Silverstone borta

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
westerberg

Silverstone borta

Inlägg av westerberg »

Förhandlingarna om nästa års Brittiska Grand Prix har resulterat i att vi förmodligen inte får se nått GP på Silverstone -05. Enligt Jackie Stewart,begärde Ecclestone mer pengar än BRDC är beredda (kan) betala för rättigheterna nästa år,slutgiltigt beslut tas av WMC 13:e oktober. Sorgligt att vi kanske inte får se ett GP i (modern)F1:s hemland :( . Man kanske vill ha ett 3:e i Tyskland eller Italien :x .
Ankan

Inlägg av Ankan »

äntligen säger jag. skit bana ändå. det lär knappast bli ett lopp till i europa.
Användarens profilbild
Cuscino

Inlägg av Cuscino »

Ankan skrev:äntligen säger jag. skit bana ändå. det lär knappast bli ett lopp till i europa.
Skitbana? Silverstone brukar ofta bjuda på ett av de bästa loppen under säsongen! Tror jag kan räkna upp sådär 15-talet sämre F1-banor...
Ankan

Inlägg av Ankan »

Cuscino skrev:
Ankan skrev:äntligen säger jag. skit bana ändå. det lär knappast bli ett lopp till i europa.
Skitbana? Silverstone brukar ofta bjuda på ett av de bästa loppen under säsongen! Tror jag kan räkna upp sådär 15-talet sämre F1-banor...
Ja, jag sa inte att det va den sämsta banan, det aspirerar nog San marino på.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Att man inte ens överväger att göra sig av med banor som Hungaroring samtidigt som klassiska banor som Silverstone kastas ut är förfärligt tycker jag. Särskilt då det sker på grunderna att det inte är banan det är fel på, men att faciliteterna för stallen och pressen inte är tillräckligt lyxiga.

Bernie och F1 tappar alltmer fotgreppet om verkligheten och svävar uppe i det blå, medan allting annan försiggår i verkligheten.

Ferrari har en särställning i F1 pga sin långa historia med F1. F1 är Ferrari och Ferrari är F1, och därför är det rätt att Ferrari särbehandlas på det ekonomiska planet och att det görs ansträningar för att Ferrari ska stanna i F1.

Silverstone som har arrangerat F1-lopp sedan 1950 borde betraktas och behandlas på precis samma sätt. Interlagos där både banan och allting är under all kritik, långt värre än Silverstone, behandlas liksom Ferrari som en historisk del av F1 tack vare Brasiliens långa koppling med F1.

Det är märkligt att Storbritanien och Silverstone, där 7 av 10 (9) har sina baser och fabriker inte betraktas utifrån samma historiska perspektiv.
Fp730a

Inlägg av Fp730a »

Silverstone måste ju vara kvar. Klart en av de roligaste banorna. Ska vi snacka tråkig DÅLIG bana både racingmässigt och facillitetmässigt är det ju San Marino. Det enda som gör det racet roligt är att man inte sett F1 på länge.!!
Ankan

Inlägg av Ankan »

Fp730a skrev:Silverstone måste ju vara kvar. Klart en av de roligaste banorna. Ska vi snacka tråkig DÅLIG bana både racingmässigt och facillitetmässigt är det ju San Marino. Det enda som gör det racet roligt är att man inte sett F1 på länge.!!
Ungern oxå.....man sover sig igenom loppen.
Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

Det finns ingen klass eller känsla för sportens historia när man inte förstår hur viktigt det är med ett brittiskt grand prix. Värdelöst!
Zetor

Inlägg av Zetor »

El Scorcho skrev:Det finns ingen klass eller känsla för sportens historia när man inte förstår hur viktigt det är med ett brittiskt grand prix. Värdelöst!
Sport? Det här är F1!
Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

Utan sin historia är F1 inte F1. Låt människor som wannabeekretsen kring Schumi och han som gör nya banor jobba på det några år till så finns inte F1 kvar..
Fp730a

Inlägg av Fp730a »

F1 är inte sport!
F1 är religion, livstil. Ungefär som Nirvana i Buddismen är.
Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

du sa det.. :)

synd att inte de som styr sporten idag har greppat det riktigt..nu har de slarvat bort Silverstone och Jaguar..och Renault kan komma att följa med..
Användarens profilbild
Boxerman

Inlägg av Boxerman »

Monaco tycker jag ska bort från F1 circusen den om någon är ju tråkig att titta på,
tar man pole, har du till 95 % redan vunnit loppet, för omkörningsmöjligheterna på den banan är få
Nä behåll Silverstone
Ankan

Inlägg av Ankan »

Boxerman skrev:Monaco tycker jag ska bort från F1 circusen den om någon är ju tråkig att titta på,
tar man pole, har du till 95 % redan vunnit loppet, för omkörningsmöjligheterna på den banan är få
Nä behåll Silverstone
Monaco e ju som Silverstone. en klassiker som måste va kvar. inge F1 utan Monaco.
Användarens profilbild
westerberg

Inlägg av westerberg »

Visst är Monaco en klassiker,men som F1-race är det ju egentligen en katastrof. Monaco lever på sitt jetsetliv och tradition,förutsättningar för en bra tävling däremot finns helt enkelt inte. Enda anledningen att Monaco finns kvar är att många tunga sponsorer gärna vill visa upp sig där,bland stjärnor och kungligheter.
Fp730a

Inlägg av Fp730a »

Är du helt ute och cyklar?!

Monaco bort?!

Det är ju en av de mest teknisk krävande racingbanorna. Ett misstag och du är borta! Visst är det svårt att köra om.. Men det är det på många banor! Det är väll lika lätt att köra om i depån som i hungern?
Fp730a

Inlägg av Fp730a »

Silverstone tillbaka. Tack gode gud :)