On 2002-07-16 12:51, zz wrote:
Jag håller helt med Ralf. Brittisk press har höjt förare som Button, Herbert, Irvine mfl till skyarna. Samtliga ovan nämnda är inget mer än bara paranteser i F1 historien. Button kör fortfarande efter några sässonger omoget och riktigt dåligt. Gällande Herbert är alla kommentarer överflödiga, en riktig looser och sopa. Irvine fick chansen att bli WDC, både Salo och M. Schumacher gjorde vad dom kunde för att hjälpa honom, hans fullständiga tallanglöshet fällde avgörandet till Mika Häkkinens rättvisande fördel.
Läser F1 Racing med hyffsad regelbundenhet och konstaterar att skribenterna där är relativt anglofila. En av skribenterna (som för övrigt är en betydligt bättre skribent än han var som F1 förare, och han är riktigt dålig som skribent) intervjuade några töntar och ställde helt meningslösa frågor. Denne långhårige smale tönt väljer att intevjua chefer som leder konkursbon (Jordan) eller chefer som måste fråga sin partner i branchen om lov för att få uttala sig. Då blir både frågorna och svaren tämligen meningslösa.
Tycker att Ralf inte skall beblanda sig med pöbeln utan gå sin egen väg. Han har hittils besegrat samtliga (nästan) sina teamkamrater och kommer att göra så även i år. Han vet om att om Head/Williams bara yppar om att sparka honom så tar han sina BMW motorer och går någon annan stans.
Och du då? Är du anti-brittisk för att väga upp det hela då?
Button var i sin första säsong, och med bristande erfarenhet, ganska snabbt uppe i Ralfs fart. Det är imponerande. Han körde dessutom säkert utan några större misstag och chansade inte. Sådant brukar ju gå hem här... Visst var han en besvikelse ifjol mot Fisi han borde ha kört jämnt med, men det har han rättat upp i år. Button har imponerat på mig i år och ser stark ut. Se bara på loppet i Imola - imponerande.
Herbert - att karln överhuvudtaget kom tillbaka till en racingbil, och en F1:a dessutom!, efter den hemska olyckan i F3000 är bara det en bragd. Att han dessutom lyckades köra så många lopp och vinna tre av dem och på kuppen göra Schumacher nervös hos Benetton innan Herbert förbjöds titta på några som helst data i stallet imponerade. Visst - han blev aldrig världsmästare men att han lyckades med det han gjorde efter sin hemska skada var starkt.
Hill - var under 91 och 92 med och byggde upp Williamsbilarna genom gediget testande. Hade kontrakt från bland annat Ligier på bordet inför 93 men tackade nej och avvaktade i det längsta på ett Williamskontrakt han till slut fick. Kyligt. Visst, Hill går inte till historien som en legend men... han utmanade Prost under 93. Han tog över manteln när Senna så tragiskt omkom 94 och Williams var i kaos. Suzuka 94 visade hur mycket Hill redan hade mognat. 95 var en besvikelse där Hill okoncentrerat kastade bort en titelchans tillsammans med Williams. 96 hade Hill dock chansen och tog den på bästa möjliga sätt. Välförtjänt titel det året. Hill var kanske inte den bästa och mest naturliga racerförare och omköraren men han kunde köra oerhört snabbt i en bil och var duktig på att utveckla chassin. Dessutom - Arrows och Ungern 97, det VAR starkt. Han gav dessutom Jordan dess första seger. Det visade att Hill kunde vara bra även utan en Williams.
Irvine - förbjuden att göra annat än hjälpa Schumacher. Så ska det ju gå till inom modern F1 tydligen ... MEn när Schumacher bröt benet 99 hade Irvine sin chans och han tog den. Visst fick han två segrar till skänks men det har ju Schumacher också fått. En seger är ju ändå en seger. Dessutom tog han två styucken själv den säsongen och var där när Mika och McLaren gjorde allt för att kasta bort titeln till någon annan. Nurburgring det året visade hur uppbyggt stallet var kring Schumacher och ingen annan. Vem tror att man skulle gjort samma misstag om Schumacher varit med? Ingen. Irvine är inte världens näst bästa förare osm han själv säger - men det han har gjort hos Ferrari och Jordan ska man respektera. Rubens sattes på plats och hos Ferrari gjorde han sitt absolut bästa vilket var att utmana DC och klå honom. Det lyckades han ialla fall med.
Så jag tycker inte att britterna är så kassa faktiskt - åtminstone har de alla gjort allt vad de kunnat och det är vad man kan beägar. Dessutom gnäller de inte i press och media och är griniga hela tiden som vissa andra förare med mindervärdeskomplex...