Dräpar mercedes
-
Dräpar mercedes
The response from Brabus is the new EV12 concept. It uses the latest Merc twin-turbo V12 tuned for 621bhp and 737lb ft of torque, which is said to push the four-door to 211mph. Brabus also claims it will accelerate from rest to 124mph (200kph) in 12.9sec. Production begins later this year.
sen finns det ju alltid gobitar att hitta på tyska www.mobile.de som denna
680 hk
http://www.mobile.de/SIDHBfXq-4yNmhudq8 ... 90&top=211&
sen finns det ju alltid gobitar att hitta på tyska www.mobile.de som denna
680 hk
http://www.mobile.de/SIDHBfXq-4yNmhudq8 ... 90&top=211&
-
Såg Brabus turbo V12:an på Geneve-salongen i våras, men då var det inte (officielt i alla fall) klart att den skulle gå i produktion. Killen i montern var den stroppigaste representanten jag mött, nästan otrevlig när jag ställde några frågor om bilen. Jag kommer aldrig att köpa en Brabus!
Senast redigerad av Joakim Quensel den ons aug 20, 2003 21:54, redigerad totalt 1 gång.
-
Ja, men kan verkligen kalla dett en ny muskelbils era.
När det gäller "familjebilar" så var ju BMW ett tag värst med sin M5:a med 400 hästar. Audi monterade turbo på sin V8:a i A6 RS som fick 450 hästar. MBs familjekombi E55AMG leder nu med 476 hästar, fast nya M5:an ryktas få över 500 hästar ur en drygt 5 liter stor (icke överladdad) V10:a.
I lyx- och sportbilssegmentet är det ännu högre effekter. Mercedes SL, CL (och S?) 65 AMG har 612 hästkrafter. Bugatti EB16 (EUR 1,000,000 + moms) 1001 hästar, och det kommer även en värsting-version med ytterligare 100 hästar effekt!
När det gäller "familjebilar" så var ju BMW ett tag värst med sin M5:a med 400 hästar. Audi monterade turbo på sin V8:a i A6 RS som fick 450 hästar. MBs familjekombi E55AMG leder nu med 476 hästar, fast nya M5:an ryktas få över 500 hästar ur en drygt 5 liter stor (icke överladdad) V10:a.
I lyx- och sportbilssegmentet är det ännu högre effekter. Mercedes SL, CL (och S?) 65 AMG har 612 hästkrafter. Bugatti EB16 (EUR 1,000,000 + moms) 1001 hästar, och det kommer även en värsting-version med ytterligare 100 hästar effekt!
Senast redigerad av Joakim Quensel den tor aug 21, 2003 12:50, redigerad totalt 1 gång.
-
Fast jag tycker nästan att den gammla Brabus E-klassen var grymmare. Förra generationens V12 uppborrad till 7,3 liter och 582 hästar /772Nm, inget turbo-skit.
http://www.brabus-online.de/special/01bbe.htm
Det enda som saknas är en Taxi Stockholm skylt...
http://www.brabus-online.de/special/01bbe.htm
Det enda som saknas är en Taxi Stockholm skylt...
-
En tysk biltidning testade för några år sen "gamla" ev12:an.
Dom crusade i 200 på autobahn när en gul porsche dök upp alldeles bakom, en lätt touth på gaspedalen i mercan och porschen var inte ens en prick i backspegel.......
I instruktionsboken varnas för wiplash skador , elektronisk hastighetsbegränsning till 330 !!....m.m
Dom crusade i 200 på autobahn när en gul porsche dök upp alldeles bakom, en lätt touth på gaspedalen i mercan och porschen var inte ens en prick i backspegel.......
I instruktionsboken varnas för wiplash skador , elektronisk hastighetsbegränsning till 330 !!....m.m
-
-
-
-
-
-
-
-
-
- Utvisad
-
-
-
- Utvisad
-
Såhär får man ihop ett positivt testresultat:
http://www.aftonbladet.se/vss/bil/story ... 39,00.html
-
- Utvisad
Ja faan, både Mersa och BMW fuskar på sina test... vart fan ska det sluta?AndersF1 skrev:Såhär får man ihop ett positivt testresultat:
Tur att det finns folk som vågar testa sina bilar innan och bara inte väljer bilar med propellrar och stjärnor i fronten...
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
Dessutom F1-världens störste fegis.
-
-
- Utvisad
AndersF1 skrev:Vad förvånande att det kom BMW-kritik i ditt svar - jag är förbluffad...
Nåja, knappast mer än det kom MB-kritik i ditt. Jag gav bara uttryck för lite fakta, om du nu vågar lyfta blicken från BMW Magazine?
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
- Utvisad
Jag trodde hela ditt inlägg ironiserade över MBs fixade tester. Och jag i min tur ironiserade över det och BMW panikartade hantering av fiaskot med 5-seriens väghållning. Det är inte jag som kommer med kritiken här...AndersF1 skrev:Jaså, hur många inlägg har jag skrivit med MB-kritik?
Dina BMW-klaganden kommer ju oavsett vilket bilmärke tråden handlar om. En av dina stora livsuppgifter?
Du som ju ofta hänvisar till vetenskapen har en märkligt religiös inställning till BMW och vägrar se verkligheten och faktaunderbyggda resonemang, lite synd att det inte går att diskutera bilar med dig utan att du sätter taggarna utåt. Men en fördel är att du borde få bättre förståelse för extremreligiösa - samma mamma så att säga!
-
KlirrEnzoF1 skrev: lite synd att det inte går att diskutera bilar med dig utan att du sätter taggarna utåt. Men en fördel är att du borde få bättre förståelse för extremreligiösa - samma mamma så att säga!
Kras
Klirr
Klirr
Kraaasss
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
Jo, men samtidigt kan man ju göra chokladsås på vit choklad, och då har man igen ett problem.AndersF1 skrev:Ja, mycket bättre. Främst för att de är färre och dessutom syns de bättre i chokladsås, vilket kan vara viktigt.
Det är därför rosa elefanter är så bra, men också sällsynta.
-
- Utvisad
Tja, visa mig gärna ett av mina inlägg "mot" BMW som jag inte faktaunderbygger med länkar till tester eller annat vettigt resonemang!LuckyStrike1 skrev:KlirrEnzoF1 skrev: lite synd att det inte går att diskutera bilar med dig utan att du sätter taggarna utåt. Men en fördel är att du borde få bättre förståelse för extremreligiösa - samma mamma så att säga!
Kras
Klirr
Klirr
Kraaasss
Försök nu föra debatten framåt Lucy istället för att bidra till dålig stämning! Du är trots allt redaktionsmedlem och även om du inte är en av de mer objektiva så borde du uppföra dig lite bättre på forumet istället för att bara skylla på mig och Jari!
-
Anders länkade ju till Aftonbladet, och det kändes hyfsat mycket som "fakta"
I övrigt piggade jag bara upp stämningen med lite glada tillrop och ljud.
Vi kan inte alla vara sura och griniga och bråkiga. Några av oss måste bidra med lite glada tillrop och roliga smileys för att lätta upp saker och ting.
Klirr
Kraaaass
Klirrrrr
Vi kan inte alla vara sura och griniga och bråkiga. Några av oss måste bidra med lite glada tillrop och roliga smileys för att lätta upp saker och ting.
Klirr
Kraaaass
Klirrrrr
-
- Utvisad
Ja, och jag syftade självklart till debaclet med TVs test av 5-serien som visade att bilen (eller snarare ESP-systemet) är felkonstruerat och att BMW försökte skyla över det genom ett "fuskigt" test.LuckyStrike1 skrev:Anders länkade ju till Aftonbladet, och det kändes hyfsat mycket som "fakta"
Klirr
Kraaaass
Klirrrrr
Du skulle sedan göra dig lustig på min bekostnad utan att tillföra debatten någonting annat än dålig stämning. Om du tar åt dig personligen av att jag belyser ett stort problem för BMW är det trist, men inte oväntat!
Du kan fortsätta och skylla forumets dåliag stämning på mig och Jari, men om du rannsakade dig själv, vilket du sannolikt inte klarar, så skulle du nog se att du till stor del bidrar till en del!
Dåligt tycker jag!
-
Oj vad sur du är, och oj vad du tar bilar på stort allvar. Lite gulligt nästan.
Själv bryr jag mig inte - att bilfabrikanter gör allt vad de kan för att fuska i biltester och ge mutor till biljournalister som villigt tar emot dem känns inte direkt som en het nyhet. Snarare som något som pågått i många, många år och inte kommer att upphöra.
Om MB eller BMW, vältande A-klass eller brinnande 850-bilar är ett stort problem, så är det inte ngt jag bryr mig om särskilt nämnvärt. Det oavsett om jag själv äger bil av de märkena eller inte.
Jag har slutat bry mig om biltester och tar dem inte på allvarsedan länge. Motormännens undersökning säger att Toyota är den bil med bäst kvalitet - det är det jag tror på.
Vad gäller mina egna bilval, använder jag aldrig tester som grund för ett val alls. Vid köp av begagnat kan de vara bra för att få tips om vanliga fel och brister.
Annars går jag helt och hållet på mina egna behov och intryck, och har en icke-religiös hållning till mitt val av modell och märke. Vissa bilar har gjort mig fantastiskt nöjd (VW Golf, Volvo 745, Nissan Primera, BMW 320 -01) och vissa har gjort mig väldigt missnöjd (Ford Mondeo ST200, BMW 318 iS -88, Volvo S60 T5, Volvo 945)
Svårare än så är det inte för mig. Om någon kritiserar ett märke, faktaunderbyggt eller inte, av vilket jag äger en modell så rör det mig inte i ryggen. Jag kan inte komma på något märke som jag har en sådan inställning till. Det är ju bara bilar ... varken mer eller mindre. Det skulle väl möjligen vara Porsche då, som är ett märke jag alltid har älskat men aldrig haft förmånen att äga en bil av. Jag vet inte riktigt var du har fått det ifrån att jag skulle ta åt mig personligen av kritik mot BMW. BMW är bara en bil i mängden, en bil som duger gott till att transportera sig från punkt A till punkt B i. Lika gott som så många andra vardagsbilar.
Så du kan väl testa och kritisera Porsche, och se om jag tar åt mig personligen ...
I övrigt tycker jag det är kul att du kritiserar Anders för samma saker som jag själv uppfattar hos dig vad gäller bildiskussioner. Men jag har ju ett taskigt sinne för humor också.
Själv bryr jag mig inte - att bilfabrikanter gör allt vad de kan för att fuska i biltester och ge mutor till biljournalister som villigt tar emot dem känns inte direkt som en het nyhet. Snarare som något som pågått i många, många år och inte kommer att upphöra.
Om MB eller BMW, vältande A-klass eller brinnande 850-bilar är ett stort problem, så är det inte ngt jag bryr mig om särskilt nämnvärt. Det oavsett om jag själv äger bil av de märkena eller inte.
Jag har slutat bry mig om biltester och tar dem inte på allvarsedan länge. Motormännens undersökning säger att Toyota är den bil med bäst kvalitet - det är det jag tror på.
Vad gäller mina egna bilval, använder jag aldrig tester som grund för ett val alls. Vid köp av begagnat kan de vara bra för att få tips om vanliga fel och brister.
Annars går jag helt och hållet på mina egna behov och intryck, och har en icke-religiös hållning till mitt val av modell och märke. Vissa bilar har gjort mig fantastiskt nöjd (VW Golf, Volvo 745, Nissan Primera, BMW 320 -01) och vissa har gjort mig väldigt missnöjd (Ford Mondeo ST200, BMW 318 iS -88, Volvo S60 T5, Volvo 945)
Svårare än så är det inte för mig. Om någon kritiserar ett märke, faktaunderbyggt eller inte, av vilket jag äger en modell så rör det mig inte i ryggen. Jag kan inte komma på något märke som jag har en sådan inställning till. Det är ju bara bilar ... varken mer eller mindre. Det skulle väl möjligen vara Porsche då, som är ett märke jag alltid har älskat men aldrig haft förmånen att äga en bil av. Jag vet inte riktigt var du har fått det ifrån att jag skulle ta åt mig personligen av kritik mot BMW. BMW är bara en bil i mängden, en bil som duger gott till att transportera sig från punkt A till punkt B i. Lika gott som så många andra vardagsbilar.
Så du kan väl testa och kritisera Porsche, och se om jag tar åt mig personligen ...
I övrigt tycker jag det är kul att du kritiserar Anders för samma saker som jag själv uppfattar hos dig vad gäller bildiskussioner. Men jag har ju ett taskigt sinne för humor också.
-
- Utvisad
Oj vad du tog åt dig Lucy?!?!?
Tänk om du kunde vara så här saklig hela tiden istället för att bara försöka plocka poäng av sådana som betraktar dig som vän. Vilket mycket trevligare klimat det skulle bli då!
Jag själv är kanske mer rationell i mina bilval, jag värderar saker som säkerhet, kvalitet och ekonomi. Biltester kan upplysa mig om saker som är svåra att ta fram själv. T.ex. kan däckstester ge svar på saker som man själv inte får fram så lätt. T.ex. att dubbdäck är överlägsna dubbfria däck på i princip alla underlag.
Nåväl, historien visar tyvärr att det är svårt att diskutera bilar med BMW-ägare som ju verkar få ett rött skynke framför ögonen så fort nåt som ens påminner om negativ kritik mot märket lägga fram. Precis som att diskutera med fanatiska pingstvänner och andra som utger sig för att vara kristna men som snarare springer djävulens vägar.
Trist Lucy, trist!
Tänk om du kunde vara så här saklig hela tiden istället för att bara försöka plocka poäng av sådana som betraktar dig som vän. Vilket mycket trevligare klimat det skulle bli då!
Jag själv är kanske mer rationell i mina bilval, jag värderar saker som säkerhet, kvalitet och ekonomi. Biltester kan upplysa mig om saker som är svåra att ta fram själv. T.ex. kan däckstester ge svar på saker som man själv inte får fram så lätt. T.ex. att dubbdäck är överlägsna dubbfria däck på i princip alla underlag.
Nåväl, historien visar tyvärr att det är svårt att diskutera bilar med BMW-ägare som ju verkar få ett rött skynke framför ögonen så fort nåt som ens påminner om negativ kritik mot märket lägga fram. Precis som att diskutera med fanatiska pingstvänner och andra som utger sig för att vara kristna men som snarare springer djävulens vägar.
Trist Lucy, trist!
-
Det är sådant här som får mig att undra om man ska ta dina inlägg på allvar eller inte?EnzoF1 skrev:Nåväl, historien visar tyvärr att det är svårt att diskutera bilar med BMW-ägare som ju verkar få ett rött skynke framför ögonen så fort nåt som ens påminner om negativ kritik mot märket lägga fram. Precis som att diskutera med fanatiska pingstvänner och andra som utger sig för att vara kristna men som snarare springer djävulens vägar.
Trist Lucy, trist!
Menar du att jag är en "BMW-ägare som har ett rött skynke framför ögonen så fort något som ens påminner negativ kritik mot märket läggs fram" ? Bara så att jag vet.
Jag anser det inte - jag känner mig tämligen neutral och tar inte bilar på långt när så stort allvar för att bli upprörd av en diskussion om olika märkens förträfflighet. Det känns lite sandlådeaktigkt tycker jag.
Jag kan ha starka åsikter om beteenden i trafiken t.ex. Men om bilmärken/modeller? Pga mina erfarenheter anser jag att Ford är den västa skitbilen som finns. Om någon anna tycker Ford är ett fantastiskt märke, men tycker BMW är värsta skitmärket bekymras jag inte över det. Vi har alla olika erfarenheter av våra bilval.
Tärnström är väl inte så där lagom glad över sin Peugeot. En kollega på jobbet har en Peugeot 406 och han är skitnöjd. Så kan det bli.