Reglerna för 2009
-
- Inlägg: 25
- Blev medlem: lör sep 15, 2007 19:57
Reglerna för 2009
Vet ni något om hur det blir till nästa säsong??Menar det pratas både om däckvärmare och att dom ska köra utan.Är allt spikat när det gäller reglerna för 2009
-
- Varnad
- Inlägg: 9645
- Blev medlem: sön jan 02, 2005 13:06
- Ort: Stockholms skärgård
Det mesta är spikat och finns att läsa om http://argent.fia.com/web/fia-public.ns ... 7-2008.pdf och http://argent.fia.com/web/fia-public.ns ... 7-2008.pdf
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
-
- Inlägg: 25
- Blev medlem: lör sep 15, 2007 19:57
Antingen så hittar jag inget om däcksvärmare lr så står där inget.Stod inget specifikt om att det är slicks till nästa säsong.Vet att vissa förare beklagat sig att det blir rent livsfarligt att inte använda däcksvärmare.Bla Couldhart.Jari skrev:Det mesta är spikat och finns att läsa om http://argent.fia.com/web/fia-public.ns ... 7-2008.pdf och http://argent.fia.com/web/fia-public.ns ... 7-2008.pdf
-
- Varnad
- Inlägg: 9645
- Blev medlem: sön jan 02, 2005 13:06
- Ort: Stockholms skärgård
-
- Inlägg: 25
- Blev medlem: lör sep 15, 2007 19:57
-
- Inlägg: 615
- Blev medlem: lör jul 05, 2008 15:55
- Ort: Härnösand
Nya idéer på gång som tex prispengar till snabbaste föraren på fredagsträningen och poäng i kvalet.
More moves are afoot to shake up the spectacle of formula one.
The new FOTA alliance of F1 teams is already contemplating a proposal whereby Friday's fastest driver is awarded $1m.
It now emerges that more tweaks to the Friday practice format are possible, with some bosses pushing for a total of six hours of testing on the first day of a grand prix weekend.
The format would accompany a total ban on in-season testing, with only limited post and pre-season testing allowed in the name of reducing costs.
Also on the table, according to Germany's Auto Motor und Sport, is a proposal for points from qualifying.
Teams are also keen to alter the standard time for races to begin in Europe, with a late morning start favoured for the television audience. "The race would finish at 12.30, giving people the rest of Sunday to do other things," Toro Rosso boss Franz Tost said.
The smaller teams, meanwhile, are pushing for a budget cap, and a better distribution of the commercial revenue throughout the pitlane.
"A team should be able to exist with the money we get from Bernie, and sponsors being a bonus," STR co-owner Gerhard Berger added.
More moves are afoot to shake up the spectacle of formula one.
The new FOTA alliance of F1 teams is already contemplating a proposal whereby Friday's fastest driver is awarded $1m.
It now emerges that more tweaks to the Friday practice format are possible, with some bosses pushing for a total of six hours of testing on the first day of a grand prix weekend.
The format would accompany a total ban on in-season testing, with only limited post and pre-season testing allowed in the name of reducing costs.
Also on the table, according to Germany's Auto Motor und Sport, is a proposal for points from qualifying.
Teams are also keen to alter the standard time for races to begin in Europe, with a late morning start favoured for the television audience. "The race would finish at 12.30, giving people the rest of Sunday to do other things," Toro Rosso boss Franz Tost said.
The smaller teams, meanwhile, are pushing for a budget cap, and a better distribution of the commercial revenue throughout the pitlane.
"A team should be able to exist with the money we get from Bernie, and sponsors being a bonus," STR co-owner Gerhard Berger added.