp så att dom lär sig att tävla på lika villkor även om villkoren är skit.
Jörgen
Har följt F1 sedan 70-talet!
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Aftonbladet påstår att Ferrari sägs utnyttja filmdagar till att testa nya delar på bilen.
Det känns som det seriösa föll redan på första ordet i den meningen.
Det känns som det seriösa föll redan på första ordet i den meningen.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Inlägg: 4027
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
- Ort: Växjö
Jag har också sett artikeln nu men jag vet inte riktigt hur man ska ställa sig, ofta brukar ju aftonbladet inte vara den säkraste källan om man säger så. Sedan tycker man att någon av de andra f1-sidorna borde skrivit mer om det. Jag minns dock att Ferrari gjorde så här förra året och efter det gick det ju faktiskt bättre men jag har för mig att de ändrade reglerna tills i år så att man inte skulle kunna "fuska" så här.
-
- Inlägg: 3718
- Blev medlem: fre dec 02, 2005 22:47
- Ort: Spånga
Det som är mest irriterande av det här är att Ferrari hela tiden ska helt uppenbart bryta mot regler som är skrivna för att alla ska försöka tävla på lika villkor, antingen så gör alla vad dom vill eller så följer man det som är bestämt. Om man inte är nöjd med reglerna så får man lämna in en klagan och försöka få till stånd en ändring till sin egen fördel. Det är beklagligt och fruktans värt barnsligt av Ferrari att agera så här hela tiden.
När det gäller Aftonbladet så levererar dom nyheter på svenska och vad jag tror så kommer dom inte med något eget, dom kopierar det från andra så någonstans så borde dom ha fått det i från.
När det gäller Aftonbladet så levererar dom nyheter på svenska och vad jag tror så kommer dom inte med något eget, dom kopierar det från andra så någonstans så borde dom ha fått det i från.
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Ja, de kopierar de normalt från tyska skvallerkällor som sällan har substans.platt skrev:Det som är mest irriterande av det här är att Ferrari hela tiden ska helt uppenbart bryta mot regler som är skrivna för att alla ska försöka tävla på lika villkor, antingen så gör alla vad dom vill eller så följer man det som är bestämt. Om man inte är nöjd med reglerna så får man lämna in en klagan och försöka få till stånd en ändring till sin egen fördel. Det är beklagligt och fruktans värt barnsligt av Ferrari att agera så här hela tiden.
När det gäller Aftonbladet så levererar dom nyheter på svenska och vad jag tror så kommer dom inte med något eget, dom kopierar det från andra så någonstans så borde dom ha fått det i från.
En bra tumregel jag länge har haft är att om det inte nämns av källor som Autosport så ligger det lite eller inget i det utan handlar mer om skandaljournalistik.
Det här låter mest som det är skrivet som något man skulle kunna läsa på tt internetforum.
Samtliga toppteam - Ferrari, Red Bull, McLaren, Mercedes - har utnyttjat de s.k. filmdagarna till att testa nya grejer.
Så länge de uppfyller villkoren för filmdagen har de ju inte fuskat eller hur?
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Inlägg: 3718
- Blev medlem: fre dec 02, 2005 22:47
- Ort: Spånga
Jag vet tyvärr inte vad vilkoren är för filmdagarna så jag kan hålla med om att dom inte fuskar om dom uppfyller kraven, annars så är det FUSKLuckyStrike1 skrev:Ja, de kopierar de normalt från tyska skvallerkällor som sällan har substans.platt skrev:Det som är mest irriterande av det här är att Ferrari hela tiden ska helt uppenbart bryta mot regler som är skrivna för att alla ska försöka tävla på lika villkor, antingen så gör alla vad dom vill eller så följer man det som är bestämt. Om man inte är nöjd med reglerna så får man lämna in en klagan och försöka få till stånd en ändring till sin egen fördel. Det är beklagligt och fruktans värt barnsligt av Ferrari att agera så här hela tiden.
När det gäller Aftonbladet så levererar dom nyheter på svenska och vad jag tror så kommer dom inte med något eget, dom kopierar det från andra så någonstans så borde dom ha fått det i från.
En bra tumregel jag länge har haft är att om det inte nämns av källor som Autosport så ligger det lite eller inget i det utan handlar mer om skandaljournalistik.
Det här låter mest som det är skrivet som något man skulle kunna läsa på tt internetforum.
Samtliga toppteam - Ferrari, Red Bull, McLaren, Mercedes - har utnyttjat de s.k. filmdagarna till att testa nya grejer.
Så länge de uppfyller villkoren för filmdagen har de ju inte fuskat eller hur?
Det är jäkligt synd att Aftonbladet för en sån dålig Motor bevakning så att dom inte kan kontrollera uppgifterna innan dom skriver. Vad är det man nu säger "Kvalitet inför kvantitet" ungefär, dom kör med kvantitet tydligen.
Jag tycker Pastis körde en mer seriös bevakning en dom gör, synd bara att han har slutat och hellre vill åka skidor
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
-
- Inlägg: 4027
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
- Ort: Växjö
Platt jag är övertygad om att när aftonbladet skriver så skriver de för en stor massa och vi som är mer insatta i det som händer brukar ju rätt ofta se att det är galet. . . Jag vet när de brukar referera ett lopp på svt t. ex då speglar ju inte alltid vad de säger händelseförloppet i racet och jag har många gånger blivit irriterad över hur fel de har. Kontentan är väl att ju mer insikt man har om något desto mer inser man hur dåliga de är på att berätta det.
-
- Inlägg: 5539
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
Då kan vi ju se om det stämmer.Aftonbladet skrev:Flera olika massmedier berättar att det var klara förändringar på bilen, spanska AS skriver att Ferrari testade sina uppdateringar inför loppet i Turkiet i helgen, Omnicorse hävdar att Ferrari gjort förändringar vid diffusorn och på den bakre hjulupphängningen jämfört med hur det var i Kina senast och Globo förklarar att det var flera förändringar på bilen jämfört med de tre inledande loppen.
Omnicorse
AS
Globo
Aftonbladet
Både AS och Globo har Omnicorse som källa (och inget tyder på att Globo var på plats på Fiorano). Omnicorse skriver att inga nya delar användes på bilen – det tillåter inte reglementet, förklarar man – men att Ferrarin i Turkiet ska ha en ny framvinge och ny lösning för att styra luften baktill på bilen.
AS skriver först att Omnicorse rapporterar att några av nyheterna som Ferrari ska presentera i Turkiet redan satt på bilen, bland annat nämnda framvinge och luftkanal. Varför de skriver så vet jag inte. Men sedan ställer sig AS-skribenten tvivlande till Omnicorses påstådda påstående: det vore svårt att använda nya delar eftersom det inte är tillåtet.
Globo skriver att inga nya delar fick användas på bilen. Sedan hänvisar de till Omnicorses bilder och förklarar syftet med förändringarna på bakre hjulupphängningen. Jag tycker det är oklart om de menar att dessa förändringar skulle vara gjorda före eller efter Kinas GP.
Inte i någon av artiklarna påstås det att Ferrari har fuskat och brutit mot testförbudet. Alla nämner att Ferrarin var högre i bak än vanligt, men markfrigången får de väl justera bäst de vill.
Sedan skriver Aftonbladet att flera medier meddelar att Ferrari har brutit mot testförbudet, vilket James Hunt kommenterar här.
Med reservation för att Omnicorse har raderat eller skrivit om sin artikel eller att jag har googleöversatt uselt.
-
- Inlägg: 3718
- Blev medlem: fre dec 02, 2005 22:47
- Ort: Spånga
Viasat motor vad jag har förståt ska tydligen ha något samarbete, och Via.. ska/ bör ju vändasig till dom som är mer intresserade än andra då bör dom kanske va mer sakliga än expressen.se dom skulle inte ens skriva en rad om Trulli skulle vinna Monaco GP. Så den breda massanCrazy F1 skrev:Platt jag är övertygad om att när aftonbladet skriver så skriver de för en stor massa och vi som är mer insatta i det som händer brukar ju rätt ofta se att det är galet. . . Jag vet när de brukar referera ett lopp på svt t. ex då speglar ju inte alltid vad de säger händelseförloppet i racet och jag har många gånger blivit irriterad över hur fel de har. Kontentan är väl att ju mer insikt man har om något desto mer inser man hur dåliga de är på att berätta det.
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
-
- Inlägg: 3718
- Blev medlem: fre dec 02, 2005 22:47
- Ort: Spånga
Var hittade du det cittatet från Aftonbladet?ANFRAN skrev:Då kan vi ju se om det stämmer.Aftonbladet skrev:Flera olika massmedier berättar att det var klara förändringar på bilen, spanska AS skriver att Ferrari testade sina uppdateringar inför loppet i Turkiet i helgen, Omnicorse hävdar att Ferrari gjort förändringar vid diffusorn och på den bakre hjulupphängningen jämfört med hur det var i Kina senast och Globo förklarar att det var flera förändringar på bilen jämfört med de tre inledande loppen.
Omnicorse
AS
Globo
Aftonbladet
Både AS och Globo har Omnicorse som källa (och inget tyder på att Globo var på plats på Fiorano). Omnicorse skriver att inga nya delar användes på bilen – det tillåter inte reglementet, förklarar man – men att Ferrarin i Turkiet ska ha en ny framvinge och ny lösning för att styra luften baktill på bilen.
AS skriver först att Omnicorse rapporterar att några av nyheterna som Ferrari ska presentera i Turkiet redan satt på bilen, bland annat nämnda framvinge och luftkanal. Varför de skriver så vet jag inte. Men sedan ställer sig AS-skribenten tvivlande till Omnicorses påstådda påstående: det vore svårt att använda nya delar eftersom det inte är tillåtet.
Globo skriver att inga nya delar fick användas på bilen. Sedan hänvisar de till Omnicorses bilder och förklarar syftet med förändringarna på bakre hjulupphängningen. Jag tycker det är oklart om de menar att dessa förändringar skulle vara gjorda före eller efter Kinas GP.
Inte i någon av artiklarna påstås det att Ferrari har fuskat och brutit mot testförbudet. Alla nämner att Ferrarin var högre i bak än vanligt, men markfrigången får de väl justera bäst de vill.
Sedan skriver Aftonbladet att flera medier meddelar att Ferrari har brutit mot testförbudet, vilket James Hunt kommenterar här.
Med reservation för att Omnicorse har raderat eller skrivit om sin artikel eller att jag har googleöversatt uselt.
Dom bladrar med andra ord, dom har int fuskat dom har bara höjt bilen för att spara på plankan. Dom spar in på ekonomin med andra ord.
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
-
- Inlägg: 5539
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
Det står ju här i tredje stycket?platt skrev:Var hittade du det cittatet från Aftonbladet?
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/m ... 2964507.ab
Ah, så är det så klart! Miljövänligt också.platt skrev:Dom bladrar med andra ord, dom har int fuskat dom har bara höjt bilen för att spara på plankan. Dom spar in på ekonomin med andra ord.
-
- Inlägg: 5539
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
Kan ju tillägga att det länkades till Omnicorse-artikeln på Autosports forum samma dag som den publicerades, och det bröt inte ut några vilda spekulationer om fusk.ANFRAN skrev:Med reservation för att Omnicorse har raderat eller skrivit om sin artikel...
http://forums.autosport.com/index.php?s ... &p=4993089
-
- Inlägg: 3718
- Blev medlem: fre dec 02, 2005 22:47
- Ort: Spånga
Förlåt! jag blev så upprörd att jag missade varannan radANFRAN skrev:Det står ju här i tredje stycket?platt skrev:Var hittade du det cittatet från Aftonbladet?
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/m ... 2964507.ab
Ah, så är det så klart! Miljövänligt också.platt skrev:Dom bladrar med andra ord, dom har int fuskat dom har bara höjt bilen för att spara på plankan. Dom spar in på ekonomin med andra ord.
Dom skulle kanske få extra poäng för sin strävan att göra F1 mer ekonomiska.
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
-
- Inlägg: 3718
- Blev medlem: fre dec 02, 2005 22:47
- Ort: Spånga
-
- Inlägg: 257
- Blev medlem: mån jun 02, 2008 08:48
- Ort: Nyköping
-
- Inlägg: 3718
- Blev medlem: fre dec 02, 2005 22:47
- Ort: Spånga
Finns ingen Jante här, det är bara ren och skär sanning. Han är grinig, gnällig och framförallt en arrogant Tysk, det säger allt. Det finns säkert mer att kommentera men då får man mer spä och det spar vi till senare tillfälle.FredrikE skrev:Härligt att se 2st som ger Jante ett ansikte i alla fall. =)
Är det för att han är framgångsrik, eller för att han gillar att vara framgångsrik som är mest störande?
Nåväl, har inte sett någon träning hittills, men slog vad med polarn i onsdags och satsa pengar på Hamilton som segrare på söndag.
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
-
- Inlägg: 615
- Blev medlem: lör jul 05, 2008 15:55
- Ort: Härnösand
-
- Inlägg: 3111
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Ja Webber såg lite orolig ut där i slutet av FP1 när han stod och spanade över på Sebs svårt sargade bil.Depeche skrev:Jag förstår inte varför Vettel inte körde i 2:a practicen.platt skrev:Roligt att se grin jönsen i depån ombytt
Var väl bara för Vettel att ta Webbers bil.
Vettel ligger ju före i tabellen.
Han har goda chanser att kvala ut Vettel imorgon, om nu ingen sabbar för honom förstås.
-
- Inlägg: 4027
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
- Ort: Växjö
-
- Inlägg: 863
- Blev medlem: tis jun 15, 2010 16:34
-
- Inlägg: 3718
- Blev medlem: fre dec 02, 2005 22:47
- Ort: Spånga
Depeche skrev:Jag förstår inte varför Vettel inte körde i 2:a practicen.platt skrev:Roligt att se grin jönsen i depån ombytt
Var väl bara för Vettel att ta Webbers bil.
Vettel ligger ju före i tabellen.
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
-
- Inlägg: 414
- Blev medlem: fre sep 19, 2008 20:23
- Ort: Uppsala
Då får vi se hur "sympatisk" Vettel kommer att vara nu när det börjar gå litet motigt. När Vettel vann på Monza i Toro Rosso så känndes det skojigt i hela kroppen, gladdes med honom. Men omognare tomte får man nog leta efter.
Visst Hamilton betedde sig också som en minigris i ett potatisland men han har mognat rejält och hos mig växer han sakta men säkert i aktning.
Om det nu är så att Ferrari och McLaren har fått upp farten på allvar så gissar jag att det kommer att stressa sönder Vettels glas-psyke rätt snabbt och det kommer att straffa sig. Hoppas också på Rosberg och Petrov här på Turk-banan En av mina favoriter av vårens lopp..
Visst Hamilton betedde sig också som en minigris i ett potatisland men han har mognat rejält och hos mig växer han sakta men säkert i aktning.
Om det nu är så att Ferrari och McLaren har fått upp farten på allvar så gissar jag att det kommer att stressa sönder Vettels glas-psyke rätt snabbt och det kommer att straffa sig. Hoppas också på Rosberg och Petrov här på Turk-banan En av mina favoriter av vårens lopp..
BMW is no longer the shit - Renault is the new shit.. ;o)
-
- Inlägg: 4027
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
- Ort: Växjö
Petrol Skrev:
Jag visste väl att du var ett schumifan innerst inneDå får vi se hur "sympatisk" Vettel kommer att vara nu när det börjar gå litet motigt. När Vettel vann på Monza i Toro Rosso så känndes det skojigt i hela kroppen, gladdes med honom. Men omognare tomte får man nog leta efter.
Visst Hamilton betedde sig också som en minigris i ett potatisland men han har mognat rejält och hos mig växer han sakta men säkert i aktning.
Om det nu är så att Ferrari och McLaren har fått upp farten på allvar så gissar jag att det kommer att stressa sönder Vettels glas-psyke rätt snabbt och det kommer att straffa sig. Hoppas också på Schumacher och Petrov här på Turk-banan En av mina favoriter av vårens lopp..
_________________
-
- Inlägg: 863
- Blev medlem: tis jun 15, 2010 16:34
Jag tittade på andra träningen nu på morgonen på BBCs iplayer (typ SVT-play) och de pratade en del om den ojämna inbromsningen till kurva 12. Jag tyckte det var stor skillnad på hur mycket de olika bilarna "hoppade". McLaren verkade vara värst medan Renault såg mycket bra ut.
Nån annan som har tankar om detta?
Var ser man 3e träningen live?
Nån annan som har tankar om detta?
Var ser man 3e träningen live?
Har följt F1 sedan 70-talet!
-
- Inlägg: 3718
- Blev medlem: fre dec 02, 2005 22:47
- Ort: Spånga
På teve.Krassegrand skrev:Jag tittade på andra träningen nu på morgonen på BBCs iplayer (typ SVT-play) och de pratade en del om den ojämna inbromsningen till kurva 12. Jag tyckte det var stor skillnad på hur mycket de olika bilarna "hoppade". McLaren verkade vara värst medan Renault såg mycket bra ut.
Nån annan som har tankar om detta?
Var ser man 3e träningen live?
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
-
- Inlägg: 863
- Blev medlem: tis jun 15, 2010 16:34
Aha! Tack!platt skrev:På teve.Krassegrand skrev:Jag tittade på andra träningen nu på morgonen på BBCs iplayer (typ SVT-play) och de pratade en del om den ojämna inbromsningen till kurva 12. Jag tyckte det var stor skillnad på hur mycket de olika bilarna "hoppade". McLaren verkade vara värst medan Renault såg mycket bra ut.
Nån annan som har tankar om detta?
Var ser man 3e träningen live?
Har följt F1 sedan 70-talet!
-
- Inlägg: 159
- Blev medlem: ons sep 12, 2007 10:06
- Ort: Tyresö
Jag blir klart förvånad om Vettel inte tar både pole och vinst i loppet nu i Turkiet.
Läste nånstans ett befängt rykte om att Red Bull använder ett material till framvingen som blir flexibelt då man leder ström igenom det, därav att de skulle klara FIA´s tester, det skulle också vara förklaringen att de haft "problem" med sin KERS, att de använder elektriciteten från KERS-batteriet till att leda strömmen igenom framvingen.
Läste nånstans ett befängt rykte om att Red Bull använder ett material till framvingen som blir flexibelt då man leder ström igenom det, därav att de skulle klara FIA´s tester, det skulle också vara förklaringen att de haft "problem" med sin KERS, att de använder elektriciteten från KERS-batteriet till att leda strömmen igenom framvingen.
-
- Inlägg: 863
- Blev medlem: tis jun 15, 2010 16:34
-
- Inlägg: 4027
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
- Ort: Växjö
Jag funderar också på att de hoppar krasse, men jag tror det kan ha att göra med hur hårt man kör med fjädringen samt hur hög bil man har. Maclaren är kanske väldigt hård i framvagnen men den sitter som en macka i kurva 8 precis som RB gör. Jämför det med Mercederskillarna som kämpar som djur med att kontrollera baken...
-
- Inlägg: 414
- Blev medlem: fre sep 19, 2008 20:23
- Ort: Uppsala
-
- Inlägg: 3718
- Blev medlem: fre dec 02, 2005 22:47
- Ort: Spånga
-
- Inlägg: 4027
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
- Ort: Växjö
Visst är jag
Ja det är inte lätt när man blir gammal platt, Hamilton gick ju heller inte vidare till q2.....Schumi skulle väl i så fall släppt honom i första kurvan men då var ju inte Lewis så nära och när schumi sen såg honom så var det för sent, men jag kan hålla med om att han kanske skulle haft lite bättre uppsikt i backspegeln men å andra sidan så hade han nyss gjort ett "hotlap" och då har du ju fokus framåt.
Jag tycker dock att Alonso visade i q1 att de har mer fart i bilen än vad man trott och Merceders är mer där man trodde att de skulle vara. Nu är det dock svårt att sia eftersom vissa bilar redan är ute på mjuka...typ massa....illa.
Ja det är inte lätt när man blir gammal platt, Hamilton gick ju heller inte vidare till q2.....Schumi skulle väl i så fall släppt honom i första kurvan men då var ju inte Lewis så nära och när schumi sen såg honom så var det för sent, men jag kan hålla med om att han kanske skulle haft lite bättre uppsikt i backspegeln men å andra sidan så hade han nyss gjort ett "hotlap" och då har du ju fokus framåt.
Jag tycker dock att Alonso visade i q1 att de har mer fart i bilen än vad man trott och Merceders är mer där man trodde att de skulle vara. Nu är det dock svårt att sia eftersom vissa bilar redan är ute på mjuka...typ massa....illa.
-
- Inlägg: 3718
- Blev medlem: fre dec 02, 2005 22:47
- Ort: Spånga
-
- Inlägg: 863
- Blev medlem: tis jun 15, 2010 16:34
Button klagade på att han fick ont i fötterna av "hoppandet" så det kanske blir jobbigt att göra ett helt lopp på det viset!Crazy F1 skrev:Jag funderar också på att de hoppar krasse, men jag tror det kan ha att göra med hur hårt man kör med fjädringen samt hur hög bil man har. Maclaren är kanske väldigt hård i framvagnen men den sitter som en macka i kurva 8 precis som RB gör. Jämför det med Mercederskillarna som kämpar som djur med att kontrollera baken...
Har följt F1 sedan 70-talet!
-
- Inlägg: 863
- Blev medlem: tis jun 15, 2010 16:34
-
- Inlägg: 863
- Blev medlem: tis jun 15, 2010 16:34
-
- Inlägg: 4027
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
- Ort: Växjö
Jag såg det, men rosberg har varit 2-3 tiondelar före ms i kvalen nästan jämnt, schumi är inte bra på att kvala däremot så brukar det vara jämnt mellan dem i racen så om schumi bara startar 2 placeringar efter Nico så kommer de nog sluta breve varandra. Men som du säger, det är ju första gången som schumi är i q3 i år och det är ju positivt att den gamle fixar det iaf och att han för en gångsskull inte har problem i q2 med bakvingen.
Alonso verkar het nu!
Alonso verkar het nu!
-
- Inlägg: 863
- Blev medlem: tis jun 15, 2010 16:34
-
- Inlägg: 4027
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
- Ort: Växjö