Spa bort(igen)?

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Jag vet inte om jag fattat rätt men vad jag förstår så har tydligen FIA sagt att Spa får vara kvar om alla stall tycker att det är OK att köra där nästa år utan tobaksreklam. Som många har konstaterat så lyckas F1-stallen i stort sett aldrig enas om någonting så de flesta tror att Spa inte är kvar nästa år. Så ett litet trick av FIA att lasta över felet på stallen. :smile:

Vad tror ni, är Spa kvar på F1-kalendern även nästa år?

Själv hoppas jag förstås, men tvivlar.

Gäst

Inlägg av Gäst »

Tycker att SPA tillhör höjpunkterna på sässongen. Lång fin bana med stor variation.
Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

Svårt att förlika sig med att dom tar bort Spa till förmån för fjantbanor som Hungaroring och nya Hockenheim. I annat fall får vi väl hoppas Spa kommer tillbaka när tobaksreklamen försvinner helt 2006.
pUs

Inlägg av pUs »

Om beslutet verkligen ligger i stallens händer så tvivlar jag på att något team på fullt allvar kan säga nej tack till den banan.. trots avsaknaden av ciggreklam. Men jag kanske är naiv.
Användarens profilbild
mopar

Inlägg av mopar »

Kan vi inte dra igång en namninsamling FÖR Spa..
Sedan sprida det till diverse internationella F1 siter...
Tror att de allra flesta F1fans tycker att Spa ska vara kvar.

//mopar
"Ropen skalla - Alfa åt alla!"
Användarens profilbild
Cuscino

Inlägg av Cuscino »

On 2002-10-03 07:07, mopar wrote:
Tror att de allra flesta F1fans tycker att Spa ska vara kvar.
Absolut, men Bernie bryr sig inte om det, bara pengar. Nu har dock Spa varit i farozonen i många år och det brukar ordna sig.
Användarens profilbild
MGRacing

Inlägg av MGRacing »

Spa är kvar. :smile:

I alla fall enligt kalendern som Aftonbladet la ut på nätet.
Marsupilami

Inlägg av Marsupilami »

Ja, då måste det ju vara sant... :crazy:
"Television needs racing, a lot of racing, a lot of overtaking, not 'after you mate"

Sir Frank uppskattar riktig racing...
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

On 2002-10-03 11:08, MGRacing wrote:
Spa är kvar. :smile:

I alla fall enligt kalendern som Aftonbladet la ut på nätet.
Spa har ett datum, men det är bara preliminärt:
http://www.fia.com/Presse/dcm-A/01-10-2002.pdf

Från grandprix.com:
"The move will almost certainly help to highlight the futility of having important issues in the sport decided by the team owners. They have long wanted to have the power to make decisions but have so often been unable to make them because they cannot agree on anything."

Det är väl alltid någon som ser en fördel att rösta nej till Spa. Om inte annat så för att jävlas med nåt annat team.
Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

Det bästa vore om teamen tog bort Spa, Monaco, Monza, Silverstone...och ersatte dem med förvuxna gokartbanor typ nya Hockenheim, Malaysia, Hungaroring...

och sedan kan Bernie behålla den serien medan fabrikanterna gör en ny där de inkluderar Spa, Monaco, Monza, Silverstone...gamla ringen -:)

Nej, men jag tror F1 måste vara lite försiktiga med saker som är så intimt förknippad med sportens historia och traditioner. De kan ju ersätta Spa, men det kommer ju en punkt där det inte kommer att vara riktig F1 längre.

Spa är ju en av årets höjdpunkter.