Samma här, har en Audi och tyckte att det var lite sniket att dom inte hade en färd dator för det hade min föra bil, efter en 6 månader så vissade en polare mig en knapp och där var den. SnopetCrazy F1 skrev:Så resonerade jag också tills jag kom på att jag hade typ 20 finesser på min BMW som jag hade missat. Hade jag läst manualen så hade jag nog vetat om dem ett år tidigare
Men vem fan orkar läsa
Är det någon annan än jag som hör att Eje låter lite klarare än vad han brukar göra i FP1 idag?
EUROPAS GP 2011 - VALENCIA CITY. Lopp 8 av 19
-
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
-
Säger mer om dig än om bilenplatt skrev:Samma här, har en Audi och tyckte att det var lite sniket att dom inte hade en färd dator för det hade min föra bil, efter en 6 månader så vissade en polare mig en knapp och där var den. SnopetCrazy F1 skrev:Så resonerade jag också tills jag kom på att jag hade typ 20 finesser på min BMW som jag hade missat. Hade jag läst manualen så hade jag nog vetat om dem ett år tidigare
Men vem fan orkar läsa
Är det någon annan än jag som hör att Eje låter lite klarare än vad han brukar göra i FP1 idag?
Den var lite långsam med full packning och ett gipsat ben, annars va den fin
I was misled and that is the way it went
-
Enligt snitt hastigheten på mätaren så fattades ingen fart när du drivade hem som värsta F1 föraren och dina medpassagerare blev gröna i ansiktetCheever skrev:Säger mer om dig än om bilenplatt skrev:Samma här, har en Audi och tyckte att det var lite sniket att dom inte hade en färd dator för det hade min föra bil, efter en 6 månader så vissade en polare mig en knapp och där var den. SnopetCrazy F1 skrev:Så resonerade jag också tills jag kom på att jag hade typ 20 finesser på min BMW som jag hade missat. Hade jag läst manualen så hade jag nog vetat om dem ett år tidigare
Men vem fan orkar läsa
Den var lite långsam med full packning och ett gipsat ben, annars va den fin
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
-
Haha, du ser så manualen är kanske inte så överskattad som man tror
På tal om träningen idag så tycker jag att det är kul att Ferrari och Maclaren är där uppe och jag tror inte det blir en enkel seger för RB denna gång iaf, de vinner säkert ändå
Merceders som vanligt har inte farten men kämpar på och slåss om platserna bakom tillsammans med Renault men de sista loppen tycker jag mig se ett litet trendbrott och schumi har ju varit den snabbare av de både om det är otur från Rosberg eller MS som blivit snabbare låter jag dock vara osagt.
Hulken gjorde nog ingen glad och visade varför han inte har en styrning. Det kan inte vara glada miner inne i Force India iaf...
På tal om träningen idag så tycker jag att det är kul att Ferrari och Maclaren är där uppe och jag tror inte det blir en enkel seger för RB denna gång iaf, de vinner säkert ändå
Merceders som vanligt har inte farten men kämpar på och slåss om platserna bakom tillsammans med Renault men de sista loppen tycker jag mig se ett litet trendbrott och schumi har ju varit den snabbare av de både om det är otur från Rosberg eller MS som blivit snabbare låter jag dock vara osagt.
Hulken gjorde nog ingen glad och visade varför han inte har en styrning. Det kan inte vara glada miner inne i Force India iaf...
-
-
-
-
Jaha ännu ett kval avklarat och det var väl inte helt oväntat vem som skulle stå i pole....Det visar ju bara att det är skitsamma hur de mappar motorn för RB har den bästa bilen och det visade de genom att stå 1 och 2a idag.
Hamilton visar att han är bra på att trycka ut det mesta ur den där bilen då det väl gäller och jag tror faktiskt han kan ge RB en match i mon om han får en bra start, Vettel får INTE ta starten för då är det nog slut med både VM och racet....
Mercedersbilarna är ju snuskigt jämna nu och 8 tusendelar skillde dem bara, dock till Nicos fördel men nu är ju Schumi ikapp den tidigare så hyllade Nico(iaf av kommentatorerna och Niki Lauda). Jag måste säga att det är kul att se att den gamle kan hålla jämna steg med dessa ungtuppar, man hade ju gärna sett en ung schumacher mot detta motstånd. Men sen måste ju Merceders göra något åt bilen, det håller ju inte helt enkelt och förarna gör ju allt de kan för att få ut det bästa av materialet.
Sutil överaskade nog både han själv och alla andra men vad gjorde Renaultbilarna? Petrol, var håller du hus, du har ju slagit vad om att Renault ska vara snabbare än Merceders i år och jag har inte satt emot
Och hur många SC tror ni vi får på banan i morgon? Det lär nog bli ett par iaf.
Hamilton visar att han är bra på att trycka ut det mesta ur den där bilen då det väl gäller och jag tror faktiskt han kan ge RB en match i mon om han får en bra start, Vettel får INTE ta starten för då är det nog slut med både VM och racet....
Mercedersbilarna är ju snuskigt jämna nu och 8 tusendelar skillde dem bara, dock till Nicos fördel men nu är ju Schumi ikapp den tidigare så hyllade Nico(iaf av kommentatorerna och Niki Lauda). Jag måste säga att det är kul att se att den gamle kan hålla jämna steg med dessa ungtuppar, man hade ju gärna sett en ung schumacher mot detta motstånd. Men sen måste ju Merceders göra något åt bilen, det håller ju inte helt enkelt och förarna gör ju allt de kan för att få ut det bästa av materialet.
Sutil överaskade nog både han själv och alla andra men vad gjorde Renaultbilarna? Petrol, var håller du hus, du har ju slagit vad om att Renault ska vara snabbare än Merceders i år och jag har inte satt emot
Och hur många SC tror ni vi får på banan i morgon? Det lär nog bli ett par iaf.
-
Vad dålig Button var när det gällde. Han får hoppas på att hans galning till teamkamrat går bananas i första sväng och plockar bort Vettel!
Resten kan han ta tror jag. Ferrari är chanslösa i racet eftersom de var så fruktansvärt dåliga på den hårdare blandningen.
1. Vettel
2. Button
3. Webber
Så tror jag racet kommer att sluta! Fast om Hamilton håller sig lugn tror jag han blir tvåa.
Resten kan han ta tror jag. Ferrari är chanslösa i racet eftersom de var så fruktansvärt dåliga på den hårdare blandningen.
1. Vettel
2. Button
3. Webber
Så tror jag racet kommer att sluta! Fast om Hamilton håller sig lugn tror jag han blir tvåa.
-
Vettel dominerar igen, även om tidsavståndet inte var så stort denna gång.
Mercedes å sin sida var riktigt långt efter, 1.3 s efter täten och 0.5 s efter närmsta man framför. De brände dessutom mycket däck under kvalet, vilket inte bådar gott inför tävlingen imorgon.
Enligt mitt förmenande borde man ju avstått helt från att kvala i Q3 då man troligen tjänat mer på en niondeplats och ett nytt set mjuka däck, istället för att bränna de mjuka och bara starta en plats längre upp. Inte trodde man väl från Mercedes håll att man skulle ha en rimlig chans att rå på Red Bull, McLaren och Ferrari efter helgens tidigare övningar?
Merca var dessutom de bilar som knappt förbättrade sin Q2-tid medan alla andra förbättrade sig rejält (förutom Button då, som inte heller hade något vidare kval).
Mercedes å sin sida var riktigt långt efter, 1.3 s efter täten och 0.5 s efter närmsta man framför. De brände dessutom mycket däck under kvalet, vilket inte bådar gott inför tävlingen imorgon.
Enligt mitt förmenande borde man ju avstått helt från att kvala i Q3 då man troligen tjänat mer på en niondeplats och ett nytt set mjuka däck, istället för att bränna de mjuka och bara starta en plats längre upp. Inte trodde man väl från Mercedes håll att man skulle ha en rimlig chans att rå på Red Bull, McLaren och Ferrari efter helgens tidigare övningar?
Merca var dessutom de bilar som knappt förbättrade sin Q2-tid medan alla andra förbättrade sig rejält (förutom Button då, som inte heller hade något vidare kval).
Ferrari.
-
-
-
-
-
-
-
Jag vet inte vad man ska säga om detta race, jag tycker att det var rätt segt, det roligaste var att Alonso körde om Webber men annars var det segt.
Alosno vrider ur mycket ur ferrarin, all heder åt honom.
Vettel har nog avgjort vm nu och Webber visade att han kan köra rätt fort men att han ändå inte hinner med Vettel.
Maclaren var ovaligt bleka och jag vet inte vad de sysslade med och Hamilton hade stora problem med däcken och Button hade inte farten.
Rosberg gjorde det han skulle och tog några poäng för Merceders men de är ju för långsamma. Schumi, ja man man får väl kalla det för raceincident och det tyckte ju domarna också. Men nosbytet gjorde att han fick köra halva loppet på de hårda däcken och det var ju inte det snabbaste direkt.
Måste säga att Tororosso överaskade idag, trodde inte att de hade den farten även Foreceindia. Heidi gjorde väl ett okej jobb också edan Petrov hade det tufft efter incidenten med MS.
Alosno vrider ur mycket ur ferrarin, all heder åt honom.
Vettel har nog avgjort vm nu och Webber visade att han kan köra rätt fort men att han ändå inte hinner med Vettel.
Maclaren var ovaligt bleka och jag vet inte vad de sysslade med och Hamilton hade stora problem med däcken och Button hade inte farten.
Rosberg gjorde det han skulle och tog några poäng för Merceders men de är ju för långsamma. Schumi, ja man man får väl kalla det för raceincident och det tyckte ju domarna också. Men nosbytet gjorde att han fick köra halva loppet på de hårda däcken och det var ju inte det snabbaste direkt.
Måste säga att Tororosso överaskade idag, trodde inte att de hade den farten även Foreceindia. Heidi gjorde väl ett okej jobb också edan Petrov hade det tufft efter incidenten med MS.
-
-
-
Det finns bara två förklaring varför McLaren inte kunde leverera, det ena är att en viss förare inte kan ta det lila lugna sen har vi ett stort fel!
Vafan ska Ron Denis göra där? Varenda gång han är på ett race så går det helvete.
Ron STANNA HEMMA!!!!!!!!!!
Valencia borde stryckas och raderas för gått
Vafan ska Ron Denis göra där? Varenda gång han är på ett race så går det helvete.
Ron STANNA HEMMA!!!!!!!!!!
Valencia borde stryckas och raderas för gått
-
-
-
-
Äsch! Fajten mellan Webber och Alonso var ju spännande. Vid några varvningar var både Vettel, Webber och Alsono nära att hamna i muren. Och Massa hann nästan ikapp Hamilton som käkade däck. Webbers växellåda höll nästan på att rasa. [Schumacher] lyckades kvadda framvingen.Cheever skrev::zz::zz:PC: skrev:
Loppet var helt okej – jag satt inte och längtade efter 50 DRS-omkörningar.
-
Det ända som har blivit bättre sen första racet i valencia är att dom har städat upp i hamnen, conteinarna är borta! jävla skitt bana.
-
-
-
-
Men det var ju just att med alla DRS-KERS så "ska" det bli omkörningar i massor. Jag satt inte heller och längtade efter omkörningar men på något sätt var hela alltet helt avslaget. Ingen satt väl och längtade efetr omkörningar på Imola heller? Men bara vetskapen om att Alesi kunde göra ett försök och sen tappa två platser in i Tosa var ju värt den banan.ANFRAN skrev:sch! Fajten mellan Webber och Alonso var ju spännande. Vid några varvningar var både Vettel, Webber och Alsono nära att hamna i muren. Och Massa hann nästan ikapp Hamilton som käkade däck. Webbers växellåda höll nästan på att rasa. [Schumacher] lyckades kvadda framvingen.
Loppet var helt okej – jag satt inte och längtade efter 50 DRS-omkörningar.
Sen gillar jag egentligen försöket med "stads-rejcingbana" och konceptet som sådant. Men det blev lite som DRS, visst, bra tänkt men aldeles för artificiellt. Typ.
I was misled and that is the way it went
-
-
Alla har vi olika intressen, Max Mosley gillar tjejer med uniform och piska för min del så räcker det med att hålla kål på conteinerna i hamnarna