Marsupilami skrev:Om det nu blir ett sådant scenario som AndersF1 beskriver, så hoppas jag att JPM, Alonso, Trulli eller vem det nu kan vara som kan tänkas vara framför Kimi, uppsöker depån för ett "splash ´n dash" och på så vis undviker att bli fällda för teamorder. Allt för att förhindra den så på förhand redan uppkörda titeln.
Att det sen aldrig kommer att hända är väl en annan sak...
Sedan hoppas jag verkligen att MS fortsätter minst ett år till, så att han blir riktigt förnedrad av uppkomlingarna som i år har visat att de är på gång. Detta trots "Ferrarivosering" från FIA(T). Det vore allt för tragiskt om han fegar ur nu och lägger av. En världsmästare skall slås ut och att göra det trots underläge och diverse motarbetning från högre instans kommer att ses som något stort. Efter det slipper jag gärna se honom, Töndt och Brawn något mer i F1 sammanhang, så F1 kan få tillbaka lite av den glans den en gång hade.
Och ja, jag är lite lätt besviken över domarna, vädret, Michelins regndäck efter lotteriet på Indy.
Även jag hoppas MS fortsätter ett år till...
alltid kul att se Montoya bli varvad trots att han sitter i den överlägsna bilen och kör på "hemmabana"...
Förhoppningsvis har fler nästa år insett hur överskattad colombianen egentligen är... vi såg ju utsökta prov på carcontrolen i helgen...
Det kommer alltid att komma ny uppkomlingar... och hur många nya kvalregler och annat som FIA hittar på för att bryta Maestros dominans så kommer han att fortsätta vinna.
Även om Kimi eller Montoya skulle vinna när Maestro lagt av så kommer alla ju bara att komma ihåg att de inte kunde slå den som räknades...
Min fråga igen: När vinner Montoya? Han har den snabbaste bilen och de bästa däcken... varför kommer inte segrarna lite oftare?