Tärnströms krönika
-
Tärnströms krönika
Jag läser att svenskarnas motorkungar sällat sig till dom som har otur.
Artikeln innehåller lite felaktigheter också men det kommer som vanligt tolkas olika beroende på vem som läser.
Hoppas att någon svensk tar sig ända fram så får vi se om det inte dyker upp lite blå-gula ögon också.
Artikeln innehåller lite felaktigheter också men det kommer som vanligt tolkas olika beroende på vem som läser.
Hoppas att någon svensk tar sig ända fram så får vi se om det inte dyker upp lite blå-gula ögon också.
-
- Moderator
Jag har inget problem med att folk inte håller med mig om det jag skriver men blir jag anklagad för att ha skrivit felaktigheter kräver jag faktiskt att dessa redovisas. Annars tar jag det som ett påhopp och hoppas på att moderatorerna agerar därefter.
Tärnström
Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
Ta det inte som ett påhopp.JTarnstrom skrev:Jag har inget problem med att folk inte håller med mig om det jag skriver men blir jag anklagad för att ha skrivit felaktigheter kräver jag faktiskt att dessa redovisas. Annars tar jag det som ett påhopp och hoppas på att moderatorerna agerar därefter.
Tärnström
Jag skrev " Artikeln innehåller lite felaktigheter också men det kommer som vanligt tolkas olika beroende på vem som läser. "
Det som slog mej direkt var att du skrev att BW varit uppe i toppen och kämpar för att hålla sig kvar.
Enligt mej har han aldrig varit uppe i toppen, han var där och nosade strax under, på nedre halvan men
hans talang eller kontakter är inte tillräckliga utan han tillhör den kategori som måste ha mycket pengar för att gå uppåt.
Det kan ju nämnas också att det finns skribenter som inte tycker att Kimi tillhör toppen så dessa lär du få ännu mer mothugg ifrån om dom inte nu idagarna köpt blågula glasögon, förstås
Annars gillar jag det du skriver
Inte tror du väl på allvar att modsen reagerar på det jag skrev med tanke på allt som slinker igenom
-
- Moderator
Jag skulle inte kalla det för en felaktighet; snarare en meningskiljaktighet. Det var du som använde ordet felaktighet och jag reagerade på det. Och, ja, påhopp ska modereras. En meningsskiljaktighet är inget påhopp och det är fritt fram att ge uttryck för det men du måste förstå att det är skillnad mot att påstå att någon har gjort sig skyldig till en felaktighet - och att sedan inte ens specificera vad det är för något.
Tärnström
Tärnström
-
Men Tärnström, om du skriver en krönika som inte lovordar finska förare, utan handlar om nåt helt annat så måste du förstå att det per definition är en felaktighet.
Jag var mer förvånad över avsaknaden av domedagsprofetia. Utan det känns det inte riktigt som en äkta tärnströmmare.
I övrigt håller jag med och är otroligt imponerad över allt jobb och skicklighet som ligger bakom Alx och Björns framgångar - vilken energi.
Jag var mer förvånad över avsaknaden av domedagsprofetia. Utan det känns det inte riktigt som en äkta tärnströmmare.
I övrigt håller jag med och är otroligt imponerad över allt jobb och skicklighet som ligger bakom Alx och Björns framgångar - vilken energi.
-
- Varnad
-
JTarnstrom skrev:Jag skulle inte kalla det för en felaktighet; snarare en meningskiljaktighet. Det var du som använde ordet felaktighet och jag reagerade på det. Och, ja, påhopp ska modereras. En meningsskiljaktighet är inget påhopp och det är fritt fram att ge uttryck för det men du måste förstå att det är skillnad mot att påstå att någon har gjort sig skyldig till en felaktighet - och att sedan inte ens specificera vad det är för något.
Tärnström
-
-
Pröva igen om du orkar, det är nämligen andra halvan som är bäst.Pepparkvarnen skrev:Jag tyckte att det var en tråkig krönika, jag orkade bara läsa hälften.
Det är nog bättre om ni låter Pulitzer-Ola skriva såna här krönikor, han skriver ju iallafall som en riktig motorsportjournalist.
IMO
I was misled and that is the way it went
-
- Moderator
Jag kan skriva en mer ålderanpassad variant, Pepparkvarnen. Stor stil, enklare språk...
Tärnström
Tärnström
-
-
Bra, men nu har jag läst hela krönikan och den var kanske inte så dålig som jag tyckte först.JTarnstrom skrev:Jag kan skriva en mer ålderanpassad variant, Pepparkvarnen. Stor stil, enklare språk...
Tärnström
Men du gör ett stort fel när du skriver. Du piffar inte upp din text tillräckligt mycket.
T. ex. så skriver man inte att Björns hoppar av HVM. Man skriver att Björn har fått sparken pga. att HVM-stallets ägare kom på Björn när han hade en sexorgie med stallägarens dotter och två storbröstade pitbabes.
Då blir det intressantare för oss att läsa plus att du höjer den allmäna statusen på Björn.
Du är ju bra på att fabricera fakta, det ser vi ju inte minst i dina USA-hatar topics, så det är nog inga problem för dig att krydda dina krönikor också.
Except For Ending Slavery, Fascism, Nazism, and Communism, WAR has Never Solved Anything.