Jag har nog inte repat mig efter förra chocken från Melbourne - tusan, nu måste det bli ett mer spännande lopp.
Väderleksutsikterna:
fredag:
Isolated Thunderstorms
High: 33
Low: 23
lördag:
PM Thunderstorms
High: 33
Low: 23

Wirdheim körde väl på hårda puckar medans Klien och Webber på super mjukisar? Hade varit kul o se vilken tid Wirde hade fått med samma förutsättningar som de andra.guuben skrev:KIMI var jättenöjd efter träningarna......snabbast på banan.
Han tyckte bilen funkade bättre och bättre desto mer det blev gummi på banan. "Gick på räls". rpm var nu bättre ....upp till 18200.
Tyvärr så har dom just lovat regn för söndagen ...hoppas inte!
KIMI har inte kört egentligen alls efter förra säsongen på våt bana.
Han kommer inte ens riktigt ihåg hur det var att köra på vått...men det är ju inte "vått" på Sepang om det regnar...det är flod
Positiv thinking nu.....åtmonstone till kvalet
(Wirdheim skulle förhoppningsvis ha kunnat köra lite, lite snabbare)
1. KIMI RAIKKONEN "The Dangerous One" M 1'34"395![]()
2. R.SCHUMACHER Williams BMW M 1'34"693
3. WEBBER Jaguar M 1'35"054
4. M.SCHUMACHER Ferrari B 1'35"094
5. MONTOYA Williams BMW M 1'35"100
6. TRULLI Renault M 1'35"115
7. MASSA Sauber B 1'35"288
8. ALONSO Renault M 1'35"300
9. COULTHARD McLaren M 1'35"301
10. BARRICHELLO Ferrari B 1'35"373
11. BUTTON BAR M 1'35"407
12. PANIS Toyota M 1'35"524
13. ZONTA Toyota M 1'35"850
14. KLIEN Jaguar M 1'35"996
15. SATO BAR M 1'36"292
16. FISICHELLA Sauber B 1'36"353
17. DAVIDSON BAR M 1'36"708
18. WIRDHEIM Jaguar M 1'36"883
19. DA MATTA Toyota M 1'36"907
20. HEIDFELD Jordan B 1'37"725
21. BRUNI Minardi B 1'37"818
22. BAUMGARTNER Minardi B 1'38"588
23. GLOCK Jordan Ford B 1'38"796
24. PANTANO Jordan Ford B 1'39"324
25. LEINDERS Minardi Cosworth B 1'41"485
Han brukar ju inte vara långt efter MS normalt så det är nog ingen orimlig tanke. Ferrari kanske inte vill att det ska verka som om Rubens får "bromsproblem" varje lopp...?guuben skrev:En sak till: Verkade det inte lite på presskonferensen som om Barren lät förstå att han inte gavs en chans för att kämpa om pole (underförstått....mera bensin och säkra bara att Skummen får fara iväg) Eller uppfattade jag hans "message" helt galet?
Jag tror Ferrari bestämt sig för att i år får det bara inte framkomma att RB är lika snabb som MS...Slusk skrev:guuben skrev:
En sak till: Verkade det inte lite på presskonferensen som om Barren lät förstå att han inte gavs en chans för att kämpa om pole (underförstått....mera bensin och säkra bara att Skummen får fara iväg) Eller uppfattade jag hans "message" helt galet?
Jag fick samma känsla och det är trist för sporten om det blir på det viset, men vi har ju sett det förut.
Håller med om att detta diskuteras i varenda tråd hela tiden så det börjar bli lite tröttsamt. Fast jag kan ju inte låta bli att ifrågasätta uttalandet att Barrichello är dum som väljer att skriva på för det bästa stallet som alla (nåja) drömmer om att köra för.....I vilket annat stall skulle han ha bättre chans att vinna lopp?? Kom ihåg att det är inte Barrichello som gnäller över att han är åtsidosatt, utan alla andra...Gonzo skrev:Är det verkligen en nyhet för er att RB är kontrkterad som 2:e förare?????
Trist javisst, men kritiken skall nog riktas till Rubens som skriver på det där kontraktet om och om igen!
Och det finns nog en del annat o tjöta om som har med Malaysia Grand Prix att göra!
Jag tycker också att det är jäkligt bra och med precis samma motiveringar som du för.Slusk skrev:guuben skrev:
Är det bara jag som tycker att det nya formatet på tidskvalet är bra.
Jag gillar att det blir en lång upptrappning av spänning och att det framförallt blir en timme mer F1 på TV.
För dom som gillade förra årets system är det enkelt att bara sätta på Tv'n en timme senare.
/S
Ångerns stund infann sig lite senareF1-fan skrev:Rubens Barrichello: I am not worried about the time difference to Michael. Firstly, I made a small mistake in the last corner and then I made some different choices to my team-mate. So, although I was not entirely happy with my car in terms of qualifying, I have concentrated very hard on the race and am very happy with my set-up for tomorrow, when I hope everything will come my way. In this heat, it will be a very difficult race.
Källa Pitpass.
Nej, det tror vi inte - men vi tror precis som du = Ferrari är stallet som har en första förare. De andra stallen låter förarna tävla inbördes (Åtminstone så länge det finns reella chanser för båda att vinna den andra i stallet och i.o.m. det även mästerskapet).F1-fan skrev: Tror ni verkligen på att om Ruben ständigt skulle vara snabbare än Michael att Ferrari ändå skulle ha Michael som förste förare.
Eller betala en fantasi lön till en medelmåtta.
Skulle inte tro det.
Guuben jag tror alla känner till att du konstaterar det som Ferrari inte gör någon hemlighet av, 1. Michael Schumacher 2. Rubens Barrichello!guuben skrev:Nej, det tror vi inte - men vi tror precis som du = Ferrari är stallet som har en första förare. De andra stallen låter förarna tävla inbördes (Åtminstone så länge det finns reella chanser för båda att vinna den andra i stallet och i.o.m. det även mästerskapet).
Nja, jag tror vi alla vet verför David får göra det mesta PR-arbetet.... han är som klippt och skuren för det medans Kimi har lika mycket utstrålning som en trasig lyktstolpe.F1-fan skrev:Bra att vi är överens!!
Varför får David göra all tråkigt PR arbete medans Kimi latar sig, jo för att man vill att Kimi skall få fokusera sig på körningen.