Stackars Ralf!
-
Stackars lillebror! Han börjar visst få det lite jobbigt!?
Paranoid var det första som kom in i mitt huvud... Hård press alltså. Inte nog med att han hela tiden får stryk från sina teamkompisar utan engelska pressen är ute efter honom!
Nej nej, Ut med Hassan och tillbaks med Villeneuve istället så man slipper grinolle! Han kan säkert få körning för Hyundai 2004!
Paranoid var det första som kom in i mitt huvud... Hård press alltså. Inte nog med att han hela tiden får stryk från sina teamkompisar utan engelska pressen är ute efter honom!
Nej nej, Ut med Hassan och tillbaks med Villeneuve istället så man slipper grinolle! Han kan säkert få körning för Hyundai 2004!
-
-
- Mr Forza Motorsport
Jag fattar inte att han säger att Michael Schumacher skulle skrivas ned i Storbritannien! Både Autosport och F1 Racing hyllar ju ofta Michael Schumacher.
Fattar inte vad lille Ralf menar... Han får skylla sig själv för att inte vara så populär. Han ska ofta vara en grinig och trumpen kid, medan storebror Michael ska vara mycket trevlig.
Fattar inte vad lille Ralf menar... Han får skylla sig själv för att inte vara så populär. Han ska ofta vara en grinig och trumpen kid, medan storebror Michael ska vara mycket trevlig.
-
Ralf verkar allt vara en lite tjurig gnällspik. HAn ska nog vara glad att han fortfarande kör hyfsat - annars skulle han ligga risigt till. Jag har en känsla av att han tar sig själv på lite för stort allvar ibland - även för att vara F1-förare.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Jag håller helt med Ralf. Brittisk press har höjt förare som Button, Herbert, Irvine mfl till skyarna. Samtliga ovan nämnda är inget mer än bara paranteser i F1 historien. Button kör fortfarande efter några sässonger omoget och riktigt dåligt. Gällande Herbert är alla kommentarer överflödiga, en riktig looser och sopa. Irvine fick chansen att bli WDC, både Salo och M. Schumacher gjorde vad dom kunde för att hjälpa honom, hans fullständiga tallanglöshet fällde avgörandet till Mika Häkkinens rättvisande fördel.
Läser F1 Racing med hyffsad regelbundenhet och konstaterar att skribenterna där är relativt anglofila. En av skribenterna (som för övrigt är en betydligt bättre skribent än han var som F1 förare, och han är riktigt dålig som skribent) intervjuade några töntar och ställde helt meningslösa frågor. Denne långhårige smale tönt väljer att intevjua chefer som leder konkursbon (Jordan) eller chefer som måste fråga sin partner i branchen om lov för att få uttala sig. Då blir både frågorna och svaren tämligen meningslösa.
Tycker att Ralf inte skall beblanda sig med pöbeln utan gå sin egen väg. Han har hittils besegrat samtliga (nästan) sina teamkamrater och kommer att göra så även i år. Han vet om att om Head/Williams bara yppar om att sparka honom så tar han sina BMW motorer och går någon annan stans.
Läser F1 Racing med hyffsad regelbundenhet och konstaterar att skribenterna där är relativt anglofila. En av skribenterna (som för övrigt är en betydligt bättre skribent än han var som F1 förare, och han är riktigt dålig som skribent) intervjuade några töntar och ställde helt meningslösa frågor. Denne långhårige smale tönt väljer att intevjua chefer som leder konkursbon (Jordan) eller chefer som måste fråga sin partner i branchen om lov för att få uttala sig. Då blir både frågorna och svaren tämligen meningslösa.
Tycker att Ralf inte skall beblanda sig med pöbeln utan gå sin egen väg. Han har hittils besegrat samtliga (nästan) sina teamkamrater och kommer att göra så även i år. Han vet om att om Head/Williams bara yppar om att sparka honom så tar han sina BMW motorer och går någon annan stans.
-
-
- Mr Forza Motorsport
Jag håller med zz att de skriver upp brittiska förare. Det är patetiskt att läsa om deras "stora hopp" Jenson Button...
Men de skriver ofta även positivt om Michael Schumacher och deras nya förstasideskille, Juan Pablo Montoya. Inget fel i det eftersom båda är bra och helt olika personligheter. F1 utan JPM skulle vara mycket tristare. Men själv så avvaktar jag ett tag till innan jag ansluter mig till hyllningskören angående JPM. Han är fortfarande lite oslipad...
Men de skriver ofta även positivt om Michael Schumacher och deras nya förstasideskille, Juan Pablo Montoya. Inget fel i det eftersom båda är bra och helt olika personligheter. F1 utan JPM skulle vara mycket tristare. Men själv så avvaktar jag ett tag till innan jag ansluter mig till hyllningskören angående JPM. Han är fortfarande lite oslipad...
-
Ralf har fel - han har aldrig nedskrivits av någon media, brittisk eller annan. Att han själv anser att man borde höja honom till skyarna är ju hans mindervärdeskomplex och ingen annans. Han blev frånkörd av Fisi, höll knappa steg med Hill, krossade Zanardi, blev alltmer frånkörd av Button, och nu har Montoya pressen på honom. Men Ralf vill att alla ska berömma honom och smeka honom och höja honom till skyarna som om han vore sin storebror och inte sig själv. Ralf borde vådra sitt dåliga självförtroende och inte gnälla så förbannat som en liten bortskämd snorvalp så fort han är på dåligt humör och Cora har sagt nej
-
-
Vi behöver inte hacka på Ralf - han klarar det så bra själv så
Heidfeld till Williams nu! Då får BMW en tysk ialla fall och Williams kan göra sig av med gnällspiken Ralf. Han kan ju köra Arrows eller nåt
Heidfeld till Williams nu! Då får BMW en tysk ialla fall och Williams kan göra sig av med gnällspiken Ralf. Han kan ju köra Arrows eller nåt
-
Sluta drömma strunt nu. Dröm om en Yeti-seger istället. Har du riktig tur så kommer det en uppkörd sån snart.
Formel 1 i Tyskland stavas S-c-h-u-m-a-c-h-e-r. Eftersom Michael inte är tillgänglig för den bayerska motorfabriken får dom nöja sig med Schumacher jr. Heidfeld vet korvätarna knappt vem det är.
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: Lemon den 2002-07-16 20:03 ]</font>
Formel 1 i Tyskland stavas S-c-h-u-m-a-c-h-e-r. Eftersom Michael inte är tillgänglig för den bayerska motorfabriken får dom nöja sig med Schumacher jr. Heidfeld vet korvätarna knappt vem det är.
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: Lemon den 2002-07-16 20:03 ]</font>
-
Som om BMW skulle lägga alltför stor vikt vid nationaliteten på förarna ... Som om Williams och Head skulle gå med på det ....
Nää Heidfeld till Williams NU! Ralf kan ju få köra Sauber så är jag ändå snäll mot gnällspiken. Skönt att stallet blir av med han senast efter 2004 ialla fall.
Nää Heidfeld till Williams NU! Ralf kan ju få köra Sauber så är jag ändå snäll mot gnällspiken. Skönt att stallet blir av med han senast efter 2004 ialla fall.
-
Och du då? Är du anti-brittisk för att väga upp det hela då?On 2002-07-16 12:51, zz wrote:
Jag håller helt med Ralf. Brittisk press har höjt förare som Button, Herbert, Irvine mfl till skyarna. Samtliga ovan nämnda är inget mer än bara paranteser i F1 historien. Button kör fortfarande efter några sässonger omoget och riktigt dåligt. Gällande Herbert är alla kommentarer överflödiga, en riktig looser och sopa. Irvine fick chansen att bli WDC, både Salo och M. Schumacher gjorde vad dom kunde för att hjälpa honom, hans fullständiga tallanglöshet fällde avgörandet till Mika Häkkinens rättvisande fördel.
Button var i sin första säsong, och med bristande erfarenhet, ganska snabbt uppe i Ralfs fart. Det är imponerande. Han körde dessutom säkert utan några större misstag och chansade inte. Sådant brukar ju gå hem här... Visst var han en besvikelse ifjol mot Fisi han borde ha kört jämnt med, men det har han rättat upp i år. Button har imponerat på mig i år och ser stark ut. Se bara på loppet i Imola - imponerande.
Herbert - att karln överhuvudtaget kom tillbaka till en racingbil, och en F1:a dessutom!, efter den hemska olyckan i F3000 är bara det en bragd. Att han dessutom lyckades köra så många lopp och vinna tre av dem och på kuppen göra Schumacher nervös hos Benetton innan Herbert förbjöds titta på några som helst data i stallet imponerade. Visst - han blev aldrig världsmästare men att han lyckades med det han gjorde efter sin hemska skada var starkt.
Hill - var under 91 och 92 med och byggde upp Williamsbilarna genom gediget testande. Hade kontrakt från bland annat Ligier på bordet inför 93 men tackade nej och avvaktade i det längsta på ett Williamskontrakt han till slut fick. Kyligt. Visst, Hill går inte till historien som en legend men... han utmanade Prost under 93. Han tog över manteln när Senna så tragiskt omkom 94 och Williams var i kaos. Suzuka 94 visade hur mycket Hill redan hade mognat. 95 var en besvikelse där Hill okoncentrerat kastade bort en titelchans tillsammans med Williams. 96 hade Hill dock chansen och tog den på bästa möjliga sätt. Välförtjänt titel det året. Hill var kanske inte den bästa och mest naturliga racerförare och omköraren men han kunde köra oerhört snabbt i en bil och var duktig på att utveckla chassin. Dessutom - Arrows och Ungern 97, det VAR starkt. Han gav dessutom Jordan dess första seger. Det visade att Hill kunde vara bra även utan en Williams.
Irvine - förbjuden att göra annat än hjälpa Schumacher. Så ska det ju gå till inom modern F1 tydligen ... MEn när Schumacher bröt benet 99 hade Irvine sin chans och han tog den. Visst fick han två segrar till skänks men det har ju Schumacher också fått. En seger är ju ändå en seger. Dessutom tog han två styucken själv den säsongen och var där när Mika och McLaren gjorde allt för att kasta bort titeln till någon annan. Nurburgring det året visade hur uppbyggt stallet var kring Schumacher och ingen annan. Vem tror att man skulle gjort samma misstag om Schumacher varit med? Ingen. Irvine är inte världens näst bästa förare osm han själv säger - men det han har gjort hos Ferrari och Jordan ska man respektera. Rubens sattes på plats och hos Ferrari gjorde han sitt absolut bästa vilket var att utmana DC och klå honom. Det lyckades han ialla fall med.
Så jag tycker inte att britterna är så kassa faktiskt - åtminstone har de alla gjort allt vad de kunnat och det är vad man kan beägar. Dessutom gnäller de inte i press och media och är griniga hela tiden som vissa andra förare med mindervärdeskomplex...
-
-
Hill kommer visserligen aldrig att räknas till de absolut största i F1 historien men å andra sidan är det vara ett par tre stycken förare som gör det. Killen var kompetent - han vann VM och då är man inte helt genomdålig. Han var med och utvecklade Williamsbilarna under 90-talet och kunde själv ta fördel av sitt arbete. Det är ju så man ska jobba som F1 förare om man ska lyckas. I Arrows och Jordan visade han dessutom att han kunde vinna även utan fältets bästa bil. Kort sagt - jag tycker Hill får oförtjänt mycket kritik bara för att man jämför honom med Schumacher. Köra bil kunde han och vinna VM kunde han och dessutom hade han egenskaper som är sällsynt inom F1 - han kände till hur livet utanför miljonerna och F1 fungerade och var en hygglig trevlig kille. En ovanlig egenskap i den slutna F1-världen.
Alla behöver inte vara egocentriska bortskämda skitstövlar.
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: LuckyStrike1 den 2002-07-17 18:25 ]</font>
Alla behöver inte vara egocentriska bortskämda skitstövlar.
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: LuckyStrike1 den 2002-07-17 18:25 ]</font>
-
Såja, Lucy!
Det räcker nu. Jag har inga spypåsar tillhands så var lite försiktig. Om man satte Coulthard i dagens Ferrari och lät honom hållas i fyra-fem år så skulle han kanske, med lite tur lyckas ta sin efterlängtade VM-titel. På den nivån är det.
Dessutom har jag massor av exempel på F1-förare som inte är egocentriska.
Det räcker nu. Jag har inga spypåsar tillhands så var lite försiktig. Om man satte Coulthard i dagens Ferrari och lät honom hållas i fyra-fem år så skulle han kanske, med lite tur lyckas ta sin efterlängtade VM-titel. På den nivån är det.
-
Låt mig gissa - de är alla finnarOn 2002-07-18 05:35, Jari wrote:
-
Hoppas du inte sitter och är sådär tjatig när du ska bjuda mig på middag som ett pris för att du förlorat vadet och Montoya har spöat Ralf...On 2002-07-17 23:20, zz wrote:
Här kommer en liten påminnelse herr ANNEFRANS. Ralf kommer att ha kört både rakbladet och spegeln av JPM när sässongen 2002 summeras i Japan.
-
Om man satte Coulthard i dagens Ferrari skulle han vinna titeln - lätt. Coulthard är - trots att jag inte är ett fan av honom - en av fältets bästa förare. Hade inte McLaren så uppenbart gynnat Mika och sen misslyckats med att bygga en bil som håller i 30 mil så hade Coulthard varit världsmästare redan. Dessutom är Coulthard en av de få som kan vända ut och in på Schumacher i en omkörningsmanöver. Det måste man respekteraOn 2002-07-18 05:35, Jari wrote:
Såja, Lucy!
-
Nu är jag ta mig f*n sur. Nästa gång vi ses ska jag ta min Hill keps och trycka fast den på ditt huvud, förära stunden med en bild som sen ska publiceras så ofta att du inte bara kommer undan den utan också kategoriseras som ett Hill fan ...On 2002-07-17 15:59, Jari wrote:
Vad skönt att se att någon kan skriva sådär mycket positivt om Damon Hill.
Själv hade jag klarat fram till namnet och kanske vad han körde...
-
- Utvisad
On 2002-07-18 09:44, LuckyStrike1 wrote:ZZ, ska vi köra en dubbelsittning? Du och jag kan säkert utveckla en lämplig meny som den gode Lucy får bjuda oss på. Jag kan möjligen pruta på Limoncellon och Lucy har en Dekra-keps på sig under middagen?On 2002-07-17 23:20, zz wrote:
Hoppas du inte sitter och är sådär tjatig när du ska bjuda mig på middag som ett pris för att du förlorat vadet och Montoya har spöat Ralf...
Ett snabbt förslag:
Aperitif
2 dussin ostron var (sköljs ned med en god Prosecco)
Skaldjursrisotto (ett litet kraftigare vitt vin, ska fundera)
Grillad svärdsfisk
Ostbricka med Grana Padano, Pecorino och Gorgonzola
Frukt
Sorbetto (vodka, champagne och citronglass)
Espresso med en god grappa
/E
-
Mmmmm det låter gott att bli bjuden på det där.On 2002-07-18 10:00, EnzoF1 wrote:
ZZ, ska vi köra en dubbelsittning? Du och jag kan säkert utveckla en lämplig meny som den gode Lucy får bjuda oss på. Jag kan möjligen pruta på Limoncellon och Lucy har en Dekra-keps på sig under middagen?
Ett snabbt förslag:
Aperitif
Grillad svärdsfisk
Frukt
/E
-
- Utvisad
Det kan hända dig med! Det är bara att slå vad med insnöade romantiker, precis som jag och ZZ gjort. Testa på motorsport.com/forums. Där finns det gott om desillusionerade fjantar som det blir lätt att lura. Jag kan komma med med revolvern om det blir tal om att driva in vinsten!On 2002-07-18 10:34, LuckyStrike1 wrote:Mmmmm det låter gott att bli bjuden på det där.On 2002-07-18 10:00, EnzoF1 wrote:
ZZ, ska vi köra en dubbelsittning? Du och jag kan säkert utveckla en lämplig meny som den gode Lucy får bjuda oss på. Jag kan möjligen pruta på Limoncellon och Lucy har en Dekra-keps på sig under middagen?
Ett snabbt förslag:
Aperitif
Grillad svärdsfisk
Frukt
/E
/E
-
Jag borde ha varnat dig - jag ingår bara vad när jag är fullkomligt säker på utgången...On 2002-07-18 10:58, EnzoF1 wrote:
Det kan hända dig med! Det är bara att slå vad med insnöade romantiker, precis som jag och ZZ gjort. Testa på motorsport.com/forums. Där finns det gott om desillusionerade fjantar som det blir lätt att lura. Jag kan komma med med revolvern om det blir tal om att driva in vinsten!
/E
Jaja, det finns dom som tror att jag är en stor SL också.On 2002-07-18 09:49, LuckyStrike1 wrote:Nu är jag ta mig f*n sur. Nästa gång vi ses ska jag ta min Hill keps och trycka fast den på ditt huvud, förära stunden med en bild som sen ska publiceras så ofta att du inte bara kommer undan den utan också kategoriseras som ett Hill fan ...On 2002-07-17 15:59, Jari wrote:
Vad skönt att se att någon kan skriva sådär mycket positivt om Damon Hill.
Själv hade jag klarat fram till namnet och kanske vad han körde...
Respekt!
On 2002-07-18 10:00, EnzoF1 wrote:Finns det ingen McDonalds i krokarna?On 2002-07-18 09:44, LuckyStrike1 wrote:ZZ, ska vi köra en dubbelsittning? Du och jag kan säkert utveckla en lämplig meny som den gode Lucy får bjuda oss på. Jag kan möjligen pruta på Limoncellon och Lucy har en Dekra-keps på sig under middagen?On 2002-07-17 23:20, zz wrote:
Hoppas du inte sitter och är sådär tjatig när du ska bjuda mig på middag som ett pris för att du förlorat vadet och Montoya har spöat Ralf...
Ett snabbt förslag:
Aperitif
Grillad svärdsfisk
Frukt
/E
-
-
Jag har, tro det eller ej mina trogna f-1 vänner, halsat 6 halv fulla vodkaglas på cirka 10 klunkar, det ni!
Testat "sex on the beach" och "orgasm".
Känner en "Flenare" som drack ett glas öl(inte den största varianten då) på o.5 sekunder.
Vet nån hur man gör "Dream"?
har testat "la bomba", vet inte om den är internationell men det måste vara det bästa jag testat.
Campari är bättre än Bacardi.
Tequila racet har jag också testat.
Känner en "Flenare" som drack ett glas öl(inte den största varianten då) på o.5 sekunder.
har testat "la bomba", vet inte om den är internationell men det måste vara det bästa jag testat.
-
-
-
On 2002-07-18 18:30, nicolas wrote:
Jag har, tro det eller ej mina trogna f-1 vänner, halsat 6 halv fulla vodkaglas på cirka 10 klunkar, det ni!
Vad menar du med det här inlägget Nico?!
-
-
Ehh, nu får ni väl ändå ge er, Pastis och zz. Inte tusan är väl brittisk press mer enkelspårigt nationalistiska än något annat lands press. Ralf får väl ingen mer oförtjänt kritik än någon annan och Schumi lovordas och uppmärksammas ju ständigt i massor av reportage. Om ni tittar i en svensk tidning som skriver om någon internationell idrott, t.ex. friidrott, brukar inte de artiklarna vara fulla av svenskarnas prestationer och hur goda chanser de har. Visserlogen är det även någon artikel om de utlänningar som är mest överlägsna eller bäst i sin gren, som Green och andra, men lovord och artiklar har en klar svensk vinkling. Likadant är det med svensk internationell motorsport, se t.ex. Forzas alster under "Övrig Motorsport", eller CART. Det är oproportinerligt många som handlar om svenska förare.
Varför skulle det vara annorlunda i en brittisk tidning som i huvudsak skrivs av brittiska journalister för en brittisk publik? Jag tycker snarare att Autosport och andra är betydligt mindre nationalistiska än många andra länders tidningar, vilket troligen beror på att de även delvis har en internationell publik.
Varför skulle det vara annorlunda i en brittisk tidning som i huvudsak skrivs av brittiska journalister för en brittisk publik? Jag tycker snarare att Autosport och andra är betydligt mindre nationalistiska än många andra länders tidningar, vilket troligen beror på att de även delvis har en internationell publik.
-
Det var faktiskt ovanligt bra sagt för att komma från dig Anders
Hur många guldmedaljer har inte svenskar vunnit genom åren i pressen INNAN varje stort evenmang. DEt här är dessutom landet som bevakar minimalistsporter som curling och skidskytte som nationalsporter bara för att det är enda sporten vi råkar vinna i. Svensk media är faktiskt väldigt nationalistisk- bra eller dåligt, det kan man alltid diskutera.
Nu vet jag inte vilka brittiska journalister och tidningar Ralf direkt har något emot. Jag läser Autosport och F1 Racing och ingen av dem är särskilt brittiskt nationalistiska tycker jag - faktiskt ovanligt internationella. Det är väldigt ofta som Michael Schumacher ägnas stort utrymme i båda de tidningarna och inte bara för att han vinner mycket. Peter Windsor är för övrigt en av de största förespråkarna för Michael Schumacher. F1 Racings chefredaktör Matt Bishop är snarare pro-Häkkinen än något annat.
Hur många guldmedaljer har inte svenskar vunnit genom åren i pressen INNAN varje stort evenmang. DEt här är dessutom landet som bevakar minimalistsporter som curling och skidskytte som nationalsporter bara för att det är enda sporten vi råkar vinna i. Svensk media är faktiskt väldigt nationalistisk- bra eller dåligt, det kan man alltid diskutera.
Nu vet jag inte vilka brittiska journalister och tidningar Ralf direkt har något emot. Jag läser Autosport och F1 Racing och ingen av dem är särskilt brittiskt nationalistiska tycker jag - faktiskt ovanligt internationella. Det är väldigt ofta som Michael Schumacher ägnas stort utrymme i båda de tidningarna och inte bara för att han vinner mycket. Peter Windsor är för övrigt en av de största förespråkarna för Michael Schumacher. F1 Racings chefredaktör Matt Bishop är snarare pro-Häkkinen än något annat.
-
-
-
-
- Utvisad
-
-
-
Nico:
Enzo har ofta pratat om hur gärna han skulle vilja ha dig till svärson, så att ni i framtiden under mörka vinterkvällar tillsammans kan sitta och drömma er tillbaka till Montoyas alla VM-titlar och fantastiska körningar, samt hur Montoya slutligen fick Enzo att inse att ljuset fanns hos BMW Williams och att han för att hylla sitt nyfunna favoritstall äntligen tog sitt förnuft till fånga för att i framtiden endast köra bilar med propeller i ratten - för att du älskar att köra.
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: AndersF1 den 2002-07-23 02:02 ]</font>
Enzo har ofta pratat om hur gärna han skulle vilja ha dig till svärson, så att ni i framtiden under mörka vinterkvällar tillsammans kan sitta och drömma er tillbaka till Montoyas alla VM-titlar och fantastiska körningar, samt hur Montoya slutligen fick Enzo att inse att ljuset fanns hos BMW Williams och att han för att hylla sitt nyfunna favoritstall äntligen tog sitt förnuft till fånga för att i framtiden endast köra bilar med propeller i ratten - för att du älskar att köra.
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: AndersF1 den 2002-07-23 02:02 ]</font>