Jag vet inte om jag fattat rätt men vad jag förstår så har tydligen FIA sagt att Spa får vara kvar om alla stall tycker att det är OK att köra där nästa år utan tobaksreklam. Som många har konstaterat så lyckas F1-stallen i stort sett aldrig enas om någonting så de flesta tror att Spa inte är kvar nästa år. Så ett litet trick av FIA att lasta över felet på stallen.
Vad tror ni, är Spa kvar på F1-kalendern även nästa år?
Själv hoppas jag förstås, men tvivlar.
Spa bort(igen)?
-
-
-
-
-
-
-
Spa har ett datum, men det är bara preliminärt:On 2002-10-03 11:08, MGRacing wrote:
Spa är kvar.
I alla fall enligt kalendern som Aftonbladet la ut på nätet.
http://www.fia.com/Presse/dcm-A/01-10-2002.pdf
Från grandprix.com:
"The move will almost certainly help to highlight the futility of having important issues in the sport decided by the team owners. They have long wanted to have the power to make decisions but have so often been unable to make them because they cannot agree on anything."
Det är väl alltid någon som ser en fördel att rösta nej till Spa. Om inte annat så för att jävlas med nåt annat team.
-
Det bästa vore om teamen tog bort Spa, Monaco, Monza, Silverstone...och ersatte dem med förvuxna gokartbanor typ nya Hockenheim, Malaysia, Hungaroring...
och sedan kan Bernie behålla den serien medan fabrikanterna gör en ny där de inkluderar Spa, Monaco, Monza, Silverstone...gamla ringen -:)
Nej, men jag tror F1 måste vara lite försiktiga med saker som är så intimt förknippad med sportens historia och traditioner. De kan ju ersätta Spa, men det kommer ju en punkt där det inte kommer att vara riktig F1 längre.
Spa är ju en av årets höjdpunkter.
och sedan kan Bernie behålla den serien medan fabrikanterna gör en ny där de inkluderar Spa, Monaco, Monza, Silverstone...gamla ringen -:)
Nej, men jag tror F1 måste vara lite försiktiga med saker som är så intimt förknippad med sportens historia och traditioner. De kan ju ersätta Spa, men det kommer ju en punkt där det inte kommer att vara riktig F1 längre.
Spa är ju en av årets höjdpunkter.