M A L A Y S I A
-
- Utvisad
M A L A Y S I A
Får se om Renaultbilarna (båda) far iväg igen som skjutna ur en raket - diskussionerna har gått efter förra loppet att det var "märkligt bra" starter -med de nya reglerna och i jämförelse med andra.
Jag har nog inte repat mig efter förra chocken från Melbourne - tusan, nu måste det bli ett mer spännande lopp.
Väderleksutsikterna:
fredag:
Isolated Thunderstorms
High: 33
Low: 23
lördag:
PM Thunderstorms
Jag har nog inte repat mig efter förra chocken från Melbourne - tusan, nu måste det bli ett mer spännande lopp.
Väderleksutsikterna:
fredag:
Isolated Thunderstorms
lördag:
PM Thunderstorms
Noblesse oblige - ingen dumt i signaturen nu. (temporär snällhet på grund av att vädret ser bra ut idag - åtminstone bättre)
-
Det låter inte som ett lovande väder, ser ut att bli ett vått lopp om du inte har ett bättre väder för söndagen
Ja det ska bli intressant att se om dom är lika startsnabba på Malaysia
eller om Ferrari står först igen, vad Mclaren kan göra åt det ska också bli intressant. Likaså vill jag se vad Toyota har kommit fram till och kanske visar att det var en tillfällighet att det gick långsamt, för dom tog ju ett steg bakåt från förra året. sauber med sina Ferrari motorer vad kan dom göra, tar dom ett steg längre fram tro?.... Iallafall kommer det att bli ett högintressant Lopp på Söndag
Ja det ska bli intressant att se om dom är lika startsnabba på Malaysia
eller om Ferrari står först igen, vad Mclaren kan göra åt det ska också bli intressant. Likaså vill jag se vad Toyota har kommit fram till och kanske visar att det var en tillfällighet att det gick långsamt, för dom tog ju ett steg bakåt från förra året. sauber med sina Ferrari motorer vad kan dom göra, tar dom ett steg längre fram tro?.... Iallafall kommer det att bli ett högintressant Lopp på Söndag
-
I Malaysia så här års så regnar det ju så gott som varje dag en timme på eftermiddagen. Och när det regnar så gör regnar det ordentligt.
Hur är det med däcksreglerna i år, hur många typer av regndäck får stallen ha? Kommer ihåg spektaklet 2001 (såg loppet på plats). Har för mig att stallen bara fick ha en typ av regndäck. Ferrari satsatde i alla fall på någon typ av intermediate däck vilka var helt okörbara i monsunregnet, dom hade ju problem med att hänga på i safety-bilens tempo! Dom lyckades ju i alla fall hålla sig på banan och eftersom safetybilen låg ute tills banan var nästan torr så gynnades Ferrari i sitt däcksval.
Lite tråkigt tycker jag om man inte har riktiga monsundäck som klarar ett rejält skyfall, regn-lopp kan ju bli väldigt underhållande om man kan undvika safety-bilen (vilket oftast gör loppet mer till ett lotteri).
Hur är det med däcksreglerna i år, hur många typer av regndäck får stallen ha? Kommer ihåg spektaklet 2001 (såg loppet på plats). Har för mig att stallen bara fick ha en typ av regndäck. Ferrari satsatde i alla fall på någon typ av intermediate däck vilka var helt okörbara i monsunregnet, dom hade ju problem med att hänga på i safety-bilens tempo! Dom lyckades ju i alla fall hålla sig på banan och eftersom safetybilen låg ute tills banan var nästan torr så gynnades Ferrari i sitt däcksval.
Lite tråkigt tycker jag om man inte har riktiga monsundäck som klarar ett rejält skyfall, regn-lopp kan ju bli väldigt underhållande om man kan undvika safety-bilen (vilket oftast gör loppet mer till ett lotteri).
-
- Utvisad
TV4+ och TV4 sänder:
Malaysias Grand Prix (Sepang)
2004-03-20 kl. 07.00: Kvalificering direkt i TV4 plus.
2004-03-21 kl. 08.00: Grand Prix direkt i TV4 plus.
Eftersändning av loppet i TV4 kl. 13.55.
För veckoslutet har väderleksutsikterna reviderats:
Thursday
92°F (33°C) | 71°F (22°C)
Friday
89°F (32°C) | 73°F (23°C)
Saturday
92°F (33°C) | 77°F (25°C) (delvis Molnigt)
Sunday
91°F (33°C) | 76°F (24°C) (delvis Molningt)
Monday
91°F (33°C) | 77°F (25°C)
Malaysias Grand Prix (Sepang)
2004-03-20 kl. 07.00: Kvalificering direkt i TV4 plus.
2004-03-21 kl. 08.00: Grand Prix direkt i TV4 plus.
Eftersändning av loppet i TV4 kl. 13.55.
För veckoslutet har väderleksutsikterna reviderats:
Thursday
92°F (33°C) | 71°F (22°C)
Friday
89°F (32°C) | 73°F (23°C)
Saturday
92°F (33°C) | 77°F (25°C) (delvis Molnigt)
Sunday
91°F (33°C) | 76°F (24°C) (delvis Molningt)
Monday
91°F (33°C) | 77°F (25°C)
Noblesse oblige - ingen dumt i signaturen nu. (temporär snällhet på grund av att vädret ser bra ut idag - åtminstone bättre)
-
- Utvisad
KIMI var jättenöjd efter träningarna......snabbast på banan.
Han tyckte bilen funkade bättre och bättre desto mer det blev gummi på banan. "Gick på räls". rpm var nu bättre ....upp till 18200.
Tyvärr så har dom just lovat regn för söndagen ...hoppas inte!
KIMI har inte kört egentligen alls efter förra säsongen på våt bana.
Han kommer inte ens riktigt ihåg hur det var att köra på vått...men det är ju inte "vått" på Sepang om det regnar...det är flod
Positiv thinking nu.....åtmonstone till kvalet
(Wirdheim skulle förhoppningsvis ha kunnat köra lite, lite snabbare)
1. KIMI RAIKKONEN "The Dangerous One" M 1'34"395
2. R.SCHUMACHER Williams BMW M 1'34"693
3. WEBBER Jaguar M 1'35"054
4. M.SCHUMACHER Ferrari B 1'35"094
5. MONTOYA Williams BMW M 1'35"100
6. TRULLI Renault M 1'35"115
7. MASSA Sauber B 1'35"288
8. ALONSO Renault M 1'35"300
9. COULTHARD McLaren M 1'35"301
10. BARRICHELLO Ferrari B 1'35"373
11. BUTTON BAR M 1'35"407
12. PANIS Toyota M 1'35"524
13. ZONTA Toyota M 1'35"850
14. KLIEN Jaguar M 1'35"996
15. SATO BAR M 1'36"292
16. FISICHELLA Sauber B 1'36"353
17. DAVIDSON BAR M 1'36"708
18. WIRDHEIM Jaguar M 1'36"883
19. DA MATTA Toyota M 1'36"907
20. HEIDFELD Jordan B 1'37"725
21. BRUNI Minardi B 1'37"818
22. BAUMGARTNER Minardi B 1'38"588
23. GLOCK Jordan Ford B 1'38"796
24. PANTANO Jordan Ford B 1'39"324
25. LEINDERS Minardi Cosworth B 1'41"485
Han tyckte bilen funkade bättre och bättre desto mer det blev gummi på banan. "Gick på räls". rpm var nu bättre ....upp till 18200.
Han kommer inte ens riktigt ihåg hur det var att köra på vått...men det är ju inte "vått" på Sepang om det regnar...det är flod
15. SATO BAR M 1'36"292
-
-
-
-
- Mr Forza Motorsport
-
Wirdheim körde väl på hårda puckar medans Klien och Webber på super mjukisar? Hade varit kul o se vilken tid Wirde hade fått med samma förutsättningar som de andra.guuben skrev:KIMI var jättenöjd efter träningarna......snabbast på banan.
15. SATO BAR M 1'36"292
-Red Bull Racing
-
Om min lilla analys av träningstiderna skulle stämma kommer Ferrari att vara ca 0.8 sek snabbare under loppet än konkurrenterna.
Första varvet undantaget!
Den som räknar bort Ferrari med tanke på andra fria träningen bör veta att man testade däck i race trim = Tung bil.
Fast jag hoppas att min analys är felaktig annars blir kampen om förstaplatsen ointressant.
Imorgon efter kvalet får vi veta lite mer om hur saker och ting ligger till.
Kimis tid på andra träningen tror jag bara var ett PR jippo tyvärr, tror inte att det skiljer så mycket mellan Kimi och David.
Är det någon mer än jag som inte köper Davids förklaring om varför han inte kunde sätta lika snabb tid?
Att det var fel på gaspedalen var en av de konstigaste förklaringar jag hört.
Tror Renault och Williams blir farliga!
Första varvet undantaget!
Den som räknar bort Ferrari med tanke på andra fria träningen bör veta att man testade däck i race trim = Tung bil.
Fast jag hoppas att min analys är felaktig annars blir kampen om förstaplatsen ointressant.
Imorgon efter kvalet får vi veta lite mer om hur saker och ting ligger till.
Kimis tid på andra träningen tror jag bara var ett PR jippo tyvärr, tror inte att det skiljer så mycket mellan Kimi och David.
Är det någon mer än jag som inte köper Davids förklaring om varför han inte kunde sätta lika snabb tid?
Att det var fel på gaspedalen var en av de konstigaste förklaringar jag hört.
Tror Renault och Williams blir farliga!
-
- Utvisad
Jag tror att alla chanser för KIMI finns men....................motorn håller väl inte ihop. Ingen extraordinärt svår gissning, tyvärr.
Men man får ju nu hoppas i.a.f. eftersom man var snabbast för en gångs skull på träningarna (om vi bortser en träning på Valencia som var ett PR-åk)
Det skall bli intresant att se kampen mellan Ralfen och Montoya också.
"Huvudsaken" att inte Skummen får Pole ..för att sticka iväg igen.
Heja KIMI.
Men man får ju nu hoppas i.a.f. eftersom man var snabbast för en gångs skull på träningarna (om vi bortser en träning på Valencia som var ett PR-åk)
Det skall bli intresant att se kampen mellan Ralfen och Montoya också.
"Huvudsaken" att inte Skummen får Pole ..för att sticka iväg igen.
Heja KIMI.
-
-
- Utvisad
-
-
- Utvisad
Roligt att här på forumet finns så entuasriska formel1-fans
Intressant med Webber på ruta rvå.
KIMIS palcering får man väl vara nöjd med....men i starten blir han säkert genast omkörd av Trulli.
.....nu får timmarna rulla snabbt iväg till imorgon.
EDIT: Sami hänger med förstås.
Intressant med Webber på ruta rvå.
KIMIS palcering får man väl vara nöjd med....men i starten blir han säkert genast omkörd av Trulli.
.....nu får timmarna rulla snabbt iväg till imorgon.
EDIT: Sami hänger med förstås.
-
Alonso får mycket att göra i morgon.
Jag tror också att Trulli kommer som en raket i starten för att sedan ligga ivägen ett tag. Hoppas på en pallplats för KR. Verkar inte helt omöjligt. Besvikelser är ju faktiskt Williams och Renault som man trodde skulle vara klart vassast av Michelinstallen, men nu vet man ju inte hurdan deras racestrategi är.
Jag tror också att Trulli kommer som en raket i starten för att sedan ligga ivägen ett tag. Hoppas på en pallplats för KR. Verkar inte helt omöjligt. Besvikelser är ju faktiskt Williams och Renault som man trodde skulle vara klart vassast av Michelinstallen, men nu vet man ju inte hurdan deras racestrategi är.
-
- Utvisad
Det finns en risk för morgondagen: Skummen far iväg och Webber blir som en bromskloss för resten - jag är glad för Jaguars skull men för själva racet kan det bli ödersdigert.
Williams har varit litet av en flopp så här långt (efter det att säsongen startade).
Alonso, Alonso....vad gjorde du?
Men jag skall inte hymla - det störde inte mig i större grad
Williams har varit litet av en flopp så här långt (efter det att säsongen startade).
Alonso, Alonso....vad gjorde du?
Men jag skall inte hymla - det störde inte mig i större grad
-
-
-
- Utvisad
Sädär,,,,,,,,nu är det igång på riktigt (Formel1) :Fernando Alonso has stamped on suspicion that Renault are beating the rules. The Spaniard and team-mate Jarno Trulli burst off the start-line at the season-opening Australian Grand Prix despite the winter banning of launch-control.
En sak till: Verkade det inte lite på presskonferensen som om Barren lät förstå att han inte gavs en chans för att kämpa om pole (underförstått....mera bensin och säkra bara att Skummen får fara iväg)
Eller uppfattade jag hans "message" helt galet?
En sak till: Verkade det inte lite på presskonferensen som om Barren lät förstå att han inte gavs en chans för att kämpa om pole (underförstått....mera bensin och säkra bara att Skummen får fara iväg)
Eller uppfattade jag hans "message" helt galet?
-
Ska bli intressant och se hur däcken fungerar under morgondagen. Om Bridgestonadäcken har blivit ungefär lika bra som Michelin under dessa varma förhållanden så är det nog inte så mycket mer än mekaniskt haveri som talar emot Ferrari...
Skoj för Webber att starta från första startled men jag tror inte han blir bättre än runt 5-7 i slutändan.. Men ändå.
Mclaren får väl motorbekymmer och Williams får väl förarbekymmer för dom e ju inte direkt ....
Sato har ju visat var bilen ska stå... .. Å där hamnar han nog imorgon oxå.
Skoj för Webber att starta från första startled men jag tror inte han blir bättre än runt 5-7 i slutändan.. Men ändå.
Mclaren får väl motorbekymmer och Williams får väl förarbekymmer för dom e ju inte direkt ....
Sato har ju visat var bilen ska stå... .. Å där hamnar han nog imorgon oxå.
-
Han brukar ju inte vara långt efter MS normalt så det är nog ingen orimlig tanke. Ferrari kanske inte vill att det ska verka som om Rubens får "bromsproblem" varje lopp...?guuben skrev:En sak till: Verkade det inte lite på presskonferensen som om Barren lät förstå att han inte gavs en chans för att kämpa om pole (underförstått....mera bensin och säkra bara att Skummen får fara iväg) Eller uppfattade jag hans "message" helt galet?
-
Å andra sida så har in teBarren varit lika nära schumi denna helg som han brukar, och även om 6tiondelar är mycket så tror jag inte att det är tillräckligt mycket bensin extra för att spara in ett extra stopp om ni förstår vad jag menar...
Jag tror helt enklet inte att barren var på topp helt enkelt.
Jag tror helt enklet inte att barren var på topp helt enkelt.
-
guuben skrev:
En sak till: Verkade det inte lite på presskonferensen som om Barren lät förstå att han inte gavs en chans för att kämpa om pole (underförstått....mera bensin och säkra bara att Skummen får fara iväg) Eller uppfattade jag hans "message" helt galet?
Jag fick samma känsla och det är trist för sporten om det blir på det viset, men vi har ju sett det förut.
Är det bara jag som tycker att det nya formatet på tidskvalet är bra.
Jag gillar att det blir en lång upptrappning av spänning och att det framförallt blir en timme mer F1 på TV.
För dom som gillade förra årets system är det enkelt att bara sätta på Tv'n en timme senare.
Blomman o Eje funkar kalas ihop i vanlig ordning.
/S
En sak till: Verkade det inte lite på presskonferensen som om Barren lät förstå att han inte gavs en chans för att kämpa om pole (underförstått....mera bensin och säkra bara att Skummen får fara iväg) Eller uppfattade jag hans "message" helt galet?
Jag fick samma känsla och det är trist för sporten om det blir på det viset, men vi har ju sett det förut.
Jag gillar att det blir en lång upptrappning av spänning och att det framförallt blir en timme mer F1 på TV.
För dom som gillade förra årets system är det enkelt att bara sätta på Tv'n en timme senare.
/S
"All bleeding eventually stops."
-
Allvarligt talat.....WEBBER!!!!
Karln är helt otroligt imponerande. Även om jag också tror han får svårt att hålla positionen i racet och jaggan hans kanske har en lättare bränslelast än vissa Michelin-skodda konkurrentbilar, så måste man förundras över hans raketlika framfart. Inte första gången han imponerar (han gjorde det många gånger i fjol, t.ex. redan i säsongsöppningen), så det är lite förvånande att det skrivs och spekuleras så förhållandevis lite om honom. Jämfört med exempelvis Räkan, Alonso och Monty. I mina ögon känns han som ett minst lika stort mästarämne som alla de tre. I och för sig så kommer jag nog i vanlig ordning hålla mina tummar för skomakarn den äldre, men stortårna viker jag åt Marky Mark with the funky punch.
Karln är helt otroligt imponerande. Även om jag också tror han får svårt att hålla positionen i racet och jaggan hans kanske har en lättare bränslelast än vissa Michelin-skodda konkurrentbilar, så måste man förundras över hans raketlika framfart. Inte första gången han imponerar (han gjorde det många gånger i fjol, t.ex. redan i säsongsöppningen), så det är lite förvånande att det skrivs och spekuleras så förhållandevis lite om honom. Jämfört med exempelvis Räkan, Alonso och Monty. I mina ögon känns han som ett minst lika stort mästarämne som alla de tre. I och för sig så kommer jag nog i vanlig ordning hålla mina tummar för skomakarn den äldre, men stortårna viker jag åt Marky Mark with the funky punch.
-
Är jag den ende som tycker att han blomman är kanske väldigt påläst men under de "sämre" bilarnas varv sitter han ju bara och klagar på hur dåliga dem är "jaha, nu ska vi ta paus här i femton minuter" I min åsikt är blomman en stor flopp och det är Eje som håller samman det hela. Det känns som om Blomman bara läser på innan vad någon annan skrivit och inte har några egna åsikter.!
Är jag den ende som tycker att han blomman är kanske väldigt påläst men under de "sämre" bilarnas varv sitter han ju bara och klagar på hur dåliga dem är "jaha, nu ska vi ta paus här i femton minuter" I min åsikt är blomman en stor flopp och det är Eje som håller samman det hela. Det känns som om Blomman bara läser på innan vad någon annan skrivit och inte har några egna åsikter.!
-
Jag tror Ferrari bestämt sig för att i år får det bara inte framkomma att RB är lika snabb som MS...Slusk skrev:guuben skrev:
-
-
Håller med om att detta diskuteras i varenda tråd hela tiden så det börjar bli lite tröttsamt. Fast jag kan ju inte låta bli att ifrågasätta uttalandet att Barrichello är dum som väljer att skriva på för det bästa stallet som alla (nåja) drömmer om att köra för.....I vilket annat stall skulle han ha bättre chans att vinna lopp?? Kom ihåg att det är inte Barrichello som gnäller över att han är åtsidosatt, utan alla andra...Gonzo skrev:Är det verkligen en nyhet för er att RB är kontrkterad som 2:e förare?????
Trist javisst, men kritiken skall nog riktas till Rubens som skriver på det där kontraktet om och om igen!
Och det finns nog en del annat o tjöta om som har med Malaysia Grand Prix att göra!
-
Barren har kanske valt en annan strategi, det har han gjort förr.
Min analys att Ferrari var ca 0.8 sek snabbare stämde ganska bra skall bli intressant att se om det står sig i loppet.
Förövrigt är jag också väldigt trött på alla som så fort Rubens är långsammare än Michael börjar gorma om att Ferrari gör honom långsam.
Isåfall är det likadant i tex. Mclaren.
Eller är David så dålig, skulle inte tro det.
Min analys att Ferrari var ca 0.8 sek snabbare stämde ganska bra skall bli intressant att se om det står sig i loppet.
Förövrigt är jag också väldigt trött på alla som så fort Rubens är långsammare än Michael börjar gorma om att Ferrari gör honom långsam.
Isåfall är det likadant i tex. Mclaren.
Eller är David så dålig, skulle inte tro det.
-
-
- Utvisad
http://www.planet-f1.com/Home/story_14735.shtml
Q: Rubens, P3 but I guess you are pretty happy to be up there?
Rubens BARRICHELLO: Absolutely. I think the situation tomorrow is going to be very difficult in terms of the weather. It is very hot, so I have been working really hard for my race set-up and to be very honest with you I don't think my car was spot on for qualifying but I am very happy for the race and I am just looking forward and hoping tomorrow everything I am expecting comes my way.
----------------------------------------
Med Barrens kroppspråk (i beaktande) i TV:n och ovan så verkar det för mig som Barren pådyvlades den här set-up:en.......han skulle personligen m.a.o. valt en annan. Jag TROR att Skummen bestämmer själv men Barren måste lyda. Så stor skilland är det inte mellan Skummen och Barren på ett varv när dom har samma vikt på bilen i kvalet.
Q: Rubens, P3 but I guess you are pretty happy to be up there?
Rubens BARRICHELLO: Absolutely. I think the situation tomorrow is going to be very difficult in terms of the weather. It is very hot, so I have been working really hard for my race set-up and to be very honest with you I don't think my car was spot on for qualifying but I am very happy for the race and I am just looking forward and hoping tomorrow everything I am expecting comes my way.
----------------------------------------
Med Barrens kroppspråk (i beaktande) i TV:n och ovan så verkar det för mig som Barren pådyvlades den här set-up:en.......han skulle personligen m.a.o. valt en annan. Jag TROR att Skummen bestämmer själv men Barren måste lyda. Så stor skilland är det inte mellan Skummen och Barren på ett varv när dom har samma vikt på bilen i kvalet.
-
- Utvisad
Jag tycker också att det är jäkligt bra och med precis samma motiveringar som du för.Slusk skrev:guuben skrev:
/S
För dom som tyckte förra årets system (bättre?) slipper i år "lindrigare undan" med att bara läsa resultatlistorna
-
-
- Utvisad
-
Rubens Barrichello: I am not worried about the time difference to Michael. Firstly, I made a small mistake in the last corner and then I made some different choices to my team-mate. So, although I was not entirely happy with my car in terms of qualifying, I have concentrated very hard on the race and am very happy with my set-up for tomorrow, when I hope everything will come my way. In this heat, it will be a very difficult race.
Källa Pitpass.
Vad säger kroppsspråket i texten ovan??
Källa Pitpass.
Vad säger kroppsspråket i texten ovan??
-
-
Tycker att det är lite tröttsamt att så fort som schumi är snabbare så GÖR ferrari honom det, tror ni att det är sådan stor diktatur i Ferrari så att schumi bestämmer vilka raceinställningar Barren ska ha eller? SNÄLLA!!!!!
Schumi har alltid kvalat ut sina teamkompisar genom åren så det är väl inte så konstigt att han gjorde det idag, han sa ju själv att det var "ett perfekt varv" och då går det JÄVLIGT fort!
Visst att Barren normalt sett inte är så långt efter, men han hade väl lite oflyt idag...
När RB är snabbare än schumi då kör Schumi dåligt, men när schumi är snabbare än Barren då är det fel på hans(barren) bil....Är det fel på Barreens bil i 14/17 lopp varje år då eller?Jovisst, och alla schumis vm titlar och vinster under åren fram tom 2000 vann han bara för att konkurenterna lät honom vinna och tyckte att det var så kul, och att schumi har varit med och utmanat om VM titeln i stort sett varje år sedan han gick in i F1 beror på att de andra förarna tycker att det är roligt att låta schumi vinna och att det är roligt att Ross Brawn och schumi ändrade strategi i loppen under slutet av 90talet och tog några suveräna segrar som egentligen inte var så bra eftersom Mikka Häkkinen bara ville ge VM lite spänning....etc...Hoppas ni förstår poängen!
Ursäkta detta inlägget, men jag kunde inte låta bli.....
Schumi har alltid kvalat ut sina teamkompisar genom åren så det är väl inte så konstigt att han gjorde det idag, han sa ju själv att det var "ett perfekt varv" och då går det JÄVLIGT fort!
Visst att Barren normalt sett inte är så långt efter, men han hade väl lite oflyt idag...
När RB är snabbare än schumi då kör Schumi dåligt, men när schumi är snabbare än Barren då är det fel på hans(barren) bil....Är det fel på Barreens bil i 14/17 lopp varje år då eller?Jovisst, och alla schumis vm titlar och vinster under åren fram tom 2000 vann han bara för att konkurenterna lät honom vinna och tyckte att det var så kul, och att schumi har varit med och utmanat om VM titeln i stort sett varje år sedan han gick in i F1 beror på att de andra förarna tycker att det är roligt att låta schumi vinna och att det är roligt att Ross Brawn och schumi ändrade strategi i loppen under slutet av 90talet och tog några suveräna segrar som egentligen inte var så bra eftersom Mikka Häkkinen bara ville ge VM lite spänning....etc...Hoppas ni förstår poängen!
Ursäkta detta inlägget, men jag kunde inte låta bli.....
-
-
- Utvisad
-
- Utvisad
Ångerns stund infann sig lite senareF1-fan skrev:Rubens Barrichello: I am not worried about the time difference to Michael. Firstly, I made a small mistake in the last corner and then I made some different choices to my team-mate. So, although I was not entirely happy with my car in terms of qualifying, I have concentrated very hard on the race and am very happy with my set-up for tomorrow, when I hope everything will come my way. In this heat, it will be a very difficult race.
Källa Pitpass.
JAG köper hans första uttalande - det spontana direkt efter loppet.
-
Du kan inte vara särskilt gammal Guuben om du har din Mormor som källa.
Gubbe blir man vid 50+
Iof spekulerar jag bara i detta fallet ungefär vad du och många andra gör vad gäller Ferraris inre angelägenheter.
Kan vi inte försöka att diskutera andra roligare vinklar än detta meningslösa ältande om Michael och hur han har blivit favoriserad av ferrari.
Tror ni verkligen på att om Ruben ständigt skulle vara snabbare än Michael att Ferrari ändå skulle ha Michael som förste förare.
Eller betala en fantasi lön till en medelmåtta.
Skulle inte tro det.
Gubbe blir man vid 50+
Iof spekulerar jag bara i detta fallet ungefär vad du och många andra gör vad gäller Ferraris inre angelägenheter.
Kan vi inte försöka att diskutera andra roligare vinklar än detta meningslösa ältande om Michael och hur han har blivit favoriserad av ferrari.
Tror ni verkligen på att om Ruben ständigt skulle vara snabbare än Michael att Ferrari ändå skulle ha Michael som förste förare.
Skulle inte tro det.
-
- Utvisad
Nej, det tror vi inte - men vi tror precis som du = Ferrari är stallet som har en första förare. De andra stallen låter förarna tävla inbördes (Åtminstone så länge det finns reella chanser för båda att vinna den andra i stallet och i.o.m. det även mästerskapet).F1-fan skrev: Tror ni verkligen på att om Ruben ständigt skulle vara snabbare än Michael att Ferrari ändå skulle ha Michael som förste förare.
Skulle inte tro det.
Inte många timmar kvar ....spännande, spännande.
Bara nu inte Skummen hinner med sin trestoppsatrategi för långt ifrån Webber & co.
-
Tro fan dom har försteförare när Rubens är oftast den som är slöare. Tycker alls inte det är några konstigheter med det. JPM och RS t.ex är ju betydligt jämnare och klart att dom inte har någon förste förare då. MClaren då? Där satsas det för fullt på Kimi. DC nämns ju inte ens längre! Varför? Jo, för att han inte har det som krävs för att bli WDC
-
Bra att vi är överens!!
Att Kimi är förste förare hos Mclaren är lika självklart som att Michael är det hos ferrari.
Varför får David göra all tråkigt PR arbete medans Kimi latar sig, jo för att man vill att Kimi skall få fokusera sig på körningen.
Fast man vill som engelska gentlemän inte erkänna att Kimi är nummer 1.
Jag har inget emot detta för varje stall har rätt att göra som de vill.
Williams däremot låter sina förare rejsa mot varandra fram till att en av dom har störst chans att vinna VM.
Inte så konstigt i och med att de presterat tämligen likartat.
Att Kimi är förste förare hos Mclaren är lika självklart som att Michael är det hos ferrari.
Varför får David göra all tråkigt PR arbete medans Kimi latar sig, jo för att man vill att Kimi skall få fokusera sig på körningen.
Fast man vill som engelska gentlemän inte erkänna att Kimi är nummer 1.
Jag har inget emot detta för varje stall har rätt att göra som de vill.
Williams däremot låter sina förare rejsa mot varandra fram till att en av dom har störst chans att vinna VM.
Inte så konstigt i och med att de presterat tämligen likartat.
-
-
Guuben jag tror alla känner till att du konstaterar det som Ferrari inte gör någon hemlighet av, 1. Michael Schumacher 2. Rubens Barrichello!guuben skrev:Nej, det tror vi inte - men vi tror precis som du = Ferrari är stallet som har en första förare. De andra stallen låter förarna tävla inbördes (Åtminstone så länge det finns reella chanser för båda att vinna den andra i stallet och i.o.m. det även mästerskapet).
Att du inte tycker om hur Ferrari hanterar den här saken vet vi oxå, personligen skulle jag hellre se att man gjorde som Williams!
Nu är det inte så och det hjälper inte att spy galla över dem.
Koncentrera dig istället på Kimi / McLaren och lyft fram det positivta hos dem istället för allt negativt du hittar/tolkar om Ferrari och dess förare. Byt fokus!
-
Nja, jag tror vi alla vet verför David får göra det mesta PR-arbetet.... han är som klippt och skuren för det medans Kimi har lika mycket utstrålning som en trasig lyktstolpe.F1-fan skrev:Bra att vi är överens!!
-
- Utvisad
Gonzo, inte har jag spytt galla...JAG och endel andra fastnade lika mycket vid Barrens uttalande efter kvalet. Det är inte galla ....bara ett konstaterande och vår tanke.
Jag är helt fokuserad på ALLT som händer i Formel1-världen utan att blunda för vissa intressanta "detaljer"
OJOJOJ....snart smäller det Gonzo......
alltså starten
Jovisst: KIMI var nöjd med femteplatsen.....nu var bilen nåt helt annat att köra än i Melbourne.
Jag är helt fokuserad på ALLT som händer i Formel1-världen utan att blunda för vissa intressanta "detaljer"
OJOJOJ....snart smäller det Gonzo......
alltså starten
Jovisst: KIMI var nöjd med femteplatsen.....nu var bilen nåt helt annat att köra än i Melbourne.