Mclaren - Bytta delar?
-
Mclaren - Bytta delar?
Vad bytte dom ut på A1ring? det missade jag helt
-
-
McLaren Mercedes:
Car 5: RHS rear suspension thermocouples
Washer under LH exhaust shroud bolt
Hydraulic pump mounting bolt
Car 6: Washer under LH exhaust shroud bolt
Tape securing rear wing gurney flap
One exhaust valve
One intake valve
Oil tank O-rings
Air tray O-rings
LHS head gasket O-rings
LHS exhaust gaskets
LHS cylinder head O-rings
Oil transfer O-rings
Pneumatic seals
-
-
Och det är inte första gången McLaren byter ut en hiskelig massa delar heller.
På A1 var det lite märkligt, eftersom BMW redan innan loppet visste att det var fel i Montoyas motor som gjorde att bilen inte skulle hålla hela loppet - var felen så allvarliga att de inte hann/kunde byta ut delarna eller har McLaren specialtillstånd att byta ut halva bilen innan loppen.
Jag tror att Ferrari hitills iår har bytt ut två säkerhetsbälten eller något sådant ....
På A1 var det lite märkligt, eftersom BMW redan innan loppet visste att det var fel i Montoyas motor som gjorde att bilen inte skulle hålla hela loppet - var felen så allvarliga att de inte hann/kunde byta ut delarna eller har McLaren specialtillstånd att byta ut halva bilen innan loppen.
Jag tror att Ferrari hitills iår har bytt ut två säkerhetsbälten eller något sådant ....
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
-
Vad förvånad jag blir över det vanliga Ferrari-fans-bjäbbet, "hade Ferrari/MS gjort så där då minsann", stackars missförstådda Ferrari som alla klagar på... Vad vet du om det? Om du tycker att det är fel så kan du väl säga det istället. Eller menar du att vi inte får klaga på Ferrari när vi anser något vara fel?Ankan skrev:Hade Ferrari gjort det där hade det blivit ramaskri. Nåt mer säger jag inte
Det är ju uppenbarligen helt enligt reglerna och öppet redovisat samt nåt som alla tydligen kan göra, om de skulle vilja/måsta. Så det är väl inte mycket att säga om det, oavsett om det är Ferrari, McLaren eller någon annan som gör det.
Det enda man kan konstatera är ju att Mac verkar ha sönder många prylar under kvalen, för mig veterligt är det bara sådana man får byta...
-
Ja orkar inte bry mej om dom bytt delar eller ejAndersF1 skrev:Vad förvånad jag blir över det vanliga Ferrari-fans-bjäbbet, "hade Ferrari/MS gjort så där då minsann", stackars missförstådda Ferrari som alla klagar på... Vad vet du om det? Om du tycker att det är fel så kan du väl säga det istället. Eller menar du att vi inte får klaga på Ferrari när vi anser något vara fel?Ankan skrev:Hade Ferrari gjort det där hade det blivit ramaskri. Nåt mer säger jag inte
Det är ju uppenbarligen helt enligt reglerna och öppet redovisat samt nåt som alla tydligen kan göra, om de skulle vilja/måsta. Så det är väl inte mycket att säga om det, oavsett om det är Ferrari, McLaren eller någon annan som gör det.
Det enda man kan konstatera är ju att Mac verkar ha sönder många prylar under kvalen, för mig veterligt är det bara sådana man får byta...
men föreställ dej om Ferrari bytt ut allt det där Kan du föreställa dig vilka teori folk skulle komma med i olika forum? Tycker bara det ska va konsekvent. Vilket det inte är för då borde BMW fått byta ut Montys motor.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Jag upplever det inte som det är någon särskild fördelning av fans här - ganska jämnt spridet över hela startfältet som på de flesta F1-forums faktiskt.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"