Fruktansvärt frustrerande att se på när de klantar bort en seger i depån men till mekanikerns försvar så kan det inte vara lätt att skruva på en hjulmutter när hjulet snurrar.
Som kommentatorerna sa så såg det lite oroligt ut vid varje depå stopp för Kenny. Vid 2 tillfällen försökte Kenny köra innan tankningen var klar, vet inte om han var för ivrig eller om han fick någon klar signal.
Får väll som vanligt hoppas på bättre tur nästa gång.
Jag tyckte bakhjulsmekanikern såg ovanligt seg och fumlig ut redan när han skulle ha bort hjulet. Såg ut som om han skulle svimma redan när Kenny kom in. Den andre bakhjulsmekanikern klarade ju av det. Sedan kan man ju också säga att det var otur att det var gulflagg just då, för om de kommit in på ett vanligt stopp hade Kenny haft ett visst försprång och kanske inte tappat någon plats.
Kenny kan inte klandras,
när han la i växeln så att hjulet snurrade några grader då skulle hjulet redan ha varit fastskruvat.
Från hans position kan inte han se att mekanikern är ett klantarsle.
Det syndes redan när han började skruva av hjulet att han skulle klanta sig.
Konstigt att Kenny inte har rutit till om sitt teams otroligt dåliga uppförande? I Rahalteamet så sa han till på skarpen, och de gjorde inga blundrar som var i närheten av vad Kennys team har gjort i år.
De började med att ta in honom ett varv för tidigt när de nya pitstop reglerna kom och sedan har det bara fortsatt.
Amatörer är vad det är, det är klart att teamet gör det bra, de har ju garderat sig med att ha 50% mer bilar än alla andra
Nu såg jag inte loppet på teve utan följde det via nätet.
Såg man att Kenny hade fått klartecken att köra iväg av killen vid höger fram, eller var det så att han var lite för ivrig å la i växeln så hjulet började snurra före klartecknet?
Tjännar väl för mycket pengar i år. Det kanske känns viktigare att få vara kvar i teamet och tra in pengar en att vinna lopp. Han vill väl inte ha ett stor bråk så att han blir sparkad.
Nu läste jag på hans forum på han egen sida att han skulle vara kvar i team Ganasi, men att han inte viste hur eller var. (Kenny hade svarat på ett inlägg... jag uppfattade det som så i alla fall).
Både Kenny och mecken får ta på sig missen. Jag tror faktiskt inte att teamet tänkt igenom depåstoppen riktigt. Att bakhjulen snurrar när man lägger i ettan är inte ovanligt och då blir det svårt att få på hjulen. Det brukar man faktiskt se då och då. Det gäller alltså att inte lägga i växeln för tidigt. Man kan t.ex. vänta tills de släppt ned bilen. Då vet man att alla hjulen är på och det brukar alltid ske nån sekund innan tankningen är klar.
I övrigt var det ett erbarmligt tråkigt lopp. Knappt en omkörning och avgörande i depån under gulflagg. Hade räckt om de kört i procession i fyra varv och gjort fyra depåstopp...
Mekanikern på höger bak var bedrövlig.
När han tog tag i hjulet och la det ner på backen var de andra redan klara.
När han hade fumlat på det nya bakhjulet så hade de andra varit klara i ett par sekunder, och då la Kenny i växeln vilket gjorde vänster bak mekanikern så nervös att han tappade muttern innan han ens hade fått upp maskinen till navet.
Sedan tappade han den en gång till för säkerhets skull.
Det syndes nästan med en gång att depåstoppet skulle gå åt pepparn