http://www.winnerscircle.se/
Jag tog mig till nämnda bana för att på lite avstånd betrakta vad som skulle utspela sig där.
Döm av min förvåning när det dök upp en hel hög med "ungdommar" iförda "Forza Motorsportkepsar" .
Efter mycket rabalder med funktionären som senare visade sig heta Charlie W, kom ungdommarna ner i bilarna. Det kördes uppvärmning, förkval och race.
Ungdommarna från Forza Motorsport verkade trivas och ha kul. Under kvalet så gruffades det ordentligt, det spanns av och det delades ut varningar. Samma ungdommar sitter här på denna emminenta site och delar ut klander till våra F1 stjärnor när de uppför sig illa på banan, själva uppförde de sig i det närmaste kriminellt.
En av grabbarna (en smal lång kille med ett ständigt leende på läpparna, nästan ett sådant leende som om han ville visa sitt förakt för hur illa hans vänner körde) var riktigt duktig på att ta runt bilen på denna "äggformade" bana. Han förstod tidigt och lärde sig snabbt det där med spårval, "slipstreaming" och andra finesser som är så viktiga i denna typ av racing. Kommer inte ihåg hans namn, men hans gruffande och ruffande vänner envisades med att kalla honom vid samma namn som ett från vietnamkriget känt cigarettmärke.
De andra förarna kom som ett pärlband ca 1/3 varv efter honom.
När jag sett spektaklet med prisutdelning och allt tog jag min cyckel och cycklade lugnt hem till min lilla lugna vrå.
Och ni trodde kanske att det inte kördes ovalracing i Sverige.