Måste erkänna att jag hänger med dåligt i F3000. Taskig sändningstid och tråkiga lopp. Så: är han fågel eller fisk den där Wirdheim?
Den virrige Eurosport-kommentatorn verkar otroligt imponerad, men Björn verkar ha svårt att hänga med Enge, som i sin tur inte blev nån hit i F1 förra året. Iofs är det Wirdheims första säsong, men ändå...
Han har skött sig, men han har haft mycket strul med bilen.. strul från kval som ej rättats till innan race.
Sedan har ju F3000 nästan ingen träning alls så många banor är nog nya för Björn.
Men han e bästa Rookie och har kört bra, blir han 5:a som han ligger totalt just nu så sa Tromark (om man nu ska tro på honom) att han är lovad styrning i Arden teamet även nästa säsong..
Visst, han kanske skött sig bra men vad jag ville komma till var att för att "bli nåt" räcker det inte att göra ett bra jobb i F3000, man måste vara exceptionellt bra.
Läste (i AMS tror jag det var) att om han blev femma skulle priset på nästa säsong bli mycket billigare än årets(ung. hälften), det skulle då bara kosta runt 4Mkr.