Japans GP
-
Japans GP
Lite tidigt kanske, men en spekulation.
Om Schumi skulle bryta och Montoya leda före Kimi, tror ni att han skulle släppa förbi Kimi då?
Vad skulle Coulthard göra? Om ingen order givits så är det ju inte stallorder, så vad föraren gör är väl upp till honom.
Jag hoppas verkligen att Schumi får sin första mekaniska DNF på nästan 2,5 år och att Kimi ligger en bit ner i fältet. Skulle vara roligt att se om nån/vem som släpper förbi honom...
Nu tror jag att det nog bara är DC som skulle ge upp poäng för en sån sak. De flesta skiter nog i vem som vinner, om inte de själva gör det.
Om Schumi skulle bryta och Montoya leda före Kimi, tror ni att han skulle släppa förbi Kimi då?
Vad skulle Coulthard göra? Om ingen order givits så är det ju inte stallorder, så vad föraren gör är väl upp till honom.
Jag hoppas verkligen att Schumi får sin första mekaniska DNF på nästan 2,5 år och att Kimi ligger en bit ner i fältet. Skulle vara roligt att se om nån/vem som släpper förbi honom...
Nu tror jag att det nog bara är DC som skulle ge upp poäng för en sån sak. De flesta skiter nog i vem som vinner, om inte de själva gör det.
-
-
Ja det klart en del finner nöjen i det mest mystiska saker.
Det vore konstigt om inte DC släpper förbi Kimi i ditt önskescenario, upplysningsvis kan jag tala om att de kör för samma team. Resten kan din sunkiga jänkare räkna ut åt dig.
Se det såhär anders, vinner MS så finns nog chansen att han lägger av, annars kommer du få titta på honom i minst en säsong till å hoppas å hoppas å hoppas å hoppas på att han ska få mekanisk DNF.
Det vore konstigt om inte DC släpper förbi Kimi i ditt önskescenario, upplysningsvis kan jag tala om att de kör för samma team. Resten kan din sunkiga jänkare räkna ut åt dig.
Se det såhär anders, vinner MS så finns nog chansen att han lägger av, annars kommer du få titta på honom i minst en säsong till å hoppas å hoppas å hoppas å hoppas på att han ska få mekanisk DNF.
-
- Utvisad
Re: Japans GP
Tror inte Montoya släpper förbi honom... skulle han göra det och Rubens är kvar på banan så misstänker jag vad Rubens gör...AndersF1 skrev:Lite tidigt kanske, men en spekulation.
Skulle DC släppa förbi honom kan du ge dig på att Kimi blir diskad. Mosley har väl sagt att stallorder ska motverkas....
Nej,
Kimi måste nog leda av egen kraft och MS:s bil haverera för att detta ska hända...
Och ärligt talat, vad är oddsen för detta? 100:1?
Jag tror att MS kör för seger i Japan och kommer att ta det ganska enkelt...
-
-
Om det nu blir ett sådant scenario som AndersF1 beskriver, så hoppas jag att JPM, Alonso, Trulli eller vem det nu kan vara som kan tänkas vara framför Kimi, uppsöker depån för ett "splash ´n dash" och på så vis undviker att bli fällda för teamorder. Allt för att förhindra den så på förhand redan uppkörda titeln.
Att det sen aldrig kommer att hända är väl en annan sak...
Sedan hoppas jag verkligen att MS fortsätter minst ett år till, så att han blir riktigt förnedrad av uppkomlingarna som i år har visat att de är på gång. Detta trots "Ferrarivosering" från FIA(T). Det vore allt för tragiskt om han fegar ur nu och lägger av. En världsmästare skall slås ut och att göra det trots underläge och diverse motarbetning från högre instans kommer att ses som något stort. Efter det slipper jag gärna se honom, Töndt och Brawn något mer i F1 sammanhang, så F1 kan få tillbaka lite av den glans den en gång hade.
Och ja, jag är lite lätt besviken över domarna, vädret, Michelins regndäck efter lotteriet på Indy.
Sedan hoppas jag verkligen att MS fortsätter minst ett år till, så att han blir riktigt förnedrad av uppkomlingarna som i år har visat att de är på gång. Detta trots "Ferrarivosering" från FIA(T). Det vore allt för tragiskt om han fegar ur nu och lägger av. En världsmästare skall slås ut och att göra det trots underläge och diverse motarbetning från högre instans kommer att ses som något stort. Efter det slipper jag gärna se honom, Töndt och Brawn något mer i F1 sammanhang, så F1 kan få tillbaka lite av den glans den en gång hade.
Och ja, jag är lite lätt besviken över domarna, vädret, Michelins regndäck efter lotteriet på Indy.
"Television needs racing, a lot of racing, a lot of overtaking, not 'after you mate"
Sir Frank uppskattar riktig racing...
-
Mot mångas förtret...
...gissar jag ändå att Michael Schumacher slutligen firar sitt sjätte världsmästerskap på toppen av prispallen i Japan. Vågar mig på en gissning för poängplatserna...
1. Michael Schmacher, efter ett felfritt lopp
2. Ralf Schumacher, efter ett ensamt och händelselöst lopp
3. Kimi Räikkonen, efter en enorm uppkörning frå att ha startat långt ner på gridden
4. Jaques Villeneuve, ja faktiskt - och Hondafolket jublar
5. Jarno Trulli, efter att ha förvaltat sin femteplats på gridden i sann David Coulthard-anda. Stabilt men en smula trist.
6. Juan-Pablo Montoya, efter att ha slarvat bort en andraplacering på gridden med totalt elva avåkningar. Står för flest omkörningar per F1-lopp någonsin.
7. Mark Webber, efter att ha blivit en av de bilar som tagit sig helskinnad ur den omfattande startoordningen där sju bilar bryter.
8. Jos Verstappen, efter att faktiskt ha kört om Jordanförarna!
1. Michael Schmacher, efter ett felfritt lopp
2. Ralf Schumacher, efter ett ensamt och händelselöst lopp
3. Kimi Räikkonen, efter en enorm uppkörning frå att ha startat långt ner på gridden
4. Jaques Villeneuve, ja faktiskt - och Hondafolket jublar
5. Jarno Trulli, efter att ha förvaltat sin femteplats på gridden i sann David Coulthard-anda. Stabilt men en smula trist.
6. Juan-Pablo Montoya, efter att ha slarvat bort en andraplacering på gridden med totalt elva avåkningar. Står för flest omkörningar per F1-lopp någonsin.
7. Mark Webber, efter att ha blivit en av de bilar som tagit sig helskinnad ur den omfattande startoordningen där sju bilar bryter.
8. Jos Verstappen, efter att faktiskt ha kört om Jordanförarna!
"I am not here to make it interesting, I'm here to win." (Michael Schumacher 2001)
-
-
- Utvisad
Även jag hoppas MS fortsätter ett år till...Marsupilami skrev:Om det nu blir ett sådant scenario som AndersF1 beskriver, så hoppas jag att JPM, Alonso, Trulli eller vem det nu kan vara som kan tänkas vara framför Kimi, uppsöker depån för ett "splash ´n dash" och på så vis undviker att bli fällda för teamorder. Allt för att förhindra den så på förhand redan uppkörda titeln.
alltid kul att se Montoya bli varvad trots att han sitter i den överlägsna bilen och kör på "hemmabana"...
Förhoppningsvis har fler nästa år insett hur överskattad colombianen egentligen är... vi såg ju utsökta prov på carcontrolen i helgen...
Det kommer alltid att komma ny uppkomlingar... och hur många nya kvalregler och annat som FIA hittar på för att bryta Maestros dominans så kommer han att fortsätta vinna.
Även om Kimi eller Montoya skulle vinna när Maestro lagt av så kommer alla ju bara att komma ihåg att de inte kunde slå den som räknades...
Min fråga igen: När vinner Montoya? Han har den snabbaste bilen och de bästa däcken... varför kommer inte segrarna lite oftare?
-
-
Enzo, det är nästan så man kan tro att du inte gillar JPM...EnzoF1 skrev: Min fråga igen: När vinner Montoya? Han har den snabbaste bilen och de bästa däcken... varför kommer inte segrarna lite oftare?
Om jag får rätta dig så har han knappast den snabbaste bilen, de röda cigarettpaketen är snäppet bättre. Och i söndags kan man väl inte påstå att Michelindäcken var bäst!
-
Han gjorde ett rätt bra lopp på någon annans hemmabana, där han varvade densamme...EnzoF1 skrev:
alltid kul att se Montoya bli varvad trots att han sitter i den överlägsna bilen och kör på "hemmabana"...
Även i Ungern var det någon "toppförare" som blev varvad...
Torrdäck är inte så bra när det öser ner. (Fast i Michelins fall verkar det som det inte hjälper att byta till regndäck om det så pågår ett monsunregn...)EnzoF1 skrev:
Förhoppningsvis har fler nästa år insett hur överskattad colombianen egentligen är... vi såg ju utsökta prov på carcontrolen i helgen...
Med din logik sett, hur kass är då inte Bebisen?
EnzoF1 skrev:
Även om Kimi eller Montoya skulle vinna när Maestro lagt av så kommer alla ju bara att komma ihåg att de inte kunde slå den som räknades...
De flesta insatta förstår att faktorerna bakom MS framgångar inte huvudsakligen beror på att han skulle vara en extremt mycket bättre förare än övriga fältet. För övriga Aftonbladsläsare och dyligt hade det varit kul om han hade fortsatt och blivit slagen nästa år, trots massivt stöd från allt från FIA till Bernie...
"Television needs racing, a lot of racing, a lot of overtaking, not 'after you mate"
-
Jag tror han lägger av efter Japan. Han är ju klart på nedgång och det är tveksamt om han idag är snabbare än Rubens. Perfekt sätt att avsluta med att säkra VM-titeln på Suzuka.Marsupilami skrev: De flesta insatta förstår att faktorerna bakom MS framgångar inte huvudsakligen beror på att han skulle vara en extremt mycket bättre förare än övriga fältet. För övriga Aftonbladsläsare och dyligt hade det varit kul om han hade fortsatt och blivit slagen nästa år, trots massivt stöd från allt från FIA till Bernie...
-
Det skulle inte förvåna mig heller. Det är ju inte så att man kommer att sakna honom och all favorisering som han har fått genom alla år, utan snarare att det hade varit kul att han hade fått lägga av när han är på dekis, typ som för "Down-Hill"Cuscino skrev:
Jag tror han lägger av efter Japan. Han är ju klart på nedgång och det är tveksamt om han idag är snabbare än Rubens. Perfekt sätt att avsluta med att säkra VM-titeln på Suzuka.
-
Ja det är svårt att hitta nåt att vara skadeglad åt i dessa dagar va?
Jag hoppas MS slutar för att han varit tillräckligt länge i F1 och förmodligen kommer bli den störste av dem alla, om han inte redan är det.
Dessutom så är det tufft att ligga på topp så länge och ungdomarna pockar på, släpp fram dem Schumi...
Jag hoppas MS slutar för att han varit tillräckligt länge i F1 och förmodligen kommer bli den störste av dem alla, om han inte redan är det.
Dessutom så är det tufft att ligga på topp så länge och ungdomarna pockar på, släpp fram dem Schumi...
-
Själv förväntar jag mig ett renhårigt race utan andra hänsyn än bästa möjliga placering i loppet. Är jag naiv då? Eller bara inte lika konspiratoriskt lagd som en del andra? Alla förare inser naturligtvis att de måste vara försiktiga med att fatta helt egna beslut som för tankarna till att förbjudna stallorders kan ha förekommit. Annars blir ju framför allt stallet men indirekt även de själva lidande.
-
Kunde inte sagt det bättre själv, men heller naiv än att dra allting till en konspiration för att förklara alla möjliga nackdelar.RacerBice skrev:Själv förväntar jag mig ett renhårigt race utan andra hänsyn än bästa möjliga placering i loppet. Är jag naiv då? Eller bara inte lika konspiratoriskt lagd som en del andra? Alla förare inser naturligtvis att de måste vara försiktiga med att fatta helt egna beslut som för tankarna till att förbjudna stallorders kan ha förekommit. Annars blir ju framför allt stallet men indirekt även de själva lidande.
Är övertygad om att förarna gör så gott det går inom reglernas ramar.
-
-
Blir svårt att göra på ett snyggt och relativt säkert sätt utan att väcka misstankar. Det inser han nog. Och om jag får avvika från själva poängen en sekund så tror jag dessutom inte DC vill att just Räkan ska vinna. Han tycker nog det räcker med att bli körd skiten ur utan att stallkamraten som utsätter honom för den förnedringen dessutom blir världsmästare.PeppeF1 skrev:DC kan väl "åka av" banan på något lämpligt ställe utan att slå sig alltför hårt. De konstruktörspoängen kan man nog offra för en förartitel.
-
Gonzo, jag är inne på samma bana....Visserligen har schumi inte varit lika stabil i år som han varit innan, men sedan 99 i canada så har han inte gjort mer än ett endaste misstag så att han tvingats bryta ett lopp och det kom i år i brasilien(jag kan ha fel, men jag tror det stämmer) och det är Väl "HYFFSAT" eller vad säger ni?
Att han sedan inte varit lika het i år kan ju bero på flera saker, lite brist på motivation(även om han själv inte erkänner det), otur, inte lika bra däck i vissa lopp, små misstag som vi inte har sett på evigheter...etc
En av anledningarna till att många tycker att schumi börjar darra tror jag är att han har kört så bra under flera år nu och gjort så lite misstag så man/vi glömmer bort att även han kunde göra sådana(98 A1, can99tex), men det var så längesedan så man inte kommer ihåg det.
Tänk på att killen har vunnit 6 ! lopp iår och det är ju inte fyskam...då kan man inte var hur dålig so helst....och att begära att han ska vara överlägsen år efter år efter år är nog lite tufft....Ingen annan har varit med och slagits i toppen så läng som schumi och ingen annan har 3 kanske 4 titlar på raken(fangio hade kanske det på 50-talet...)
96-vann han 3
97-fem
98-6
99-2 bröt, benet
2000-9
2001-9
2002-12? tror det
2003-sju efter suzuka?
Det är inga dåliga siffror detta, jag minns inte att någon sa att schumi körde dåligt efter 97 eller 98 års säsong trots att han inte vann då...varför? Jo för då var han utmanare och hade inte vunnit titeln för ferrari, nu är det nästan som att han måste var helt överägsen hela tiden, annars så är han "kass" eller åtminstånde på väg neråt.
Självklar är det säkert så att han har passerat sin absoluta topp, men det kan ju också var aså att de andra förarna(och teamen) helt enkelt har blivit bättre och då blir det ännu mindre marginaler för schumi, vilke tvi sett i år...
Att han sedan inte varit lika het i år kan ju bero på flera saker, lite brist på motivation(även om han själv inte erkänner det), otur, inte lika bra däck i vissa lopp, små misstag som vi inte har sett på evigheter...etc
En av anledningarna till att många tycker att schumi börjar darra tror jag är att han har kört så bra under flera år nu och gjort så lite misstag så man/vi glömmer bort att även han kunde göra sådana(98 A1, can99tex), men det var så längesedan så man inte kommer ihåg det.
Tänk på att killen har vunnit 6 ! lopp iår och det är ju inte fyskam...då kan man inte var hur dålig so helst....och att begära att han ska vara överlägsen år efter år efter år är nog lite tufft....Ingen annan har varit med och slagits i toppen så läng som schumi och ingen annan har 3 kanske 4 titlar på raken(fangio hade kanske det på 50-talet...)
96-vann han 3
97-fem
98-6
99-2 bröt, benet
2000-9
2001-9
2002-12? tror det
2003-sju efter suzuka?
Det är inga dåliga siffror detta, jag minns inte att någon sa att schumi körde dåligt efter 97 eller 98 års säsong trots att han inte vann då...varför? Jo för då var han utmanare och hade inte vunnit titeln för ferrari, nu är det nästan som att han måste var helt överägsen hela tiden, annars så är han "kass" eller åtminstånde på väg neråt.
Självklar är det säkert så att han har passerat sin absoluta topp, men det kan ju också var aså att de andra förarna(och teamen) helt enkelt har blivit bättre och då blir det ännu mindre marginaler för schumi, vilke tvi sett i år...
-
Schumachers sista varv på Suzuka 2000 + målgång inklusive radio
http://f1.tottoro.hu/specials/jpn00_premiere.avi
får ju hoppas på en liknande händelse om en vecka
http://f1.tottoro.hu/specials/jpn00_premiere.avi
får ju hoppas på en liknande händelse om en vecka
-
-
- Utvisad
-
Lördag 11 oktober 2003
TV4+ 06:55 Formel 1 (08:10)
Tidsträningen inför söndagens Japan Grand Prix. Direkt. Kommentatorer: Janne Blomqvist och Eje Elgh. [36746459]
Söndag 12 oktober 2003
TV4+ 07:25 Formel 1 (09:35)
Japan Grand Prix. Direkt. Kommentatorer: Janne Blomqvist och Eje Elgh. [98380270]
TV4 13:55 Formel-1 (16:00)
Eftersändning från Japans GP. Kommentatorer: Janne Blomqvist och Eje Elgh. [66089541]
TV4+ 06:55 Formel 1 (08:10)
Tidsträningen inför söndagens Japan Grand Prix. Direkt. Kommentatorer: Janne Blomqvist och Eje Elgh. [36746459]
Söndag 12 oktober 2003
TV4+ 07:25 Formel 1 (09:35)
Japan Grand Prix. Direkt. Kommentatorer: Janne Blomqvist och Eje Elgh. [98380270]
TV4 13:55 Formel-1 (16:00)
Eftersändning från Japans GP. Kommentatorer: Janne Blomqvist och Eje Elgh. [66089541]
-
http://www.3plus.dk/index.phtml?page_ty ... ment=25472
Originaltitel: Formula 1
Kategori: Sport
3+: 12/10 06:30, 12/10 13:00
Originaltitel: Formula 1
Kategori: Sport
3+: 12/10 06:30, 12/10 13:00
-
- Utvisad
-
-
- Utvisad
Oberoende hur det går för KIMI på söndag så måste man ge all heder åt killen som kört så bra att han ligger som tvåa i årets tabell - man måste komma ihåg att han kör ju en "två år gammal bil" och utan stallorders (än så länge i.a.f.) och utan andra favvos.
Skulle han - trots allt - bli världsmästare i år så blir han den yngste världsmästaren genom tiderna....under kan ju ske.
Kanske det blir varmt och vackert utan "Isolated thunderstorms" och kanske Skummen blir igen så nervös i starten så han släcker motorn
Tillägg Söndagsvädret...CNN-väder = 26 grader ganska soligt med moln,
UK-weather=23 grader isol.t-storms !
Skulle han - trots allt - bli världsmästare i år så blir han den yngste världsmästaren genom tiderna....under kan ju ske.
Kanske det blir varmt och vackert utan "Isolated thunderstorms" och kanske Skummen blir igen så nervös i starten så han släcker motorn
Tillägg Söndagsvädret...CNN-väder = 26 grader ganska soligt med moln,
UK-weather=23 grader isol.t-storms !
Senast redigerad av guuben den ons okt 08, 2003 17:40, redigerad totalt 1 gång.
-
- Utvisad
Den var bra......ANFRAN skrev:En fråga inom parentes till guuben. Om jag kommer ihåg rätt brukar du alltid skriva Kimi med versaler. Varför gör du det? Han är ju ingen förkortning. Jag har funderat över detta länge och först nu vågar jag fråga...
jag syftar på ".......nu först vågar jag fråga"
Nåja, jag är nästan säker på att du förstått att det har varit en liten (men ofarlig) provokation ...jag ÄR en stor KIMI- fan (han pratar inte en massa skit utan kör istället och så är han så ung och för fram våra nordiska traditioner inom Formel-1.
-
- Utvisad
njaaaaaaaaaaaa, jag har inte påstått att han är överlägset bäst men annars har du helt rätt ..jag har inte ens svårigheter att erkänna detANFRAN skrev:Okej, så det är mest ett ständigt uppblaffande av hans namn för att visa hur överlägset bäst han är? Då gissade jag nästan rätt.
Gogo KIMI och montoya med litet "m"
-
Jag tycker att det är lite respektlöst att medvetet stava någons namn fel, vilket du ju faktiskt gör när du skriver namnet med versaler...
Fast å andra sidan så kanske han är en förkortning, han är ju inte direkt lång och ståtlig...
Fast å andra sidan så kanske han är en förkortning, han är ju inte direkt lång och ståtlig...
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
Äntligen!
Äntligen!
-
hmm, jag det är konstigt, men de använder det även på hans officiella hemsida. Dock alle McLaren saker, tryck på bilen har Kimi.ANFRAN skrev:En fråga inom parentes till guuben. Om jag kommer ihåg rätt brukar du alltid skriva Kimi med versaler. Varför gör du det? Han är ju ingen förkortning. Jag har funderat över detta länge och först nu vågar jag fråga...
"KIMI" använt på officiella hemsidan:
http://www.racecar.co.uk/kimi/firstwin.htm
Sit Rubens sit!
- Good boy
- Good boy
-
-
-
Hoppas du läste den på denna URL:LuckyStrike1 skrev:Den där hemsidan sa lika litet som Kimi själv ...
http://www.racecar.co.uk/kimi/
redirectad från off DNS: www.kimiraikkonen.com
Står ju lite i alla fall.
Sit Rubens sit!
- Good boy
- Good boy
-
-
- Utvisad
Hoppsan!....respektlöst??? ( )Razor skrev:Jag tycker att det är lite respektlöst att medvetet stava någons namn fel, vilket du ju faktiskt gör när du skriver namnet med versaler...
Om det nu har nån betydelse för nån så är ju KIMI faktiskt betydligt längre och ståtligare än Formula1.s motsvarighet till "sparven från Minsk" - m.a.o. Skummen. Jag tog jämförelsen med Skummen eftersom han är den som närmast hotar KIMI att bli världsmästare i år .
Men om man jämför mot Kaliforniens guvernör så bla bla bla ................. allting är relativt sade Albert Einstein
(gonzo - ids inte kommentera.....du förstår ändå ingenting)
-
-
-
-
Han är en tvärhand som alla andra F1-förare. Height 1.75m Weight 63kg. Jag tror grabben har krympit. Annars är det väl en lite höjning av meddelängden nu när Jacques slutar, Takumo kan väl omöjligt vara kortareRazor skrev:Hur lång är han, 1.80? det är väl inte så långt... fråga Cheever
I was misled and that is the way it went
-
Jag hoppas Sato visar sin avsaknad av klass och kör väldigt väldigt sakta. Han får gärna bli varvad flera gånger. Sen hoppas jag Montoya kan få köra ett lopp utan att bli bortdömd..sen hoppas jag förarna slipper regn.
Det vore kul att se Villeneuve i något team nästa år..bara för att bevisa hur dålig BAR-bilen är.
Det vore kul att se Villeneuve i något team nästa år..bara för att bevisa hur dålig BAR-bilen är.
-