Nu menar jag inte att jag skålar för den senaste krönikan utan att det har skålats innan krönikan.

En fråga: Får vem som helst skriva krönikor i Forza

Jag tycker det är bra att dom som gjort grova förar misstag eller varit långsamma får kritik och dom som lyckats och tagit sig till prispallen får beröm.form-ola1 skrev:![]()
Nu menar jag inte att jag skålar för den senaste krönikan utan att det har skålats innan krönikan.![]()
En fråga: Får vem som helst skriva krönikor i Forza
Javisst, det är bara att posta sitt bidrag till redaktionenform-ola1 skrev:En fråga: Får vem som helst skriva krönikor i Forza
AndersF1 skrev:
Men vad var så upprörande med Lucys krönika?
Och det riktigt upprörande är att du både läser och gillar denGösta skrev:AndersF1 skrev:
Men vad var så upprörande med Lucys krönika?
Det uprörande är at han tillåts att skriva en krönika, vad som är ännu mer upprörande är att den publiceras. Det outhärdligt upprörande är att någon verkligen läser den.
Fisichellas samtliga segrar är per definition uppkörda, men din verklighetsuppfattning kan inte greppa så långt.EnzoF1 skrev:Jag har läst och jag tycker den var rolig, dock var det synd att författaren inte kunde ge Fisichella credit för hans enda seger i år som ju faktiskt inte var uppkörd, även om hans segrar per definition alltid är det. Men jag anser att han vann "fair and square" denna gång och borde faktiskt få credit för det också!
Nej, och den som söker han finnerAndersF1 skrev:Är den borttagen den fina krönikan av Fransson om lögnaren?
Alltid är det någon som blir uppretad över något.Men vad var så upprörande med Lucys krönika?
På forumet aktas objektiviteten och rättvisa omdömen mycket högt och är flitigt använt ...Tur att forumet alltid varit så vänligt med inga större motsättningar och aldrig några hårda ord.
Ingenting!AndersF1 skrev: Men vad var så upprörande med Lucys krönika?
Fel 1: Det är ingen artikel, det är en krönika. En krönika har dels inte som syfte att vara objektiv utan subjektiv och beskriva ett personligt tyckande. Detta är en motvikt till vanligtivs mer objektiva artiklar och nyhetsnotiser. Det är förvånande att man kan ge sig på att ha en sådan här synpunkt utan att ha grepp om de här mest elementära saker.form-ola1 skrev:Ingenting!AndersF1 skrev: Men vad var så upprörande med Lucys krönika?
Den visar tydligt vad han tycker om Ron Dennis, McLaren och Kimi.
Jag trodde att artiklarna på förstasidan skulle vara objektiva och innehålla fakta men denna artikel belyste mer vissa inlägg från forumet.
Jösses, du har verkligen läst den här krönikan med ett par speciella glasögon på dig? Det är ett raljerande över McLaren visserligen - vilket inte är så konstigt eftersom de ju inte har öppnat säsongen så jättestarkt som man dels kan ske kunde förvänta sig, dels kunde tro av stallets egna uttalanden.Hans uppsåt var nog inte att delge den verklighet som råder utan på ett lite mer förfinat sätt sprida den antiMcLarenstämning som verkar råda på Forza.
Det var väldigt många som hörde av sig ang Nico via mail. Det framgår klart och tydligt vad EN av dessa skrev. Det var ganska kul formulerat, därför togs det med.Att under Nico skriva " dessutom hörde en läsare av sig " är ju löjligt. Hörde EN läsare av sig, vad gör han om flera hör av sig. Det var bara en ursäkt för att kicka till vårt östra grannland.
Än en gång - det är ingen artikel, det är en krönika. Ta reda på vad skillnaderna är så diskuterar vi sen. Sato och Ide beröms ja ... utifrån ett visst perspektiv. Ta och läs och fundera lite.Att höja Sato och Ide, sänka allt som har med McLaren att göra, knappt nämna Massa och helt utelämna MS visar bara att det inte var något seriöst i denna artikel. Det beröms ju dessutom.
Ja - och?Ferrari, med både Massa och MS, är väl några som floppat hittills.
Jo, det var det jag skrev. "Jag trodde att artiklarna på förstasidan skulle vara objektiva och innehålla fakta "LuckyStrike1 skrev:Fel 1: Det är ingen artikel, det är en krönika. En krönika har dels inte som syfte att vara objektiv utan subjektiv och beskriva ett personligt tyckande. Detta är en motvikt till vanligtivs mer objektiva artiklar och nyhetsnotiser. Det är förvånande att man kan ge sig på att ha en sådan här synpunkt utan att ha grepp om de här mest elementära saker.form-ola1 skrev:Ingenting!AndersF1 skrev: Men vad var så upprörande med Lucys krönika?
Den visar tydligt vad han tycker om Ron Dennis, McLaren och Kimi.
Jag trodde att artiklarna på förstasidan skulle vara objektiva och innehålla fakta men denna artikel belyste mer vissa inlägg från forumet.
Dessutom visar det tydligt vad krönikören tycker även om Toyota, Alonso, Renault, Massa, Montoya oc mycket annat efter de två senaste loppen. Just Kimi är väl den som kommer allra lindrigast undan av de som får kritik i denna krönika?
Jösses, du har verkligen läst den här krönikan med ett par speciella glasögon på dig? Det är ett raljerande över McLaren visserligen - vilket inte är så konstigt eftersom de ju inte har öppnat säsongen så jättestarkt som man dels kan ske kunde förvänta sig, dels kunde tro av stallets egna uttalanden.Hans uppsåt var nog inte att delge den verklighet som råder utan på ett lite mer förfinat sätt sprida den antiMcLarenstämning som verkar råda på Forza.
Det var väldigt många som hörde av sig ang Nico via mail. Det framgår klart och tydligt vad EN av dessa skrev. Det var ganska kul formulerat, därför togs det med.Att under Nico skriva " dessutom hörde en läsare av sig " är ju löjligt. Hörde EN läsare av sig, vad gör han om flera hör av sig. Det var bara en ursäkt för att kicka till vårt östra grannland.
Att höja Sato och Ide, sänka allt som har med McLaren att göra, knappt nämna Massa och helt utelämna MS visar bara att det inte var något seriöst i denna artikel. Det beröms ju dessutom.
Ja - och?Ferrari, med både Massa och MS, är väl några som floppat hittills.
Men jösses, du har ju ännu inte fattat.form-ola1 skrev:
Jo, det var det jag skrev. "Jag trodde att artiklarna på förstasidan skulle vara objektiva och innehålla fakta "
Jag hade fel!
Ja, visst är det ett raljerande över McLaren men dom har ivarje fall öppnat bättre än Ferrari och det skriver du inget om.
Ron Dennis är ingen favorit, förstod jag i varje fall.
Ja ja, ta det lugnt. Jag skrev i varjefall krönika i början och bli inte så upphetsad för att jag inte har någon jurnalistisk utbildning och ibland blandar ihop artikel och krönika.LuckyStrike1 skrev:Men jösses, du har ju ännu inte fattat.form-ola1 skrev:
Jo, det var det jag skrev. "Jag trodde att artiklarna på förstasidan skulle vara objektiva och innehålla fakta "
Jag hade fel!
Ja, visst är det ett raljerande över McLaren men dom har ivarje fall öppnat bättre än Ferrari och det skriver du inget om.
Ron Dennis är ingen favorit, förstod jag i varje fall.
.
Jag skulle aldrig kritisera en krönika som hyllar Ron eller Kimi, lika lite som att jag kritiserade att du hyllade Alonso, Flavios eller Renault.LuckyStrike1 skrev:
Jag räknar med att när det publiceras en krönika framöver som helt och fullt hyllar t.ex. Ron eller Kimi så kommer du med en likadan kritik som du har gjort den här gången? Om du nu är konsekvent förstås ....?