Reglerna för 2009

Kungaklassen av motorsport...
skauningen
Inlägg: 25
Blev medlem: lör sep 15, 2007 19:57

Reglerna för 2009

Inlägg av skauningen »

Vet ni något om hur det blir till nästa säsong??Menar det pratas både om däckvärmare och att dom ska köra utan.Är allt spikat när det gäller reglerna för 2009 :o
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad
Inlägg: 9645
Blev medlem: sön jan 02, 2005 13:06
Ort: Stockholms skärgård

Inlägg av Jari »

Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
skauningen
Inlägg: 25
Blev medlem: lör sep 15, 2007 19:57

Inlägg av skauningen »

Antingen så hittar jag inget om däcksvärmare lr så står där inget.Stod inget specifikt om att det är slicks till nästa säsong.Vet att vissa förare beklagat sig att det blir rent livsfarligt att inte använda däcksvärmare.Bla Couldhart. :-?
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad
Inlägg: 9645
Blev medlem: sön jan 02, 2005 13:06
Ort: Stockholms skärgård

Inlägg av Jari »

Jag tror inte han lider särskilt mycket av det eftersom han inte ska köra nästa år.
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
skauningen
Inlägg: 25
Blev medlem: lör sep 15, 2007 19:57

Inlägg av skauningen »

Jari skrev:Jag tror inte han lider särskilt mycket av det eftersom han inte ska köra nästa år.
Det förstås men är där någon som vet hur det blir med däcksvärmare
Användarens profilbild
Depeche
Inlägg: 615
Blev medlem: lör jul 05, 2008 15:55
Ort: Härnösand

Inlägg av Depeche »

Nya idéer på gång som tex prispengar till snabbaste föraren på fredagsträningen och poäng i kvalet.


More moves are afoot to shake up the spectacle of formula one.

The new FOTA alliance of F1 teams is already contemplating a proposal whereby Friday's fastest driver is awarded $1m.

It now emerges that more tweaks to the Friday practice format are possible, with some bosses pushing for a total of six hours of testing on the first day of a grand prix weekend.

The format would accompany a total ban on in-season testing, with only limited post and pre-season testing allowed in the name of reducing costs.

Also on the table, according to Germany's Auto Motor und Sport, is a proposal for points from qualifying.

Teams are also keen to alter the standard time for races to begin in Europe, with a late morning start favoured for the television audience. "The race would finish at 12.30, giving people the rest of Sunday to do other things," Toro Rosso boss Franz Tost said.

The smaller teams, meanwhile, are pushing for a budget cap, and a better distribution of the commercial revenue throughout the pitlane.

"A team should be able to exist with the money we get from Bernie, and sponsors being a bonus," STR co-owner Gerhard Berger added.