Rockingham
-
- Inlägg: 683
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Toppen! Det var alltså den här helgen man borde ha kommenterat. Varför sa han inget om det, Kenny?
Tärnström
Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
-
- Inlägg: 910
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: Grebbestad Sweden
-
- Inlägg: 480
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: Grebbestad, då väl?
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
-
- Inlägg: 683
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
-
- Inlägg: 9131
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
-
- Inlägg: 3633
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
-
- Inlägg: 480
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: Grebbestad, då väl?
-
- Inlägg: 3531
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Tittente
-
- Inlägg: 275
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
-
- Inlägg: 9131
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Jag tyckte bakhjulsmekanikern såg ovanligt seg och fumlig ut redan när han skulle ha bort hjulet. Såg ut som om han skulle svimma redan när Kenny kom in. Den andre bakhjulsmekanikern klarade ju av det. Sedan kan man ju också säga att det var otur att det var gulflagg just då, för om de kommit in på ett vanligt stopp hade Kenny haft ett visst försprång och kanske inte tappat någon plats.
-
- Inlägg: 480
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: Grebbestad, då väl?
Kenny kan inte klandras,
när han la i växeln så att hjulet snurrade några grader då skulle hjulet redan ha varit fastskruvat.
Från hans position kan inte han se att mekanikern är ett klantarsle.
Det syndes redan när han började skruva av hjulet att han skulle klanta sig.
Konstigt att Kenny inte har rutit till om sitt teams otroligt dåliga uppförande? I Rahalteamet så sa han till på skarpen, och de gjorde inga blundrar som var i närheten av vad Kennys team har gjort i år.
De började med att ta in honom ett varv för tidigt när de nya pitstop reglerna kom och sedan har det bara fortsatt.
Amatörer är vad det är, det är klart att teamet gör det bra, de har ju garderat sig med att ha 50% mer bilar än alla andra
när han la i växeln så att hjulet snurrade några grader då skulle hjulet redan ha varit fastskruvat.
Från hans position kan inte han se att mekanikern är ett klantarsle.
Det syndes redan när han började skruva av hjulet att han skulle klanta sig.
Konstigt att Kenny inte har rutit till om sitt teams otroligt dåliga uppförande? I Rahalteamet så sa han till på skarpen, och de gjorde inga blundrar som var i närheten av vad Kennys team har gjort i år.
De började med att ta in honom ett varv för tidigt när de nya pitstop reglerna kom och sedan har det bara fortsatt.
Amatörer är vad det är, det är klart att teamet gör det bra, de har ju garderat sig med att ha 50% mer bilar än alla andra
Life is a Drag,
Get a Grip!
Get a Grip!
-
- Inlägg: 683
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
-
- Inlägg: 805
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: Hällingsjö
Tjännar väl för mycket pengar i år. Det kanske känns viktigare att få vara kvar i teamet och tra in pengar en att vinna lopp. Han vill väl inte ha ett stor bråk så att han blir sparkad.
Nu läste jag på hans forum på han egen sida att han skulle vara kvar i team Ganasi, men att han inte viste hur eller var. (Kenny hade svarat på ett inlägg... jag uppfattade det som så i alla fall).
Nu läste jag på hans forum på han egen sida att han skulle vara kvar i team Ganasi, men att han inte viste hur eller var. (Kenny hade svarat på ett inlägg... jag uppfattade det som så i alla fall).
-
- Inlägg: 972
- Blev medlem: tor mar 07, 2002 01:00
Både Kenny och mecken får ta på sig missen. Jag tror faktiskt inte att teamet tänkt igenom depåstoppen riktigt. Att bakhjulen snurrar när man lägger i ettan är inte ovanligt och då blir det svårt att få på hjulen. Det brukar man faktiskt se då och då. Det gäller alltså att inte lägga i växeln för tidigt. Man kan t.ex. vänta tills de släppt ned bilen. Då vet man att alla hjulen är på och det brukar alltid ske nån sekund innan tankningen är klar.
I övrigt var det ett erbarmligt tråkigt lopp. Knappt en omkörning och avgörande i depån under gulflagg. Hade räckt om de kört i procession i fyra varv och gjort fyra depåstopp...
I övrigt var det ett erbarmligt tråkigt lopp. Knappt en omkörning och avgörande i depån under gulflagg. Hade räckt om de kört i procession i fyra varv och gjort fyra depåstopp...
-
- Inlägg: 805
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: Hällingsjö
-
- Inlägg: 480
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: Grebbestad, då väl?
Mekanikern på höger bak var bedrövlig.
När han tog tag i hjulet och la det ner på backen var de andra redan klara.
När han hade fumlat på det nya bakhjulet så hade de andra varit klara i ett par sekunder, och då la Kenny i växeln vilket gjorde vänster bak mekanikern så nervös att han tappade muttern innan han ens hade fått upp maskinen till navet.
Sedan tappade han den en gång till för säkerhets skull.
Det syndes nästan med en gång att depåstoppet skulle gå åt pepparn
När han tog tag i hjulet och la det ner på backen var de andra redan klara.
När han hade fumlat på det nya bakhjulet så hade de andra varit klara i ett par sekunder, och då la Kenny i växeln vilket gjorde vänster bak mekanikern så nervös att han tappade muttern innan han ens hade fått upp maskinen till navet.
Sedan tappade han den en gång till för säkerhets skull.
Det syndes nästan med en gång att depåstoppet skulle gå åt pepparn
Life is a Drag,
Get a Grip!
Get a Grip!
-
- Inlägg: 972
- Blev medlem: tor mar 07, 2002 01:00
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Man har väl sett muttrar ramla ur hylsan, precis som man har sett muttrar som har kärvat fast. Det verkar ju inte vara någon exakt vetenskap det där.
Tärnström
Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Inlägg: 2984
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00