Mclaren - Bytta delar?

Kungaklassen av motorsport...
Ankan

Mclaren - Bytta delar?

Inlägg av Ankan »

Vad bytte dom ut på A1ring? det missade jag helt :)
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Undrar om det inte var en ventil, tror jag? Avgas?
Nåt var det iallafall.
PeppeF1

Inlägg av PeppeF1 »

McLaren Mercedes:

Car 5: RHS rear suspension thermocouples
Washer under LH exhaust shroud bolt
Hydraulic pump mounting bolt

Car 6: Washer under LH exhaust shroud bolt
Tape securing rear wing gurney flap
One exhaust valve
One intake valve
Oil tank O-rings
Air tray O-rings
LHS head gasket O-rings
LHS exhaust gaskets
LHS cylinder head O-rings
Oil transfer O-rings
Pneumatic seals
Ankan

Inlägg av Ankan »

Hade Ferrari gjort det där hade det blivit ramaskri. Nåt mer säger jag inte :down: :down:
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Och det är inte första gången McLaren byter ut en hiskelig massa delar heller.

På A1 var det lite märkligt, eftersom BMW redan innan loppet visste att det var fel i Montoyas motor som gjorde att bilen inte skulle hålla hela loppet - var felen så allvarliga att de inte hann/kunde byta ut delarna eller har McLaren specialtillstånd att byta ut halva bilen innan loppen.

Jag tror att Ferrari hitills iår har bytt ut två säkerhetsbälten eller något sådant ....
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
jarnkamin

Inlägg av jarnkamin »

Kanske är FIA's nya hemliga vapen för att stoppa Ferrari är att låta McLaren byta vad dom vill när dom vill? :roll:
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Ankan skrev:Hade Ferrari gjort det där hade det blivit ramaskri. Nåt mer säger jag inte :down: :down:
Vad förvånad jag blir över det vanliga Ferrari-fans-bjäbbet, "hade Ferrari/MS gjort så där då minsann", stackars missförstådda Ferrari som alla klagar på... :roll: Vad vet du om det? Om du tycker att det är fel så kan du väl säga det istället. Eller menar du att vi inte får klaga på Ferrari när vi anser något vara fel?
Det är ju uppenbarligen helt enligt reglerna och öppet redovisat samt nåt som alla tydligen kan göra, om de skulle vilja/måsta. Så det är väl inte mycket att säga om det, oavsett om det är Ferrari, McLaren eller någon annan som gör det.
Det enda man kan konstatera är ju att Mac verkar ha sönder många prylar under kvalen, för mig veterligt är det bara sådana man får byta...
Ankan

Inlägg av Ankan »

AndersF1 skrev:
Ankan skrev:Hade Ferrari gjort det där hade det blivit ramaskri. Nåt mer säger jag inte :down: :down:
Vad förvånad jag blir över det vanliga Ferrari-fans-bjäbbet, "hade Ferrari/MS gjort så där då minsann", stackars missförstådda Ferrari som alla klagar på... :roll: Vad vet du om det? Om du tycker att det är fel så kan du väl säga det istället. Eller menar du att vi inte får klaga på Ferrari när vi anser något vara fel?
Det är ju uppenbarligen helt enligt reglerna och öppet redovisat samt nåt som alla tydligen kan göra, om de skulle vilja/måsta. Så det är väl inte mycket att säga om det, oavsett om det är Ferrari, McLaren eller någon annan som gör det.
Det enda man kan konstatera är ju att Mac verkar ha sönder många prylar under kvalen, för mig veterligt är det bara sådana man får byta...
Ja orkar inte bry mej om dom bytt delar eller ej :D
men föreställ dej om Ferrari bytt ut allt det där :D Kan du föreställa dig vilka teori folk skulle komma med i olika forum? :D Tycker bara det ska va konsekvent. Vilket det inte är för då borde BMW fått byta ut Montys motor.
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Fick de inte det då?
Kan det inte vara så att de upptäckte problemet för sent och att de därför inte hann byta motor?
Annars verkar det konstigt, för jag har för mig att Mac bytte motor i nån gång, när den hade gått söndert.
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Var inte det i Brasilien som MacFia bytte motor på Kimis bil?
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
PeppeF1

Inlägg av PeppeF1 »

Man kan fråga sig varför FIA så öppet skulle visa att man favoriserar McLaren genom att lägga ut det på nätet. De skulle nog kunna hålla sånna saker rätt hemliga om de ville.

Razor
Stämmer.
PeppeF1

Inlägg av PeppeF1 »

Precis. Du verkar inte heller tycka det är så okej när McLaren gör det. :wink:
Nä du, se det positivt istället, Ferrari's grejer håller och är snabbast i fältet så de behöver inte byta nåt. :up:
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

PeppeF1 skrev:Man kan fråga sig varför FIA så öppet skulle visa att man favoriserar McLaren genom att lägga ut det på nätet. De skulle nog kunna hålla sånna saker rätt hemliga om de ville.

Du ska inte begära så mycket förståelse från folk som håller på Ferrari, dom är födda med skygglapparna på. :wink:
PeppeF1

Inlägg av PeppeF1 »

De som håller på Ferrarifans är ofta Ferrarifans själva så :D
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

:roll: vad yrar du om? :P
PeppeF1

Inlägg av PeppeF1 »

Huhu, du fuskar ju! :smash:
Ankan

Inlägg av Ankan »

hehe :D jag skiter i om dom får byta delarna eller ej :D jag ser bara ramaskriet framför mej om Ferrari gjort samma sak :crazy: :crazy:
Användarens profilbild
llowgren

Inlägg av llowgren »

Finns det Ferrarifans här? :-? Usch, det visste jag inte... :roll:
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Jag upplever det inte som det är någon särskild fördelning av fans här - ganska jämnt spridet över hela startfältet som på de flesta F1-forums faktiskt.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish