Dags för helt nya typer av säkerhetsbilar?
-
Dags för helt nya typer av säkerhetsbilar?
https://f1.tauzero.se/main.php?url=news&id=5619&dept=F1
Webber har farmfört klagomål om att säkerhetsbilen körs för långsamt, och att det leder till lågt däckstryck om orsakar fler olyckor.
F1-bilarna blir bara mer och mer avancerade och går fortare och fortare varje år, men man kör fortfarande med "vanliga" bilar som säkerhetsbilar. Även om de är otroligt potenta som gatbilar så kanske vi har nått en punkt då det är dags att använda sig av rena tävlingbilar som säkerhetsbilar.
Blir det en DTM-Merca som snart får agera säkerhetsbil i F1? I Japan tror jag att man redan kör med JGTC-bilar utrustade som säkerhetsbilar.
Webber har farmfört klagomål om att säkerhetsbilen körs för långsamt, och att det leder till lågt däckstryck om orsakar fler olyckor.
F1-bilarna blir bara mer och mer avancerade och går fortare och fortare varje år, men man kör fortfarande med "vanliga" bilar som säkerhetsbilar. Även om de är otroligt potenta som gatbilar så kanske vi har nått en punkt då det är dags att använda sig av rena tävlingbilar som säkerhetsbilar.
Blir det en DTM-Merca som snart får agera säkerhetsbil i F1? I Japan tror jag att man redan kör med JGTC-bilar utrustade som säkerhetsbilar.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
-
-
-
-
Hehe, det finns ett alternativ till. Du kan sälja den till RazorSami skrev:Jag var nära och köpa en Cittra. Men sedan kom man ju på att man lär få gräva en grop och knuffa ner den i och täcka över om man inte vill ha den hängandes efter sig genom hela livet.
I was misled and that is the way it went
-
-
Bara om det är en C5:a serie II eller en SMCheever skrev:Hehe, det finns ett alternativ till. Du kan sälja den till RazorSami skrev:Jag var nära och köpa en Cittra. Men sedan kom man ju på att man lär få gräva en grop och knuffa ner den i och täcka över om man inte vill ha den hängandes efter sig genom hela livet.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
Äntligen!
Äntligen!
-
Personligen är den enda Cittra jag kan tänka mig en DS, det är en Cittra det.
SM såg man rätt ofta förr, men det verkar som om dom försvunnit in på museer och till samlare som inte luftar dom så ofta.
Sen Razor besserwisser, berätta nu varför det finns två vinkeljärn i fronten, utan att googla
SM såg man rätt ofta förr, men det verkar som om dom försvunnit in på museer och till samlare som inte luftar dom så ofta.
Sen Razor besserwisser, berätta nu varför det finns två vinkeljärn i fronten, utan att googla
I was misled and that is the way it went
-
-
Cittrahandlaren i Sollentuna hade tidigare en SM i utställningshallen. Jag vet inte om den finns kvar men den fanns där -98 när jag köpte min första Cittra.Cheever skrev:SM såg man rätt ofta förr, men det verkar som om dom försvunnit in på museer och till samlare som inte luftar dom så ofta.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
Äntligen!
Äntligen!
-
-
"Paddan", det är en riktig Citroen det
Eller en fullmatad, turboladdad, välskött Citroen CX är inte heller dum. Med enekrad ratt och gula framlyktor
Båda framförs lämpligast iklädd basker med baguette i baksätet
Eller en fullmatad, turboladdad, välskött Citroen CX är inte heller dum. Med enekrad ratt och gula framlyktor
Båda framförs lämpligast iklädd basker med baguette i baksätet
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
-
Ärkemuppen Robert Collin är ju annars känd för att för några år sedan ha kraschat sin SM.Cheever skrev:SM såg man rätt ofta förr, men det verkar som om dom försvunnit in på museer och till samlare som inte luftar dom så ofta.
Äntligen!
Äntligen!
-
-
-
-