M E L B O U R N E
-
- Utvisad
- Inlägg: 841
- Blev medlem: sön mar 09, 2003 08:35
M E L B O U R N E
DOM ÄR DÄR
men framvingen är inte densamma som tidigare http://www.f1total.de/bilder/2004/tests/imo03/z054.jpg ....tycker jag i.a.f.
RATTMUFF?
men framvingen är inte densamma som tidigare http://www.f1total.de/bilder/2004/tests/imo03/z054.jpg ....tycker jag i.a.f.
RATTMUFF?
Noblesse oblige - ingen dumt i signaturen nu. (temporär snällhet på grund av att vädret ser bra ut idag - åtminstone bättre)
-
- Inlägg: 290
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: Göteborg
-
- Inlägg: 249
- Blev medlem: tor feb 28, 2002 01:00
- Ort: Piteå
-
- Utvisad
- Inlägg: 841
- Blev medlem: sön mar 09, 2003 08:35
Måste det nu nödvändigtvis svalna till söndagen.....synd.
http://www.bbc.co.uk/weather/5day.shtml?world=0094
Melbourne, Australia
http://www.bbc.co.uk/weather/5day.shtml?world=0094
Melbourne, Australia
Noblesse oblige - ingen dumt i signaturen nu. (temporär snällhet på grund av att vädret ser bra ut idag - åtminstone bättre)
-
- Utvisad
- Inlägg: 841
- Blev medlem: sön mar 09, 2003 08:35
1. Michael Schumacher Ferrari 1.24,718 (15 laps)
2. Rubens Barrichello Ferrari + 0,108 (22)
3. Jarno Trulli Renault + 1,039 (23)
4. Jenson Button BAR Honda + 1,068 (15)
5. Fernando Alonso Renault + 1,135 (22)
6. Ralf Schumacher Williams BMW + 1,164 (26)
7. Juan Pablo Montoya Williams BMW + 1,488 (19)
8. David Coulthard McLaren Mercedes + 1,497 (17)
9. Mark Webber Jaguar Cosworth + 1,594 (17)
10. Kimi Räikkönen McLaren Mercedes + 1,861 (18
11. Giancarlo Fisichella Sauber Petronas + 1,883 (27)
12. Takuma Sato BAR Honda + 2,249 (14)
13. Felipe Massa Sauber Petronas + 2,251 (25)
14. Ricardo Zonta Toyota + 2,447 (25)
15. Anthony Davidson BAR Honda + 2,798 (11)
16. Olivier Panis Toyota + 2,992 (11)
17. Christian Klien Jaguar Cosworth + 3,006 (20)
18. Christiano Da Matta Toyota + 3,089 (16)
19. Nick Heidfeld Jordan Ford + 3,108 (15)
20. Björn Wirdheim Jaguar Cosworth + 4,063 (30)
21. Gianmaria Bruni Minardi Cosworth + 4,273 (18
22. Zsolt Baumgartner Minardi Cosworth + 4,990 (9)
23. Giorgio Pantano Jordan Ford + 5,343 (18
24. Timo Glock Jordan Ford + 5,573 (4)
shit. men lite positivt i det att Skummen försökte köra snabbare än han hade kapacitet till
2. Rubens Barrichello Ferrari + 0,108 (22)
3. Jarno Trulli Renault + 1,039 (23)
4. Jenson Button BAR Honda + 1,068 (15)
5. Fernando Alonso Renault + 1,135 (22)
6. Ralf Schumacher Williams BMW + 1,164 (26)
7. Juan Pablo Montoya Williams BMW + 1,488 (19)
8. David Coulthard McLaren Mercedes + 1,497 (17)
9. Mark Webber Jaguar Cosworth + 1,594 (17)
10. Kimi Räikkönen McLaren Mercedes + 1,861 (18
11. Giancarlo Fisichella Sauber Petronas + 1,883 (27)
12. Takuma Sato BAR Honda + 2,249 (14)
13. Felipe Massa Sauber Petronas + 2,251 (25)
14. Ricardo Zonta Toyota + 2,447 (25)
15. Anthony Davidson BAR Honda + 2,798 (11)
16. Olivier Panis Toyota + 2,992 (11)
17. Christian Klien Jaguar Cosworth + 3,006 (20)
18. Christiano Da Matta Toyota + 3,089 (16)
19. Nick Heidfeld Jordan Ford + 3,108 (15)
20. Björn Wirdheim Jaguar Cosworth + 4,063 (30)
21. Gianmaria Bruni Minardi Cosworth + 4,273 (18
22. Zsolt Baumgartner Minardi Cosworth + 4,990 (9)
23. Giorgio Pantano Jordan Ford + 5,343 (18
24. Timo Glock Jordan Ford + 5,573 (4)
shit. men lite positivt i det att Skummen försökte köra snabbare än han hade kapacitet till
Noblesse oblige - ingen dumt i signaturen nu. (temporär snällhet på grund av att vädret ser bra ut idag - åtminstone bättre)
-
- Inlägg: 972
- Blev medlem: tor mar 07, 2002 01:00
-
- Inlägg: 3027
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Ankeborg
http://users.tpg.com.au/mccant/f1_alber ... acher1.wmv
Schummie provar att ställa upp skrotet efter tipsen han fick av Petter.
Schummie provar att ställa upp skrotet efter tipsen han fick av Petter.
-
- Inlägg: 797
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: 08 land :)
-
- Utvisad
- Inlägg: 841
- Blev medlem: sön mar 09, 2003 08:35
Mackarnas förare har nu fått order att tala i positiva tongångar om bilen (inklusive motorn).
Kimi som var rätt förbannad efter testkörningarna sade ändå till pressen..."vi körde inte på fullt" (skall man förstå det så att alla andra förmodligtvis gjorde det )
Tro det som vill
Hoppas Bridgestone däcken inte pallar för en förhoppninsvis riktigt varm racingdag. Det skulle ju vara synd om det direkt blir dubbelt Ferrari på topp.
Kimi som var rätt förbannad efter testkörningarna sade ändå till pressen..."vi körde inte på fullt" (skall man förstå det så att alla andra förmodligtvis gjorde det )
Tro det som vill
Hoppas Bridgestone däcken inte pallar för en förhoppninsvis riktigt varm racingdag. Det skulle ju vara synd om det direkt blir dubbelt Ferrari på topp.
Senast redigerad av guuben den fre mar 05, 2004 10:28, redigerad totalt 1 gång.
Noblesse oblige - ingen dumt i signaturen nu. (temporär snällhet på grund av att vädret ser bra ut idag - åtminstone bättre)
-
- Utvisad
- Inlägg: 841
- Blev medlem: sön mar 09, 2003 08:35
Tack Nisse för länken - det borde vara fler som du här på forumet. Hela idén är ju att tillföra nåt som kan intressera.Nisse skrev:http://users.tpg.com.au/mccant/f1_alber ... acher1.wmv
Schummie provar att ställa upp skrotet efter tipsen han fick av Petter.
Noblesse oblige - ingen dumt i signaturen nu. (temporär snällhet på grund av att vädret ser bra ut idag - åtminstone bättre)
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Eftersom jag bara såg första testpasset är det svårt att dra några långtgående slutsatser men jag tyckte att det såg ut som om både BAR och Ferrari satsade hårdare än de andra på att sätta snabba varvtider. Skulle vara intressant att veta hur långt in i stinterna som de satte sina tider.
Såg också att Schumacher var av banan i sista kurvan. Kanske en indikation på hur hårt han satsade.
När kvalet väl avgörs tror jag att skillnaderna kommer att vara betydligt mindre.
I övrigt var det glädjande med Wirdheims insats. Tycker att hela teamet utstrålar en helt annan harmoni än tidigare. Säkert en kombination av Fords minskade inblandning och Webbers teamkänsla. Jag tror att Jaguar gör sin bästa säsong hittills.
Totyota har en del att göra om de ska flytta fram positionerna i år. Tiderna såg inte alltför lovande ut och det hörs lite gnäll från Panis. Zonta var väl för övrigt den ende testförare som körde snabbare än sina stallkamrater.
Intressanta slowmotionbilder av Williams. Har däcken någonsin erbjudit så mycket fjädring? Tyckte det såg märkligt skumpigt ut.
Tärnström
Såg också att Schumacher var av banan i sista kurvan. Kanske en indikation på hur hårt han satsade.
När kvalet väl avgörs tror jag att skillnaderna kommer att vara betydligt mindre.
I övrigt var det glädjande med Wirdheims insats. Tycker att hela teamet utstrålar en helt annan harmoni än tidigare. Säkert en kombination av Fords minskade inblandning och Webbers teamkänsla. Jag tror att Jaguar gör sin bästa säsong hittills.
Totyota har en del att göra om de ska flytta fram positionerna i år. Tiderna såg inte alltför lovande ut och det hörs lite gnäll från Panis. Zonta var väl för övrigt den ende testförare som körde snabbare än sina stallkamrater.
Intressanta slowmotionbilder av Williams. Har däcken någonsin erbjudit så mycket fjädring? Tyckte det såg märkligt skumpigt ut.
Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Inlägg: 249
- Blev medlem: tor feb 28, 2002 01:00
- Ort: Piteå
-
- Inlägg: 703
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
-
- Inlägg: 105
- Blev medlem: sön sep 28, 2003 21:05
- Ort: Luleå
-
- Inlägg: 269
- Blev medlem: tis okt 14, 2003 17:54
- Ort: Växjö
-
- Inlägg: 1217
- Blev medlem: sön aug 10, 2003 18:19
- Ort: Vettershagabron, precis vid kanten!
Personligen anser jag det är trist att en komponent (däcken) som inte tillverkas av de enskilda teamen har sån avgörande betydelse för bilarnas "pace".Cuscino skrev:Jaha, Bridgestone verkar åter ha dragit ifrån Michelin så det ser ut att bli den vanliga visan i år igen. Trist, frågan är om det är värt att avbryta nattsömnen i förtid på söndag morgon...!
En sån komponent borde med fördel kunna enhetsklassas!
För däcken finns inget officiellt mästerskap som det finns för förare och team, så det det behövs ingen tävlan däcksfabrikanter emellan, F1 vinner i över huvud taget ingenting på det. Faktum är att det förtar WCC glansen rejält. Begreppet bästa bil blir urholkat.
Vi får hoppas på att de är så jämna som möjligt, jag vill iaf inte se en säsongsutveckling alá 2002 med ett överlägset team.
-
- Inlägg: 380
- Blev medlem: fre jan 30, 2004 14:57
- Ort: Västerås - Sweden
Schumi körde skjortan av alla andra och med vilken stil. Fyra varv körde han, det måste ju slita mindre på motorn än att ligga och pressa som Mclaren gjorde minst det dubbla antalet varv ?... Jag vet inte men jag kan tänka mig att dessa motorer är gjorda för att gå för fullt..
Jag tyckte också att williams såg skumpiga ut. Inte så anmärkningsvärda alls förutom deras fula bil!
Apropå björn tyckte jag det såg lungt och bra ut (de lilla man fick se) han är ju inte känd direkt för att vara speciellt yvig.
Jag tyckte också att williams såg skumpiga ut. Inte så anmärkningsvärda alls förutom deras fula bil!
Apropå björn tyckte jag det såg lungt och bra ut (de lilla man fick se) han är ju inte känd direkt för att vara speciellt yvig.
-
- Inlägg: 115
- Blev medlem: tis okt 14, 2003 20:58
Du har lite fel du Fp730a!Fp730a skrev:Schumi körde skjortan av alla andra och med vilken stil. Fyra varv körde han, det måste ju slita mindre på motorn än att ligga och pressa som Mclaren gjorde minst det dubbla antalet varv ?... Jag vet inte men jag kan tänka mig att dessa motorer är gjorda för att gå för fullt..
Jag tyckte också att williams såg skumpiga ut. Inte så anmärkningsvärda alls förutom deras fula bil!
Apropå björn tyckte jag det såg lungt och bra ut (de lilla man fick se) han är ju inte känd direkt för att vara speciellt yvig.
Schumacher körde totalt 19(4+15) varv under dom två första träningarna medans Coulthard körde 22(5+17) under dom två första. Kimi körde 23(5+18 ) och Rubens 31(9+22).
Så totalt så körde Ferrari fler varv än McLaren. Ferrari 50 & McLaren 45
-
- Utvisad
- Inlägg: 841
- Blev medlem: sön mar 09, 2003 08:35
Bjorn Wirdheim: "I spent most of today working on tyres for the team and I also focused on learning the track. After my thirty laps I certainly feel as if I am starting to know my way about. The tyre work is of course vital to the team although it is disappointing to not have a great lap time, but that is not why I am here ! It’s been a really positive day and I hope that I have helped the team in some way. I completed the planned programme so its been a good start."
källa internet
källa internet
Noblesse oblige - ingen dumt i signaturen nu. (temporär snällhet på grund av att vädret ser bra ut idag - åtminstone bättre)
-
- Inlägg: 260
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: Gothenburg, Sweden
-
- Inlägg: 3263
- Blev medlem: tor okt 24, 2002 02:00
- Ort: Malmö
Björn körde stabilt även om det inte gick så fort. Annat var det när man såg sådana som Pantano ute på banan. Var det verkligen Pantano? eller hade dom smusslat dit Firman igen?
För övrigt såg Williams inte särskillt välbalanserade ut med sin gaffeltrucksbil och McLaren såg ut att lunka runt med en hårdstrypt Benz motor.
Angående Ferrari så såg dom ruggigt snabba ut men förhoppningsvis ser det jämnare ut inatt.
För övrigt såg Williams inte särskillt välbalanserade ut med sin gaffeltrucksbil och McLaren såg ut att lunka runt med en hårdstrypt Benz motor.
Angående Ferrari så såg dom ruggigt snabba ut men förhoppningsvis ser det jämnare ut inatt.
-
- Inlägg: 4027
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
- Ort: Växjö
-
- Utvisad
- Inlägg: 841
- Blev medlem: sön mar 09, 2003 08:35
ähhhhh. jag kopierade den och surfade vidare - glömde varifrån jag tog den, orkar/orkade inte gå tillbaka till alla platser för att se var den fanns men det var i alla fall en från en intervju där alla förare intervjuades (många i alla fall).Linnofil skrev:Skönt guuben att du både är specifik och citerar en säker källa.... Föredrar nog mormor, specifikare och kanske t.o.m. säkrare!källa internet
Annars så står det mycket beröm från Webber om BW på jaguars site under träning 1/2. Rena Linnmusiken för svenska öron!
Faktum är ändå den att ett och samma uttalande valsar sist och slutligen genom alla formel1-siter ....till sist.
Noblesse oblige - ingen dumt i signaturen nu. (temporär snällhet på grund av att vädret ser bra ut idag - åtminstone bättre)
-
- Inlägg: 1217
- Blev medlem: sön aug 10, 2003 18:19
- Ort: Vettershagabron, precis vid kanten!
Enligt ett välbesökt forum på andra sidan stan så påstår Örnulf att alla kört med 55 kg soppa i tankarna.....sen kan man ju fundera ut resten själv!Crazy F1 skrev:Tärnström...jag är också inne på din linje, det kan ju vara så att Ferrari sattsade hårdare än de andra...men sammtidigt ställde jag mig frågan, kan man sattsa EN SEKUND! snabbare än de andra...???Jag vet inte faktiskt.
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Det är ju också så att vi inte vet karakteristiken på Bridgestonedäcken. Möjligt att det är betydligt snabbare än Michelin i början på stinterna för att sedan snabbt försämras.
Tärnström
Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Inlägg: 3263
- Blev medlem: tor okt 24, 2002 02:00
- Ort: Malmö
-
- Inlägg: 42
- Blev medlem: fre sep 20, 2002 02:00
- Ort: Rymden
Örnulf menade nog att Jaguarförarna MW och CK körde med 55 kg soppa.Gonzo skrev:Enligt ett välbesökt forum på andra sidan stan så påstår Örnulf att alla kört med 55 kg soppa i tankarna.....sen kan man ju fundera ut resten själv!Crazy F1 skrev:Tärnström...jag är också inne på din linje, det kan ju vara så att Ferrari sattsade hårdare än de andra...men sammtidigt ställde jag mig frågan, kan man sattsa EN SEKUND! snabbare än de andra...???Jag vet inte faktiskt.
-
- Utvisad
- Inlägg: 841
- Blev medlem: sön mar 09, 2003 08:35
-
- Utvisad
- Inlägg: 841
- Blev medlem: sön mar 09, 2003 08:35
!!!!!! nu är prognosen ner till 17 max grader ----snart snöar det väl.
En lite "bättre":
http://weather.cnn.com/weather/forecast ... cCode=AMML
En lite "bättre":
http://weather.cnn.com/weather/forecast ... cCode=AMML
Senast redigerad av guuben den fre mar 05, 2004 22:42, redigerad totalt 1 gång.
Noblesse oblige - ingen dumt i signaturen nu. (temporär snällhet på grund av att vädret ser bra ut idag - åtminstone bättre)
-
- Utvisad
- Inlägg: 841
- Blev medlem: sön mar 09, 2003 08:35
-
- Inlägg: 3027
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Ankeborg
-
- Utvisad
- Inlägg: 841
- Blev medlem: sön mar 09, 2003 08:35
Heja KIMI
Det ser ju rätt bra ut ännu efter de tio första....liger två efter Skummen.
Ingen katastrog i alla fall
Ojdå. Monty gick förbi Skummen - fiiint.
(ni hörde väl att Monty var ute med min mormor på golf )
Edit, efter kvalet = Katastrof ........ eller så trodde MacLaren att dom nya reglerna innebar att loppen skall köras med en tankning och därför är man så längt efter. Kimi gjorde inte ens något körfel under kvalet!
Det ser ju rätt bra ut ännu efter de tio första....liger två efter Skummen.
Ingen katastrog i alla fall
Ojdå. Monty gick förbi Skummen - fiiint.
(ni hörde väl att Monty var ute med min mormor på golf )
Edit, efter kvalet = Katastrof ........ eller så trodde MacLaren att dom nya reglerna innebar att loppen skall köras med en tankning och därför är man så längt efter. Kimi gjorde inte ens något körfel under kvalet!
Senast redigerad av guuben den lör mar 06, 2004 08:41, redigerad totalt 2 gånger.
Noblesse oblige - ingen dumt i signaturen nu. (temporär snällhet på grund av att vädret ser bra ut idag - åtminstone bättre)
-
- Utvisad
- Inlägg: 841
- Blev medlem: sön mar 09, 2003 08:35
shit
Det går inte ens att bortförklara MacLarens urusla 10/12 plats med mycket soppa i tanken - allt problemsnack stämde.
"Till juni kommer vår nya B-modell"...jaja
Ett typexempel på formel1-spalterna: "McLaren had a disastrous qualifying session with last year's championship runnerup Kimi Raikkonen of Finland 10th fastest in 1:26.297 and last year's race winner David Coulthard of Scotland 12th quickest in 1:27.294."
Källa Formula1
Qualifying Session Best Sector TimesPosition No Driver Time
SECTOR 1
1 1 M. SCHUMACHER 28.168
2 3 J. MONTOYA 28.169
3 2 R. BARRICHELLO 28.234
4 9 J. BUTTON 28.454
5 8 F. ALONSO 28.504
6 7 J. TRULLI 28.582
7 6 K. RAIKKONEN 28.662
8 10 T. SATO 28.675
9 14 M. WEBBER 28.675
10 5 D. COULTHARD 28.844
11 4 R. SCHUMACHER 28.891
12 12 F. MASSA 29.169
13 18 N. HEIDFELD 29.298
14 16 C. DA MATTA 29.431
15 11 G. FISICHELLA 29.729
16 19 G. PANTANO 30.062
17 21 Z. BAUMGARTNER 30.291
18 15 C. KLIEN 37.155 (jag tyckte tv4 sade nåt helt om Kliens körning i sändningen - eller e det jag som råddar. Förresten, hellre skulle jag hört mer av Björn W. än den lilla muntur som gavs honom )
SECTOR 2
1 1 M. SCHUMACHER 22.519
2 2 R. BARRICHELLO 22.694
3 3 J. MONTOYA 22.703
4 9 J. BUTTON 22.796
5 4 R. SCHUMACHER 22.813
6 14 M. WEBBER 22.860
7 11 G. FISICHELLA 22.917
8 8 F. ALONSO 22.938
9 10 T. SATO 22.959
10 6 K. RAIKKONEN 23.055
11 5 D. COULTHARD 23.144
12 7 J. TRULLI 23.222
13 12 F. MASSA 23.237
14 16 C. DA MATTA 23.419
15 18 N. HEIDFELD 23.574
16 19 G. PANTANO 23.926
17 15 C. KLIEN 23.961
18 21 Z. BAUMGARTNER 24.049
SECTOR 3
1 2 R. BARRICHELLO 33.554
2 1 M. SCHUMACHER 33.721
3 9 J. BUTTON 33.748
4 3 J. MONTOYA 34.126
5 10 T. SATO 34.217
6 4 R. SCHUMACHER 34.221
7 8 F. ALONSO 34.257
8 14 M. WEBBER 34.270
9 7 J. TRULLI 34.486
10 6 K. RAIKKONEN 34.580
11 12 F. MASSA 34.659
12 16 C. DA MATTA 34.973
13 11 G. FISICHELLA 35.199
14 18 N. HEIDFELD 35.306
15 5 D. COULTHARD 35.306
16 19 G. PANTANO 36.152
17 21 Z. BAUMGARTNER 36.341
Det går inte ens att bortförklara MacLarens urusla 10/12 plats med mycket soppa i tanken - allt problemsnack stämde.
"Till juni kommer vår nya B-modell"...jaja
Ett typexempel på formel1-spalterna: "McLaren had a disastrous qualifying session with last year's championship runnerup Kimi Raikkonen of Finland 10th fastest in 1:26.297 and last year's race winner David Coulthard of Scotland 12th quickest in 1:27.294."
Källa Formula1
Qualifying Session Best Sector TimesPosition No Driver Time
SECTOR 1
1 1 M. SCHUMACHER 28.168
2 3 J. MONTOYA 28.169
3 2 R. BARRICHELLO 28.234
4 9 J. BUTTON 28.454
5 8 F. ALONSO 28.504
6 7 J. TRULLI 28.582
7 6 K. RAIKKONEN 28.662
8 10 T. SATO 28.675
9 14 M. WEBBER 28.675
10 5 D. COULTHARD 28.844
11 4 R. SCHUMACHER 28.891
12 12 F. MASSA 29.169
13 18 N. HEIDFELD 29.298
14 16 C. DA MATTA 29.431
15 11 G. FISICHELLA 29.729
16 19 G. PANTANO 30.062
17 21 Z. BAUMGARTNER 30.291
18 15 C. KLIEN 37.155 (jag tyckte tv4 sade nåt helt om Kliens körning i sändningen - eller e det jag som råddar. Förresten, hellre skulle jag hört mer av Björn W. än den lilla muntur som gavs honom )
SECTOR 2
1 1 M. SCHUMACHER 22.519
2 2 R. BARRICHELLO 22.694
3 3 J. MONTOYA 22.703
4 9 J. BUTTON 22.796
5 4 R. SCHUMACHER 22.813
6 14 M. WEBBER 22.860
7 11 G. FISICHELLA 22.917
8 8 F. ALONSO 22.938
9 10 T. SATO 22.959
10 6 K. RAIKKONEN 23.055
11 5 D. COULTHARD 23.144
12 7 J. TRULLI 23.222
13 12 F. MASSA 23.237
14 16 C. DA MATTA 23.419
15 18 N. HEIDFELD 23.574
16 19 G. PANTANO 23.926
17 15 C. KLIEN 23.961
18 21 Z. BAUMGARTNER 24.049
SECTOR 3
1 2 R. BARRICHELLO 33.554
2 1 M. SCHUMACHER 33.721
3 9 J. BUTTON 33.748
4 3 J. MONTOYA 34.126
5 10 T. SATO 34.217
6 4 R. SCHUMACHER 34.221
7 8 F. ALONSO 34.257
8 14 M. WEBBER 34.270
9 7 J. TRULLI 34.486
10 6 K. RAIKKONEN 34.580
11 12 F. MASSA 34.659
12 16 C. DA MATTA 34.973
13 11 G. FISICHELLA 35.199
14 18 N. HEIDFELD 35.306
15 5 D. COULTHARD 35.306
16 19 G. PANTANO 36.152
17 21 Z. BAUMGARTNER 36.341
Noblesse oblige - ingen dumt i signaturen nu. (temporär snällhet på grund av att vädret ser bra ut idag - åtminstone bättre)
-
- Utvisad
- Inlägg: 841
- Blev medlem: sön mar 09, 2003 08:35
"Christian was 7th to head out on track but by corner one he had suffered a suspected hydraulic failure which pushed him off track, leaving him no choice but to abandon his lap and come into the pits. He will start from 19th place on the grid tomorrow. "The weekend had been going so well for me so it is very disappointing to have not completed my first Formula One qualifying lap," said Klien "The balance on the car had been excellent this morning and I had really enjoyed my first qualifying session. It appears that as I approached corner one I suffered a hydraulic failure and as it pushed me off track I just focused on controlling the car. I immediately abandoned my lap and came in and as a result I will be starting in 19th position, slightly lower than I had hoped!"
I direktsändningen på tv4 så fick jag helt annnan uppfattning om händelserna, i.o.m. vad kommentatirerna sade - inkl. Björ W. - eller hade jag inte vaknat ordentligt ännu .
I direktsändningen på tv4 så fick jag helt annnan uppfattning om händelserna, i.o.m. vad kommentatirerna sade - inkl. Björ W. - eller hade jag inte vaknat ordentligt ännu .
Noblesse oblige - ingen dumt i signaturen nu. (temporär snällhet på grund av att vädret ser bra ut idag - åtminstone bättre)
-
- Inlägg: 223
- Blev medlem: tor dec 11, 2003 14:12
Mclaren såg tunga ut eller så är bilen nervös.
Skulle förvåna mig om toppstallen har olika depåstrategier.
Ifjol visade sig det att de oftast körde lika många varv första stinten.
Men mysko är det eller är Mclarens MP4-19 ett litet fiasko så här långt.
Ferrari såg ruggiga ut har svårt att tro att någon rår på dem om de kommer bra iväg i starten, undrar bara vad mycket soppa de har.
Williams är också lite mysko?
Kör de med olika strategier eller missade Ralf någonstans eller hade hans bil dålig balans.
Bar var överraskande bra iofs så har man visat goda takter på vintertesterna men jag är ändå överraskad.
Hursomhelst får vi svaret på söndag morgon
Skulle förvåna mig om toppstallen har olika depåstrategier.
Ifjol visade sig det att de oftast körde lika många varv första stinten.
Men mysko är det eller är Mclarens MP4-19 ett litet fiasko så här långt.
Ferrari såg ruggiga ut har svårt att tro att någon rår på dem om de kommer bra iväg i starten, undrar bara vad mycket soppa de har.
Williams är också lite mysko?
Kör de med olika strategier eller missade Ralf någonstans eller hade hans bil dålig balans.
Bar var överraskande bra iofs så har man visat goda takter på vintertesterna men jag är ändå överraskad.
Hursomhelst får vi svaret på söndag morgon
-
- Utvisad
- Inlägg: 841
- Blev medlem: sön mar 09, 2003 08:35
Raikkonen commented on his qualifying result: "Obviously today's qualifying is disappointing particular since the car doesn't feel too bad, but we were just slow. I didn't do a perfect lap but it was OK and we were still not quick enough. We obviously can't make any changes overnight so we will see what happens in the race tomorrow and hope we gain places by being on a different strategy."
Coulthard wasn't able to set a better time than teammate Raikkonen. The Scotsman said after his qualifying session: "Today's two qualifying sessions made it difficult to see where everybody will be in the race pace wise as some of the variations in times between the two runs were surprising. Obviously from our point of view we were struggling to get the anticipated performance out of the car. In my last run at the last corner I went wide and whilst it might have looked spectacular on the TV, I don't think I damaged the car too much as I went on the grass."
McLaren teamboss is still confident: "Whilst David's small off didn't help the situation neither driver had the pace needed to be competitive. However our race strategy should give us better finishing places than we are currently occupying on the grid."
...............................................................................
Får man byta skadade delar efter kvalet på chassit utan bestraffning? Nån som vet? Inte kan DC:s bil ha klarat det där hopet utan skador. OCH, får alla göra ändringar på inställningarna - exempelvis för vingarna.
...........................................................................................
När man nu efter att största besvikelsen har börjat lägga sig så finns det faktiskt lite ljuspunkter - Båda MacLarenbilarna körde betydligt långsammare vid andra kvalet än vid förkvalet. Logiskt skulle detta innebära at man VERKLIGEN satt rejält till med bränsle i mackarna´i motsats till dom andra stallen.!?
Coulthard wasn't able to set a better time than teammate Raikkonen. The Scotsman said after his qualifying session: "Today's two qualifying sessions made it difficult to see where everybody will be in the race pace wise as some of the variations in times between the two runs were surprising. Obviously from our point of view we were struggling to get the anticipated performance out of the car. In my last run at the last corner I went wide and whilst it might have looked spectacular on the TV, I don't think I damaged the car too much as I went on the grass."
McLaren teamboss is still confident: "Whilst David's small off didn't help the situation neither driver had the pace needed to be competitive. However our race strategy should give us better finishing places than we are currently occupying on the grid."
...............................................................................
Får man byta skadade delar efter kvalet på chassit utan bestraffning? Nån som vet? Inte kan DC:s bil ha klarat det där hopet utan skador. OCH, får alla göra ändringar på inställningarna - exempelvis för vingarna.
...........................................................................................
När man nu efter att största besvikelsen har börjat lägga sig så finns det faktiskt lite ljuspunkter - Båda MacLarenbilarna körde betydligt långsammare vid andra kvalet än vid förkvalet. Logiskt skulle detta innebära at man VERKLIGEN satt rejält till med bränsle i mackarna´i motsats till dom andra stallen.!?
Noblesse oblige - ingen dumt i signaturen nu. (temporär snällhet på grund av att vädret ser bra ut idag - åtminstone bättre)
-
- Inlägg: 797
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: 08 land :)
-
- Inlägg: 1217
- Blev medlem: sön aug 10, 2003 18:19
- Ort: Vettershagabron, precis vid kanten!
-
- Inlägg: 3263
- Blev medlem: tor okt 24, 2002 02:00
- Ort: Malmö
-
- Inlägg: 112
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: Skövde, Svea Rike
-
- Inlägg: 215
- Blev medlem: fre feb 22, 2002 01:00
-
- Utvisad
- Inlägg: 841
- Blev medlem: sön mar 09, 2003 08:35
Man får väl ta till dom halmstråna som finns - fast läckan lär väl inte ha funits kvar på kvalet?Transalp skrev:Ferrari-bilarna läckte ju olja så dom kommer nog inte i mål i natt..
Jag tror det blir säkrare att förlita sig på Monty.
Ferrarimotorn har ju inte pajat på ett par år...f_n
Noblesse oblige - ingen dumt i signaturen nu. (temporär snällhet på grund av att vädret ser bra ut idag - åtminstone bättre)
-
- Inlägg: 512
- Blev medlem: tor mar 28, 2002 01:00
Återigen visa det vilken dålig förarkvalitet det är inom F1 här ha de haft ett helt uppehåll till att utvekla men va är det man se??
Skomakarn snabbast igen va gör de andra sover eller??? skulle jag vara F1 förare så hade jag verkligen skämts ha de ej någon vinnamentalitet eller ???
Kanske Neil young skulle börja köra F1 så ingenjörerna kunde få lite feeedback .....
När Prost å Senna körde då fanns det kvalitet men nu??
Kimi ,Alonso , Coulthrad ,Rubens , Button nä detta få mig att spy .....
Skomakarn snabbast igen va gör de andra sover eller??? skulle jag vara F1 förare så hade jag verkligen skämts ha de ej någon vinnamentalitet eller ???
Kanske Neil young skulle börja köra F1 så ingenjörerna kunde få lite feeedback .....
När Prost å Senna körde då fanns det kvalitet men nu??
Kimi ,Alonso , Coulthrad ,Rubens , Button nä detta få mig att spy .....
-
- Inlägg: 749
- Blev medlem: lör mar 09, 2002 01:00
- Ort: Mölndal
-
- Utvisad
- Inlägg: 841
- Blev medlem: sön mar 09, 2003 08:35
Det var väl ingen läcka - så som många uppfattar det - utan närmast att motorn hade "svettats" lite olja.....du vet. Så vet jag om saken...behöver inte alls stämma.SunnyRikard skrev:Det här med oljeläckaget på Ferrari. Vart har ni sett eller hört det? Gäller det bägge bilarna?
Eller är det ett försök till skämt......
Noblesse oblige - ingen dumt i signaturen nu. (temporär snällhet på grund av att vädret ser bra ut idag - åtminstone bättre)
-
- Inlägg: 3263
- Blev medlem: tor okt 24, 2002 02:00
- Ort: Malmö
-
- Utvisad
- Inlägg: 841
- Blev medlem: sön mar 09, 2003 08:35
Hoppas det.Sami skrev:Först in och tanka är.
1. Webber
2. Button
3. Ferrari
Detta är oxå bara en hypotes och ett RYKTE, stämmer säkert inte ..M E N om man vil läsa vidare så gör det på eget bevåg
Ferrari har kommit på nån lösning som sparar motorn med nåt nytt elektroniskt övervakningssystem som dessutom (förstås) är helt lagligt.
Säkert bara avundsjikt skitsnack
Noblesse oblige - ingen dumt i signaturen nu. (temporär snällhet på grund av att vädret ser bra ut idag - åtminstone bättre)
-
- Inlägg: 3664
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Götejävlaborg
-
- Inlägg: 512
- Blev medlem: tor mar 28, 2002 01:00